Aihe: Millä hinnalla luopuisit kitarastasi?
1 2 3 4 5
Härski
18.05.2005 19:37:46
Siellähän ne hinnat on torilla.
Artist
18.05.2005 20:14:18
Richwood telecaster (Fender 52RI mikeillä ja Gotohin virittimillä)
300€ ja löytäisi uuden kodin.

- erinomainen telecaster, pari naarmua, muuten aivan timmi... Mutta vaikka rakastan telesaundeja, en osaa soittaa kuin tele-idolini.

Perkeus. Jos mulla olisi justiinsa rahaa, niin voisin vaikka samantien lyödä tiskiin tuon 300€ tuollaisesta kepistä...ainakin niin uskoisin.
I'm a never ever gonna be a nothin' but a reggae rocker! *Bella Italia #10*
Defrayer
18.05.2005 20:25:09
Kai tuon oman voisi kuudellasadalla myydä niin saisi omat takaisin, ei sillä että kukaan ostaisi kun kaupasta saa halvemmalla :D
"This is gonna suck for sure, so don't stress over Pastilli?" -kuultu eräällä foorumilla. IMIK #15, IHKK #16.
ReBeat
18.05.2005 20:34:24

Perkeus. Jos mulla olisi justiinsa rahaa, niin voisin vaikka samantien lyödä tiskiin tuon 300€ tuollaisesta kepistä...ainakin niin uskoisin.

Kiinalainen tele, ominaisuutena mm. "solid-top" ja uuden saisi reilulla parilla sataa...
Ihmiskunta on ylittänyt rajan. Pakokeinoja nopeutuvalta tuhoutumiselta säästymiseksi ei ole.
Artist
18.05.2005 20:40:42
Kiinalainen tele, ominaisuutena mm. "solid-top" ja uuden saisi reilulla parilla sataa...

Njoh, mutta tuohan on jo valmiiksi sisään ajettu ja kunnon mikit ja virittimetkin löytyy. Kiinalaisuudella ynnä muulla ei mulle ole tällä hetkellä juuri väliä, kun ihan kunnollisiakin keppejä jo kotoa löytyy.

Ei sillä, että mä olisin oikeasti kykenevä justiinsa moisen ostamaan, kun Electromaticia varten säästelen (joka tarvinnee virittimet & paremman satulan heti kättelyssä).
I'm a never ever gonna be a nothin' but a reggae rocker! *Bella Italia #10*
Jii
18.05.2005 20:45:05
Varmaan hinnalla, jolla voisin hankkia vastaavan soittimen tilalle ja jäisin silti voitolle.
Birth, copulation and death. Is this your life?
Tony Narrows
18.05.2005 21:42:37
Tähän on kyl aika vaikea vastata sinäänsä. Kitaroita harvoin tulee vastaan,jotka oikeasti on hyviä. Oma kitarani on ehdottomasti kaikkein parhaan tuntuinen tätä mallia, mitä vastaan on tullut ja useammalla samanmerkkisellä olen soittanut. Olen myös saanut tähän hieman koristusta lapaan eli signaturen itse artistilta,jonka mukaan kitara on tehtykin.

1. Mikä kitara kyseessä?
Ibanez JEM7VWH

. Minkä hintainen oli ostettaessa, ostopaikka?
1500e käytettynä (kitara + laukku ja muut vempeleet), Kemi

. Kuinka vanha, onko kulunut?
Kitara on noin kolmisen vuotta vanha ja tallan maalipinta on kulunut kultaisesta hopeaan =) jonkin verranon käsi siinä päällä ollut. Nauhatkin tietty ovat pikkuisen kuluneet,mut eivät "ratkaisevasti". Kammen holkit on pitänyt vaihtaa runsaan kampeamisen jälkeen. Jouset myös vaihdoin kerran ja tarkoitus olisi asentaa backstop myös kitaraan,mut tarvis ohjeet ennenkuin voi alkaa edes yrittään.

4. Kaduttaako ostopäätöksesi?
Ei todellakaan. Parempaa kitaraa ei ole vastaan tullut ja odotan ku tulis edes lähelle yhtä hyvä niin ostaisin sen pois =)

Millä hinnalla luopuisit kitarastasi?
Uskon,että kaikille kitaroille on aina jokin hinta millä myydä pois,vaikka kuinka hyvä olisi. Tuskin miettisit edes jos vaikka 20000e tarjottais Williamsin räpsystäsi :D
Itse varmaan myisin jos joku tarjois sen 3000e tai yli. :)
Alias Tonza
wilzhu
18.05.2005 22:03:29 (muokattu 18.05.2005 22:05:03)
Kitara nro. 1:

1. Ibanez Stagestar
2. 1500 markkaa, mukana tuli kitara, Kustomin pikkukombo, sekä pikku tilpehööriä. Soitinliike huttusesta ostettu.

