Aihe: Kiipparit
1 2 3
BaariMikko
16.05.2005 18:50:36

Niin joo, onhan meilläkin kaks biisiä, joissa säkeistön aikana periaatteessa tuplaan bassokuvion viulukonesoundilla. Oli vielä meidän basistin idea tämä.
"Arvoituksellinen on oltava, ei vain muiden silmissä, vaan myös omissaan." -Søren Kierkegaard
Ärlä #004
Sir Attila
16.05.2005 21:01:48
Jos esim. sellaiset herrat kuin Geddy Lee tai Bootsy Collins ovat tähän syyllistyneet, kyseessä ei voi olla suuri rikos basismia kohtaan. Ja listaa voisi varmaan jatkaa, noi kaksi tuli nyt ekana mieleen.
chief
17.05.2005 11:16:10 (muokattu 17.05.2005 11:17:31)
JOOOO!!!!

Mä dikkaan semmosista pulputus-rähinä-tsiuuuu-fiuuuu-soundeista. MicroKorgia kaverilla testaillessa kävi ilmi että siinä vois olla aika kivoja bassosoundeja. Jos sen vaikka kytkis siihen Samin Monoliittiin???

Can You Say MEGABASS!!!!

E: Siinä Microssa vaan on aika paska tatsi. Muuten hauska peli. Ja sopivan kompakti.
"It's the ear, not the gear. "
absqua
17.05.2005 11:32:15 (muokattu 17.05.2005 11:34:22)
JOOOO!!!!

Mä dikkaan semmosista pulputus-rähinä-tsiuuuu-fiuuuu-soundeista. MicroKorgia kaverilla testaillessa kävi ilmi että siinä vois olla aika kivoja bassosoundeja. Jos sen vaikka kytkis siihen Samin Monoliittiin???

Can You Say MEGABASS!!!!

E: Siinä Microssa vaan on aika paska tatsi. Muuten hauska peli. Ja sopivan kompakti.

Microkorg on huippuvehje. Jopa se lelusynan tatsi jotenkin kuuluu asiaan. Kaikkien muiden jippojen (hyvät synabassosoundit mm.) ohella siinä on vocoder, joka on keikoilla ihan lyömätön myrkytin. Heti kun heittää ekan läpän vocoderilla jonnekin häävalssin sekaan niin homma on saman tien pois käsistä, peruuttamattomasti.
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
Wil-J
17.05.2005 11:37:47
Mä voisin soittaa, mutta en kyllä osaa.
Sönkötystä ja röytöä jo vuodesta 1986.
chief
17.05.2005 11:50:16
Heti kun heittää ekan läpän vocoderilla jonnekin häävalssin sekaan niin homma on saman tien pois käsistä, peruuttamattomasti.

Heheee.... Tota täytyy kokeilla!!!
"It's the ear, not the gear. "
poppamies
17.05.2005 18:06:35

Ei v***ssa, ei niin!
Kanttorilla pitäisi minun mielestä aina olla tuo vasen käsi perstaskussa soitettaessa.
Myytävänä Alesis Microverb III
hemmo
17.05.2005 18:25:52

Tässä tää aikaisemmin mainitsemani:

http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=17480470

Tolla kelpais...

Oho! Mahtava peli.

Microkorgista miekii oon haaveillu. Jotain bassokiippareita olen tehnyt demoille ihan tavan pilipali-pikku-uruilla oktaaverin ja särön kera.
"Joo, mutta kun en oo mikään sisäkkö, oon vittu rokkari." -Vili
Niskamies
17.05.2005 21:30:03
Microkorg on huippuvehje. Jopa se lelusynan tatsi jotenkin kuuluu asiaan. Kaikkien muiden jippojen (hyvät synabassosoundit mm.) ohella siinä on vocoder, joka on keikoilla ihan lyömätön myrkytin. Heti kun heittää ekan läpän vocoderilla jonnekin häävalssin sekaan niin homma on saman tien pois käsistä, peruuttamattomasti.

Onko omakohtaista kokemusta;)

Saakos tossa Microkorgissa säädettyä sävelten korkeutta? Sitä vaan funtsin että pääseekö sillä tarpeeksi matalalle jos synabassoja soittaisi sillä?
Virallisesti semi-pro!
hemmo
17.05.2005 22:07:26

Onko omakohtaista kokemusta;)

Saakos tossa Microkorgissa säädettyä sävelten korkeutta? Sitä vaan funtsin että pääseekö sillä tarpeeksi matalalle jos synabassoja soittaisi sillä?

No, kuule, oisko siinä tommonen octave shift-niminen toiminto? Ehkä?

http://www.korg.com/gear/info.asp?a … prod_no=microKORG&category_id=1
"Joo, mutta kun en oo mikään sisäkkö, oon vittu rokkari." -Vili
Teijo K.
17.05.2005 22:22:28

Mites muuten jalkiobassot uppoaa? Tuli mieleeni kun tuossa tuon urun jalkioita korjailin. Äänikerrat on Subbass, stopped principal ja octave ja voin kertoa että sillä subbassilla ikkunat helisee. Voisin kuvitella että möyrisi bändikontekstissakin erittäin uskottavasti.

