Aihe: Boostisärö haussa
1 2 3
sorje
16.05.2005 11:05:28
Minulla on Hughes&Kettnerin Tube 100 nuppi ja siitä lähtee melko hyvät säröt itsestäänkin, mutta nyt olen ruvennut miettimään, että särö voisi tarvita hieman boostia.

Olisiko jollain kokemuksia aiheesta tai muuten vain hyviä ehdotuksiä pedaaleista, jotka sopivat hyvin särön boostaamiseen? Jotain muita vinkkejä aiheesta?
Niskamies
16.05.2005 11:07:51
Boss SD-1 ja Ibanez TS-7 ja TS-9 toimivat hyvin. Kalliimmista sitten Visual Sound Jekyll & Hyde.
Meitsi on meshissä.
author
16.05.2005 12:13:18
SD-1 on melko suosittu nimenomaan boostaukseen ja allekirjoitan itsekin laitteen pätevyyden. Vielä kun saisi jossain modattua niin tulisi varmaan vielä parempi.
MrGuitarist
16.05.2005 12:31:02
Omansa kehumiseksihan tämä aina menee, mutta sanon silti, että Voodoo Labin sparkle drive. Löytyy tubescreamerimainen overdrive tai sitten puhdasta cleanbuustia. Tai sitten molempia sekoitettuna.

Jos pelkkää buusteria tarviit, niin ehkäpä MXR:n micro amp tai vaikkapa Seymour duncanin pickup booster.
booster
16.05.2005 12:38:01
Myös EQ:t toimii minusta tosi hyvin tuollaisessa. Saa joko puhdasta boostia tai sitten jotain middle-korostusta.
Terry Pantheras
16.05.2005 14:04:06
SD-1 on melko suosittu nimenomaan boostaukseen ja allekirjoitan itsekin laitteen pätevyyden. Vielä kun saisi jossain modattua niin tulisi varmaan vielä parempi.

Pakko suositella UralTonea SD-1:n modaukseen, heräsi pedaali ihan uuteen eloon!

http://www.uraltone.com/kauppa/product_info.php?products_id=259
Only a fool would die for the sins of humanity.
StJerky
16.05.2005 14:47:22
Minä suosittelisin jotain putki overdrivea. Ibanez Tube King, Dean Markley Overlord tai Chandler Tube Driver.
javia
16.05.2005 15:00:39
joku fuzz, esim MEKin classic fuzz toimii hienosti buustina...
Vehkeitten räpläys kuuluu asiaan...
Ben_D
16.05.2005 15:11:26

Niin teki. Modauksen hinta 30 euroa ja alapäätä tulee rutkasti lisää. Myös tone potikasta on hyötyä.
Mrezzye
16.05.2005 15:20:17

Samma här. Perus SD-1 on jo ihan loistava. Aion silti pikapuolin modauttaa Uraltonella.
Jea, rait! Vhat evö...
LaXu
16.05.2005 15:50:23
Digitech Bad Monkey saa minun suositukseni. Hintaa 40-50€, soundi samaa luokkaa kuin TS9 ja TS808:ssa ainakin minun korviini. Ei syö alapäätä ja monipuolisempi EQ. Muita Digitechin säröpolkusimia en sitten erityisemmin suosittele, mutta BM on aika lyömätön hinta/laatusuhteeltaan.
Volle
16.05.2005 15:58:41
Boostina SD-1 on mun mielestä hyvä jo sellaisenaan, mutta kai sitä pitää toinen omista muokata hieman alapäisempään suuntaan, kun sitä niin täällä kehutaan.
Nam.
author
16.05.2005 16:23:56

Miten tuo homma käytännössä toimii ? Lähetän pedaalin sinne ja he lähettävät sen modattuaan takaisin ? Ja maksu suoritetaan rekisteröitymällä sivuilla ja siirtämällä tililtä heidän tilille kuten cdon:ssa ?
päänahka
16.05.2005 16:26:58
Miten tuo homma käytännössä toimii ? Lähetän pedaalin sinne ja he lähettävät sen modattuaan takaisin ? Ja maksu suoritetaan rekisteröitymällä sivuilla ja siirtämällä tililtä heidän tilille kuten cdon:ssa ?

