Matala 17.04.2003 21:36:04 | |
---|
Mikä olisi hyvä käytetty basso jos haluaisin satsata n. 500-600 euroa matalakieliseen. Soitellut olen useita vuosia, mutta behkeiden tuntemus on aika heikkoa. Soitto on tähän mennessä ollut pääasia. Vanha Charvel vetelee vimmeisiään ja nyt pitäisi saada uudempaa peliä alle. Paljonkohan käytetystä Warwickista kannattaisi maksaa ja ovatko hyviä? |
Moniko kielinen? Warwikit on mulle ainakin olleet todella ihmeellisiä soittimia, en kyllä itse ostaisi... Squierin 500 sais, paremmat vehkeet taas maksaa jotain 1000 euroo... Mä olen vain tyhmä... |
absqua 19.04.2003 07:51:54 | |
---|
Mikä olisi hyvä käytetty basso jos haluaisin satsata n. 500-600 euroa matalakieliseen. Soitellut olen useita vuosia, mutta behkeiden tuntemus on aika heikkoa. Soitto on tähän mennessä ollut pääasia. Vanha Charvel vetelee vimmeisiään ja nyt pitäisi saada uudempaa peliä alle. Paljonkohan käytetystä Warwickista kannattaisi maksaa ja ovatko hyviä? Jos saat käytetyn Warwickin 500-600 eurolla niin se on aivan mainio investointi. Uuden jos haluat niin Ibanez/Yamaha-osastolta löytyy tuohon hintaan 5-kielisiä, jotka erityisesti hintaansa nähden ovat mitä mainioimpia vehkeitä. Warwickin hyvyys on makuasia. Monien mielestä parempaa ei olekaan, mutta itse taas en ostaisi, joskin se on puhtaasti fiilisjuttu, eikä johdu siitä että Warwickit olisivat mielestäni huonoja, vaan olen enemmän perinteisten mallien ystävä (lue: fender-gibson-rickenbacker-musicman :-). Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy- |
gravedepth 19.04.2003 10:55:57 | |
---|
Kokeile Ibanezin Gsr 205 bassoa. Se on jotain 500 e uutena. Ite ainaki tykkäsin ku kokeilin. |
ExE 19.04.2003 11:33:31 | |
---|
Itse sain Ibanezin SRX500 ~600e ja olen kyllä ollu erittäin tyytyväinen. Päänsisäinen pääsiäinen, päänsisäinen pääsiäinen, |
NYdoll 19.04.2003 12:53:00 | |
---|
mulla on juuri tuo samainen gsr 205 ja se on kyllä erittäin kelpo peli... kaulasta vaan on tehty niin kapea, että siihen H-kieleen ei oikein saa kunnon tatsia, mut se on tosi kevyt soittaa ja sounditkin on ihan hyvät... seuraavaksi palaan kyllä takaisin nelikielisten maailmaan. toi viiskielinen ei ollu se mun juttu... |
Joonas 19.04.2003 14:11:09 | |
---|
F:llä oli joku 5-kielinen warwick 500e ja 6-kielinen corvette (wariwck)800e. (käytettyjä) Mulla on neljäkielinen corvette ja olen rakastunut siihen. Tosin enpä ole juuri ikinä fendereitä tai muita "klassisia" härveleitä pitkäaikaisesti käyttänyt. Tollanen fenkku vois irrota käytettynä kanssa mukavaan hintaan.. Joonas. "I´m just a musical prostitute my dear"
-Freddie Mercury |
Esko Deel 19.04.2003 15:53:38 | |
---|
Mä lähtisin ehkä hommaamaan jotain Ibanezin Soundgearia, ne on aika helpposoittoisia ja melko hyväsoundisiakin. Ei niitä ihan mopoja vaan hieman edistyneemmille suunnatuja. Sanomattakin selvää... |
Muhwi 20.04.2003 10:27:49 | |
---|
Epiphonen EB-3 osuu suunnilleen tohon väliin, kyseessä siis tuo SG:n muotoinen basso. Itse omaan eb:n, omasta mielestäni varsin erinomainen vehje. Niitä vaan ei taida paljoa musaliikkeissä liikkua, joten kokeileminen voi olla hankalaa. It wasn't me, it was the Other Guy. |
bassline 23.04.2003 11:22:15 | |
---|
Tosiasia on että hinta/laatu kulkee käsikkäin.. tonni / kieli markoissa..siis.. on sellainen minimi mistä kannattaa lähteä uusissa..Käytettyjä taas..hmm..odota hetki kun basistit lähtee terassille ja tarttee pätäkkää..ja osta halvalla hyvä vehje :) hullu.... |
Niskamies 05.05.2003 17:37:52 | |
---|
kannattaisi ostaa joku esim. yamaha rbx 270, 370 tai muu vastaavan hintaluokan yamaha. loistavia bassoja hyvään hintaan. ainoa huono puoli on että mikit ovat usein aika huonoja ja ne kannattaisi vaihtaa esim. dimarzioihin tai emg:hin. muuten ihan loistavia. tai kyllähän tuolla rahalla saa jo fender precision tai jazz-basson. eiku f-musiikkiin kokeilemaan. |
magic 05.05.2003 22:52:04 | |
---|
Mä lähtisin ehkä hommaamaan jotain Ibanezin Soundgearia, ne on aika helpposoittoisia ja melko hyväsoundisiakin. Ei niitä ihan mopoja vaan hieman edistyneemmille suunnatuja. Itselläni on 5-kielinen Soundgear SR885, paljon kehuttu laitos, ostin käytettynä alle 600? ! Muuten hyvä basso, ohut kaula, helppo soittaa, B-kielikin soi ihan OK, mutta aktiivibassoksi todella heikko signaalitaso, olisikohan jotakin vikaa! SR885:sta on vanhempi malli jossa 2-alueinen EQ (bass ja treble) ja Vol sekä balance mikkien balanssin säätöön. Uudemmissa on MID-EQ on parametrinen, antaa todella paljon enemmän säätömahdollisuuksia. Toinen basso on OLP MM2, eli Musicman Stingray-kopio. Ostin käytettynä mutta uutenakin saa n. 450?. Todella hyvä soitin hintaisekseen, hyvä kaula, satiinilakattu, hyvä mikki, "melkein" Stingray-soundi, eli aika raaka, muriseva, minun mieleen ! Siinäpä muutama kommentti, Lycka Till ! |