Gandalf 13.05.2005 15:42:22 | |
---|
Tommosta oon kattellu.. härvelistä löytyy kaikennäköisiä kaikuja ja efektejä.. lisäksi löytyy kompura. Onko kukaan kokeillut ko. laitetta kitara käytössä? Hinta ainakin on kohtuullinen efektien valikoimaan nähden. Kuinka hyvin toimii esim. efektiloopissa, Onko ongelmia? ..joskus oon kuullu joltain että jotain hurina ongelmia olis efektilooppi käytössä ollu vastaavanlaisella räkkiefektillä. Kaiut olis itselle se tärkein asia, joten kannattaako unohtaa tommosset räkkivempaimet ja ostaa mielummin erillinen kaiku/delay pedaali? |
LaXu 13.05.2005 16:03:29 (muokattu 13.05.2005 16:05:07) | |
---|
Kuulemma muistipaikkojen vaihtaminen olisi hidasta ja virtanappiakaan ei löydy. Räkissä tuo ei tietysti niin haittaa kun on yleensä joku power conditioner tms. Minua myöskin mietityttää miten tuosta saa jotain hillitympää efektiä, kun efekteille ei ole omaa tasonsäätöä. Saisi TC tehdä tuosta jonkun vähän monipuolisemman version, ei tule oikein mieleen mitään muita kaiku/delay laitteita markkinoilla. Nuo ovat minullekin tärkeimmät efektit joten olisihan se kiva jos ne saisi samasta lootasta. Tuo potikoilla säätely on meikäläisen mieleen, ikäviä sellaiset miljoonan valikon systeemit joita räkkilaitteissa yleensä näkee. |
-Zappa- 13.05.2005 16:28:41 (muokattu 13.05.2005 16:28:58) | |
---|
Mä olen sitä kitaran kanssa käyttänyt. Ei ole mitään ongelmia ollut, saundit on helvetin hyvät ja luupissa oon sitä pitäny... |
hanipai 13.05.2005 18:24:31 | |
---|
Mä olen sitä kitaran kanssa käyttänyt. Ei ole mitään ongelmia ollut, saundit on helvetin hyvät ja luupissa oon sitä pitäny... Mitäs sulla on muuta kuin toi efekti kitaran kanssa? Oon itsekin miettinyt, mutta en oikein tiedä mitä pitäis hommaa lisäks. soittelen vain kotona. Mietin sellastakin yhdistelmää kun M300 ja kaveriksi Rolandin Micro cube. Oisko paha kotihommiin? Kehittymisesi esteenä voivat olla laiskuus, lyhytjännitteisyys, muut intressit, ylimielisyys, epärealistinen kyky arvioida omat kyvyt, kannustamaton ilmapiiri, ajanpuute, nalkuttava vaimo (vaimon suusta:)! |
-Zappa- 13.05.2005 18:41:41 | |
---|
Mulla on toi behringerin gm110. Mutta eikös tossa micro cubessa ole itsessäänkin efektit? Lähinnä mä reverbiä tosta käytän mutta muutkin efektit oikein käyttökelpoisia... |
-Zappa- 13.05.2005 18:43:47 | |
---|
valitset vaan jonkun pikkuvahvarin joka muuten miellyttää korvaasi... efektilooppi on tietysti ainakin mun mielestä hyvä olla... |
LaXu 13.05.2005 18:46:07 | |
---|
Harmony-Centralin arvosteluista selvisi sellainen juttu, että jos vääntää kitarasta volapotikkan nolliiin niin efektit tippuvat pois pelistä, eli vaikkapa kaiun häntä ei kuulu lainkaan, mikä ainakin minusta on huono juttu. |
-Zappa- 13.05.2005 19:02:00 | |
---|
Mulla ei ole kyllä sellaista ongelmaa ollenkaan. ja juuri varmuuden vuoksi kokeilin... voisko se olla kitaran potikoista kiinni tai jotain? |
Gandalf 13.05.2005 19:12:59 (muokattu 13.05.2005 19:15:24) | |
---|