Lähetät tai viet pedaalin Malmille, missä Uraltone sijaitsee. "He" = Mikko Kankaanpää, jolle voi maksaa tilisiirtona, käteisellä tai postiennakolla. Uraltonen sivuilta lisää tietoa.
Soolot on perseestä.
Ben_D
16.05.2005 16:27:37 (muokattu 16.05.2005 16:28:43)

Lähetät tai viet pedaalin Malmille, missä Uraltone sijaitsee. "He" = Mikko Kankaanpää, jolle voi maksaa tilisiirtona, käteisellä tai postiennakolla. Uraltonen sivuilta lisää tietoa.

Malmille? Omani vein pari viikkoa sitten Punavuoreen ja sieltä sen myös hain.
Jungleman
16.05.2005 18:14:48
Ehkä minun olisi parempi olla hiljaa, kun olen pahuksenmoinen pedaalielitisti, -fetisisti ja besserwisser muutenkin, mutta kommentoinpa silti:

Boss SD-1 ei ole koskaan kolahtanut minulle, koska se muuttaa soundia liikaa. Säädöistä riippumatta sen särö on turhan rakeinen ja alapää katoaa. Tube Screamerit (olen omistanut TS808, 9 ja 10 -pedaalit) ovat soundeiltaan kauttaaltaan pehmeämpiä, mutta alapää katoaa niissäkin. Sekä Bossien että Ibanezien heikkoutena on myös bypass, joka ei välttämättä sinänsä syö soundia MUTTA reagoi hassusti monien fuzzien kanssa.

Voin suositella Banzai Fireball II -pedaalia boosteriksi, minulla se on toiminut kerrassaan loistavasti. Aiemmin laudassani oli Fulltone Full-Drive II, hyvä sekin, mutta innostuin tuosta Banzaista, se kun tuntuu säilyttävän soiton nyanssit ja dynamiikan paremmin kuin Fulltone.

MEK Tubedrive TD-2 on tuorein hankintani, en ole vielä ennättänyt testata sitä kunnolla, mutta vaikuttaisi hyvältä sekin. Säätövaraa riittää puhtaasta boostista reippaaseen säröön.

Onhan noita boosteri-/säröpolkimia maailma pullollaan, suurin osa niistä toimii kohtuullisen asiallisesti.
Ei se ole vika. Se on ominaisuus.
Ben_D
16.05.2005 18:28:13

Boss SD-1 ei ole koskaan kolahtanut minulle, koska se muuttaa soundia liikaa. Säädöistä riippumatta sen särö on turhan rakeinen ja alapää katoaa. Tube Screamerit (olen omistanut TS808, 9 ja 10 -pedaalit) ovat soundeiltaan kauttaaltaan pehmeämpiä, mutta alapää katoaa niissäkin.

Juuri tätä alapään tehostamista varten Bossiin on olemassa Uraltonen modipaketti.
päänahka
16.05.2005 19:22:00
Juuri tätä alapään tehostamista varten Bossiin on olemassa Uraltonen modipaketti.

Alapäätä saa lisää yhtä komponenttia vaihtamalla, joten jos pelkästään sitä haluaa, ja vähänkään luottaa omiin kykyihinsä, tuskin kannattaa tuota teettää.
Soolot on perseestä.
Jungleman
17.05.2005 16:45:36
Niin, ei se alapäästä pelkästään kiinni ole... Minä vain yksinkertaisesti en pidä siitä, mitä Bossin särkimet tekevät omalle soundilleni. Sama pätee varsin pitkälle Ibanezeihin.

Toisille nuo toimivat kuin häkä, modattuina tai suoraan paketista. Hyvä niin.
Ei se ole vika. Se on ominaisuus.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)