baron 18.05.2005 14:07:44 (muokattu 18.05.2005 14:10:07) | |
---|
Eli en vieläkään ymmärrä, mutta mitä se sitten haittaa. Mä ajan vain sitä takaa, että on hyödyllistä kiinnittää huomiota myös ulkoasuun, bändin imagon, genren ja tilaisuuden mukaisesti. Luuletko muka, ettei ne kirkonpolttajabändin asut ole viimeisen päälle harkittuja? |
pekkajau 18.05.2005 14:10:46 | |
---|
Aivan sama mitä on päällä jos esiintyjällä on tarpeeksi karismaa ja vuorovaikutus yleisön kanssa pelaa! Kirjoitin mitä kirjoitin! |
Mä ajan vain sitä takaa, että on hyödyllistä kiinnittää huomiota myös ulkoasuun, bändin imagon, genren ja tilaisuuden mukaisesti. Luuletko muka, ettei ne kirkonpolttajabändin asut ole viimeisen päälle harkittuja? Tottapa haastat. Jossain pitserioissa on ihan ok vetää humppaa vaikka farkuissa. Lauantaiksi oli toive, että bändillä olis tumma puku ja niin pä laitettiin. Eri alakulttuureilla on omat pukeutumiskoodinsa, kuten kirjoitat, ja humpanlyöjät on myös yksi alakulttuuri. Mutta voi sitä silti vähän naureskella veljien asusteille. |
Sertzo S 18.05.2005 14:22:47 | |
---|
Aivan sama mitä on päällä jos esiintyjällä on tarpeeksi karismaa ja vuorovaikutus yleisön kanssa pelaa! Kyllähän nuo ns. makuasiat vaatetuksenkin suhteen ovat olleet niitä tavallisimpia erimielisyyden aiheita soittohommissakin; kaikki kun ei käy kaikille. |
uruttaja 18.05.2005 14:27:12 | |
---|
Mä ajan vain sitä takaa, että on hyödyllistä kiinnittää huomiota myös ulkoasuun, bändin imagon, genren ja tilaisuuden mukaisesti. Luuletko muka, ettei ne kirkonpolttajabändin asut ole viimeisen päälle harkittuja? Totta. Ja myös Iso J on asiassa ja samalla puolella. Mutta: Kattokaapa tämän turakaisbändin keikkakalenteria, siellä on Hirvensuulia yms. johon sininen smokki passaa yhtä hyvin kuin Mennen lihapulliin. Puhe olikin Seireenien kohdalla silmän ilosta, siinä se kiipparisti osaa kaikenlisäksi soittaa, jos olette joskus kuulleet. Ei siitä että Iso J tai B laitettais paljetteihin:) Baronin keikkamarkkinat on hiukan erilaiset kuin meillä tavallisilla turakaisilla. Kuhilaalle terveisiä, eli tosi mukava pikkusen heitellä kapuloita rattaisiin pukeutumiskoodissa. Puku pannaan päälle jos tilaisuus sitä vaatii. Vaikka minkälainen puku. Vaikka vaaleanpunainen. |
baron 18.05.2005 14:28:59 | |
---|
Aivan sama mitä on päällä jos esiintyjällä on tarpeeksi karismaa ja vuorovaikutus yleisön kanssa pelaa! Mä oon ollut tasan samaa mieltä, mutta joskus olin itse tilaisuudessa yleisönä ja bändi saapui paikalle ja aloitti seisovasta pöydästä ja olivat tyylikkäästi pukeutuneita ja soittajan näköisiä ja mulle itselle tuli tunne, että kohta varmaan saadaan kuulla hyvää musaa. Tuli mieleen, että joku muukin saattaa ajatella samalla lailla kuin mä ja ajattelin, että kerätään nääkin irtopisteet talteen. Kyllähän soitto tietysti on ratkaisevaa, mutta ihmisten ennakkokäsitysten muuttaminen vaatii aikaa ja vaivaa (mihin suuntaan tahansa ) |
