Aihe: Dunlop-plektrat
1 2 3 4 57 8 9 10 11
dfloreno
17.05.2005 13:59:14

Hei, onks kukaan miettinyt minkä värisellä kynsilakalla kannattaa soittaa?

Käytä sitä mikä sopii sun hameen väriin.
God made me funky
dfloreno
17.05.2005 14:02:20

Mä en ole ikinä tajunnut noita jatsiplekuja. Äärimmäisen ahdistavia ovat. Ei sillä, kyllähän sitä soittaa tarpeen tullen millä hyvänsä, mutta ne vain ovat jotenkin ahdistavia.

Ei varmaan toimikaan kaikille, sen takia on onneksi tuhansia muita plekuja mistä valita. En mäkään noista välittänyt, kunnes silloinen kitaramaikka aikoinaan näytti mitä niillä voi tehdä. Nykyään en senkään jorinoita 100% allekirjoita, kyllä muutama plektra on parempi kuin yksi! :-).
God made me funky
J.Hollström
17.05.2005 14:03:26
Käytä sitä mikä sopii sun hameen väriin.

Hyvä. Mut ihan tosissaan, hemmot vääntää täällä ihan tuelta jostain plekuista. Toisille sopii ohut, toisille paksu, joku vetää kolikolla ja joku ilman mitään. Got the point?
dfloreno
17.05.2005 14:24:09

Hyvä. Mut ihan tosissaan, hemmot vääntää täällä ihan tuelta jostain plekuista. Toisille sopii ohut, toisille paksu, joku vetää kolikolla ja joku ilman mitään. Got the point?

Niin, mä tiedän kyllä, mutta täällä on paljon aloittelevaa jengiä jotka ei tiedä. Musta on hyvä vaan et jengi kysyy ja jotkut kertoo mitä ne käyttää, jos se yhtään auttaa tai havainnollistaa asioita. Olkoonkin sitten kyse vaikka plekuista; ja miks muuten pleku ois vähempiarvoinen kuin vaikka joku pedaali, putki, piuha, tms? Ei se Gibbonsikaan vedä ilman pesoa, eli on silläkin joku preferenssi asiaan. Tai SRV Fenderin mediumilla väärinpäin... eli kyllä noilla on väliä. Jatkakaa keskustelua... :).
God made me funky
J.Hollström
17.05.2005 14:29:05
Niin, mä tiedän kyllä, mutta täällä on paljon aloittelevaa jengiä jotka ei tiedä.

Olen huomannut tämän kyllä. Ehkä liiankin kanssa, siksi tulee heiteltyä hieman sarkastisempia kommentteja. Pahoittelut niistä.
dfloreno
17.05.2005 14:49:12

Olen huomannut tämän kyllä. Ehkä liiankin kanssa, siksi tulee heiteltyä hieman sarkastisempia kommentteja. Pahoittelut niistä.

Niitä lipsahtaa itse kultakin. Mut hei nyt sai samalla stailausvinkkejäkin? :).
God made me funky
saturnzreturn
18.05.2005 23:49:33
menee pillunlipsutteluks tämä teidän keskustelu, mä ainakin vedän yhtä hyvin 20 centin kolikolla kun normijäykällä plekulla
my wallet's fat and so is my head
Bläksmit
19.05.2005 00:10:26
Tosimiehet soittaa plektralla kuin plektralla. :)
"-Opettele jotain musikaalista niin saat selkääs."
overtake
19.05.2005 00:12:25
Tosimiehet soittaa plektralla kuin plektralla. :)

Tosimies soittaa sormilla. Mitä vaan.
www.stonetabs.tk
Härski
19.05.2005 00:14:12
Tosimies soittaa sormilla. Mitä vaan.

Tosimies juo Olvia.
Bluesmies
19.05.2005 00:47:52
Tortexit on parempia.
Uusi musiikkinäyte profiilissa.
dimebag
19.05.2005 09:12:11
Itse annan ääneni tortex:n 0.73:lle jo vuosien käytön jälkeen. Ne vaan tuntuu siltä oikealta omaan soittotyyliin. Ja kuten jo sanottua moneen kertaan, niin toinen tykkää äidistä ja toinen tyttärestä. Mutta eikös ole pirun hieno asia että näitä lätkiä on miljoona erilaista, että jokaiselle löytyy se oma, ja niiden eroista ja paremmuudesta voi kiistellä täällä muusiokoidennetin palstalla. jatkakaa.
hoffe
19.05.2005 09:30:53
eikös ole pirun hieno asia että näitä lätkiä on miljoona erilaista

Onhan se hienoa, mutta aina en voi välttyä ihmettelyltä, miten muoville voi tulla niinkin kova hinta kuin plekuissa.
"Musta on paras väri, kunnes löytyy jotain tummempaa."
dimebag
19.05.2005 10:07:32
Onhan se hienoa, mutta aina en voi välttyä ihmettelyltä, miten muoville voi tulla niinkin kova hinta kuin plekuissa.

Ainahan erikoistuotteille kertyy hintaa, ja vaan sen takia että ne on erikoistuotteita. Vesikin maksaa 0,5l pullossa saman verran kun mitä lasket sitä hanasta kuutiollisen.
Sintti
20.05.2005 13:07:49
Ja pesee hampaat kossulla.

Ainiin, on ne Tortexitkin ihan hyviä. Löytyy niitäkin minulta. Eli Jazz III, Tortex ja Gator, siinä on Ne plektrat.

Huomasin tuossa just, että akustista soitan nykyisin näköjään Ultexilla. En ollut aikaisemmin huomannutkaan. :D Eli meikäläisen suosimat plekut:

Jazz III
Tortex
Gator
Ultex

Ja.. TeiniX..
http://www.plastikband.tk
moottorisaha
20.05.2005 13:20:33

Maailmassa on olemassa kaksi hyvää plektraa. Vihreä Gator ja musta Jazz III. Jälkimmäistä kyllä käytän yleensä.
"Roll with it, or get rolled over motherfucker!" - Dimebag Darrell 1966-2004 R.I.P.
Da Make
20.05.2005 15:49:05 (muokattu 20.05.2005 15:50:00)
Tosi mies soittaa paranoidin ovikellolla.

Minä käytän XL Series JAZZ III plekuja, mustat ovat jämäkämpiä, mutta punainen viettelee myös. Ne pienet ovat niin piskuisia, etteivät oikeen luonnistu tähän kouraan. Tulee kokoajan tahattamia pinch-harmoniceja.

Vanha suosikkini oli/on Gatorgrip 1.14mm.
"Soundi lähtee sormista!" -Line6 tuo markkinoille mallintavat sormenpäät. Katso omat plussasi täältä!
saturnzreturn
21.05.2005 16:10:25
meneeks teillä keikka pilalle jos kymmentä minuuttia ennen lavalle menoo huomaatte, että teidän mattapintainen dunlop swing 3 1/3 1.1867mm:n pleku onkin hävinnyt eikä varaplekua ole, ja joudutte tyytymään johki vastaavaan?
my wallet's fat and so is my head
Da Make
21.05.2005 17:38:41
meneeks teillä keikka pilalle jos kymmentä minuuttia ennen lavalle menoo huomaatte, että teidän mattapintainen dunlop swing 3 1/3 1.1867mm:n pleku onkin hävinnyt eikä varaplekua ole, ja joudutte tyytymään johki vastaavaan?

Ei se nyt pilalle mene, mutta läheltä liipaa.. Vähän kuin joutuisit käyttämään kaverin kalsareita.
"Soundi lähtee sormista!" -Line6 tuo markkinoille mallintavat sormenpäät. Katso omat plussasi täältä!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)