Aihe: Tama tension watch
1 2
Baroquean
19.04.2003 00:06:38
Kyllä. olen kokeillut rumpuja missä on pinstripe päällä ja alla. Lisäksi on testattu myös basarissa. Ääni on aivan liian matala ja jotenkin etovan kuuloinen. ja jos virittää kireelle niin ääni menee vaan pahempaan suuntaan...

Joo-o. No mulla on päälikalvot suht löysällä ja alakalvot sitten taas aika kireellä. Väikka kalvot on päällä aika löysällä niin soundi ei ole kuitenkaan sellanen "lätsähtävä" eli nopeesti sammuva. Eli soundit on kuitenkin suht kohtuulliset. Basarissa mulla on mielestäni aika hyvä soundi (Evans EQ2-kalvolla). Mielessä on ollu monta kertaa kalvojen vaihto, mutta ei ole vaan saanu aikaseks. Ja toisaalta tuntuu aika hurjalta (näin "sunnuntai-autotalli-soittelijana") laittaa jotain yli 250€ kalvoihin (Tämän verran ainakin tulis maksamaan jotkut suht hyvät kalvot alle ja päälle.). Kyllähän ne sitten kestäis tosin jonkin aikaa. Noh, täytyypi tässä kattella, jos sitten joskus...
Joku vaa
19.04.2003 14:17:16

Joo-o. No mulla on päälikalvot suht löysällä ja alakalvot sitten taas aika kireellä. Väikka kalvot on päällä aika löysällä niin soundi ei ole kuitenkaan sellanen "lätsähtävä" eli nopeesti sammuva. Eli soundit on kuitenkin suht kohtuulliset. Basarissa mulla on mielestäni aika hyvä soundi (Evans EQ2-kalvolla). Mielessä on ollu monta kertaa kalvojen vaihto, mutta ei ole vaan saanu aikaseks. Ja toisaalta tuntuu aika hurjalta (näin "sunnuntai-autotalli-soittelijana") laittaa jotain yli 250€ kalvoihin (Tämän verran ainakin tulis maksamaan jotkut suht hyvät kalvot alle ja päälle.). Kyllähän ne sitten kestäis tosin jonkin aikaa. Noh, täytyypi tässä kattella, jos sitten joskus...

Kokeileppa pistää diplomat alle. niin saa hyvän äänen pinstripeista. Esim panteran vinnie paul ja disturbedin kannu mies käyttää näin ja sitte tietysti slayerin ex kannu mies paul bostaph. kannattaa kuunnella miltä kuulostaa näiltä levyiltä.
Baroquean
20.04.2003 09:59:41 (muokattu 20.04.2003 10:03:59)
Kokeileppa pistää diplomat alle. niin saa hyvän äänen pinstripeista. Esim panteran vinnie paul ja disturbedin kannu mies käyttää näin ja sitte tietysti slayerin ex kannu mies paul bostaph. kannattaa kuunnella miltä kuulostaa näiltä levyiltä.

Joo, täytyypi miettiä asiaa. Tosin levyjä kuuntelemalla ei välttämättä saa ihan todellista kuvaa mahdollisista tulevista soundeista. Levyjä miksataan kuitenkin välillä aika raa'alla kädellä, joten sounditkin siinä varmaan vähän muuttuvat.

Sellastakin tossa kerran mietin, että tummat alakalvot olis varmaan aika siistit. En tiedä tosin yhtään mitä maksaa, mutta luultavasti vähän enemmän. Päälle pitäis varmaan edelleen laittaa Pinstripet tmv. Basarikalvosta en tiedä. Evans:n EQ2 on ollu ihan hyvä, mutta Remon Pinstipekin saattais toimia. Mitä muita malleja muuten tolla Evans:lla on? Eikö sellanenkin ole kun EQ3?
Joku vaa
20.04.2003 13:53:18

Joo, täytyypi miettiä asiaa. Tosin levyjä kuuntelemalla ei välttämättä saa ihan todellista kuvaa mahdollisista tulevista soundeista. Levyjä miksataan kuitenkin välillä aika raa'alla kädellä, joten sounditkin siinä varmaan vähän muuttuvat.

