Tatu 02.04.2003 09:24:35 | |
---|
Osaatteko valaista millainen tuntuma eben-puussa on otelautana verrattuna vaahteraan ja ruusupuuhun? Mulla on käsitys että se on aika kovempaa kun nuo edellä mainitut. Eikö se tee soittamisesta jo vaikeampaa? vaj.. There's a bullet in the matress |
LaXu 02.04.2003 09:35:53 | |
---|
Itse puu on vaahteraa ja ruusupuuta kovempaa, mutta puu on erittäin sileätä (eli syyt hyvin hienoja), jolloin syntyy "pehmeä" tuntuma. Selvää, eikö? ;) |
Tatu 02.04.2003 09:56:33 | |
---|
Ahaa! jep jep... kitoz There's a bullet in the matress |
Tumppi38 04.04.2003 08:49:56 | |
---|
Osaatteko valaista millainen tuntuma eben-puussa on otelautana verrattuna vaahteraan ja ruusupuuhun? Mulla on käsitys että se on aika kovempaa kun nuo edellä mainitut. Eikö se tee soittamisesta jo vaikeampaa? vaj.. Smooth baby , smooooooth ! Eli erittäin hienoa kamaa ja järkyttävän hyvää soitettavaksi. Jos olisi rahaa vaihtaisin kaikkiin kitaroihini Ebeni laudan. There are a lot of good things in life, but Music is the best ! |
VÄKIPÄÄ 11.04.2003 23:14:21 | |
---|
Ja kestää kovuutensa ansiosta paremmin esim. kolhuja, kielten kosketusta... |
askomiko 12.04.2003 00:43:02 | |
---|
Tai sitten on niin kovaa että halkeilee... |
Himottaisi kyllä vaihtaa omaan pieneen squieriin eebepuu otelauta, mutta paljonkohan tuollaisen vaihdattaminen maksaisi. Itse en uskaltaisi hommaa käydä heti tekemään, kun ei vielä ole muutenkaan kokemusta kitaranrakentamisesta (paitsi yksi 10cm pitkä puusta vuoltu pieni kitarakoriste :). Siihen lisäksi olisi hienot sellaiset suorakulmio merkinnät (gibson LP) tai pienet pisteet otelaudan reunassa. "Runous on kyynelkaasua vahvempaa" -S.Hammer |
Juzzu 17.04.2003 14:23:15 | |
---|
Eben on sen verran kova puu nouhoittaa, että urat kannattaa olla väljät kun nauhoja paikoilleen hakkaa. Jos nauhoja joutuu liiaksi ahtamaan uriin, ei eben anna periksi ja uriin pakotetut nauhat alkavat vääntämään kaulaa kuperaksi - jopa niinkin isolla voimalla ettei kielien jännitys riitä sitä edes suoraksi vääntämään. Tämän jälkeen kitaran säätö soittokelpoiseksi melkoisen hankalaa. Itse en ole eben-lautaa nauhoittanut (kun vasta yhden ruusupuun olen väsännyt), mutta sivusta seuranneena loppui kyllä omat halut ebenpuisen laudan väsäämiseen, vaikka muuten oikein näpsäkkä peli olisikin tuo ebenpuinen. Tonttoroi! Ponkkolaala piu! Tiruliru löts! |
poppamies 17.04.2003 16:04:13 | |
---|
Eben on sen verran kova puu nouhoittaa, että urat kannattaa olla väljät kun nauhoja paikoilleen hakkaa. Jos hommaa Stewart MacDonaldilta sellaisen virallisen sahan nauhauria varten niin... you don't have to worry'bout a thing... Jos on tarkoituksena tehdä useampia kuin yks ainoa otelautaa niin kannatta ehdottomasti hommate sellaisen. Maksaa about 18 $. "G-strings are for strippers" |