Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Jazz III
1 2 3 4 5
fovelinan
17.04.2003 03:05:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aattelin sitten kokeilla tota plekua.. nyt kolmena päivänä 5 tuntia enemmän ja vähemmän putkeen soittaneena voin sanoa että kannatti kokeilla. Ihan sika hyvä tatsi kun vaan tottuu. Eikä kulu tuo kärki kovin helposti. Suosittelen. (On muuten verrattain tyyris pleku, 90 senttiä ziba..)
 
mikko1
17.04.2003 12:42:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

80 minä maksoin...sairaan hyviä.
 
hyvä minä.
pwallin
17.04.2003 12:44:54
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aattelin sitten kokeilla tota plekua.. nyt kolmena päivänä 5 tuntia enemmän ja vähemmän putkeen soittaneena voin sanoa että kannatti kokeilla. Ihan sika hyvä tatsi kun vaan tottuu. Eikä kulu tuo kärki kovin helposti. Suosittelen. (On muuten verrattain tyyris pleku, 90 senttiä ziba..)
 
Itsellä sellainen vaikutelma että ei hyvä komppaukseen. Noita teräväkärkisiä on muitakin ja mielestäni ihan yhtä hyviä tai jopa parempiakin. Mulla on aika läjä eri plekuja enkä tiedä mihin keskittyisin kun toimivat eri jutuissa eri tavalla...Välillä tuntuu että kun vaihtaa plekua ja siihen tottuu niin se on yhtä hyvä kuin aiempikin, omituista. Monesti käy niin, että kokeilen erimallista plekua ja totean että "tällähän vetää paljon paremmin". Sitten vaihdan pikaisesti alkuperäiseen ja totean että "höh, niinpä tälläkin".
 
Kyllä, se olen minä kuten arvasitkin...
ForSakeN
17.04.2003 14:04:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse olen todennut nuo stubby jazzit hyväksi. Toimii hyvin komppauksessa ja sooloissa. Käytin aikasemmin tortexin 1,5 millisiä ja huomaa soundieron selvästi jos kokeilee molemmilla vuorotellen.
 
Se on siellä missä tuntuu...ja SYVÄLLÄ! (siis se plugi) :o
WeetM
17.04.2003 16:15:46
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

(On muuten verrattain tyyris pleku, 90 senttiä ziba..)
 
ite maksoin tollasesta vaan 50 senttiä.
 
pwallin
17.04.2003 16:34:17
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  


ite maksoin tollasesta vaan 50 senttiä.

 
Omani löysin näppikseni alta...ilmainenkohan kun en muista ostaneeni?
 
Kyllä, se olen minä kuten arvasitkin...
MeatPie
17.04.2003 16:54:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  


Omani löysin näppikseni alta...ilmainenkohan kun en muista ostaneeni?

 
Minä käänsin koko näppiksen ympäri enkä löytänyt yhtään :(
Grapevine
17.04.2003 18:14:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aattelin sitten kokeilla tota plekua.. nyt kolmena päivänä 5 tuntia enemmän ja vähemmän putkeen soittaneena voin sanoa että kannatti kokeilla. Ihan sika hyvä tatsi kun vaan tottuu. Eikä kulu tuo kärki kovin helposti. Suosittelen. (On muuten verrattain tyyris pleku, 90 senttiä ziba..)
 
Kaveri taas sanoi sen kuluvan ajan myötä pyöreeksi. Mutta kokeileppa 3 mm stubbya. Sitä ei saa kulumaan kirveelläkään. Tai no ehkä kirveellä kenties...
 
Grapevine
17.04.2003 18:16:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  


Itsellä sellainen vaikutelma että ei hyvä komppaukseen. Noita teräväkärkisiä on muitakin ja mielestäni ihan yhtä hyviä tai jopa parempiakin. Mulla on aika läjä eri plekuja enkä tiedä mihin keskittyisin kun toimivat eri jutuissa eri tavalla...Välillä tuntuu että kun vaihtaa plekua ja siihen tottuu niin se on yhtä hyvä kuin aiempikin, omituista. Monesti käy niin, että kokeilen erimallista plekua ja totean että "tällähän vetää paljon paremmin". Sitten vaihdan pikaisesti alkuperäiseen ja totean että "höh, niinpä tälläkin".

 
Jazz III ON nimenomaan hyvä pleku, koska se soveltuu komppaukseenkin. Stubby taas ei ole kovin hyvä komppipleku. Ketkäköhän tuota Stubbyä oikein edes käyttää? Varmaan jotkut komppaustaidottomat tiluttajat.
 