uruttaja 18.05.2005 14:32:23 | |
---|
Mä oon ollut tasan samaa mieltä, mutta joskus olin itse tilaisuudessa yleisönä ja bändi saapui paikalle ja aloitti seisovasta pöydästä ja olivat tyylikkäästi pukeutuneita ja soittajan näköisiä ja mulle itselle tuli tunne, että kohta varmaan saadaan kuulla hyvää musaa. Tuli mieleen, että joku muukin saattaa ajatella samalla lailla kuin mä ja ajattelin, että kerätään nääkin irtopisteet talteen. Kyllähän soitto tietysti on ratkaisevaa, mutta ihmisten ennakkokäsitysten muuttaminen vaatii aikaa ja vaivaa (mihin suuntaan tahansa ) Komppia. Muun muassa tämän takia ei kannattaisi ampua yli pukeutumisessaan, ja näin tämä puheena ollut bändi ainakin on menetellyt. |
pekkajau 18.05.2005 14:44:57 | |
---|
Kyllähän nuo ns. makuasiat vaatetuksenkin suhteen ovat olleet niitä tavallisimpia erimielisyyden aiheita soittohommissakin; kaikki kun ei käy kaikille. Pitää paikkansa! Kaikki ei käy kaikille! Joskus käy sääliksi sellaisia esiintyjiä jotka on kuin kilon makkarapötkyjä pakattuna puolen puolenkilon makkarankuoreen! Onneksi hyvissä vaatekaupoissa löytyy kyllä ammattimyyjät jotka karsii ne ihan kauheimmat tapaukset pois! Kauheimpia tapauksia on olleet nämä:"Mun vaimo ompeli mulle tämän paidan/takin! Eikös olekin tyylikäs? Se sanoi että vois ommella teillekin!" tai "Teetin tämän puvun Thaimaassa!" jne.... Kirjoitin mitä kirjoitin! |
baron 18.05.2005 14:45:51 | |
---|
Meidän esiintymisasu on musta smokki eikä sekään ole mitenkään harkittu. Jossain vaiheessa vuosia sitten mä ehdotin, että hankitaan yhtenäiset esiintymisasut ja sitten alkoi suunnittelu, johon erikoisesti vaimot ja tyttöystävät innolla osallistuivat. Ennenkuin päästiin suunnittelua pitemmälle, tuli joku hienompi keikka ja joku esitti vitsinä smokkia. Kun keskusteltiin, kävi ilmi, että joka jätkä omistaa smokin. Pantiin se tätä yhtä keikkaa varten päälle ja palaute oli sen verran positiivista, että kun lisäksi kävi ilmi, että kellään ei oikein muuta käyttöä tälle "pellepuvulle" (mä todella koen itseni pelleksi se päällä) ole, keksittiin että saadaan ilmaiseksi esiintymisasu ja hyötykäyttöön kude, joka muuten vain pölyyntyisi vaatekaapissa. Kyllä meillä sen verran harkintakykyä on, että ei me joka keikalla niitä käytetä. |
isojussi 18.05.2005 14:47:52 | |
---|
...ja näin tämä puheena ollut bändi ainakin on menetellyt. No tästähän me ollaan edelleen eri mieltä. Muistakaa, millä soittimella Jerikon muurit murrettiin! |
pekkajau 18.05.2005 14:52:12 | |
---|
Entäs ne Paula Koivuniemen housut? Vieläkö joku muistaa? Kirjoitin mitä kirjoitin! |
uruttaja 18.05.2005 15:01:01 | |
---|
Entäs ne Paula Koivuniemen housut? Vieläkö joku muistaa? Oliko ne semmoset "pussihousut" taidanpa muistaa. Oliko se niinkin aikaisin kuin 79? Silloin sain säestää Paulaa monasti. |
El Condor 18.05.2005 15:02:58 | |
---|
