LNA 10.05.2005 10:41:28 | |
---|
Pelottaa. On vaikeaa laulaa yleisölle klassista. Kevyen / raskaan esittäminen ei ole temppu eikä mikään, mutta kun pitää tekniikalla vääntää, niin jo on kurat housussa. Huomenna on koitos - pitäkää kaikki peukaloita pystyssä klo 13.00 alkaen! Kaikki tuki on tarpeen. (Hah - sanaleikki!) Uudessa omakuvassani suuni on suurempi kuin Julia Robertsilla koskaan. Tsekidaut. Bella Italia #9 |
Sävis 10.05.2005 11:38:09 | |
---|
Mikäs tutkinto on kyseessä? Mulla on hurja laulututkintokokemus, 1/2 on suoritettu! :) "Sävis on mukava ja haisee valkosipulille." -Tellu Ärlä #028 |
LNA 10.05.2005 13:15:14 (muokattu 10.05.2005 13:15:45) | |
---|
No 1/1 eli 1/2 ja 2/2 yhdessä läjässä. (Lue: "Se on rikas yksityisopiskelija.") E: Pakko laittaa. Et jos joku vaikka vahingossa luulee, niin en ole rikas, eikä minun kanssa kannata kaveerata ;) Uudessa omakuvassani suuni on suurempi kuin Julia Robertsilla koskaan. Tsekidaut. Bella Italia #9 |
Intohimo 10.05.2005 17:35:24 | |
---|
Pelottaa. On vaikeaa laulaa yleisölle klassista. Kevyen / raskaan esittäminen ei ole temppu eikä mikään, mutta kun pitää tekniikalla vääntää, niin jo on kurat housussa. Hyvin se mennee:) "We all wanted to become stars. But we won't. We're slowly learning that fact..". |
tanjuli 10.05.2005 19:05:58 | |
---|
elä ressaa sitä tekniikkaa, keskity tulkintaan. tekniikka tulee selkäytimestä kun/jos/toivottavasti biisit on tekniikasta lähtien treenattu. ootko harkinnu pitää tänään kavereilles treenitutkintoa? voi auttaa. kerro sitten kuten kulki :) mitä laulat? [i hear voices but at least they're on tune] |
LNA 10.05.2005 22:13:01 | |
---|
mitä laulat?
No huomisen systeemi olisi tämä: Pergolesi - Stizzoso, mio stizzoso (aika perus..) Brahms - Sandmännchen (tosi suloinen lullaby, joka tosin harvinaisen ikävä laulaa kun "ollaan niin pitkiä aikoja siellä ikävissä sävelissä") Wolf - Das Verlassene Mägdlein (mieletön kipale - taattua Wolfia; sopii mun äänelle kuin nakutettu) Palmgren - Lotta Lennings vaggvisa (käsittämättömän kaunis ja mahtava, "isoin" biisi näistä; kertoo kätkytkuolemasta ja tulkinta sitä luokkaa -> tavallaan helpoin) Merikanto - Omenankukkia (koska viimeisen on oltava oikea kevätsöpöily, jotta raadille jää musta ihana fiilis) ;)
Tää on kyllä aika euforinen olo.. Kävin tänään Itäkeskuksessa 10 min. vesihieronnassa (ruumisarkun näköinen laite keskellä "bulevard":ia kaikkien ohikulkijoiden silmien alla) -> Oli ihanan rentouttava kokemus, vaikka harmittavan vähän hartioista ottikin.. Enkä kastunut, kun muovit oli välissä. Aika kätevää - kengät pois ja laitteeseen! Anyway. Nyt rauhassa tuutulullaa ja huomenaamulla hikilenkki, puhdistautuminen, säestäjän kanssa treeni, fiilistelytaukoa, virallinen valmistautuminen opettajan kanssa + virallinen äänenavaus - ja koitos klo 13.00. Ja pitäkääkin niitä peukaloita pystysä!