Grapevine
17.04.2003 18:17:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse olen todennut nuo stubby jazzit hyväksi. Toimii hyvin komppauksessa ja sooloissa. Käytin aikasemmin tortexin 1,5 millisiä ja huomaa soundieron selvästi jos kokeilee molemmilla vuorotellen.
 
Millähän perusteella Stubby soveltuu komppaukseen? Kunnon hevikomppisaundia sillä ei saa ja sointujen rämpytys sillä on raskasta ja kankeaa.
 
Numbie
17.04.2003 18:29:30
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Dunlop Tortex 0.88:a käytän minä, soveltuu loistavasti sooloiluun ja komppiin.
 
http://www.lunatia.tk
Lauri666
17.04.2003 18:31:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jazz III = paras.. mun mielipide. Itse käytän XL
 
I... feel the cold steel on my forehead. Like... binding pleasure of being dead.
A. Järvinen
17.04.2003 19:23:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Dunlop Tortex 0.88:a käytän minä, soveltuu loistavasti sooloiluun ja komppiin.
 
Liian ohut mulle, 1.14mm vähintään
 
Jazz III on paras
 
Kohokas
17.04.2003 20:35:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oonkohan mä tosiaan ainoa kuka ei oo havainnut tota jazzia mitenkään erityisen tarkaksi muihin plekuihin verrattuna?
 
Jos nyt joku pleku yli muiden pitäs nostaa ni varmaan ois tollanen dunlopin ultex ihan vaan sen takia, että pysyy tahmaisuutensa ansiosta hyvin sormissa.
 
BaariMikko
17.04.2003 20:38:37
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minä käytän Stubbya, sitä paksuinta. Komppaaminen on kyllä hankalaa, varsinkin jos on paksut kielet. Meinaa koko ajan lähteä käsistä.
 
Vaan enpä sitä käytäkään muuten kuin soolo-osuuksien soittamiseen.
 
I'll follow the sun...
Safaweb
17.04.2003 20:45:53
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jazz III:sta löytyy muistaakseni punaisena ja mustana. Se musta on hieman kovempi ja se ei putoa kädestä, ku siinä on sellanen kuvioitu pinta.
 
Ite maksoin 0.50 euroa.
 
"I ought to rip your guts out, fucking whore. I ain't gonna truckle no more..." -Safaweb
Progressiveland
17.04.2003 22:08:33 (muokattu 24.04.2003 01:52:15)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jazz 3 ja dunlopn stubby (2mm)on ainoot mitä käytän,stubbyä enemmän.helvetillisen hyviä! mutta nyt pitää alottaa 4 päivän pääsiäis-ryyppyputki.hyvää pääsiästä!
http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw3_artikel-151451.html
 
ja
 
http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw3_artikel-151449.html
 
edit + linkit
 
kai tähän jotai älykästä olis voinu laittaa mutta kun ei kykene
Imper
18.04.2003 00:00:43
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jep, minä kanssa noita Jazz III -XL-seriesejä olen parikolme vuotta nyt putkeen käyttänyt. Ovat kyllä aivan loistavia, ainut vaan että niitä ei enää tahdo saada mistään. Kesällä löysin Helsingin Deluxe-Musiikista 10kpl ja ostin kaikki.. Enää muutama jäljellä ja sitten on taas alettava metsästään. Tietääkö kukaan mistä noita nimenomaan XL-SERIES:jä enää saa? Kaupoissa kertovat että valmistus lopetettu.. Tiedä sitten...
 
Everyone is a per-son
Fingolfin
18.04.2003 02:35:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko joku tyypännyt tuota Tortex® Black Gold Jazz -plekua?
http://www.jimdunlop.com/images/picks/4820-TORTEX-BL-GLD-JAZZ-PIC.gif
 
Itsekkin kaipailisin noita Nylon Jazz XL -plekuja, mutta eipä löydä täältäpäin kuin noita perus punaisia Jazz III:a.
 
Strength and Honor
North
18.04.2003 03:24:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

huhhuh!!! jumalauta...mul oli yks tommone jazzIII pleku jolla en oo soitellu ainakaa vuoteen ja ku tän palstan näin ni piti iha huviks kokeilla mimmost sil o soittaa ja en kyllä turhaan kokeillu...perkeleen hyvän tuntunen on muute!!!
 
...Rap,Punk,Dance,Pop... HAHAHAHAHA!!!
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «