Aihe: Mitkä kielet kannattaa tilata kylkiäisenä thomannilta?
1 2 3 4
ninos
14.05.2005 19:12:11

Nyt on D'Addario 9-42 ja poikki menee jatkuvasti. Ihan hyviä muuten... Ja GHS:sät menee myös kuten Ernie Pallot, mut joku kerta vois testata noita Dean Markleyita
rokke roll
overtake
14.05.2005 19:25:01
Ernie Ballit on heikoimpia mitä olen testannut. Paukkuivat poikki heti uutena. Itse asiassa ainoita kieliä joita olen koskaan onnistunut saamaan useampia soittamalla poikki. Normaalisti en siinä onnistu. Eipä ole niihin sen koommin viitsinyt rahojaan tuhlata.

GHS:t imee paskaa ihan uskomattomalla nopeudella. Uutena hyvä soundi, mutta se ei pitkään kestä. Muutamassa päivässä soundi aivan tukossa ja punomattomat kielet mustina. Huonoja kieliä.

D'Addarioita tuli käytettyä vuosia. Ei pahaa sanottavaa. Uutena tosin jotenkin hassu soundi, vaativat ikään kuin hieman sisäänsoittoa. Sen jälkeen kestävätkin todella pitkään. Paska puhetta että muka katkeilisivat. En muista saaneeni soittamalla katki ainuttakaan.

DR:t ehdottomasti parhaita normaalihintaisia. Edullisia ja kaikin puolin hyviä kieliä. En enää muita ostakaan.
www.stonetabs.tk
Jannipaali
14.05.2005 19:39:42
GHS Boomers, ne kestää! Ei oo menny poikki kertaakaan!

Suosittelen 10- sarjaa.
*Kaikki vahvistimet toimivat savulla, kun savu tulee ulos ne ei enää toimi*
tommiot
14.05.2005 19:49:56
DR tai Ernie Ball 10-heavy bottomit eli noin 10-52 paksuus.
Pastilli?
Pluto
14.05.2005 20:20:47
Olikos se Bonecrusher vai kuka joka sanoi, että DR:llä lähtee pinch harmonicit helpommin kuin muilla kielillä. Pistin vähän aikaa sitten ensimmäistä kertaa DR:t omaani, ja voin todeta että väite pitää paikkansa.

Vaikka pinch harmonicit onkin paskan kuuloisia...
Dillon, you son of a bitch!
Volume
14.05.2005 21:56:38
Näyttää mielipiteet jakautuvan aika tasasesti täällä, joten näiden pohjalta on varmaankin hankala tehdä päätöstä.

Mutta suosittelisin silti harkitsemaan niitä Pyramideja. Parisen vuotta on tullut nyt niitä käytettyä, ja täytyy sanoa että paremmin ei voisi kolme-euroistaan käyttää. Mitään ongelmaa kuolleen soundin tai katkeilevien kielten kanssa ei ole ollut, ja näitähän beatlesitkin käytti. ;-)

Välineurheiluksi menee, sanommä, jos alkaa ostaan kryojäädytettyjä kieliä kolminkertaisin hinnoin, kun vaikutukset on promilleissa mitattavia.
Tämä viesti oli 100 % totuus.
Boltsa
15.05.2005 00:51:10
Toiset tykkää äitistä, toiset tyttärestä... Noniin :D
No jo on ristuksen isoo krilli sanoo lapualaanen ku mäkronaldsin näki!
MikkoPaskavasara
15.05.2005 00:56:02

Ernie Ball "Not Even Slinky" .12 -setti omistaa kaiken ja tulevan. Varsinkin D'Addarion. Ilman Erskojani olisin hukassa! :)
Sex, drugs, rock n' roll and rubber chickens!
Gulo
15.05.2005 01:22:54
Kielet kuin kielet, kunhan kestää pitkään ehjänä. Kaikki Suomessa yli 10e/setti maksavat kielet kestää mulla riittävän pitkään hyväsoundisena, ja suurin osa halvemmistakin, eli pääasiana on mulle se lujuus, ettei tarvi joka kuukausi ostaa uusia kieliä.

