Loopis 15.05.2005 17:50:28 (muokattu 15.05.2005 23:30:13) | |
---|
Eli koneessa on nyt sitten RME Hammerfall ja ADA8000 mutta nyt on ongelmana se että kun esim nauhottaa laulua ja laulaja haluaa esim laulua kovemmalle ja muita pienemmälle tai jos esim nauhottaa skittoja että tarvii skittaa pienemmälle ja pohjia kovemmalle niin mistä sen saa kätevästi säädettyä nauhotettavan signaali volumea jo nauhotettuun? Tai miten tuon sitten selittäis mutta etteköhän te ymmärtäny :) EDIT: Softana Cubase SX2 |
Kemppilä 15.05.2005 19:17:12 | |
---|
Eli koneessa on nyt sitten RME Hammerfall ja ADA8000 mutta nyt on ongelmana se että kun esim nauhottaa laulua ja laulaja haluaa esim laulua kovemmalle ja muita pienemmälle tai jos esim nauhottaa skittoja että tarvii skittaa pienemmälle ja pohjia kovemmalle niin mistä sen saa kätevästi säädettyä nauhotettavan signaali volumea jo nauhotettuun? Tai miten tuon sitten selittäis mutta etteköhän te ymmärtäny :) Yks vaihtoehto mitä minä käytän, on että softaan teen aux-raidan ja sinne värkään jonkunnäkösen miksauksen. Sen sitten ulostan jostakin kanavasta. KATTOKAA! HAUKI UI SELKÄÄ! |
Loopis 15.05.2005 23:35:18 | |
---|
Mun vanhassa äänikortissa oli äänikortilla oma ohjelma jossa pystyi reitittämään signaalit jne niin sielä oli kohta jossa pystyi nauhotettavan signaalin volumea nostaa tai laskea verrattuna siihen musaan minkä päälle piti nauhottaa. Eli semmosta etsin. |
Mun vanhassa äänikortissa oli äänikortilla oma ohjelma jossa pystyi reitittämään signaalit jne niin sielä oli kohta jossa pystyi nauhotettavan signaalin volumea nostaa tai laskea verrattuna siihen musaan minkä päälle piti nauhottaa. Eli semmosta etsin. Hammerfallista ei ikävä kyllä löydy tätä pelikorteista tuttua ominaisuutta eli joudut hoitamaan homman joko äänityssoftan mikserillä tai ulkoisella rautamikserillä. Hammerfall on puhtaasti i/o kortti ilman mitään ylimääräisiä kikkareita. Uudemmista RME:n HDSP sarjalaista löytyy sitten rautaan rakennetut mikseriominaisuudetkin, mutta hintaa on tietysti enemmän. ...ttu tätä elämää, yhtenä päivän autokuume ja toisen GAS... |
Loopis 16.05.2005 11:04:13 | |
---|
Hammerfallista ei ikävä kyllä löydy tätä pelikorteista tuttua ominaisuutta No ihmekkös en sitä ominaisuutta sitten löytäny :) Mites kun mikserissä on direct out joka on post fader niin tarkottaako se että liukujen säädöt vaikuttaa signaalin volumeen mikä lähtee direct outista? Mä oon mikseristä ottanu direct outista signaalin ADA:an ja fundeerasin että kun ADA:sta tulee signaali takas pöytään kahdelle kanavalle monitorointia varten niin jos liukujen säätäminen ei vaikuttais directeistä lähtevän signaalin tasoon niin kanavan faderillä sais monitorointiin säädettyä nauhotettavan ja jo nauhotetun signaalin väliä. Vai olenko aivan hakoteillä? |
kivi 16.05.2005 21:33:50 | |
---|
No ihmekkös en sitä ominaisuutta sitten löytäny :) Mites kun mikserissä on direct out joka on post fader niin tarkottaako se että liukujen säädöt vaikuttaa signaalin volumeen mikä lähtee direct outista? Mä oon mikseristä ottanu direct outista signaalin ADA:an ja fundeerasin että kun ADA:sta tulee signaali takas pöytään kahdelle kanavalle monitorointia varten niin jos liukujen säätäminen ei vaikuttais directeistä lähtevän signaalin tasoon niin kanavan faderillä sais monitorointiin säädettyä nauhotettavan ja jo nauhotetun signaalin väliä. Vai olenko aivan hakoteillä? Määritä kaikkiin 'cue'-kuunneltaviin kanaviin 'pre-fader aux' ja luo sille uusi ulostulo, eli ne lähdöt jotka ohjaat soittajan luureihin. Nut voit aux-säätimiä säätäen tehdä erillisen kuuntelubalanssin, ja fadereista säätyvä master-lähtö joka menee tarkkailukaiuttimiisi pysyy koko ajan samana. |