Sellastakin tossa kerran mietin, että tummat alakalvot olis varmaan aika siistit. En tiedä tosin yhtään mitä maksaa, mutta luultavasti vähän enemmän. Päälle pitäis varmaan edelleen laittaa Pinstripet tmv. Basarikalvosta en tiedä. Evans:n EQ2 on ollu ihan hyvä, mutta Remon Pinstipekin saattais toimia. Mitä muita malleja muuten tolla Evans:lla on? Eikö sellanenkin ole kun EQ3?

Joo noita mustia ei remolta saa kun ambassador ja pinstripe versioona. Mutta aquarian tekee sitte ohuempiakin mustia kalvoja. Kannattaa silti kuunnella ainaki slayerin divine intervention. Siellä on soundit aika alkuperäiset. Älä pistä pinstripea basariin. Toi EQ2 on kaikkien dempatuin malli joten käytä sitä jos haluut hevi napsua. Taakse kannattaa pistä vaikka EQ3 takakalvo (kun siis niitä saa taka ja etu kalvo malleja). Näin selviät vähällä demppauksella ja vältytään basari=pesukone efektiltä.
Mikko A
20.04.2003 15:02:33

Joo noita mustia ei remolta saa kun ambassador ja pinstripe versioona. Mutta aquarian tekee sitte ohuempiakin mustia kalvoja. Kannattaa silti kuunnella ainaki slayerin divine intervention. Siellä on soundit aika alkuperäiset. Älä pistä pinstripea basariin. Toi EQ2 on kaikkien dempatuin malli joten käytä sitä jos haluut hevi napsua. Taakse kannattaa pistä vaikka EQ3 takakalvo (kun siis niitä saa taka ja etu kalvo malleja). Näin selviät vähällä demppauksella ja vältytään basari=pesukone efektiltä.

Miten niin EQ2 on kaikkein dempatuin malli? Eiks EQ2:ssa oo kaks demppirengasta ja EQ3:ssa kolme? EQ3 on mulla ja hyvä on, mutta Pinstripea ei tosiaan kannata bassariin laittaa.
I rule...
Joku vaa
20.04.2003 18:55:02

Miten niin EQ2 on kaikkein dempatuin malli? Eiks EQ2:ssa oo kaks demppirengasta ja EQ3:ssa kolme? EQ3 on mulla ja hyvä on, mutta Pinstripea ei tosiaan kannata bassariin laittaa.

tota joo mutta EQ2 on paksumpi kalvo. Kannattaa käydä www.evansdrumheads.com ja todeta asia todeksi.
Mikko A
20.04.2003 22:37:29

tota joo mutta EQ2 on paksumpi kalvo. Kannattaa käydä www.evansdrumheads.com ja todeta asia todeksi.

Jaa se menee niinpäin... Vähän epäloogista.
I rule...
Baroquean
21.04.2003 10:59:36 (muokattu 21.04.2003 11:01:55)
Toi EQ2 on kaikkien dempatuin malli joten käytä sitä jos haluut hevi napsua. Taakse kannattaa pistä vaikka EQ3 takakalvo (kun siis niitä saa taka ja etu kalvo malleja). Näin selviät vähällä demppauksella ja vältytään basari=pesukone efektiltä.

