heh, Knopen keikalla ollessani ajattelin vaan että vähänkö the way up olis mahtava tälleen koettuna. Mahottoman hyvä levy. Parhaimpia mitä oon pitkään aikaan kuullu. "That motherfucker should´nt pretend to playing shit he was´nt playing!" |
U.Honey 19.05.2005 09:03:02 | |
---|
heh, Knopen keikalla ollessani ajattelin vaan että vähänkö the way up olis mahtava tälleen koettuna. Pääsin katsomaan Metheny Groupin Way Up kiertueen keikan Maaliskuussa. Bändi veti alkajaisiksi koko Way Up - levyn alusta loppuun, ja olin vähän ymmälläni kun en tunnistanut yhtään biisiä (en ollut kuullut Way Up - levyä ennen keikkaa). Tämän jälkeen Metheny sanoi "Thank you and good night...or do you want to hear some more?", jonka jälkeen bändi soitti vielä pari tuntia vanhempaa tuotantoa. Olen nähnyt Methenyn muutaman kerran aikaisemminkin ja aina on oltu aika nöyrää poikaa keikan jälkeen. Jos alat kuvittelemaan että olet musiikillisesti todella lahjakas ja muutenkin kova soittaja, niin mene ihmeessä kuuntelemaan Methenyä. Putoat maan pinnalle aika nopeasti! My name is Baron, U.Honey Baron. |
Notefix 19.05.2005 10:59:20 | |
---|
Jos alat kuvittelemaan että olet musiikillisesti todella lahjakas ja muutenkin kova soittaja, niin mene ihmeessä kuuntelemaan Methenyä. Putoat maan pinnalle aika nopeasti! Ei kannata verrata! Metheny on hyvä tossa mutta me ollaan paljon parempia hutussa!!! Mr. Muzak: "ku Note soittaa ni kaikki kuulostaa Whitney Houstonilta" |
ville viaton 19.05.2005 13:17:49 | |
---|
Taisipa olla Metheny Tukholmassa viime maanantaina. Tai sunnuntaina. Vaimo oli katsomassa. Diggaili. Itsellä ei ollut varaa... Mä en pidä mua paljon minään. |
oprahk 19.05.2005 16:51:39 | |
---|
Pääsin katsomaan Metheny Groupin Way Up kiertueen keikan Maaliskuussa. Bändi veti alkajaisiksi koko Way Up - levyn alusta loppuun, ja olin vähän ymmälläni kun en tunnistanut yhtään biisiä (en ollut kuullut Way Up - levyä ennen keikkaa). Tämän jälkeen Metheny sanoi "Thank you and good night...or do you want to hear some more?", jonka jälkeen bändi soitti vielä pari tuntia vanhempaa tuotantoa. Olen nähnyt Methenyn muutaman kerran aikaisemminkin ja aina on oltu aika nöyrää poikaa keikan jälkeen. Jos alat kuvittelemaan että olet musiikillisesti todella lahjakas ja muutenkin kova soittaja, niin mene ihmeessä kuuntelemaan Methenyä. Putoat maan pinnalle aika nopeasti! Ma olen niiiiin kateellinen aijalle! Ainoana lohtuna mulla on Speakin of Now Live DVD. Menee Methenyn kiertue pahasti ristiin omien kuvioiden kanssa. Olen ollut kevaan vaihdossa Englannissa ja Metheny soitti silla aikaa Tukholmassa ja kun tuun takasin suame turkkuu, soittaa Metheny Lontoossa. Se on vaarin! Olo on kuin orvokilla 8-) |
theox 21.05.2005 20:42:24 | |
---|
Taisipa olla Metheny Tukholmassa viime maanantaina. Tai sunnuntaina. Vaimo oli katsomassa. Diggaili. Itsellä ei ollut varaa... Oli joo maanantaina, kävin kattomassa. Leijuilin siinä ilmassa vielä tunteja sen jälkeen vaikka perslihakset kyllä saivat kyytiä kun jätkä veti kolmen tunnin setin. |
Strutsi 02.06.2005 16:54:56 | |
---|
Mistäpäs olisi hyvä aloittaa Methenyn kuunteleminen? Mikä on paras levy? "I've gone where the hand of man has never set foot." |
