Aihe: Tarja Lunnas & Rosso
1 2 3
Jami
15.04.2003 22:44:15

Meilläpäin on aina puhuttu että sufftle=foksi. Siksi tuota biittiä foksina hämmästelenkin.
isojussi
15.04.2003 22:50:24
Swing, boogie, suffle, beat - perskeles - voksina ne nää kaikki vetää - osa valssikki!
Mitä isompi torvi - sitä isompi torvi!
reijoteppo
15.04.2003 22:52:32
Mä olin toissa kesänä serkkuflikan häis Raumalla soittamassa ja siellä oli housebändinä joku paikallinen tanssimusiikki-orkesteri ja serkkupojan kans kyseltiin niiltä, että taittuuko shuftle-komppi ja ne moisesta rytmistä olleet ikänä kuulleetkaa, mutta sitte soitettiin ja niin selivisi, että Raumalla päin rytmi tunnetaan ilmeisesti Buugina, mutta oli kyllä aika persoonallinen käsitys aijillä pluussin soitosta..Varmaan olis toiminu paremmin kun oltais sanottu, että, "nopia foxi!"
Jami
15.04.2003 22:55:56

Swing, boogie, suffle, beat - perskeles - voksina ne nää kaikki vetää - osa valssikki!

Eli kaikki ruoka lasketaan kalaruuaksi. Ja sitten maristaan että kun meillä aina on kalaa ruokana. hähähähh.
reijoteppo
15.04.2003 22:58:34
terssiä tertuulle!
isojussi
15.04.2003 23:00:06
Shuftle = ????
Shuffle = tietyntyppinen rytmi
Boogie = tietyntyyppinen rytmin, bassolinjan ja harmonian yhdistelmä
Blues = Mahrottoman laaja-alainen musiikkityyli
Nopea fox = Swing, shuffle, boogie, beat......jne
isojussi
15.04.2003 23:03:13 (muokattu 15.04.2003 23:05:03)
Eli kaikki ruoka lasketaan kalaruuaksi. Ja sitten maristaan että kun meillä aina on kalaa ruokana. hähähähh.

:-)

Oothan sääkin nähny nää mukahyvät tanssija, jotka hiihtää kaikki biisit tasan samalla lailla - perkale: Nehän puikkasee jo hetikohta muutaman tahdin, kun paikalle-eksynyt virulaisseurue lyö pihalla Trabanttinsa käymään....
isojussi
15.04.2003 23:03:46 (muokattu 15.04.2003 23:06:20)

:-)

Oothan sääkin nähny nää mukahyvät tanssija, jotka hiihtää kaikki biisit tasan samalla lailla - perkale: Nehän puikkasee jo hetikohta muutaman tahdin, kun paikalle-eksynyt virulaisseurue lyö pihalla Trabanttinsa käymään....

Pahus, väärä nappi! Siis tällä sivulla - lääkitykseni on kyllä kohdallaan...:-)
reijoteppo
15.04.2003 23:08:25
Pluussi,boogi,Tanssi,
Blues,Rhythm´n Blues,Rytmän pluussi,Rytmi Bluussi,Bluussi,
Swingi,Boogie,Eini&Boogie,Foksi,Tsiivi,Jive,Tsaivi,Rokki,Rock´n Roll,Rock&Roll,Roketti Rolli,Rölli Peikko,Esileikki,Foxtrotti,Shuftle,Shuffle-komppi,shufftle,Suftle,Soufle ja Fazerin Shuttle-patukka
=Nopia Foxi!
Rock n
16.04.2003 09:16:47
Pluussi,boogi,Tanssi,
Blues,Rhythm´n Blues,Rytmän pluussi,Rytmi Bluussi,Bluussi,
Swingi,Boogie,Eini&Boogie,Foksi,Tsiivi,Jive,Tsaivi,Rokki,Rock´n Roll,Rock&Roll,Roketti Rolli,Rölli Peikko,Esileikki,Foxtrotti,Shuftle,Shuffle-komppi,shufftle,Suftle,Soufle ja Fazerin Shuttle-patukka
=Nopia Foxi!

Olen kuullut, että olisi joku toinenkin tanssi olemassa;)
Ruipelo
16.04.2003 10:16:02
Olen tässä mielenkiinnolla seurannut tätä keskustelua ja tullut siihen lopputulokseen, että mielipiteitä on yhtä monta kuin ihmisiä! Eli ikinä ei voi miellyttää kaikkia ja yhden illan aikana varsinkin se on lähes mahdotonta, mutta mielestäni jokainen itseään kunniottava (lue: itselleen kriittinen) tanssimuusikko kyllä tietää asian ja on valmis soittamaan mahdollisimman monipuolista musiikkia.
Itsekin olen törmännyt keikoilla jos jonkinlaisiin tilanteisiin ja pyyntöihin mutta aina niistä on selviydytty "kunnialla" ja keikkoja piisaa!
Tällainen keskustelupalsta osuu kyllä erittäin hyvin ajan hermoon ja on hyvä olle olemassa sillä näinhän suomalainen tuppisuu kansa pystyy ilmaisemaan omat syvimmätkin mielipiteensä. Jess...!