10-56 -paksunen Dean Markley Blue Steel ollu mun vakkari jo pari kolme vuotta. Kaks, kolme kuukautta pystyy ihan hyvin soittaan ennen ku saundi alkaa häirittemään. Eri asia tietenkin, jos on jotain studiohommia vääntämässä, mutta reenikäytössä yks paskan hailee noin mitättömillä asioilla.
rheinone
15.05.2005 01:23:24
Uskomaton keskustelu!

Mun mielestä kielet on käyttökamaa, vähän niinku consumables teollisuudessa. Ja kielten paksuushan on ihan skitan ominaisuuksista ja sen soittajan mieltymyksistä kiinni.
All you gotta do is plug me into High Voltage Rock'n'Roll.
Joees
15.05.2005 02:17:39
Näyttää mielipiteet jakautuvan aika tasasesti täällä, joten näiden pohjalta on varmaankin hankala tehdä päätöstä.

Mutta suosittelisin silti harkitsemaan niitä Pyramideja. Parisen vuotta on tullut nyt niitä käytettyä, ja täytyy sanoa että paremmin ei voisi kolme-euroistaan käyttää. Mitään ongelmaa kuolleen soundin tai katkeilevien kielten kanssa ei ole ollut, ja näitähän beatlesitkin käytti. ;-)

Taisi piitlesit kuitenkin niitä kalliimpia Pyramideja käyttää. Tai mistä minä tiedän. Luulisin vain. Ihan sama.

Ja toisekseen mä en ole tajunnut tuota kielten katkeamista. Mä en ole ikinä saanut soittamalla yhtäkään poikki. Ja mulla on kuitenkin aika raju tyyli soittaa.

Elixirit toimivat soundin puolesta ja muutenkin. Ne vaan sattuivat katkeamaan itsekseen soiton jälkeen. Ja maksavat aivan liikaa.

Kieliä kannattaa kokeilla mahdollisuuksien mukaan niin paljon kuin mahdollista. Kun niissä on kuitenkin aina pieniä eroja soinnin sun muun suhteen. Jokainen sitten tykkää mistä tykkää. Vaikka kai nuo taidetaan kaikki kielet valmistaa samassa tehtaassa.(kärjistys) Ei niitä nyt voi olla jokaisella merkillä omaa tehdasta.

Kyllä ne perhanan kielet kestää jos kitara on hyvässä kuosissa(talla, satula yms) sekä hyvin säädetty(sitä LP:n peräkappaletta ei tarvitse pitää kiinni lankussa).
Groooove is in heart!
Joees
15.05.2005 02:18:19
Uskomaton keskustelu!

Mun mielestä kielet on käyttökamaa, vähän niinku consumables teollisuudessa. Ja kielten paksuushan on ihan skitan ominaisuuksista ja sen soittajan mieltymyksistä kiinni.

Kohtalaisen samaa mieltä.
Groooove is in heart!
Spike
15.05.2005 14:57:27
Dean Markleyt/DR:t, kestävät hyvin. D'addariot on ihan ookoo, mutta ei mitenkään ihmeellisest, laatu vähän vaihtelee. GHS Boomersit on aina menny poikki nopeammin ku muut. Fenderin kielet on kans ihan ookoo.

Parempi ostaa kunnon kielet, esim DR, kun ovat huomattavasti halvempia Thomannilla ku suomessa.
So you did but did nothing. Sama meni mänät.
Ben_D
15.05.2005 16:16:39

mikäs niissä daddarioissa on vikana?