Ja tähän liittyen, mitä teette, jos kiipparit tai joku muu tuottaa hyvänkuuloista bassokuviota mainiolla soundilla ja fiiliksellä, ja itsellä on se bassokitara kaulassa? Itsepäisesti soitatte niitä omia juttuja kun "bassolla pitää soittaa näitä" vai annatteko kenties kiippareille tilaa soittamalla ylempää tai eri soundilla? Vai lähdettekö "raamit kaulassa" poistuen takavasemmalle koko orkesterista? Mm. Billy Joelin sbasisti kertoi, että siihen Joelin vasemman käden aktiviteettin oli luja sopeutuminen. Mutta se tekee siitä musiikista taas piristävällä tavalla erilaista ja hyvää.
Nälkä!
-Knut Hamsun.
Operaatio Live : Jyväskylä
Karlsson
17.05.2005 22:25:42
Mites muuten jalkiobassot uppoaa? Tuli mieleeni kun tuossa tuon urun jalkioita korjailin. Äänikerrat on Subbass, stopped principal ja octave ja voin kertoa että sillä subbassilla ikkunat helisee. Voisin kuvitella että möyrisi bändikontekstissakin erittäin uskottavasti.

Ja tähän liittyen, mitä teette, jos kiipparit tai joku muu tuottaa hyvänkuuloista bassokuviota mainiolla soundilla ja fiiliksellä, ja itsellä on se bassokitara kaulassa? Itsepäisesti soitatte niitä omia juttuja kun "bassolla pitää soittaa näitä" vai annatteko kenties kiippareille tilaa soittamalla ylempää tai eri soundilla? Vai lähdettekö "raamit kaulassa" poistuen takavasemmalle koko orkesterista? Mm. Billy Joelin sbasisti kertoi, että siihen Joelin vasemman käden aktiviteettin oli luja sopeutuminen. Mutta se tekee siitä musiikista taas piristävällä tavalla erilaista ja hyvää.

Noku joku muu skulaa beisit ni voi keskittyä itse kaikenmaailman mauttomuuksien pilittämiseen. Mahtawaa!
"Rokkibändejä on liikaa" -Tellu
Wil-J
17.05.2005 22:29:50
Noku joku muu skulaa beisit ni voi keskittyä itse kaikenmaailman mauttomuuksien pilittämiseen. Mahtawaa!

joo! :)
Teijo K.
17.05.2005 22:30:03 (muokattu 17.05.2005 22:30:45)

Joelin basisti kertoi soittavansa esimerkiksi uniksessa samaa kuin piano, mutta oktaavia ylempää, tai välillä taas vain yhden äänen tahtiin kun piano hoiti sen kuvion. Tai jossain tapauksessa kuviota, joka muodosti yhdessä pianon kanssa vähän jo monimutkaisemman jutun.

Kokeellista bassonsoittoa on muutakin kuin pilitystä.

Mitäs tilasit, keskustellaan nyt. ;) Onko sulla _oikeaa_ mielipidettä tähän kysymykseen?

-arva
Nälkä!
-Knut Hamsun.
Teijo K.
17.05.2005 22:31:02 (muokattu 17.05.2005 22:31:13)

Jeah!

-arvaa-kukka
Nälkä!
-Knut Hamsun.
Wil-J
17.05.2005 22:31:37

oikein!
Karlsson
17.05.2005 22:36:23
Kokeellista bassonsoittoa on muutakin kuin pilitystä.

Joo.

Mitäs tilasit, keskustellaan nyt. ;) Onko sulla _oikeaa_ mielipidettä tähän kysymykseen?

-arva

O. Aivan sama, mitä soittaa ja millä, jos se tukee musiikkia elikkäs yleensä sitä kappaletta elikkäs biisiä.
Eli tässä määräävä tekijä lienee "mihin".
Teijo K.
17.05.2005 22:38:57 (muokattu 17.05.2005 22:40:06)

Joo.

O. Aivan sama, mitä soittaa ja millä, jos se tukee musiikkia elikkäs yleensä sitä kappaletta elikkäs biisiä.
Eli tässä määräävä tekijä lienee "mihin".

Eli sopeudutko siihen, että basson "tontille" tullaan muilla soittimilla, vai nouseeko kapina?
Nälkä!
-Knut Hamsun.
Karlsson
17.05.2005 22:47:44
Eli sopeudutko siihen, että basson "tontille" tullaan muilla soittimilla, vai nouseeko kapina?

No, joo. Siis lienee pieni pau pau paikallaan, että mikä tarkoituksen mukaisinta basson tuottamiseen.

Esimerkkinä omakohtainen kokemus kielteiseen päätökseen johtaneesta tilanteesta oli reggae bändin kiipparisti, jonka oli "pakko" soittaa vaihtobassoa samassa rekisterissä sähköbeisin kanssa... Arva*nnet että kuulosti heiman skitsofreeeniselta.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)