Niin jos siis laittaisin edelleen uuden EQ2 basarikalvoks niin minne tarvitsisin tota EQ3:sta? Ajoitko sitä takaa että jompikumpi noista EQ3:sen malleista korvais EQ2:sen? Tää juttu meni vähän ohi. Hankin varmaan kuitenkin EQ2:sen niin tietää ainakin millanen kalvo se on kun on ollu sellanen jo käytössä. Jos nyt vähän aikaa vanhat kestäis, niin olis hyvä juttu.
Niin se tuli vielä mieleen, että kannattaako basarikalvoihin aina laittaa ne lätkät mihin kohtaan nuijat osuu? Onko ne muuten tehty muuttamaan soundia vai pidentämään kalvon ikää? Mulla on muistaakseni yksi sininen lätkä siinä mun EQ2:ssa.
Mikko A
21.04.2003 13:17:10
Ne lätkät on tehty pidentämään ikää, mutta ne myös muuttavat soundia tuhdimpaan suuntaan. Niitä kannattaa käyttää jos ei halua basarikalvojen menevän lommolle. Ja tuolla EQ2/EQ3-jutulla ajettiin takaa sitä, että voisit pistää basariin lyöntikalvoksi EQ2:sen ja etukalvoksi (="logopuoli" tai julkisivu) EQ3:sen.
I rule...
Marko
21.04.2003 15:33:07
Lätkistä sanottakoon se että evansin lätkät on aika huonoja ku ne ei pysy kiinni kalvossa. Edelisessä setissä mulla oli semmoset ja niihin sai laitella teippia tai liimaa että ne pysy ja nykysessä setissä oli kans evansin lätkä joka alko irtoilemaan. Aquariumin lätkä on paljo tuhdimpi ja ei kyllä irtoa kalvosta. Näistä remon lätkistä en osaa sanoa ku ei ole kokemusta,mutta vissiin powerstroke3 glear-basarinkalvon mukana tulee vakiona tommonen lätkä.
Myö leiriyttään tähän.
Mikko A
21.04.2003 15:44:33
No mulla on kyllä 2 Evansin lätkää ja hyvin ne kyllä pysyy! Ehkä Evansin lätkät pysyy paremmin Evansin kalvoissa =)
I rule...
jussijoe
21.04.2003 16:33:04

Laittakaapa tänne noita Tension Watchin kireysarvoja mistä tykkäätte.

esim. tom10": 60/75 (ylä/ala) jne.
Cock n' roll!
Joku vaa
21.04.2003 17:41:52

Ne lätkät on tehty pidentämään ikää, mutta ne myös muuttavat soundia tuhdimpaan suuntaan. Niitä kannattaa käyttää jos ei halua basarikalvojen menevän lommolle. Ja tuolla EQ2/EQ3-jutulla ajettiin takaa sitä, että voisit pistää basariin lyöntikalvoksi EQ2:sen ja etukalvoksi (="logopuoli" tai julkisivu) EQ3:sen.

Juuri näin ja vielä sen verran että EQ3 taka kalvo mallina ei siis lyönti kalvoa taka kalvoksi. Menikö tarpeeks sekavaks?
Baroquean
22.04.2003 13:10:46

Joo just, kässäsin. Etukalvoa en kuitenkaan varmaa viitsi vaihtaa kun siinä on just hyvä reikä keskellä, josta voi poistaa tai lisäillä demppausta. Harvoin tulee tosiaan niitä muuteltua, mutta on tollanen ihan hyvä olla olemassa.
Baroquean
22.04.2003 13:13:23
No mulla on kyllä 2 Evansin lätkää ja hyvin ne kyllä pysyy! Ehkä Evansin lätkät pysyy paremmin Evansin kalvoissa =)

Sama juttu mulla. Noh, mulla on tosin yksi lätkä mutta hemmetin hyvin se siinä kyllä kiinni on pysyny. Se saattaa kyllä vaikuttaa asiaan, jos lätkän liimaa likaiselle pinnalle tai sinne joutuu muuten vaan jotain roskaa tai likaa lätkää liimatessa. Tällä on varmaan oleellinen vaikutus lätkän pysymiseen.
Marko
22.04.2003 20:30:17
No ilmeisesti se evansin lätkä ei tykkää remon pinstripestä kun kummassaki tapauksessa se ei ole mulla siinä pysyny :)
Myö leiriyttään tähän.
Baroquean
23.04.2003 10:50:43
No ilmeisesti se evansin lätkä ei tykkää remon pinstripestä kun kummassaki tapauksessa se ei ole mulla siinä pysyny :)

Joo ei se siitä näköjään sitte tykkää. Ei kannata väkisin liimailla. =)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)