Aihe: Rumpusettiä ostamassa.
1 2 3 4
Niskamies
12.05.2005 14:22:02
Niinpä. Ja noihin 1700 euron setteihin sisältyvät lisäksi ainakin virppa-ja haitsuständit. Sekä taitaa tulla pari peltiständiäkin mukaan. Ja eivätkä ole mitään rihkamaa. Siispä korkeintaan 700 tosta paketista. Ei ehkä sitäkään.

Ainakaan Levytukussa siihen 1700 euroon ei sisälly muutakuin pöntöt, virppa, tomiripustukset, ja vielä klämppi. Vai saisikos jostain tohon hintaan vielä telineitä? Kelpaisi mulle.
Meitsi on meshissä.
totomiettinen
12.05.2005 14:38:35
Ainakaan Levytukussa siihen 1700 euroon ei sisälly muutakuin pöntöt, virppa, tomiripustukset, ja vielä klämppi. Vai saisikos jostain tohon hintaan vielä telineitä? Kelpaisi mulle.

Kyllä ne minusta ainakin joku aika sitten kuului siihen samaan settiin, tai sitten mulle ainakin luvattiin niin. Vähän alle 1800 taisi tarjouksen hinta silloin olla.
White men can't jump
Niskamies
12.05.2005 15:11:59
Kyllä ne minusta ainakin joku aika sitten kuului siihen samaan settiin, tai sitten mulle ainakin luvattiin niin. Vähän alle 1800 taisi tarjouksen hinta silloin olla.

Ihan levytukustako? Jos noin on, niin pitää harkita josko satasella ottais hardwarea.
Meitsi on meshissä.
totomiettinen
12.05.2005 19:27:08
Ihan levytukustako? Jos noin on, niin pitää harkita josko satasella ottais hardwarea.

Kuopiosta, musiikkiliike Flangerista. Mutta hinnat määräytyvät Levytukun mukaan, koska se on Suomen Tama-maahantuoja. Kaikki Tamaa myyvät suomalaiset kaupat katsos ovat ikään kuin Levytukun alaisia ja eivät siis saa myydä alle Levytukun hintojen. (niin se myyjä joskus selitti)

Tarjouksen myyjältä pyysin joskus 2-3 kk sitten.
White men can't jump
Stereophile
12.05.2005 19:49:31

Kuka muuten tuo sonoria maahan?
Ei paskin mutta huonommasta päästä...
limppu
13.05.2005 15:44:42
Näin tietämättömänä kyselisin että onko päällystetyn/lakatun rummun sointi ero kuinkakin suuri.
HeavyMachinery
13.05.2005 17:26:39

Näin tietämättömänä kyselisin että onko päällystetyn/lakatun rummun sointi ero kuinkakin suuri.

ON.
Minä tiedän - siis pelkään !
Olli
13.05.2005 22:05:51

ON.

Mulla onkin sekä päällystetyt että lakatut--> paskat rummut
limppu
14.05.2005 14:02:15
ON.

Miksi?
miän vain
14.05.2005 14:35:40

Se riippuu. Jos päällyste on liimattu koko matkaltaan hyvin, ero on hyvin pieni. Päällystetty on hiukan tummempisointinen, mutta tätä ei käytännössä huomaa kuin kokeilemalla kahta tasan samanlaista (kalvo ja virekin, tietty) rumpua vierekkäin.

Halpisseteissä pinnoitten kiinnittämiseen ei ole usein panostettu, koska se maksaa ja näkyy tietty hinnassa. Pinta on usein kiinni vain saumakohdasta, joskus vain muutamalla palalla kaksipuoleista teippiä. Virityspesät sen käytännössä pitävät paikallaan. Tällainen pinta elää eri tahtiin itse rummun kanssa, ja aivan varmasti demppaa niin että eron huomaa. Muovi laajenee ja kutistuu lämmön vaikutuksesta eri tahtiin kuin puu, ja tästä aiheutuu kupruilua ja joskus halkeamiakinkin. Ja tietenkin vielä lisää demppautumista. Eli suomeksi pahvilaatikkosoundia.
Love can't buy you money
Faro - bändi, joka vaihtoi juuri nimensä
www.kolumbus.fi/voitto.kattinen/semisuper/ - rumpusivut
limppu
14.05.2005 17:32:39
Olisi kyse lähinnä pdp:n ja Pearlin seteistä. Hinta ero on aika suuri pinnoitetun ja lakatun välillä. Esim. Pearlin export n.1000e, päällystetty vs Pearlin smx fusion 1600e lakattu tai pdp.n cx sarja,päälystetty vs lx lakattu. Kuinka nämä kyseiset valmistajat ovat hoitaneet pinnoituksen?
HeavyMachinery
14.05.2005 19:06:40

