Aihe: Behringerin stomp-boxit
1 2 3
Lilli
18.05.2005 12:15:48 (muokattu 18.05.2005 12:19:17)
Kaivakaa nyt vaikka se edellinen ketju missä itkettiin kopioinnista ja jatkakaa sitä. Ei jumalauta jaksais joka ketjussa vääntää samaa rautalankaa siitä, kuinka esim. länsimaisen teknologisen kehityksen voittokulku perustuu juuri ja nimenomaan aiempien keksintöjen kopiointiin tai että koko perkeleen kapitalistinen yhteiskuntahan perustuu vapaaseen kilpailuun siitä, kuka pystyy tuottamaan asiakkaiden haluamia tuotteita kilpailukykyisimpään hintaan eikä suinkaan siihen, että jos olet joskus jotain keksinyt niin sulla olis ikiaikainen yksinoikeus myydä tuotettasi kiskurihintaan. Yksi vapaan kilpailun vaaroista on juuri se, että jos et ole valmis kilpailemaan hinnalla niin joku muu tulee ja tekee sen, ja tämä on juuri se mikä pitää kehityksen pyörät pyörimässä.

- Jaaha ! Vai on tämä mahtava idea! ESIMERKIKSI Nokialla innovoidaan kännykkä-tuotteita - ja suomalaiset ovat hyvin ylpeitä ja mielissään työpaikoista. Mutta sitten sinun ihannoimasi kehityksen-pyörien-pyörittäjä keksiikin, että Pakistanissa tai Kiinassa näitä nokialaisia voi alkaa valmistaa helevetin paljon halvemmalla ja, kuinka ollakkaan, eipä ole enää suomipojilla ja -tytöillä töitä. Jos tämä on se sinun kannattamasi kehityksen pyörintä, niin sittenpähän on. Mee pakistaniin töihin. - Sama juttu se taitaa olla Behkun pedaaleissa: osat ja kokoamistyö niin halvalla kun pystytään... tehdään PeteH-poika onnelliseksi kun saa soittaa halvalla pedaalilla.
Jos tämä systeemi ei miellytä niin paras muuttaa jonnekin savannille savimajaan mahdollisimman kauaksi kehityksen piiristä.
'The cattle is lowing and The Baby awakes / but Little Lord Jesus no crying He makes'.
Mage
18.05.2005 12:35:14
Tolla Lillin logiikalla Nokian ei olis pitänyt edes alkaa valmistamaan mitään puhelimiin liittyvää vaan jättää se Bellin suvun hommaksi kun kerran koko puhelimen menivät keksimään...
''Teach my children to love! They'll learn to hate on their own.'' -David Allan Coe
PIM
18.05.2005 12:38:11
- Jaaha ! Vai on tämä mahtava idea! ESIMERKIKSI Nokialla innovoidaan kännykkä-tuotteita - ja suomalaiset ovat hyvin ylpeitä ja mielissään työpaikoista. Mutta sitten sinun ihannoimasi kehityksen-pyörien-pyörittäjä keksiikin, että Pakistanissa tai Kiinassa näitä nokialaisia voi alkaa valmistaa helevetin paljon halvemmalla ja, kuinka ollakkaan, eipä ole enää suomipojilla ja -tytöillä töitä.
Eikös Nokia juuri tämän takia pystyttele tehtaitaan milloin mihinkin edullisemman työvoiman maihin? Ja jos Nokia ei tekisi sitä itse niin joku muu tekee.

Jos tämä on se sinun kannattamasi kehityksen pyörintä, niin sittenpähän on.
En ole väittänyt kannattavani tätä vaan että näin se homma vaan toimii tässä maailmassamme.

Sama juttu se taitaa olla Behkun pedaaleissa: osat ja kokoamistyö niin halvalla kun pystytään... tehdään PeteH-poika onnelliseksi kun saa soittaa halvalla pedaalilla.
Sinulla taitaa olla aika ruusuinen kuva maailmasta jossa elämme. Jos et ole vielä huomannut niin globalisoituvassa maailmassa tuotteet tehdään siellä missä tuotantokustannukse t on edullisimmat. Turha siitä on minua syyttää.
...ttu tätä elämää, yhtenä päivän autokuume ja toisen GAS...
Mrezzye
18.05.2005 12:47:26