3. Onhan se jo useita vuosia vanha, kulunut ja huonossa kunnossa. Sain sen silloin, kun tämän jumalaisen harrastuksen aloitin. Ei ole tarvinnut käyttää kertaakaan huollossa.

4. Ei kaduta pätkääkään. Onhan se hyvin kestänyt ja aloittelijalle varsin passeli vehje. (Siis todellakin hyvin kestänyt. En usko, että moni hinnakkaampikaan kitara kestäisi moista "kulutusta". Niminttäin se on kaatunut pyöreästi 100 kertaa(Saattaa jopa mennä alakanttiin) ja kolhiutunut kaikenmaailan kulmiin ja koviin esineisiin. Eikä ole kaula katkennut. Pulttiliitos ainoastaan on himan huonossa kunnossa. Elikkä tämä kitara on nimensä mukaan lavalle tarkoitettu, jos on hieno lavashow, johon tarvitsee kestävän kitaran.(Tosin mikit eivät ole parhaat mahdolliselle, mutta silti aivan passelit minun laiselleni)

5. En myy tätä kitaraa. Siinä on sen verran paljon tunnearvoa. En kyllä tiedä miksi. Ehkäpä siksi, että se on ollut minulla varmaankin kolmasosan elämästäni(Olen nyt 15-vuotias)

Kitara nro. 2 (Nykyinen käyttökitara):

1. Epiphone G-400 Tony iommi

2. 540€ ja Dlx Musicista ostettu

3. Kitarani täytti 8.5.05 yhden kuukauden (Ikä laskettu ostopäivästä.) Erittäin hyvässä kunnossa(ylläri), ei kertaakaan kaatunut, ym.. Aivan yhtä hyvässä kunnossa, kun ostohetkellä. Kerran korjauksessa käynyt jonkun sähkövian takia.(Kyllä ne halpis ibanezit on kestäviä..)

4. Ei kauta tämäkään. Ostan vain hyviä kitaroita;) Tosin tästä luopuisin sillä hinnalla, että suhtkoht hyvät voitot saisin, nimittäin tällä kitaralla ei vielä tunnearvoa ole kertynyt. Tai ehkä vähän, muttei merkittävästi. Muutoin säästän kitarani hyvin mielelläni. Tässä on kyllä paremmat saundit, ym, mutta se ei merkitse niin paljon, kun tunnearvo.
Paljon se ottaa, vähän se antaa.
echo66
18.05.2005 22:16:20
1. Fender Stratocaster Natural -76
2. Ostettu yksityiseltä hintaan 1900 markkaa vuonna 1984
3. Sopivan kulunut (nauhoitus lähitulevaisuudessa)
4. täyttää 30 vuotta ensi vuonna

Muita kitaroita on ollut ja mennyt..mutta Strato aina pysyy...

Ei ole myytävänä, liikaa tunnearvoa (ehkä voin harkita vaihtamista vuoden 1966 Fender Jazzmaster Sunburstiin, Heh!)
Let´s go Journey to the Stars!!!!!
jhakwe
18.05.2005 22:17:52

1. ESP LTD EX-351 Schallerin hihnalukoilla ja rokkikeissillä.
2. Ostettu käytettynä joltain nuorelta jannulta, joka ei ilmeisesti kitaraa ollut paljon käyttänyt. Hinta oli 500e, aikoinaan yksin kitara on kuulemma maksanut 700e Lappeenrannan Soundwellissä.
3. Taitaa olla nelisen vuotta vanha vekotin. Erinomaisessa kunnossa. Pientä hiuksenhienoa kulumaa bodyn takapuolella on toki, mutta siihen ne käytön jäljet sitten jäävätkin.
4. Ei helvetissä. Tämä on ensimmäinen keppini, josta minulla ei ole ainuttakaan pahaa sanaa. Aiemmissa on ollut aina jotain valittamisen aihetta, tässä ei.