Ei yhtään mikään.
Jucciz
15.05.2005 16:29:56
Sivuhuomautuksena vaan: kielimerkkiä on turha syyttää kielten katkeamisesta - vähintään 95%:ssa tapauksista kielen katkeamisen syy on kielen ikä ja sen aika kieleen kertynyt törky, huonosti säädetty kitara tai terävät tallapalat sekä liian aggressiivinen soitto tai vibrakammen käyttö/bendaus. Itselläni on viimeisen 10 soittovuoden aikana katkennut soittamalla ehkä kaksi tai kolme kieltä ja nekin ovat johtuneet edellä mainituista syistä: yleensä juuri liian iso bendaus kielillä, joissa törkyä alkoi olla jo melkoisesti -> *naps*
kalamies#11 >-)))>
« kalusto · räpellystä »
Olli S.
15.05.2005 17:38:44

Menit sitte keikalle puolivuotta vanhojen kielien kanssa...

Eihän tässä mitään ihmeellistä ole. Itse vaihdan kielet noin vuoden välein, ja ovat vieläkin melko puhtaita siinä vaiheessa. Yhden kielen olen ikänäni katkaissut, muuten vaihdan yleensä silloin, kun teen/teetän muutakin huoltoa kitaralle.

http://www.thomann.de/thoiw3_ghs_gblnp_prodinfo.html

Noita käytän itse ja hyväksi olen todennut.
"Tehdään nyt neljä ryhmää ja molemmissa pitää olla molempia sukupuolia" -Liikunnanopettajani.
Ben_D
15.05.2005 17:46:11

Eihän tässä mitään ihmeellistä ole. Itse vaihdan kielet noin vuoden välein, ja ovat vieläkin melko puhtaita siinä vaiheessa. Yhden kielen olen ikänäni katkaissut, muuten vaihdan yleensä silloin, kun teen/teetän muutakin huoltoa kitaralle.

http://www.thomann.de/thoiw3_ghs_gblnp_prodinfo.html

Noita käytän itse ja hyväksi olen todennut.

Vuoden välein??? Mä vaihdan about kerran kuukaudessa..
Olli S.
15.05.2005 18:08:40

Vuoden välein??? Mä vaihdan about kerran kuukaudessa..

Pesen kädet ennen soittoa ja soitan kevyellä tatsilla.
"Tehdään nyt neljä ryhmää ja molemmissa pitää olla molempia sukupuolia" -Liikunnanopettajani.
zepeteus
15.05.2005 18:09:41
Olen samoilla linjoilla kuin Rheinone ja Jucciz. Kaikki kielimerkit katkeilevat, riippuen monista tekijöistä, ja itse kielten laadulla ei välttämättä ole tekoa sen kanssa.

Kun on löytänyt itselleen/kitaralleen sopivan paksuisen setin, kannattaisi ehken testata useita merkkejä, jotta löytäisi omalle kehon kemialleen sopivan. Tämä on mielestäni seikka joka usein unohdetaan. Minulla esim. tietty kielisetti säilyy pitkään kirkkaan värisenä ja heleäsointisena, siinä missä sama setti toisella soittajalla menee tummaksi (niin soundiltaan kuin väriltään) alta aikayksikön.

Soittotuntumassa saattaa olla myös lieviä eroja, jotkut kielet tuntuvat samassa vireessäkin jäykemmiltä, enemmän tai vähemmän luistavilta jne.

Itselläni kielten katkeilu on varma merkki siitä, että setti on kulunut liikaa. Soitan useimmiten standardivireisillä kitaroilla, venytykseni ovat toisinaan 3-5 askeleen luokkaa ja saatan pikata venytettyjä kieliä kovallakin kädellä. Lisäksi roikotan kitaraa toisinaan kammesta ja harrastan muutenkin liberaalin roisia soittamista. Kielet kestävät silti, jos muu tekniikka on kunnossa.

Vanhat, kuolleet kielet näyttävät menevän jäykiksi, ja esim. jo hetkeä ennen isoa venytystä saattaa tulla olo "nyt taitaa napsahtaa poikki".
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)