Aihe: Kielten määrä
1 2 3 4 58 9 10 11 1226 27 28 29 30
Teijo K.
22.04.2005 19:10:45

Ai. Anteeksi, menen panttaamaan saman tien basson ja ostan uuden viiskielisen sekä pakotan itseni pitämään siitä.

Eikun riittää että lopetat yksittäistapauksen mukaan yleistämisen. Vaikka se yksittäistapaus olisikin niin läheinen yksilö kuin sinä itse.
Nälkä!
-Knut Hamsun.
Operaatio Live : Jyväskylä
Wil-J
22.04.2005 19:58:47
MrQ:n tyhmin kirjoitus ever. Minnekään. Sori.

Joo, pettymyksen tuottava. Yleensä ollu suht fiksuja juttuja musta.
BSJPMH
23.04.2005 09:58:17
Yleensä ollu suht fiksuja juttuja musta.

Mitä hän sanoi susta? :)
-Mitä tapahtuu jos soittaa 8 tuntia päivässä? Tyttöystäväsi raivostuu.- "Anna basistille, niin perse tärisee!!"
Wil-J
24.04.2005 19:49:44
Mitä hän sanoi susta? :)

mua hän on vaan haukkunut, mutta toi oli tarkotettu kyllä näin: "Yleensä ollu suht fiksuja juttuja, musta."
MrQ
25.04.2005 12:43:06
mua hän on vaan haukkunut, mutta toi oli tarkotettu kyllä näin: "Yleensä ollu suht fiksuja juttuja, musta."

ei pidä paikkaansa. Mä kritisoin sun inttitilannettasi, susta en ole pahaa sanaa sanonut. Anteeksi jos siltä vaikuttaisi.
Wil-J
25.04.2005 14:50:53
ei pidä paikkaansa. Mä kritisoin sun inttitilannettasi, susta en ole pahaa sanaa sanonut. Anteeksi jos siltä vaikuttaisi.

No joo, aivan. Ei siinä mitään :)
Tuomas
28.04.2005 15:32:34

Voi kikkailla helpommin ja näyttää naapurin tytön tupareissa enemmän kitaristilta kun kielet ei pane hanttiin niin paljoa. Miks mulle tulee yks tomppa mieleen?

Oliko mun naapurin tytöllä tuparit? Hitto!

No joo, my two cents: omistan nelikielisen ja kuusikielisen basson. Suosin kuusikielistä koska siitä lähtee parempi saundi. Kai se on siitä kiinni että mitä hakee soitolta. Ihmetyttää vain se, kun joka ikinen kerta keikalla joku tulee kommentoimaan bassoa näin:

"Sulla on kuusikielinen basso?"
"Joo."
"Mitä sillä voi soittaa?"

Ei tsiisus.
"Olet kuin delfiini." -Dutteri
- Ajatusten Tenava ja lyriikoiden Mätäjoki - Ärlä #019
Karlsson
28.04.2005 17:40:00
"Joo."

Muista vastata että "Bachia".
Mies, jonka jutuista puuttuu loppuhuipennus.
Ärlä #002-003
Teijo K.
28.04.2005 18:06:18

Muista vastata että "Bachia".

Eikun katsoo vakavana kysyjää silmiin, ja äännehtii sanan "bassoääniä".
Nälkä!
-Knut Hamsun.
Operaatio Live : Jyväskylä
MrQ
29.04.2005 22:50:14
Oliko mun naapurin tytöllä tuparit? Hitto!

No joo, my two cents: omistan nelikielisen ja kuusikielisen basson. Suosin kuusikielistä koska siitä lähtee parempi saundi. Kai se on siitä kiinni että mitä hakee soitolta. Ihmetyttää vain se, kun joka ikinen kerta keikalla joku tulee kommentoimaan bassoa näin:

"Joo."

Ei tsiisus.

