Aihe: Rumpumodulit ja padit akustisen setin mausteena 1 | |
---|---|
![]() 15.05.2005 18:53:36 | |
Eli nyt tarvitsisin kokemuksen omaavilta soittajilta apua rumpumodulin hommaamiseen. Tarkoituksena siis lisätä settiin yksi tai kaksi sähkörumpupadia soiton maustamiseksi ja tarvin modulin joka kattaa luonnollisesti mahdollisimman paljon synteettisiä rumpusoundeja ja mahdollisesti myös eri typpisiä kosketinsoundeja. Oon harkinnut seuraavia moduleita: Alesis DM5 Drum Modul, Roland TD-3 V-Drum Modul ja Roland TMC-6 Modul. Saakohan näihin esim. lisättyä midisampleja? Tarvin kipeästi apua tähän, joten jolla kokemusta on, jakakaa sitä toki :) | |
![]() 15.05.2005 19:08:07 | |
Eli nyt tarvitsisin kokemuksen omaavilta soittajilta apua rumpumodulin hommaamiseen. Tarkoituksena siis lisätä settiin yksi tai kaksi sähkörumpupadia soiton maustamiseksi ja tarvin modulin joka kattaa luonnollisesti mahdollisimman paljon synteettisiä rumpusoundeja ja mahdollisesti myös eri typpisiä kosketinsoundeja. Oon harkinnut seuraavia moduleita: Alesis DM5 Drum Modul, Roland TD-3 V-Drum Modul ja Roland TMC-6 Modul. Saakohan näihin esim. lisättyä midisampleja? Tarvin kipeästi apua tähän, joten jolla kokemusta on, jakakaa sitä toki :) TMC-6 toimii vain signaalin muuttamiseen midi muotoon, kätevä tosin vaikkapa samplerin kanssa.. | |
![]() 15.05.2005 19:45:00 | |
Rolandin SPD-S vois olla harkittava vaihtoehto samplaus-mahdollisuutensa takia, tosin siinä joutuu sit ne erilliset padit (jos välttämättä haluaa) ja trigut hommata koska ne päätteen omat 6kpl voi tuntuu vaikealta setin kanssa. Itsellä on HPD-15, joka on siis käsiperkussio mutta olen lisännyt settiin yhden triggeröidyn padin jolla soitan sit pakolliset kapula-zydeemit, hyviä mielestäni nuo Rolandit, suosittelen. | |
![]() 16.05.2005 17:14:41 | |
Mulle tulee kokoajan naaman eteen oma tietämättömyyteni elektronisen soiton suhteen, joten kokeillaan näin päin: Mitä käytännössä tarvin, kun haluan yhden padin toimimaan. Minkälaisen modulin tämä vaatii ja mitä sen täytyy sisältää? Eihän esim. sähkörummuissakaan ole erikseen sampleria sen rumpuaivon lisäksi. Haen siis samaa toimintaperiaatetta, kun sähkörummuissa, mutta setin sijasta tarvin vain yhden padin. | |
![]() 16.05.2005 17:31:52 (muokattu 16.05.2005 17:40:28) | |
Mitä käytännössä tarvin, kun haluan yhden padin toimimaan. No 1 x rumpumoduli jossa on trigger-input, 1 x triggeri+piuha, 1 x padi. ;) e:kannattaa sitten niihin soundeihin panostaa ettei ala joskus myöhemmin kyrpimään, siksi moduli johon voi ladata soundeja tai jolla voi samplata olisi ok, imho. e2:mutjooh, eiköhän tuo mainitsemasi Roland TD-3 aja hommansa ihan riittävän hyvin. Itselläni on vaan taipumus kyrsiintyä preset-soundeihin lyhyessä ajassa, että on pakko päästä vähän "tviikkailemaan" ja luomaan omaperäisempiä juttuja. | |
![]() 16.05.2005 18:06:52 | |
Jos käytät jotain soundeilla varustettua rumpumodulia kuten DM5 (ei saa ladattua uusia soundeja vaan tyydyttävä joko mukana olleisiin tai otettava sekvensseri avuksi tai vaikka midillä sopivista kosketinsoittajan uruista) niin senkuin vaan otat yhden pietsolevyn ja juotat johdonpäihin plugin jonka tökkäät moduliin kiinni. Lisäksi tarvitsee tietty tökätä line out liittimistä johto pa:han jos haluat että muutkin kuulee mitä mökää modulista lähtee. Sitten vaan pistät pietsolevyn mihin haluat, vaikka taskuun ja taputtelet sitä tai teipillä tai liimalla melkein mihin tahansa kuten harjoitussymbaaliin, muovipurkkiin, kumilevyyn tai ......minkä nyt saat settiisi sopimaan. Muistan kerran kaaaaaauan sitten nähneeni keikkataltioinnin jossa rumpali veti rumpusoolon seisaaltaan "hakkaamalla" itseään käsillään eli oli jonkinlaiset triggerit vaatteiden sisällä (olisko ollut Golden Earring ?!?!) | |
![]() 16.05.2005 18:32:50 | |
(olisko ollut Golden Earring ?!?!) Paljon mahdollista, käytti tuommosia kyllä.. tuo oiva Hollannin bändi. Itsellä ollu kauan DM5, triggerit tavallisissa rummuissa, Octapadi ja triggeri-padeja muutama. DM viitonen on pelannu ihan kohtuu-hyvin, enkä oikeen ole ollu huomaavinani, että uudempia ja vallankaan parempia härveleitä olis tuolle saralle tullu.. Efektejä ja lattari-instrumentteja ym. kilkuttimia mulla noissa Octassa ja trigu-padeissa on ohjelmoituna.
