seventh son 15.05.2005 23:43:51 | |
---|
Onko mahdollista pienentää verot minimiin sopimalla myyjän kanssa että hän laittaa kuittiin esim.10e? siis jos ostan jenkeistä kitaran ja tullissa näytän kuitin jossa lukee että kympin oon siitä maksanut, niin voivatko asialle mitään? vaikka tietenkin tajuavat ettei ole tuotteen oikea arvo. |
Ben_D 15.05.2005 23:45:20 | |
---|
Onko mahdollista pienentää verot minimiin sopimalla myyjän kanssa että hän laittaa kuittiin esim.10e? siis jos ostan jenkeistä kitaran ja tullissa näytän kuitin jossa lukee että kympin oon siitä maksanut, niin voivatko asialle mitään? vaikka tietenkin tajuavat ettei ole tuotteen oikea arvo. Ei mene läpi 10 euroa. Vaikka se laitettaisiin lahjana niin joudut jotenkin todistamaan tavaran arvon. |
Niskamies 15.05.2005 23:45:49 | |
---|
Mutta toi on laitonta ja kusetusta, en lähtisi sille linjalle. Meitsi on meshissä. |
Ben_D 15.05.2005 23:48:23 | |
---|
Mutta toi on laitonta ja kusetusta, en lähtisi sille linjalle. Hah...Sitten sä varmaan maksat mielelläs tullit ja verot. Mua ei ainakaan nappaa pätkääkään. Jokaisesta tilistä menee sellanen määrä veroa valtiolle, että eipä paljoa kiinnosta tuupata lisää rahaa valtion pohjattomaan kassaan. |
Niskamies 15.05.2005 23:54:01 | |
---|
Hah...Sitten sä varmaan maksat mielelläs tullit ja verot. Mua ei ainakaan nappaa pätkääkään. Jokaisesta tilistä menee sellanen määrä veroa valtiolle, että eipä paljoa kiinnosta tuupata lisää rahaa valtion pohjattomaan kassaan. Ei niin, mutta laitonta se veronkierto on jokatapauksessa. Meitsi on meshissä. |
booster 15.05.2005 23:54:51 | |
---|
Hah...Sitten sä varmaan maksat mielelläs tullit ja verot. Mua ei ainakaan nappaa pätkääkään. Jokaisesta tilistä menee sellanen määrä veroa valtiolle, että eipä paljoa kiinnosta tuupata lisää rahaa valtion pohjattomaan kassaan. No muuta Man-saarille tai vaikka jenkkeihin sitten.. |
CD 15.05.2005 23:58:24 | |
---|
Huonolla tuurilla tullin sedät (tai tätit) ottaa selvää paljonko tuomasi kitaran arvo on suomessa ja maksat verosi sen mukaan. Ja kitarathan ei ole listahinnoiltaan kovinkaan edullisia täällä. |
atimoc 16.05.2005 00:01:42 | |
---|
Entä jos sattuu paikallisesta pawnshopista oikeasti tekemään jonkin < $100 löydön, tuo sen Suomeen, mutta tullin setä luulee kuittia feikiksi? "Nyt meiltä meni kuva, toivottavati kohta menee äänikin." -Vode Liukkonen |
ReBeat 16.05.2005 00:19:07 | |
---|
luulee kuittia feikiksi? Tuossa tapauksessa kannattaa koittaa etukäteen hoitaa kuittiasia mahdollisimman selkeästi kuntoon. No, siinä vaiheessa kun olet tehnyt voitavasi tavaran oikean arvon todistamiseksi, niin on niiden uskottava tullissakin. Ihmiskunta on ylittänyt rajan. Pakokeinoja nopeutuvalta tuhoutumiselta säästymiseksi ei ole. |
Jormaz 16.05.2005 00:22:30 | |
---|
Tuossa tapauksessa kannattaa koittaa etukäteen hoitaa kuittiasia mahdollisimman selkeästi kuntoon. No, siinä vaiheessa kun olet tehnyt voitavasi tavaran oikean arvon todistamiseksi, niin on niiden uskottava tullissakin. Niin, eihän sun ruokakaupassakaan tarvii todistaa että seteli on aito. Kaupan pitää todistaa että seteli on väärennetty jos siltä tuntuu. In Goth We Trust! The 666 Club #4
Mactep - Love Metalia Neuvostoliitosta |
Ben_D 16.05.2005 08:03:41 (muokattu 16.05.2005 08:09:43) | |
---|
No muuta Man-saarille tai vaikka jenkkeihin sitten.. Minkätakia? Muuta sä Ypäjälle ja ala luomuviljelijäks. Eiköhän se meikäläisenkin liksasta yli 30 prosenttia veroo joka kuukausi palvele ihan tarpeeksi Suomen valtiota. Tyhmä ostaa mukamas halvalla Jenkeistä ja maksaa lisäkustannuksia Suomeen. |
booster 16.05.2005 08:11:12 | |
---|
Minkätakia? Muuta sä Ypäjälle ja ala luomuviljelijäks. Eiköhän se meikäläisenkin liksasta yli 30 prosenttia veroo joka kuukausi palvele ihan tarpeeksi Suomen valtiota. Mä olen ihan tyytyväinen nykyiseen, siksi minun ei tarvi muuttaa mihinkään. Mutta jos haluat olla maksamatta veroja niin eikös siellä rapakon takana tilanne ole helpompi? No ei ainakaan tullia tarvi maksaa, kun pysyy siellä sen kitaran kanssa. |
Ben_D 16.05.2005 08:15:57 (muokattu 16.05.2005 08:18:17) | |
---|