LaXu wrote: Kuulemma muistipaikkojen vaihtaminen olisi hidasta ja virtanappiakaan ei löydy. Räkissä tuo ei tietysti niin haittaa kun on yleensä joku power conditioner tms. Saako tohon M300:seen jonkun pedaalin millä vaihdella lennosta niitä muistipaikkoja? ...jos saa niin mikä olis hyvä ja edullinen vaihtoehto? Ja sitten vielä toi kysymykseni loppuosa: "Kaiut olis itselle se tärkein asia, joten kannattaako unohtaa tommosset räkkivempaimet ja ostaa mielummin erillinen kaiku/delay pedaali?" |
-Zappa- 13.05.2005 19:16:19 | |
---|
|
-Zappa- 13.05.2005 19:18:16 | |
---|
Samaa mietin itsekin aikoinaan ja tähän päädyin... hetkeäkään en ole katunut ja siinä nyt on samassa paketissa muutakin... |
Gandalf 17.05.2005 02:08:48 | |
---|
Onko jollain 100% varmaa tietoa siitä, että toimiiko noi erimerkkiset midilaudat esim. juuri ton M300:sen tai G-Majorin kanssa, vai pitääkö olla joku tietty malli? Toi Zappan mainitsema Behringer vaikuttaa ihan fiksulta ratkaisulta jos toimii... TCn omilla sivuilla ei puhuta mitään muuta kuin tosta G-Minorista. |
otto_t 17.05.2005 02:13:13 | |
---|
Onko jollain 100% varmaa tietoa siitä, että toimiiko noi erimerkkiset midilaudat esim. juuri ton M300:sen tai G-Majorin kanssa, vai pitääkö olla joku tietty malli? Toi Zappan mainitsema Behringer vaikuttaa ihan fiksulta ratkaisulta jos toimii... TCn omilla sivuilla ei puhuta mitään muuta kuin tosta G-Minorista. Toimii mikä tahansa midilauta joka lähettää "program change" komentoja. |
Gandalf 17.05.2005 02:17:50 (muokattu 17.05.2005 02:25:50) | |
---|
|
Tiedätkö onko tossa Behringer FCB1010:ssä kyseinen ominaisuus? Kyl juu. Siis tietääkseni 97% midipedaalesta osaa lähettää vähintään noita "program changeja". Entä onko noille expressiopedaaleille mitään käyttöä M300:sen tai G-majorin välillä? M300:esta ei oikeen käytännön kokemusta ole kitarapuolella, mutta g-majorin kanssa expression pedaalit on kyllä erittäin hyödyllisiä. |
Gandalf 17.05.2005 02:30:06 | |
---|
Mitä noilla pedaaleilla pystyy tekemään esim. juuri G-major käytössä? ...katselin alunperin tota M300:sta (hinta t-kaupassa 188,-), mutta sitten huomasin että ton G-Majorin saa sieltä 399 euroa, joten rupesi kiinnostamaan. Eikös toi G-major ole aikapaljon monipuolisempi kitarakäytössä, vai onko käytännössä paljoakaan eroa? |
otto_t 17.05.2005 02:43:13 | |
---|
Mitä noilla pedaaleilla pystyy tekemään esim. juuri G-major käytössä? ...katselin alunperin tota M300:sta (hinta t-kaupassa 188,-), mutta sitten huomasin että ton G-Majorin saa sieltä 399 euroa, joten rupesi kiinnostamaan. Eikös toi G-major ole aikapaljon monipuolisempi kitarakäytössä, vai onko käytännössä paljoakaan eroa? Suosittelen kyllä että säästät sen muutaman satasen ja hommaat tuon G-majorin. G-major on suunniteltu kitarakäyttöön ja siihen siksi paljon monipuolisempi kuin M300 jonka pääasiallinen käyttötarjoitus on pikku PA-kamojen kaikuna. Ja tuolla FCB1010:llä pystyy G-Majoria ohjaamaan kohtalaisen sujuvasti. Voit asettaa esim. viisi painiketta vaihtamaan G-Majorin muistipaikkoja ja ohjelmoida toiset viisi poljinta sammuttamaan ja käynnistämään yksittäisiä efektiblokkeja. Esim. Painike 01 Kompressori on/off, painike 02 chorus on/off, painike 03 delay on/off, jne jne. Ja expression pedaaleilla pystyt säätämään lennosta melkein mitä tahansa. Esim. kaikuaikoja, tremolon nopeutta tai volumea. |