Aihe: Impulse tracker
1
Billsner
17.04.2003 10:55:01
Eli pari kysymystä olisi kyseisestä ohjelmasta.

Jotkut samplet mitkä minulla ovat yhden sävelaskeleen liian korkealla (E on F# jne..)Onko mitään tapaa millä saisi niitä laskettua?

Toinen kysymys.

Mistä saisi hyviä sampleja?
Juntunen
17.04.2003 10:59:41

Jotkut samplet mitkä minulla ovat yhden sävelaskeleen liian korkealla (E on F# jne..)Onko mitään tapaa millä saisi niitä laskettua?

Niitä samplejahan voi tunettaa siitä sampleikkunasta. (Piru kun en ole vuosiin käyttänyt niin en tarkkaan muista)
Mutta kuitenkin sitä hertsimäärää voi muuttaa millä se soi. Itse laitoin samplen aina looppina kuulumaan ja sitten siitä "livenä" viritin sen kohdalleen. Joku hertsiluku siellä jossakin on mitä muuttaa.

Mistä saisi hyviä sampleja?

Konemusiikkipalstalla on semmonen FAQ..
Billsner
17.04.2003 22:23:45

Niitä samplejahan voi tunettaa siitä sampleikkunasta. (Piru kun en ole vuosiin käyttänyt niin en tarkkaan muista)
Mutta kuitenkin sitä hertsimäärää voi muuttaa millä se soi. Itse laitoin samplen aina looppina kuulumaan ja sitten siitä "livenä" viritin sen kohdalleen. Joku hertsiluku siellä jossakin on mitä muuttaa.

En löytänyt mitään mistä pysty muuttamaan sitä hertsimäärää. Missä sen pitäisi olla?

Sampleja löysin. Kiitti.
Fortune
18.04.2003 10:30:29

En löytänyt mitään mistä pysty muuttamaan sitä hertsimäärää. Missä sen pitäisi olla?

Sampleja löysin. Kiitti.

Siellä on sellainen mystinen luku siellä sampleikkunan oikeassa laidassa (sinne pääsee muistaakseni tab-näppäimellä, jollei hiiri pelitä), jossa on lukuja, esim. 8363 tms., sitä lukua nostamalla ja laskemalla samplen perustaajuutta voi nostaa ja laskea. Kokeilemalla oppii, muistaakseni + ja - nostavat oktaavilla kerrallaan ja ihan kirjoittamalla numeronäppiksellä saa pienempiä pykäliä.

Jossakin netissä on muuten manuskakin tuohon Impulseen.
Kaupallisuus on ihkua!
www.anttischroderus.com
Billsner
18.04.2003 11:03:30 (muokattu 18.04.2003 11:23:15)
Jossakin netissä on muuten manuskakin tuohon Impulseen.

On minulla englanninkielinen manuaali siihen (tuli mukana kun imutin sen). On vain niin vaikeaa englantia (minä ei ymmärrä:)

Lisäys: Hertsimäärää ei voinut säätää, mutta yhdestä paikasta pysytyi nostamaan tai laskemaan samplen sävelaskelia.
Mohla
18.04.2003 18:05:52

Lisäys: Hertsimäärää ei voinut säätää, mutta yhdestä paikasta pysytyi nostamaan tai laskemaan samplen sävelaskelia.

Kyllä pystyy hertsimäärää säätämään. Mikäs versio sulla oikein tuosta on? Mulla oli kyseinen ohjelma käytössä joskus tyyliin 3v. sitten, ja sillä versiolla kyllä pystyi säätäämään. Paina F3 ja pääset sinne sample ikkunaan, sitten siellä on se mistä pystyy säätämään niitä sävelaskelia JA sitten erikseen vielä hertsimäärää.
Kova ruumiillinen työ ei ole koskaan tappanut ketään - mutta miksi ottaa riski?
-Charlie McCharty
Billsner
18.04.2003 22:42:09

Kyllä pystyy hertsimäärää säätämään. Mikäs versio sulla oikein tuosta on? Mulla oli kyseinen ohjelma käytössä joskus tyyliin 3v. sitten, ja sillä versiolla kyllä pystyi säätäämään. Paina F3 ja pääset sinne sample ikkunaan, sitten siellä on se mistä pystyy säätämään niitä sävelaskelia JA sitten erikseen vielä hertsimäärää.

Minulla on versio 2.14. En ole löytänyt hertsimäärän säätöä vieläkään. Millä nimellä se on siellä?
Billsner
24.02.2004 16:37:32
Nostetaanpa ylös kun ongelma on taas ajankohtainen.