En näe mitään syytä luopua tästä, tosin bodyn muodon takia voisin harkita vaihtavani LTD:n vastaavaan Eclipse-malliin, mikäli se sopisi tassuun yhtä hyvin. Tämäkin vain, jos sattuisi olemaan lukuisia rahoja vailla käyttöä. Jos tämä pitäisi myydä, hinta olisi tasan se 500e, ei senttiäkään alle :)
Joees
18.05.2005 22:25:33 (muokattu 18.05.2005 22:27:57)

Näitä tietoja voi laittaa mukaan:
1. Mikä kitara kyseessä?

Ruokangas Custom.

2. Minkä hintainen oli ostettaessa, ostopaikka?
Muistaakseni joku 2500e hujakoilla, vielä kun customeita sai halvemmalla kuin nykyään. Suomesta ostettu tilattuna.

3. Kuinka vanha, onko kulunut?
Ensimmäinen osa maksettu vuonna 2000 ja toinen vuonna 2001. Eli maksettu osin markoissa, osin euroissa. Kulunut on jonkin verran ja elämää on nähnyt. Ei ole näyttelykeppi jota pidetään lasikaapissa pölyttymässä. Tulee mun mukana mihin ikinä soittamaan olenkaan menossa, käytin sitä tai en.(98% soitosta käytän tätä sataprosenttisesti)

Ei todellakaan.

Mistään hinnasta en luopuisi, vaikka saisin tuplasti tuon hinnan ja saisin tilattua täysin samanlaisen kitaran, en myisi siltikään. Tässä kaverissa on fiilistä enemmän kuin missään mun muissa kitaroissa. Tämä tuntuu eniten kaverilta, ystävältä, vaimolta, vihamieheltä, verottajalta, pommisuojalta tai ihan miltä vaan paitsi petturilta.

Noin yleisesti en mieluusti luovu yhdestäkään kitarastani. Juurikin meinasin myydä Tokain ES-kopion(ihan hyvällä syyllä tosin), mutta empäs raaskinutkaan. Kerran olen yhden kitaran myynyt ja sitä kadun vieläkin. Yhden jenkkistraton vaihdoin japsiin, ei kaduta kauheasti.

Pääasiana pidetään jotta kitaroita ei myydä, niitä hommataan lisää.

Edit. Vaikka kitaroita hommaankin lisää niin silti mulla on ne pari kitaraa jota käytän aina, muut ovat sopivana lisänä joita käytän enemmän himassa omaksi ilokseni ja joskus ihan huvikseni muuten vain. En mä tarvi soundiini viittäsataa erilaista kitaraa, ne on vain hyviä kavereita kun oppii elämään niitten kanssa(lue: parempi puolisko tajuaa että kitarat eivät ole uhka - eipä!)
Groooove is in heart!
luopio
18.05.2005 22:27:41
1. Mikä kitara kyseessä?
Jackson RX-10
Vähän käytettynä ostin, en nyt kuollaksenikaan muista tarkkaa ostohintaa.
Vuoden vanha yhteensä, puolet ajasta olen omistanut. Käytön jälkiä on, joista suurin osa ensimmmäiseltä omistajalta. Kuitenkin vain pintanaarmuja/jälkiä.
Ei, oli huutava tarve uudelle kitaralle, enkä halunnut tuossa välissä uutta täyshintaista ostaa.

Kyseinen kitara on muuten sitten kesän tullen kaupan ja hinnaksi sanoisin 350€
I'll throw the first rock.
depe
18.05.2005 22:56:44
Tokain telestäni voisin kyllä luopua mielellänikin, kunhan hinnasta sovitaan.
Ilman hauskaakin voi olla alkoholia.
Sunrise
18.05.2005 23:00:35
Mieluummin myisin itseni kun mun Fenderin.

Sun fenderihän on ihan paska
Not only do I not know the answer, I DON'T EVEN KNOW WHAT THE QUESTION IS
Da Make
18.05.2005 23:05:06
Eli kysymys on otsikossa.
Mitä sinulle pitäsi maksaa että luopuisit kitarastasi/kitaroistasi? Voi laittaa ykköskitaran tai vaikka kaikki.

Näitä tietoja voi laittaa mukaan:
1. Mikä kitara kyseessä?
Gibson Les Paul std. 1980
2. Minkä hintainen oli ostettaessa, ostopaikka? Kitarapaja, "puhutaan jopa tuhansista dollareista."
25vuotta vanha. Ei ole kulunut "huomattavissa määrin". Eli normaalia ajanpatinaa. Mikit päivitetty.
Oletko vakavissasi??? Ei todellakaan harmita.

Tämän kitaran arvo on minulle: "Sky is the limit". En myy, en ikinä. Mistään hinnasta.

