Fisher 16.05.2005 13:25:54 | |
---|
|
Juzzu 16.05.2005 13:47:36 | |
---|
Periaatteessa voit maalata myös wanhan maalin päälle, kunhan tekee jonkinlaisen sopivan pohjahionnan, mutta... Mitä maaleja kannattaisi käyttää? ...kannattaa testata että nyt käytettävä maali ei reagoi ilkeästi (tai itse asiassa ollenkaan) aikaisemman maalin ja lakan kanssa, muuten saat kulpaa ja kemiallisia reaktioita. Yksi vaihtoehto on tietenkin hioa kokonaan wanha maali pois. Ibanezin paksujen(?) pintojen kanssa se voisi tarkoittaa homman aloittamista vaikkapa kuumailmapuhaltimella ja siklillä. Mitä työvälineitä? Ainakin hiomapaperia ja jonkinlainen tasainen "hiontapala" jonka avulla hioo tasaisia pintoja. Mitä pitäisi purkaa jne jne.. Sellainen hardware pois joka estää wanhan maalin hiomisen tai uuden laiton. Eli käytännössä melkein kaikki pois. Tietenkin osan paikoista voi vaikka suojata maalarinteipillä - jos sellaisia nyt löytyy. Noista maaleista en itse tarkemmin tiedä sen enempää. Tuollaisen tasaisen peittävän maalin laitto ei itseäni juuri kiinnosta eikä se myöskään vaikuta kovin helpolta toimenpiteeltä joten eipä ole tullut liiemmältä otettua selvääkään. Tonttoroi |
Fisher 16.05.2005 14:33:36 | |
---|
Tuota, tosiaankin viellä sen verran että jos täällä on ketään joka on tehnyt kyseisen 5150 maalauksen niin voisi kertoa vähän neuvoja lisää. Tai jotain joka omistaa tuon Johnin E-bookin. Mutta noista maaleista haluaisin tietää enemmän, että mikä maali se kannattaisi olla? Merkki, spray? |
spyykko 16.05.2005 14:49:01 | |
---|
Tuota, tosiaankin viellä sen verran että jos täällä on ketään joka on tehnyt kyseisen 5150 maalauksen niin voisi kertoa vähän neuvoja lisää Lueppa tuolta ulkomaan foorumilta tämä: http://projectguitar.ibforums.com/index.php?showtopic=8589&st=0 Mutta noista maaleista haluaisin tietää enemmän, että mikä maali se kannattaisi olla? Merkki, spray? Lähtisin automaalilinjalle. Esim. Motip on hyvä, Biltema taasen halpa. Itse olen tyytynyt jälkimmäiseen. Maalauksesta yleisesti (mm. noiden automaalien kiilloittamisesta ja vanhan maalin poistamisesta) on keskusteltu palstalla paljon, haulla löytyy. Ite olis taas tarvinnu tehdä |
rokke roll |