Ps: Ilari, kiitos kutsusta, vastaan sulle isommin huomenna tai torstaina kunhan pääsen taas koneelle. Huominen menee juostessa ja stressatessa.. Uudessa omakuvassani suuni on suurempi kuin Julia Robertsilla koskaan. Tsekidaut. Bella Italia #9 |
insight 11.05.2005 11:07:05 | |
---|
Sauna ennen esiintymistä on ihan hyvä juttu ainakin mun mielestä. Se rentouttaa kivasti =) Ei kannata ennen esiintymistä pitää kamalaa kiirettä, se pilaa rennon olon. Ota iisisti, niin kaikki menee varmaan ihan hyvin. Pidän peukkuja! |
LNA 11.05.2005 15:28:13 (muokattu 11.05.2005 15:29:09) | |
---|
Tutkinoarvosana erinomainen 5/5. Prima vista erinomainen 5/5. And it feels like I'm seventen again! Sunnuntaina on synttärit.. Ja kaalikeittokuuri on tehnyt tulosta - viikossa neljä kiloa pois. Nyt pari päivää kevyttä taukoa (ei mättöä, mutta ei myöskään kaalikeittoa..) ja sitten rundi uusiksi. Ja kesäkuun 14. leikkaus. Ihana kesä tulossa! Ruhtinaallisen kahdeksan päivän vuosiloman asemesta vietänkin 4 viikkoa sairauslomaa ;) --- Mun onneni kukkii kuin omenapuu kevätöissä valoisissa kun kuusten latvat ne kumartuu ja immet on unelmissa.. Ne yöt pari ympäri helluntain, ne yöt on suuret ja syvät, ja silloin jos ei tule tuuli vain niin kypsyvät he'elmät hyvät. Oi antaos taivas tyyntä nyt, jos sitten sä annatkin muuta! Oi varjele Luojani vakainen nyt orvon omenapuuta. --- Ihanaa kevättä kaikille! Uudessa omakuvassani suuni on suurempi kuin Julia Robertsilla koskaan. Tsekidaut. Bella Italia #9 |
Sävis 12.05.2005 09:21:43 | |
---|
Tutkinoarvosana erinomainen 5/5. Prima vista erinomainen 5/5. And it feels like I'm seventen again! Noniin, onnea! Laulututkinnoista on yleensä ihan ******* vaikea saada erinomaista. "Sun saksa ei kuulostaa natiivilta." :) "Sävis on mukava ja haisee valkosipulille." -Tellu |
Sandey 14.05.2005 15:14:15 | |
---|
Onneks olkoon hyvistä arvosanoista! Suoritin itte 2/2 talvella ja nelonen tuli :) Niin noista sun piiseistä, se Brahmsin Sandmännchen on aivan ihana. Oon ittekin laulanut sitä. Mutta pidän silti Schubertia liedin mestarina. :) Mikä vaccai sulle tuli laulettavaks vai tuliko? |
LNA 15.05.2005 22:20:00 | |
---|
Onneks olkoon hyvistä arvosanoista! Suoritin itte 2/2 talvella ja nelonen tuli :) Niin noista sun piiseistä, se Brahmsin Sandmännchen on aivan ihana. Oon ittekin laulanut sitä. Mutta pidän silti Schubertia liedin mestarina. :) Mikä vaccai sulle tuli laulettavaks vai tuliko? Tuli tuli: taisi olla V (Delira..dubbiosa..incerta jne jne). Oli oikeastaan mun lemppari. Sekuntit on kivoja ja herkullisia ;) Schubert On mestari. (Mutta Palmgren on Jumala.) Ärripurri itkun alkaa, äksyilee ja polkee jalkaa..
Bella Italia #9 |
Sarastro 16.05.2005 01:23:44 | |
---|
hehe mikä yhteensattuma. Mäki tein just laulututkinnon 2/2 11.5...oisko ollu jopa samana päivänä?=) |
LNA 16.05.2005 10:40:10 | |
---|
hehe mikä yhteensattuma. Mäki tein just laulututkinnon 2/2 11.5...oisko ollu jopa samana päivänä?=) Oli kuin olikin ;) Ärripurri itkun alkaa, äksyilee ja polkee jalkaa..
Bella Italia #9 |
Mulla oli perjantaina 1/2 tutkinto. Jännitti ihan hurjasti enemmän kun klarinettitutkinnoissa, lähinnä siksi kun ei ollut aavistustakaan kuinka hyvä PITÄISI tuon tasoisena olla.. Ihan hyvin kumminkin meni. Arvosanaa en saanut kun on vaan sivuaine, mutta pyysivät kyllä jatkamaan laulamista. Ei riitä että on onnellinen. Tarpeen on myös että toiset eivät ole. |
charvette 17.05.2005 11:22:08 | |
---|
Selittäkkää tietämättömälle näistä tutkinnoista, tai ainakin mistä saa tietoa. Tuo prima vista - mitä se pitää sisällään - jokin aivan sattumanvarainen biisi? |
LNA 17.05.2005 14:07:02 | |
---|
Selittäkkää tietämättömälle näistä tutkinnoista, tai ainakin mistä saa tietoa. Tuo prima vista - mitä se pitää sisällään - jokin aivan sattumanvarainen biisi? Musiikkiopistoista saa tietoa. Itse suoritin ulkopuolisena, niin ensikädentieto ei ole ihan käsillä, mutta jos joku muu? Ärripurri itkun alkaa, äksyilee ja polkee jalkaa..
Bella Italia #9 |
charvette 18.05.2005 08:27:04 | |
---|
Sama vika täällä - "ulkopuolisena" - mutta en ole vielä laulunopettajani kanssa ottanut mitään tutkinnoista esille. Musiikkiopistoista saa tietoa. Itse suoritin ulkopuolisena, niin ensikädentieto ei ole ihan käsillä, mutta jos joku muu? |
LNA 18.05.2005 08:53:32 | |
---|
Sama vika täällä - "ulkopuolisena" - mutta en ole vielä laulunopettajani kanssa ottanut mitään tutkinnoista esille. Jos Seitikki jaksat, niin pistä mun pikaviesti sulle vaikka tänne tai lähetä kysyjälle, kun en jaksa uudestaan kirjoittaa ;) Ärripurri itkun alkaa, äksyilee ja polkee jalkaa..
Bella Italia #9 |
kyuss 20.05.2005 19:30:45 (muokattu 20.05.2005 19:31:52) | |
---|
Tutkinoarvosana erinomainen 5/5. Prima vista erinomainen 5/5. Onneksi olkoon, vaikka en näistä jutuista mitään ymmäräkään - ilmeisesti olet pro. Hyvää kevättä!-) |
Sandey 21.05.2005 10:30:10 | |
---|
Osaakos kukaan sanoa että miks mun ei tarttenu laulaa prima vistaa omassa 2/2:ssa..? onni sinäänsä, oon aika surkea siinä. :) |