Valmistus on kaikin puolin järkevää toteuttaa siellä missä se on halpaa. Jää meille kapitalistisioille aikaa muuhun, kuten niiden markkinatalouskoneistojen pyörittämiseen ym. Silti mietin kahdesti ostanko Behringerin pedaaleja, kun luotto käytettyjen komponenttien laatuun on vähän niin ja näin. Minulle efektin pitää olla ennen kaikkea malllia ydinsodan kestävä, soundin lisäksi toki.
Jea, rait! Vhat evö...
rosberg
18.05.2005 14:13:45
jotkut on edelläkävijöitä, jotkut perässähiihtäjiä.
jos niissä behkuissa on jotain uutta ja hyvää, niin hyvä. jos ne on vaan boss-kopioita niin eihän siinä ole mitään järkeä.

kuinka moni teistä kulkee kopio-adidaksissa tuolla kadulla? kuinka moni pitää kopioituja cd-levyjä tai leffoja hyllyssä?

propsit niille joille ne kuuluu. minä en vielä tuomitse niitä behkuja sen enempää, vaan aion testata niistä ainakin sen bigmuffin näköoisen vermeen ja sen jälkeen vasta sanon mielipiteeni.
keep on truckin!
Lilli
18.05.2005 14:29:29
Eikös Nokia juuri tämän takia pystyttele tehtaitaan milloin mihinkin edullisemman työvoiman maihin? Ja jos Nokia ei tekisi sitä itse niin joku muu tekee.

En ole väittänyt kannattavani tätä vaan että näin se homma vaan toimii tässä maailmassamme.

Sinulla taitaa olla aika ruusuinen kuva maailmasta jossa elämme. Jos et ole vielä huomannut niin globalisoituvassa maailmassa tuotteet tehdään siellä missä tuotantokustannukse t on edullisimmat. Turha siitä on minua syyttää.

Eipä taida olla ruusuista kuvaa, en ainakaan missään ole (tiettävästi) niin kirjoittanut. - Joskus tulee vaan sellanen mieliala, että jotain täytyy kirjoittaa, jotta joku älähtää

- Toisaalta, kun valita vielä voin, mieluummin ostelen MEKejä, Teesejä, VisualSoundeja, Fendereitä tai vaikka Gibsoneita, kun Behringereitä tai Harley Bentoneita... on se niin kivaa !
'The cattle is lowing and The Baby awakes / but Little Lord Jesus no crying He makes'.
Sintti
18.05.2005 15:41:48
- Toisaalta, kun valita vielä voin, mieluummin ostelen MEKejä, Teesejä, VisualSoundeja, Fendereitä tai vaikka Gibsoneita, kun Behringereitä tai Harley Bentoneita... on se niin kivaa !

Ampuu vähän yli nämä sinun kärjistykset. Eikö se ole sille ihan sama, millä joku soittaa? Jos saa sillä halvemmalla pedaalilla SEN saundin, niin hyvä näin. Jos taas tarvii siihen sitä kallista boutique värkkiä, niin sama se mulle on.

Tässä keskustelussa minusta puhuttiinkin enemmältikin siitä Behringerin pedaalien saundista verrattuna kalliimpiin "esikuviinsa" (tai ainakin oli tarkoitus :), eikä siitä missä ne on tehty ja aiheuttavatko ne jotain henkisiä vaikeuksia valmistuksensa hinnan puolesta jollekin.

Ei sitä tarvitse ruveta kenenkään tunkemaan kattilallista hernekeittoa nenäänsä, jos joku on saanut halvasta pedaalista omasta mielestään samanlaisen saundin kuin kalliimmasta!
http://www.plastikband.tk
kulmahiomakone
18.05.2005 17:01:10
Vastausta odotellessa...

Miten se kopioiminen nyt edistikään teknologista kehitystä?
ECL82 pääteputkella varustetun putkiradion haluan mä. Tarjoa!
PIM
18.05.2005 17:30:45
Vastausta odotellessa...

Miten se kopioiminen nyt edistikään teknologista kehitystä?

Anteeksi että jouduit odottamaan.

Rautalangasta väännettynä:

Edulliset kopiot markkinoille -> teknologia useampien kuluttajien ulottuville - > teknologia yleistyy -> teknologia kehittyy

tai

Edulliset kopiot markkinoille -> kiristyvä kilpailu ajaa kehittämään parempaa teknologiaa -> syntyy uusia teknologisia ratkaisuja -> teknologia kehittyy

Kelpaako?
...ttu tätä elämää, yhtenä päivän autokuume ja toisen GAS...
Sintti
18.05.2005 18:04:25 (muokattu 18.05.2005 18:06:03)

Edulliset kopiot markkinoille -> teknologia useampien kuluttajien ulottuville - > teknologia yleistyy -> teknologia kehittyy

tai

Edulliset kopiot markkinoille -> kiristyvä kilpailu ajaa kehittämään parempaa teknologiaa -> syntyy uusia teknologisia ratkaisuja -> teknologia kehittyy

Kelpaako?

