truba 15.05.2005 21:49:04 | |
---|
Mul on jmp 2204 marsu ja siinähän ei ole reverbiä itsessään.. mikähän pedaali toimis ton kanssa? Bossilta ja digitechiltä varmaan löytyis delayta ja reverbiä.. Mutta sekoittaako reverb/ delay pahasti putkisoundin? Ois kiva tietää mitä speduja itse käytätte.. |
truba 16.05.2005 06:13:50 | |
---|
nostetaas ylös... |
Niskamies 16.05.2005 09:06:33 | |
---|
Uraltonen putkikaiku olisi varmasti passeli kaveri tolle. Ei se sitä saundia sekoita, jos ei nyt liian pitkiä/suuria kaikuja käytä. Ja looppiin toi olisi hyvä laittaa, en tiedä onko tossa 2204:ssa looppia. Meitsi on meshissä. |
SirElwood 16.05.2005 11:21:53 | |
---|
Uraltonen putkikaiku olisi varmasti passeli kaveri tolle. Ei se sitä saundia sekoita, jos ei nyt liian pitkiä/suuria kaikuja käytä. Ja looppiin toi olisi hyvä laittaa, en tiedä onko tossa 2204:ssa looppia. Uraltonen putkikaiku?? |
re infecta 16.05.2005 11:41:59 | |
---|
[Kuutamo, Kaiho ja Katkeruus] - - Luovutaan rakkaasta vahvarista, ks. tori. |
2204:ssä ei ole vakiona efektiluuppia. Mä olen käyttänyt Digitechin X-series Digi Delaytä, jossa on myös nauhakaikumallinnos, vastaavan pelin edessä. Jos ei tiedä mitä haluaa, niin tuolla voisi olla hyvä aloittaa. Aidosta kaiusta voi sitten maksaa itsensä kipeäksi jos tuntuu siltä, että se on se oma juttu. BOSSilla on tuo RV-3 Reverb/delay joka voisi olla myös melko lähellä tarpeitasi, mutta en ole kokeillut. Kannattaa myös aluksi selvittää, haluaako ensisijaisesti reverbiä, echoa vai delaytä, vai kenties kaikkea vähäsen. :) |
Da Make 16.05.2005 16:24:23 | |
---|
BOSSilla on tuo RV-3 Reverb/delay joka voisi olla myös melko lähellä tarpeitasi, mutta en ole kokeillut. Loistava pedaali, harmi vain että tuote on lakkautettu. Eli sitä ei saa uutena enään, ja käytettynäkin hinnat ovat olleet korkeahkoja. |
SirElwood 16.05.2005 16:56:30 (muokattu 16.05.2005 16:56:58) | |
---|
|
Chemo 16.05.2005 17:28:00 | |
---|
Uraltonen putkikaiku olisi varmasti passeli kaveri tolle. Jos haluaa ihan helvetin hyvän, niin tuossa on sellainen. Toimii kivasti vahvistimen edessäkin (mä olen käyttänyt melkein yksinomaan Fenkulleni tuota, voin tehdä kokeilun Marshall Jubilee 25/50-stäkkini kanssa, jos kansa sitä toivoo :) Päätän raporttini ulkoavaruudesta tähän. |
mungiisi 16.05.2005 17:40:06 | |
---|
Jos haluaa ihan helvetin hyvän, niin tuossa on sellainen. Toimii kivasti vahvistimen edessäkin (mä olen käyttänyt melkein yksinomaan Fenkulleni tuota, voin tehdä kokeilun Marshall Jubilee 25/50-stäkkini kanssa, jos kansa sitä toivoo :) Paljonko tollanen maksaa? En löytäny UralTonen nettikaupasta, näyttäs ihan passelilta vehkeeltä, kun tarvitsisin kaiun, ja ton sais vielä näyttävästi itsekin koota :). |
Chemo 16.05.2005 17:42:07 (muokattu 16.05.2005 17:47:42) | |
---|
Paljonko tollanen maksaa? Hinta ja saatavuus selviää varmasti parhaiten kysymällä asiaa suoraan esim. sähköpostitse. Edittiä: tuotteena lähin vertailukohta tuollaiselle on siis Fender Tube Reverb, mutta täytyy muistaa että uudet Fenkut ovat piirilevylle kasattuja - Uraltone on valmistusmetodiltaan huomattavasti parempaa tasoa. Tämä on hyvä pitää mielessä kun arvioi hintaa ja vaihtoehtoja. Mulla on kaiussani vielä mukana pari modia, joita ihmiset usein teettävät Fenkkuihinsa. Päätän raporttini ulkoavaruudesta tähän. |
truba 16.05.2005 19:33:02 | |
---|
Kiitoksia ehdotuksista! Digitechiä ja Bossia jos sattuis löytymään käytettynä suht edullisesti niin voisin kyl ostaa pois... Toi holy grail saattais olla kans hyvä, mut kun ei oo testannut niin paha sanoo... Offtopic... mixköhän noi efektit tuntuu kuullostavan transistori vahvarissa niiiin erilaiselta kuin putkessa... tai oliskohan syy eri äänenvoimakkuuksilla?? ajattelin vaan et jos jotain digiverbbiä testaa trankussa ja soundaa hyvältä, niin samaa ei ehkä voi sanoa treeniksellä... Tai ainakin Digitechin Metalmaster kuullosti himassa combolla hyvältä, mut samoilla säädöillä 4x12" kaapilla ja putkivehkeellä ei ollut kuin puuroa... valistakaa tietämätöntä! ; ) |