Aihe: Biitin nikkarointi
1
Henga
18.05.2005 10:27:43 (muokattu 18.05.2005 10:28:03)
Kaikkia mahdollisia keinoja käyttäen, joskus soittaa itse livenä (whoa dude;) joskus käyttän sekvensseriä ja hardista, joskus vaan näperrän silmät ristissä midiä yötä myöten.

Trackeria ei ole käytetty sitten Amiga-aikojen, tiedä häntä miksi.
lion
18.05.2005 10:35:56
Biittinikkari, millasella strategialla lahdet nikkaroimaan biittia? Risuja ja ruusuja rumpukoneille, yksittaisten samplejen sequensoinnille, valmiille biitti-loopeille jne. Vielako joku kayttaa trackeria?

Yleensä joku pääjuttu ekana, joku melodian tynkä/looppi. Sitten rummut, todella yksinkertaiset ja enää en käytä koskaan valmista looppia päärumpuina, vaan lisää looppeja taustalle perkussiivisiksi elementeiksi jos tarvitaan.

Rumpujen jälkeen on helppo tehdä sitten bassoline siihen ja sitten alkaa tekemään kaikenlaisia pätkimisiä ym mausteita.

Nykyään ainut softa mitä käytän on Cubase ja mielestäni on turha käyttää ristiin monia ohjelmia, ellei siitä oikeasti ole jotain luovaa hyötyä. Cubasella teen, alusta loppuun.

- Li'oN
pop pop pop - kornipop kuplii kattilassa
-septimisti-
18.05.2005 14:15:30
Tässä kirjoituksessa allekirjoittanut paljastaa itsestään elektronisen puolen:

Kasaan biittini yleensä yksittäisistä sampleista. Mielenkiintoiset samplet ovat kyllä melkoisen kiven alla, mutta pari härösäröä ja bit reduseria luo sopivista sampleista todella mielenkiintoisia. Ainoa ongelma että kun on mahdollisuus jokaista samplea filtteröidä ja efektoida mielensä mukaan, niin sitä on nopeasti täysin pulassa, tosin fruityn dashboard auttaa kummasti.

Itse olen elektronisen musiikin saralla täysin rakastunut Fruity Loopsiin, johon jokin aika sitten myös hankin elinikäisen päivitysoikeuden. Aivan käsittämättömän selkeä ja ennenkaikkea helppokäyttöinen ohjelma on kyseessä. Pattern ohjelmointi hallitsee ja fruityn pianoroll on paras koskaan ikinä missään. Cubasen vastaava aiheuttaa tuon jälkeen välittömän oskennusreaktion. Ainoa huomauttamisen arvoinen asia on automatisoinnin tietty sekavuus ja hankaluus - en vieläkään ole täysin sinut tuon kanssa, välillä tuntuu että pelkkä volumefeidin toteuttaminen ei onnistu sitten millään. Löyvät tuohon vielä image linellä kunnolla integroidun raiturin ja sample-editorin cooleditin tyyliin, niin olen täysin myyty.

Looppien ihmeelliseen maailmaan aion tutustua fruityn beat creatorin kanssa, jahka saan sen hankittua. Demoa kun nopeasti kokeilin, niin hämmästyttävänkin hienosti when the levee breaks muuttui uudelleenjärjesteltävään muotoon.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)