Lainaan itseäni:

Jollain napilla ne sai nostettua ja laskettua, mutta en enään muista millä (puolenvuoden tauko oli IT:n käytössä).
"Go for the eyes Boo, go for the Eyes!"-Minsc
Vanalkar
25.02.2004 09:36:17
Löytyy ihan helpistä ohje tähän. Näin ulkomuistista 'CTRL ja +' nostaa puolella sävelaskeleella ja 'ALT ja +' oktaavilla. Voi olla toisinkin päin, en muista. Ja '-' alaspäin tottakai.
On Pimeyden Paroni pahuuden herra Taistelukenttänä ympäröi horna
Billsner
25.02.2004 11:45:12 (muokattu 25.02.2004 11:45:35)
Helpistä en ole vielä mitään tajunnut. Johtuu varmaan siitä että en tajua musiikillisistä termeistä mitään, mutta pitää kokeilla tuota CRTL+ juttua.
Vanalkar
25.02.2004 12:33:44 (muokattu 25.02.2004 12:34:38)
Juuh, tarkistin vielä ihan IT:llä että näin asian tola on. Hyvä kikka jos et jo tiennyt: maalaamalla nuotteja (shift ja ylös/alas, pageup/pagedown) ja painamalla 'ALT q' saat kaikkia nuotteja nostettua puoli sävelaskelta ylöspäin. Alaspäin toimii taas 'ALT a'. Tämä siis Pattern Editorissa.
Fortune
26.02.2004 16:09:31
Juuh, tarkistin vielä ihan IT:llä että näin asian tola on. Hyvä kikka jos et jo tiennyt: maalaamalla nuotteja (shift ja ylös/alas, pageup/pagedown) ja painamalla 'ALT q' saat kaikkia nuotteja nostettua puoli sävelaskelta ylöspäin. Alaspäin toimii taas 'ALT a'. Tämä siis Pattern Editorissa.

Ja oktaavinosto oli muistaakseni alt+shift+q ja lasku alt+shift+a.
"Look behind you, a three-necked guitar!"
Wolfheart
26.02.2004 18:09:08
Vähän aiheen vierestä, mutta jos joku ei ole vielä kokeillut, niin kannattaa testata trackeria nimeltä Renoise. Jokunen kuukausi sitten testasin sitä ja vaikutti erittäin hyvätä. Tuo tukee myös vst-efektejä/softasynia.
Vanalkar
26.02.2004 22:19:22
Vähän aiheen vierestä, mutta jos joku ei ole vielä kokeillut, niin kannattaa testata trackeria nimeltä Renoise. Jokunen kuukausi sitten testasin sitä ja vaikutti erittäin hyvätä. Tuo tukee myös vst-efektejä/softasynia.

Onko muka DOS-pohjainen? =)

Minua ei saa IT:stä vaihtamaan mihinkään muuhun träkkeriin kun kerran olen oppinut sitä nopeasti käyttämään näppäinkomennoilla. Tämän jälkeen kaikenmaailman FT2:set sun muut hiirivetoiset träkkerit tuntuvat tahmeilta.
Billsner
26.02.2004 22:46:29
Minua ei saa IT:stä vaihtamaan mihinkään muuhun träkkeriin kun kerran olen oppinut sitä nopeasti käyttämään näppäinkomennoilla.

Samoin täällä :)
Wolfheart
27.02.2004 15:24:47
Onko muka DOS-pohjainen? =)

Minua ei saa IT:stä vaihtamaan mihinkään muuhun träkkeriin kun kerran olen oppinut sitä nopeasti käyttämään näppäinkomennoilla. Tämän jälkeen kaikenmaailman FT2:set sun muut hiirivetoiset träkkerit tuntuvat tahmeilta.

Ei ihan taida olla dos-pohjainen. Hyvä ohjelma se jokatapauksessa on. Ymmärrän kyllä hyvin jos IT:stä ei halua luopua. Itsekkin käytin sitä aikoinaan tyytyväisenä monta vuotta, kunnes vaihdoin konetta ja se ei enää suostunut toimimaan. Sitten tutustuin midi/audio sekvenssereihin ja sille tielle jäin.
rewind
27.02.2004 16:41:30

Jatkan Sk@leTrackerin mainostamista, siinä on paljon parempi äänenlaatu kuin IT:ssä ja FT2:ssa ja muutkin ominaisuudetkin ovat todella hyviä ilmaiseksi ohjelmaksi. Sk@le on tehty FT2:n tyyliin, mutta näppäinkomennot voi vaihtaa haluamikseen, vaikkapa samoiksi kuin IT:ssä.

http://www.skale.org
http://www.rewind.fi
Fortune
27.02.2004 20:06:27
Modplug trackerissa on vst-efektit ja näppäinkomennotkin saa IT:a vastaaviksi. Se on kiva IMHO.

http://www.modplug.com
"Look behind you, a three-necked guitar!"
Vanalkar
27.02.2004 21:17:48
Modplug trackerissa on vst-efektit ja näppäinkomennotkin saa IT:a vastaaviksi. Se on kiva IMHO.

http://www.modplug.com

Olen kokeillut, mutta jotenkin se vaan tökkii. Impulse Tracker toimii kuin junan vessa.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)