-oskari-- 18.04.2003 16:27:36 | |
---|
Onko jollain tietoa että miten rumpuja voi ite tehä, tai onko se ees käytännössä mahdollista.. Kiitos jo etukäteen kaikille jotka vain vastaa!! ;) |
Miikathebest 18.04.2003 21:27:04 | |
---|
Onko jollain tietoa että miten rumpuja voi ite tehä, tai onko se ees käytännössä mahdollista.. Kiitos jo etukäteen kaikille jotka vain vastaa!! ;) No onha se tietysti mahdollista... |
Antti E 19.04.2003 00:20:11 | |
---|
Metalliosia ei ainakaan pysty tai kannata tehdä itse. Puurungoista en osaa sanoa. Vaneristahan nuo yleensä tehdään, en tosin tiedä tarkalleen miten. Täältä voi kannattaa kysellä-->> WWW.DAFRY.NET Juha Alanko on kirjoittanut kirjan "rummut", jossa käsitellään jonkin verran rumpujen ja symbaalien valmistusta, kalvoja ym. rumpuihin liittyviä teknisiä juttuja. Kannattaa tutustua. |
kamelisko 19.04.2003 12:55:26 | |
---|
Eräs tuttavani teki itse rummut. (Suomen ainoat muuten) Shellien teko on niin hankalaa että niitä ei kotikonstein tehdä. Ne on monikerrospuuta ja ne puristetaan jollakin tapaa yhteen metallisylinerissä.. Joku rumpumerkki (oiskohan ollu TAMA tms. puristaa ne ilmanpaineella toisiinsa kiinni... Tämä tuttava siis tilasi jenkeistä jostakin valmiita pelkkiä puushellejä. Niihin pitää jyrsiä reunat (reunoista ja sen muodosta riippuu soundi hyvin pitkälti) joka oli kuulemma "melko" tarkkaa hommaa. Tämä tuttava nimenomaan teki kaikki metalliosat itse alumiinipronssista valamalla ja teki myös kelluvat kiinnikkeet rumpuihin. Kaikkien rumpujen vanteet on puuta ja hassun korkeet.. Ständit se osti valmiina. Soitin noilla kerran eikä yhtään hassummat. Basari on 24"x(vissiin jotain 24"!!) Eli aika mainion kokonen. Sit siinä on kaks 20" tomia... Helkkarinmoinen hommahan siinä kuulemma oli.. Ja välillä kuulemma meinas usko mennä mutta nyt ne on valmiit.. ja kivan näköset ja kuuloset. (eivät ole myytävänä ilmeisesti =) Eikä taatusti tule toisia vastaan missään! Semmosta. |
Eräs tuttavani teki itse rummut. (Suomen ainoat muuten) Mä oon jossain päin suomea nähny toisetkin rummut. :) |
PIM 22.04.2003 16:50:14 | |
---|
Ettei nyt lipsuta aivan täysin BS linjalle niin Pohjoismaiden ainoa rumputehdas joka tekee myös rumpujen rungot itse löytyy täältä Hämeenlinnasta. Lisätietoja Kumu-rummusita ja niiden tekemisestä osoitteesta www.kumu.fi.Right now I'm fucking busy, or vice versa.. |
tilujätkä 19.06.2006 18:38:37 | |
---|
Mää pistin just äskön tossa vaneeria kastuun että saa sen hyvin taivutettua pyöreeks. Eihän toi oo homma eikä mikään tehä rumpu paitsi se että mistä saa niitä osia ja vanteita joilla sen kalvon saa kiinni ja kiristettyä/viritettyä. Ja onko ne kalliita? aika hankalaa netistä etsiä kun ei oo mitään hajua mikskä niitä osia sanotaan... |
ilpoliekkio 19.06.2006 18:43:23 | |
---|
Eihän toi oo homma eikä mikään tehä rumpu Morjens. Se on hyvä, että meillä on täällä todellinen osaaja. Tai no, kyllä kai sitä jonkinlaisen "rummun" vääntää kuka vain, mutta sen toimiminen on täysin eri asia. Awaken the suffering |
tilujätkä 19.06.2006 19:04:53 | |
---|
Morjens. Se on hyvä, että meillä on täällä todellinen osaaja. Tai no, kyllä kai sitä jonkinlaisen "rummun" vääntää kuka vain, mutta sen toimiminen on täysin eri asia. totta, mutta se olis kanssa hyvä jos täälä olis joku joka osais vastata kysymykseen eikä vaan valittaa. |
DVD 19.06.2006 21:30:35 | |
---|
|
Campylobacter 20.06.2006 15:35:44 | |
---|
"meillä kesti aikoinaa vanhan bändin kaa kasan lavaamises se kaikki ääni" - Kissa3 |
risto 20.06.2006 23:41:10 | |
---|
Perinteinen banjon potti tehdään samalla periaattella rullaamalla ohutta vaneria. Vaneri saadaan taipuisaksi kuumalla höyryllä - samaan tapaan kuin veneen kaaret - ja kerrokset taivutetaan rullan päällä samalla tunkien kunkin kerroksen väliin liimaa. Tavallinen vaneri ei välttämättä kestä läpimäräksi kostuttamista. Ne jotka eivät ymmärrä kokonaisuuksien kauneutta ovat kärkkäitä osoittamaan sormella yksityiskohtien näennäisiä epäloogisuuksia. Mietelause by Risto 2005, Inspired by Platon 427-347eKr. |