Näinpä juuri. Kun Behku tuottaa lähes samanlaisia pedaleja, niin pitää siinä varmasti alkaa ns. alkuperäisten valmistajankin miettiä omaa hinnoittelupolitiikkaansa. Tai no, tietysti voi aina tehdä niin kuin Gibson, että vain nostaa omien tuotteidensa hintoja, mutta sepä onkin Gibson.

EDIT: Tuolla hintojen nostamisella siis saadaan aikaiseksi se, että ihmiset pitävät tuotetta vieläkin laadukkaampana ja parempana, vaikka tilanne ei välttämättä näin olisikaan.. :D
http://www.plastikband.tk
atimoc
18.05.2005 18:17:08

Kaivakaa nyt vaikka se edellinen ketju missä itkettiin kopioinnista ja jatkakaa sitä. Ei jumalauta jaksais joka ketjussa vääntää samaa rautalankaa...

Allekirjoitan 100% ja kaivoin ketjunkin valmiiksi: http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=86567

Voisi tämän ketjun pyhittää itse laitteille, ne kun kuitenkin kiinnostavat kohtuullisen monia. Kapitalismiin, moraaliin, hintojen polkemiseen ynnä muuhun liittyvät jutut vaikka tuonne vanhaan, muun kinastelun sekaan.
Ei niin hyvää, ettei jotain huonoakin.
Tee
18.05.2005 19:37:23
noh. onko kellään tietoa milloin rupeaa saamaan digital delayta, chorusta ja flangeria testattavaksi myös oulun musiikki kullakseen?)
:K
kulmahiomakone
18.05.2005 19:50:15

Ei mitään.

Tarkoitat siis, että "teknologia yleistyy" on sama asia kuin "teknologia kehittyy"? Vai väitätkö, että edellinen johtaa jälkimmäiseen?

Tämän nyt on kovin naiivi ajatusketju. Jos innovaatiolle ei saa minkäänlaista kaupallista suojaa, niin mitkä ovat intressit innovaatioiden kehittelemiseksi?

Ei nuo yritykset hyväntekeväisyyttään laitteita kehitä. Siis kehittämisen ilosta. Kehitystyötä tehdään, jotta saadaan pääomalle parempaa tuottoa. Siinä vaiheessa kun tuotekehitys ei taloudellisessa mielessä kannata, se loppuu. Se siitä teknologisesta kehityksestä.

Kelpaako?

Aika heikkoa.
ECL82 pääteputkella varustetun putkiradion haluan mä. Tarjoa!
Niskamies
18.05.2005 20:36:59
Mä kyselin noista pedaaleista Soundatassa. Kuulemma kesäkuussa tulisivat liikkeeseen.
Virallisesti semi-pro!
tommiot
18.05.2005 20:45:59
Voishan tommosen phaserin ostaa Van Halenin soitteluun. Kotisoittelussa luulis toimivan ja ainahan siihen voi tehä ite kotelon ja juottaa jakit ja potikat kunnolla jos pettää.
Pastilli?
Jormaz
19.05.2005 13:51:12
Mä kyselin noista pedaaleista Soundatassa. Kuulemma kesäkuussa tulisivat liikkeeseen.

Tänks, olin juuri kyselemässä että saisko tota pk-seudulta mistään.
In Goth We Trust!
The 666 Club #4 Mactep - Love Metalia Neuvostoliitosta
Woodoo
19.05.2005 14:17:13 (muokattu 19.05.2005 14:19:18)
Niin tuota joku kysyi tuolla koskakohan ne digital gelayt tulee, uskaltaako kysyä uudestaan(häntäkoipienvälissä)

Ei mutta oma behkun combo on nyt alkanut oireilemaan vakavasti ja en kyllä taida enää luottaa behkun laatuun. Siellähän voi olla vaikka kuinka hutiloiden tehdyt juotokset. Jos mietitään että 3 vuoden välein menee tuollanen 40e kymmenessä vuodessa menee kuitenkin hermot ja ostaa sans ampin. Mun ei ainakaan ole varaa ostaa halpaa. Sans ampista saan vielä rahani pois myymällä.
Mut se delay ehkä kuitenkin vastoin kaikkia tahtojani kiinnostais.

e: jaa saakeli en edes huomannut paria viimeistä viestiä
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)