oprahk 03.06.2005 11:31:20 | |
---|
Mistäpäs olisi hyvä aloittaa Methenyn kuunteleminen? Mikä on paras levy? Itse diggailen eniten Methenyn trio levyjä. Question & Answer on parhaimpia omistamiani levyjä. Myös Trio 99->00 on kovaa tavaraa. Metheny Groupilta We Live Here on aika pop ja Speaking of Now ja Way Up ovat viimeisimmät ja kokoonpanoiltaan eniten ajan tasalla. Olo on kuin orvokilla 8-) |
JC 03.06.2005 11:44:55 | |
---|
Itse diggailen eniten Methenyn trio levyjä. Jostain haastattelusta luin, että PM, Christian McBride & Antonio Sanchez -triollakin olisi levyllinen uutta musiikkia äänitettynä, mutta odottaa yhä julkaisua. Ilmeisesti julkaisu siirtyi levy-yhtiö-ongelmien takia. |
Jucciz 04.06.2005 15:33:03 (muokattu 04.06.2005 15:43:00) | |
---|
Mistäpäs olisi hyvä aloittaa Methenyn kuunteleminen? Mikä on paras levy? Ainakin Still Life (Talking), The Road to You ja Bright Size Life (ensimmäinen triolevy, bassossa Jaco Pastorius!) ovat valtavia levyjä. Toisaalta Imaginary Day on erittäin mielenkiintoinen ja monipuolinen kokonaisuus. Alkupään tuotannosta myös Pat Metheny Group- sekä American Garage -levyt ovat erittäin hienoja levyjä hieman rock- ja jopa kantrihenkisellä otteella ja ennen kaikkea nuoruuden innolla. Jos ei karsasta konelooppeja ja pitää hyvästä groovesta, kannattaa hommata We Live Here -levy. Myös Jim Hall:in ja John Scofieldin kanssa tehdyt kahden kitaristin levyt ovat kerta kaikkiaan upeaa kuultavaa. Hienoa tunnelmointia on taltioitu Charlie Hadenin kanssa tehdylle pelkän kitaran ja kontrabasson levylle "Beyond The Missouri Sky". "Like Minds" on luku sinänsä, sillä tällä levyllä kokoontuu viisi musiikin huippulahjakkuutta: Pat Metheny, Chick Corea, Gary Burton (jonka bändissä Metheny 70-luvulla aloitteli uraansa), Roy Haynes ja Dave Holland. Toisaalta myös Letter from Home, Secret Story, Offramp ja Watercolors ovat upeita levyjä... unohtamatta tietenkään triolevyjä "Rejoicing", "Question and Answer" sekä "Trio 99-00" ja sen jälkeen julkaistu livetupla samalla kokoonpanolla. Myös Michael Breckerin sekä Joni Mitchellin levyillä Metheny on hoitanut vastuualuettaan vähintäänkin kiitettävästi. Jack DeJohnetten levy Parallel Realities on myös hieno, kuten myös Gary Thomas:in levy Till We Have Faces. Molemmilla on Metheny kitaran varressa. Kuten näet, hyvää aloituslevyä ei ole helppo nimetä kun on niin paljon (ja erilaisia!) levyjä mistä valita. Metheny tarjoaa todellakin jokaiselle jotain. Ennen kaikkea Methenyssä arvostan sitä, että hän kaataa musiikillisia raja-aitoja koko ajan, tai eihän mies itse halua tiedostaa edes niiden olemassaoloa vaan tekee vain ja ainoastaan "musiikkia". Tuohon lausuntoon on kyllä pakko yhtyä kun kuuntelee mitä kaikkea mitä mies on viimeisen 30 vuoden aikana levyttänyt. |
Lonnie 04.06.2005 16:03:46 | |
---|
Hyvin sanottu kapu. "ihminen on vaan elukka joka pystyy päässään pyörittämään suhteellisen monimutkasia asioita" -Hukkanen, Filosofi
Megaman #011 Walkin´-man |
Strutsi 04.06.2005 16:29:51 | |
---|
Thanks, jucciz! Mukavan laaja vastaus. Lussan sait "I've gone where the hand of man has never set foot." |