Miltähän mekin Paroonin kanssa näytettäis avokaulasessa iltapuvussaa.... En tiedä Isojussista tai Baronista (enkä ehkä haluakaan...) mutta tuosta tuli vain mieleeni, että onhan sitä itsekin esiinnytty drag-kuteissa. Seuraava kuva on opiskelijabändin show-keikan takahuoneesta, allekirjoittanut on etummaisena. Katsokaa omalla vastuulla: http://www.uwasa.fi/~vyvo/psyko2/pages/A_potretti1.html Eli asusteet keikan mukaan. Normaalit kapakkakeikat tulee hoidettua smokki tai tumma puku päällä, klassisilla keikoilla voi olla frakkikin, ja bilekeikoilla taas jotain ihan muuta (kuten kuvasta näkyy). Jotain lauluiltakeikkoja on joskus tullut vedettyä arkivaatteilla, mutta kyllä ainakin minulla asiaankuuluva, keikan henkeen sopiva pukeutuminen on tärkeä osa keikkafiiliksen luontia. Siitä voidaan keskustella, onko sininen smokki sopiva johonkin Hirvensuuliin; minusta on. Sinisessä smokissa kuitenkin näkyy lika huomattavasti paremmin kuin mustassa, joten sikäli ei ehkä kovin käytännöllinen keikkavaate. Kun tässä nyt on naureskeltu muiden bändien pukeutumiselle, niin haastan tässä samalla muitakin kaivelemaan OMIA pukeutumisluurankoja kaapeistaan. "Get to the point where you don't have to practice. This leaves a lot more time for eating or wasting time." |
isojussi 18.05.2005 15:21:32 | |
---|
Muistakaa, millä soittimella Jerikon muurit murrettiin! |
Jäärä 18.05.2005 15:24:09 (muokattu 02.06.2005 16:29:27) | |
---|
Suomen Hiihtoliiton luvalla. Kaikki tekstissä mainitut henkilöt ovat fiktiivisiä ja kaikki yhtäläisyydet eläviin tai kuolleisiin henkilöihin ovat puhtaasti sattumanvaraisia. Laaditun tekstin valmistuksessa ei ole vahingoitettu eläimiä. |
uruttaja 18.05.2005 15:32:42 | |
---|
Har-har!!
Ei millään kehtaa! Ihan eläinsuojelukysymys, eikä millään ilikiä. |
baron 18.05.2005 15:34:03 | |
---|
Mä päivitin M-netin jäsenkuvauksen oman kuvan ainoalla, joka mulla täällä duunissa on. |
uruttaja 18.05.2005 15:35:27 | |
---|
Mä päivitin M-netin jäsenkuvauksen oman kuvan ainoalla, joka mulla täällä duunissa on. Hienot vaatteet, keikkamestakaan ei näytä olevan Tyrnävän Sikasiittolan parempi tanssisali. |
jjussila 18.05.2005 15:46:22 | |
---|
Aikanaan eräs solisti (tämä kuningas, joka huutaa kaikki kartiot kankaalle ja jolla on vielä oma tukka päässä) totesi, jotta kattokaakin pojat että olette aina keikkapaikan parhaiten pukeutuneet henkilöt. Teimme myös aikanaan vuoden keikkaa samanlaisissa asusteissa kuin Baronin poppoo (noin kuvan perusteella) Just niin... |
baron 18.05.2005 16:09:45 | |
---|
Teimme myös aikanaan vuoden keikkaa samanlaisissa asusteissa kuin Baronin poppoo (noin kuvan perusteella) Ei niistä kuteista kyllä koskaan keikalla mitään haittaa ole ollut. Henkilökunnalle ei tule mieleen käskeä syömään keittiön nurkkaan vaan "haluavatko herrat muusikot, että illallisenne katetaan salin puolelle vai kabinettiin", kännisetkin katselevat vähän ylöspäin etc. Haitta tulee, jos keikan jälkeen ehtii näissä duunihaalareissa vielä kapakkaan, ämmät tulee skotaamaan ja mustasukkaiset jätkät uhkaa panna neniin. |