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." | |
![]() 16.05.2005 23:32:05 | |
Se mitä tarkalleen ottaen haen, noin niinku soundillisesti modulista, on mahdollisimman synteettisia soundeja, eli ns. kasarivirvelisoundeja ym. muovisia juttuja. En halua _oikeasti_ hyviä soundeja ;) Enkä aio käyttää modulia rumpujen triggaamiseen, vaan ainoastaan siihen yhteen tai kahteen padiin. Toisaalta olis hyvä jos modulissa olisi mahdollisuus lisätä omia sampleja/muokkaa laitteen omia ilman erillistä sekvensseriä tms. Osaatteko suositella laiteitta, jossa on tämä mahdollisuus? Kaikki tietysti kohtuullisessa hintaluokassa..ja kiitos kaikista hyödyllisistä vastauksista tähän asti :) | |
![]() 17.05.2005 01:04:56 | |
Se mitä tarkalleen ottaen haen, noin niinku soundillisesti modulista, on mahdollisimman synteettisia soundeja, eli ns. kasarivirvelisoundeja ym. muovisia juttuja. En halua _oikeasti_ hyviä soundeja ;) Enkä aio käyttää modulia rumpujen triggaamiseen, vaan ainoastaan siihen yhteen tai kahteen padiin. Toisaalta olis hyvä jos modulissa olisi mahdollisuus lisätä omia sampleja/muokkaa laitteen omia ilman erillistä sekvensseriä tms. Osaatteko suositella laiteitta, jossa on tämä mahdollisuus? Kaikki tietysti kohtuullisessa hintaluokassa..ja kiitos kaikista hyödyllisistä vastauksista tähän asti :) No käypä katsomassa tuo Alesiksen DM5.. Kakssataakuuskyt jotain samplea, ja mukana on kaikenmoista kasaria, kaikuvirppaa, reverse-virppaa..=) reverse-peltiä, synDrumia, mm. mulla on noissa triggeri-padeissa SynDrum-satsi.. ja useita hyviä lattarikilkuttimia. Mukana on myös jotain äänieffuja.. Hyvin on mulle riittänyt, ja soundit on lisäksi jossain määrin muokattavia, delay/decay, jne.. Tosin en tiedä sitten onko tuo "liian iso" vaan kahteen padiin käytettäväksi, mutta mielestäni on mulle ollu hyvä ja keikka-kelpo. Ohjehintaa tuolla on Lurtmannilla ollu jotain neljäpuolsataa..
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." | |
![]() 17.05.2005 09:31:25 | |
Jep, kustannustehokkain ja varmasti synteettiset soundit löytyy Alesis DM5 moduli ja sitten padiksi Yamaha single zone pad jonka hinta on n. 50 egee t-kaupassa. Taitaa tulla johto mukaan tossa padissa, en muista. Niin ja sitten akustisen setin kanssa kun käyttää niin jonkinlaiset pa:t tarvii että se ääni kuuluu bändisoitossa. Jos ei pa:aita ole niin sitten tulee mahottoman kalliiksi parin pädin takia. ja takaisin sorvin ääreen... Lähdön Aika mp3-sivu -- Verkkokauppasi on patentoitu! | |
![]() 17.05.2005 10:07:50 | |
Jep, toi DM5 mulla olikin mainittuna tossa alotusmessussa, ja siihen myös olen kovasti kallistumassa. PA:t löytyy tottakai kämpältä, eli en huvikseni sijoita padeihin. Ja kyllä se moduli saa olla ns. "iso", koska eihän ne kaksi padia jää välttämättä viimeiseksi... ;) | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)