Olisi kyse lähinnä pdp:n ja Pearlin seteistä. Hinta ero on aika suuri pinnoitetun ja lakatun välillä. Esim. Pearlin export n.1000e, päällystetty vs Pearlin smx fusion 1600e lakattu tai pdp.n cx sarja,päälystetty vs lx lakattu. Kuinka nämä kyseiset valmistajat ovat hoitaneet pinnoituksen?

hinta ero on myös puun takia. Päällystettyihin pannaan ne paskan näköiset puut. samoin kuin paketti omakotitaloihinkin.
Minä tiedän - siis pelkään !
ddrum54
14.05.2005 22:31:24
Tää nyt tietysti menee hintaluokassa vähän yli, mutta Tama Starclassic Maplet on kalliimpia päällystettyinä. ( Tai oikeestaan... saattaa nuo olla maalattujakin, tiiä häntä.)
2`n 4
anstir
15.05.2005 21:13:49
Ne on maalatuja.

Ei ne päällystetyt Starclassic EFX:t ole maalattuja..
ddrum54
15.05.2005 21:54:30
Ei ne päällystetyt Starclassic EFX:t ole maalattuja..

Mitä ihmettä nää EFX:t on?

Ja eikös Kumunkin helmiäis- tai sparklepinnoitus nosta hintaa?
2`n 4
Niskamies
15.05.2005 21:56:03
Mitä ihmettä nää EFX:t on?

Ja eikös Kumunkin helmiäis- tai sparklepinnoitus nosta hintaa?

Performereita saa päällystettyinä, jolloin malli on Starclassic Performer EFX. Mapleissa Sparklet ovat kalliimpia kuin muut värit, ja niitä ei ole päällystetty.
Meitsi on meshissä.
ddrum54
15.05.2005 21:56:48
Ne on maalatuja.

Jaa, no eipä ainakaan lakassa ole säästelty.
2`n 4
ddrum54
15.05.2005 22:02:29
Performereita saa päällystettyinä, jolloin malli on Starclassic Performer EFX. Mapleissa Sparklet ovat kalliimpia kuin muut värit, ja niitä ei ole päällystetty.

Joo, sori. Mä luulin, että ollaan edelleen Mapleissa.

Heh, tää on kyllä hyvä... "tunne rumpusi". Mä koitin katella päällysteen saumaa niistä ja eipä löydy ei. Aattelin vaan, että onpas jaappanin pojat osanneet tehdä hienon sauman. On meinaan niin paksu lakkakerros, että oletin ilman muuta pinnoitteeksi...

Kiitos opastuksesta !
2`n 4
Niskamies
15.05.2005 23:33:25
Joo, sori. Mä luulin, että ollaan edelleen Mapleissa.

Heh, tää on kyllä hyvä... "tunne rumpusi". Mä koitin katella päällysteen saumaa niistä ja eipä löydy ei. Aattelin vaan, että onpas jaappanin pojat osanneet tehdä hienon sauman. On meinaan niin paksu lakkakerros, että oletin ilman muuta pinnoitteeksi...

Kiitos opastuksesta !

Juu, noi maplet on kaikki lakattuja. Samoin Kumut. Noi sparklet siis. Performia saa sparklena, mutta ne ovat päällystetyt. "Oikea" sparkle on työläämpi tehdä kuin pelkkä maalaus, joten hinnat ovat korkeammat.
Meitsi on meshissä.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)