Ei mitään. :D

Ei, onne kielet ihan jees. Mun soittoon ei taivu, vaikka stikki himottaisi. Tsekeistä sais ihan inhimilliseen hintaan, vain 30.000 korunaa...
sami81
15.05.2005 23:14:32
Kyllä kuuskielisissä on paras saundi. Ainakin Wal:in vermeissä, muita ei ole kyllä tullut edes kokeiltua... :)

Ei sitä ainasta Fender-hehkutusta jaksa kuunnella. Uudet ja modernit soittimet on kyllä niin paljon parempia IMHO.
Niskamies
15.05.2005 23:34:57
Kyllä kuuskielisissä on paras saundi. Ainakin Wal:in vermeissä, muita ei ole kyllä tullut edes kokeiltua... :)

Ei sitä ainasta Fender-hehkutusta jaksa kuunnella. Uudet ja modernit soittimet on kyllä niin paljon parempia IMHO.

Tekeekös Wal kuuskielisiä? Itse en ole sellaisiin törmännyt. Mutta samoilla linjoilla olen sun kanssa uusista soittimista, mutta ne eivät ole mielestäni parempia, vaan erilaisia itselleni sopivalla tavalla.
Meitsi on meshissä.
Juhani_ko
16.05.2005 15:19:56

Viides kieli ei ole kuin tielä. Ainakaan mun otteelle useampien kielien pienenpi feedback ei toimi kertakaikkiaan. Mun kielten pitää sanoa twäääännggggggggg...nggg--nggggnggg-nggg-ngg-ng-ng... jne eikä phlöäarh tau bummmmmm. Ja perkele, ellei viiskielistä viritä tyyliin oktaavia ylemmäksi, se pöhisee just noin. Slapit? paskan marjat. Bopit, tuskin. sormisoitto? Pyh ja pah. Tosin, se varmasti kielien läheisyyden takia sopii progoseksuaalivähemmistölle. Voi kikkailla helpommin ja näyttää naapurin tytön tupareissa enemmän kitaristilta kun kielet ei pane hanttiin niin paljoa. Miks mulle tulee yks tomppa mieleen?

Bassoista en tiedä juuri mitään, mutta jotenkin repesin tälle kirjoitukselle
"Mulla on karismaa!" -Matti Nykänen
MrQ
17.05.2005 03:11:58
Bassoista en tiedä juuri mitään, mutta jotenkin repesin tälle kirjoitukselle

No, mä en saa kertakaikkiaan mitään irti ylimääräisestä kielestä. Jos pitää soittaa metallia, niin ne kaks korkeinta on muutenkin vaan tiellä joten nelikielisen kun nuijii H-vireeseen tarpeeks paksuilla kielillä niin asia on tällä hyvä.

Mulle siis.
Juhani_ko
17.05.2005 10:25:06

No, mä en saa kertakaikkiaan mitään irti ylimääräisestä kielestä. Jos pitää soittaa metallia, niin ne kaks korkeinta on muutenkin vaan tiellä joten nelikielisen kun nuijii H-vireeseen tarpeeks paksuilla kielillä niin asia on tällä hyvä.

Mulle siis.

No mutta mitäs sanot tähän: http://www.12stringbass.com/MainFrames.html
Karlsson
17.05.2005 10:27:57
No mutta mitäs sanot tähän: http://www.12stringbass.com/MainFrames.html

Toihan on käytännössä nelikielinen. Niinku.
"Rokkibändejä on liikaa" -Tellu
Juhani_ko
17.05.2005 10:55:35

Toihan on käytännössä nelikielinen. Niinku.

No entäs tämä sitten:
http://www.bunnybass.com/e-zine/amusing/amusingbass28.shtml
Wil-J
17.05.2005 11:00:03
No noi 9-kieliset nyt on ihan peruskauraa. 11-kielinen on vissiin tällä hetkellä johdossa. Jos siis parikielisiä yms. ei lasketa.

Joo, enää ei y htään hätkähdä ees 10-kielistä.
Sönkötystä ja röytöä jo vuodesta 1986.
Juhani_ko
17.05.2005 11:12:07

No noi 9-kieliset nyt on ihan peruskauraa. 11-kielinen on vissiin tällä hetkellä johdossa. Jos siis parikielisiä yms. ei lasketa.

No ei perkele! 11 kieltä! Miten sellaista pystyy edes soittamaan
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)