Mä olen ihan tyytyväinen nykyiseen, siksi minun ei tarvi muuttaa mihinkään. Mutta jos haluat olla maksamatta veroja niin eikös siellä rapakon takana tilanne ole helpompi? No ei ainakaan tullia tarvi maksaa, kun pysyy siellä sen kitaran kanssa. Joo terve. Mites mun asuminen liittyy tähän aiheeseen? Eikö sua ole ikinä vituttanut Suomen sikamainen verotus vai oletko töissä ollenkaan? Tollasta en käsitä, että jos EDES jotain haluais saada vähän halvemmalla niin hirvee poru ja moraalisaarna. Kyllä mä ehkä mielummin maksaisin kitarasta 500 euroa kun yli 600. Vai etsitkö tarkotuksella kalleimpaa mahdollista ostopaikkaa? Sulla on varmaan ylimäärästä tai pappa betalar. |
booster 16.05.2005 08:17:36 (muokattu 16.05.2005 08:18:01) | |
---|
Joo terve. Tyhmyydestä sakotetaan. Kyllä mä ehkä mielummin maksaisin kitarasta 500 euroa kun yli 600. Vai etsitkö tarkotuksella kalleimpaa mahdollista ostopaikkaa? Sulla on varmaan ylimäärästä. No ei oo, mutta ymmärrän myös senkin että hyvinvointiyhteiskunnan pyörittäminen vaatii tiettyjä juttuja. No turha tästä tän enempää vääntää. EDIT: Pappa ei oo _koskaan_ betalannut mitään. |
makoskela 16.05.2005 08:28:21 | |
---|
Paska homma tossa kuittien 'ruuvaamisessa' on se, että jos tavaralle sattuu jotain matkan aikana niin korvausperuste on se 10 taalan kuitti. Näin siis silloin kun tilaa postin / DHL:n välityksellä. Joskus 90-luvulla pystyi vielä selittämään kitaran arvoksi Seutulassa mitä vaan. Mutta nykyään asiat ovat toisin - niinkuin hyvin tiedetään. Eri asia on sitten se, saapuuko lentoasemalle Schengen-alueen ulkopuolelta vai sisäpuolelta. Jos ottaa lennot esim. Ranskan kautta niin Yhdysvalloista liitytään Schengen vyöhykkeelle Ranskassa. Seutulassa vastaavasti Ranskan lento saapuu tulli/passimuodollisuuksien kannalta katsoen kotimaasta. Laittaa miettimään... GAS ei ole sairaus - se on elämäntapa =) |
Penasol 16.05.2005 09:27:55 | |
---|
No muuta Man-saarille tai vaikka jenkkeihin sitten..
Tuo ihmetyttää minua, että kun joku ilmoittaa tyytymättömyytensä johonkin, niin neuvotaan muuttamaan muualle. Antakaa anteeksi! "Puolustusvoimien huumekielto pätee vain rauhan aikana." |
booster 16.05.2005 09:32:45 | |
---|
Tuo ihmetyttää minua, että kun joku ilmoittaa tyytymättömyytensä johonkin, niin neuvotaan muuttamaan muualle. Niin, jos ei siis halua maksaa veroja, niin Suomi taitaa olla valtio huonoimmasta päästä. |
Xizor 16.05.2005 10:00:34 | |
---|
Nyt menee kyllä off-topic, mutta menkööt... Itse maksan veroa valtiolle: - 33 pinnaa palkasta - polttoaineesta - alkoholista - kaikesta ruuasta, tavarasta & palveluista alvia - autosta - ... Ja tällä rahamäärällä yhteiskunnan minulle tarjoamat palvelut ovat silti aivan säälittävän huonotasoisia. Joten mun mielestä on aivan oikeutettua harjoittaa pientä kusetuksen tynkää tullia kohtaan kun tuo jenkkilästä kitaraa. |
Dr. Muff 16.05.2005 10:02:41 (muokattu 16.05.2005 10:08:38) | |
---|
Niin, jos ei siis halua maksaa veroja, niin Suomi taitaa olla valtio huonoimmasta päästä. Ja jos ei halua ilmaisia terveydenhuoltopalveluita, ilmaista koulutusta, mahdollistaa turvaa työttömyyden/työkyvyttömyyden varalle, kirjastoja, virkistäytymismahdollisuuksia, jne jne, niin sillonkaan Suomessa ei ole hyvä asua. Ei niitä veroja kukaan maksa mielellään, se nyt kai pitäisi olla selvä asia. Ja tällä rahamäärällä yhteiskunnan minulle tarjoamat palvelut ovat silti aivan säälittävän huonotasoisia. Ai SINULLE tarjotut? Ootko ajatellut että kun vedät sitä röökiä niin tulet tarvitsemaan terveydenhuoltopalveluita ja vaikka niissä on parannettavaa niin silti hoito ja laadukasta sellaista saa. Sama pätee koulutukseen sillä erolla että Suomessa saa varmasti laadukkaan koulutuksen. Monessako maassa kaikilla on varallisuuteen tasapuolinen mahdollisuus lukea itselleen yliopistotason tutkinto? Mutku minä minä. Tuumasta toiseen. |
Niin, jos ei siis halua maksaa veroja, niin Suomi taitaa olla valtio huonoimmasta päästä. Älä vääristele asioita. Mä en ole sanonut, että en halua maksaa veroja, vaan vituttaa vaan verojen korkeus ja se, että kaikesta joutuu maksamaan veroa valtiolle. Jos mä ostan laatukitaran jostain muualta niin ettei Suomen valtio hyödy siitä niin ei pitäs olla sulta pois? |