1. Mikä kitara kyseessä?
Itse tehty Telecaster
N/A
3. Kuinka vanha, onko kulunut? Muutamia vuosia, ei kulunut juurikaan.
Itse tein, rahaa ja aikaa paloi. En kadu hetkeäkään.
En voisi myöskään luopua...

1. Mikä kitara kyseessä?
Squier Strato kopio
2000mk Aron Soitin
Ei juurikaan kulunut.
Ei pätkääkään, vire pysyy ja perus asiat ovat kunnossa. Eikä ole loiste himmentynyt vuosienkaan saatossa! Vaikea olisi luopua.

1. Mikä kitara kyseessä?
Sonor Claiw soloist
410e, ykstiyinen
En muista, 90-luvun alulta. Muutama jälki lakkapinnassa.
Silloin tällöin, toisinaan rakastan tätä soitinta. Toisinaan tunnen sen sopimattomaksi itselleni. Hyvä keppi silti. Harvinaisuus, myyminen olisi vaikeaa.

1. Mikä kitara kyseessä? Ibanez RG1527
~810e Levytukku
Vuoden vanha, ei suurempaa kulumista.
Toisinaan, lähtee piakkoin kiertoon. En tarvitse enään 7-kielistä.
"Soundi lähtee sormista!" -Line6 tuo markkinoille mallintavat sormenpäät. Katso omat plussasi täältä!
weelie
19.05.2005 16:49:53 (muokattu 19.05.2005 16:51:03)

Kolmiosainen (läpinäkyvä blonde-värinen) leppärunko siinä on.

Modit: "Gatton"-tyyliset tallapalat (~20€), 2 pleksiä (musta & orig. valkoinen... ~10€), uuden karheat klusonvirittimet (~45€), kunnon mikit (~100€)... joten mielestäni hinta ei ole paha.

Mutta mitä näistä veistämään. Hieno kitara se mielestäni on. Mutta hienoja kitaroita on tietty maailma täysi.
Pahoittelen syvästi kaikkia tekemiäni yhdyssana- ja kielioppivirheitä, kiitän korjauksista ja pyydän anteeksiantoa.
ReBeat
19.05.2005 19:22:00

Mutta mitä näistä veistämään...

No nyt löysin sieltä linkin takaa kuvat telecasteristasi. Koreilemattoman nättihän se on. Mikäli runko on tosiaan leppää niin hyvä. Epäilin, että jollain nettisivulla mainittu "solid top" olisi viitannut vain ohueen kokopuiseen kanteen, jonka alla runko sitten olisi ties mitä vaneria. Luettelemiesi osien myötä hinta voisi olla ihan OK. Kitara on soitettavaksi tehty ja hiotulta työkalulta tuo modauksineen vaikuttaakin. Ja juu, ei sillä kiinalaisuudella sinänsä merkitystä ole jos kitara toimii ja sopii käpälään.
Ihmiskunta on ylittänyt rajan. Pakokeinoja nopeutuvalta tuhoutumiselta säästymiseksi ei ole.
Aksu89
19.05.2005 19:29:57 (muokattu 19.05.2005 19:34:54)
1. Mikä kitara kyseessä?

Esp Ltd Xtone PC-1V Paramount BSB

800€, Musamaailma

Vähän reilu 6kk on ikää tuolla pelillä, kuin uusi.

En yhtään. Mikit on Duncanin Jb ja Jazz muistaakseni ja tykit ovat! Törkeen hienon näköinen, kaula sopivan paksu minulle - ei tilukeppi -, bigspy jne.... Ei valittamista, loistava peli. En aio myydä

http://muusikoiden.net/dyn/members/11874.jpg
Onneks mie oon näin fiksu...
sunder
19.05.2005 19:47:48
1. Mikä kitara kyseessä?

Ibanez rx170

Hintaa en muista, musiikki kullas, oulu.

8-9v vanha ja kunto on vallan mainio.

Ei. Hyvä keppi aloittelijalle. Ja on palvellut monta vuotta moitteettomasti. Hienokin se on halpikseksi.

Tekis kyllä mieli päivittää kalustoa, ja sen teenkin kunhan siihen on varaan. Ko. kitaralla ei ole minulle suurta tunnearvoa, vaikka se onkin ensimmäiseni. En kyllä siltikään luopuisi siitä tällä hetkellä, koska sillä on enemmän käyttöarvoa suhteessa rahassa mitattuun arvoon. Eikä sitä paitsi ole varaa ostaa uutta soitinta juuri nyt.

Sitten kun sen myyn, niin hinta vois olla 120-140e.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)