...ja Jamille terkkuja...
Jami
16.04.2003 12:49:23

...ja Jamille terkkuja...

Kiitos kiitos. Nyt kun vielä tietäis että keneltä.
Ruipelo
16.04.2003 13:12:18

Kiitos kiitos. Nyt kun vielä tietäis että keneltä.

Satuttiinpa olemaan samalla keikalla...:)
Ope
16.04.2003 20:20:55
Suffle=boogie woogia. Näin ainakin lavatansseja ajatellen. Kolmimuunteisuus on se boogie woogien juttu. Tanssijat kutsuvat sitä kolmimuunteisuutta synkoopiksi, vaikka tiedän, että synkooppi on oikeasti jotain aivan muuta.. Sorry.. Ei se oo mun vika, et taas joku on joskus vähän tulkinnut teoriaa väärin.. Kerron vaan, että tiedätte, kun joku ruinaa teiltä synkooppibiisiä, niin se tarkoittaa kolmimuunteista, jotakin sellaista sufflemeininkiä..

Oikeasti ei ole tarkoitus soittaa välttämättä kaikkia maailman lajeja läpi, vaan hyvä monipuolinen kokonaisuus. Lunnas sortui soittamaan paljon pelkkää foxibeisikin vaativaa musaa ja siitä en digannut, se muuten se bossanovakin vedellään lavalla foxina yleensä..

Hyvä ilta sisältää mun mielestä ainakin:

Hidas foxi, nopea foxi (fusku), tango, humppa, kunnon slowari, jenkka, hidas valssi, valssi, jive/bw, cha cha

Noilla pääsee jo pitkälle ja taitaa setitkin riittää.. Lisäksi voi laittaa sitten porukasta riippuen esim. masurkkaa, sambaa, discoswingiä, polkkaa, jotain bugg tyyppistä...

Ja huomatkaa puhuin siis tanssilajeista.. Tollanen tuli nyt äkkiseltään mieleen, saatoin unohtaa jotain tärkeetä, mut muistutelkaa, niin lisätään listaan..
isojussi
17.04.2003 08:28:29 (muokattu 17.04.2003 08:28:47)
Suffle=boogie woogia. Näin ainakin lavatansseja ajatellen. Kolmimuunteisuus on se boogie woogien juttu. Tanssijat kutsuvat sitä kolmimuunteisuutta synkoopiksi, vaikka tiedän, että synkooppi on oikeasti jotain aivan muuta.. Sorry.. Ei se oo mun vika, et taas joku on joskus vähän tulkinnut teoriaa väärin.. Kerron vaan, että tiedätte, kun joku ruinaa teiltä synkooppibiisiä, niin se tarkoittaa kolmimuunteista, jotakin sellaista sufflemeininkiä..

Tää oli mulle uutta, mutta kuulostaa hauskalta....

Oikeasti ei ole tarkoitus soittaa välttämättä kaikkia maailman lajeja läpi, vaan hyvä monipuolinen kokonaisuus. Lunnas sortui soittamaan paljon pelkkää foxibeisikin vaativaa musaa ja siitä en digannut, se muuten se bossanovakin vedellään lavalla foxina yleensä..

En oo Juuri Tarjaa keikalla kuullut, mutta monet tuntuu yleensä ottaen sortumaan liian suureen beattimäärään.
Hyvä ilta sisältää mun mielestä ainakin:

Hidas foxi, nopea foxi (fusku), tango, humppa, kunnon slowari, jenkka, hidas valssi, valssi, jive/bw, cha cha

Aika lailla se tässä on. Ehkä sambat ja rumbat lisäisin. Polkkaa, jos toivotaan, riippuen ehkä bandin yleisestä linjasta. Yllättävän harva muuten todella osaa tanssia cha cha cha:ta

Noilla pääsee jo pitkälle ja taitaa setitkin riittää.. Lisäksi voi laittaa sitten porukasta riippuen esim. masurkkaa, sambaa, discoswingiä, polkkaa, jotain bugg tyyppistä...

Ja huomatkaa puhuin siis tanssilajeista.. Tollanen tuli nyt äkkiseltään mieleen, saatoin unohtaa jotain tärkeetä, mut muistutelkaa, niin lisätään listaan..

Ei kai tommosella setillä enää ketään voi yksipuoleisuudesta moittia.
Emäntä
17.04.2003 10:12:05
Reijoteppo:
Foxi=Buugi
Buugi=Foxi

Ja tämähän oli siis pskaa. Anteeksi roisi ilmaisu, mutta kai soittajapojat on rankempaankin tottuneet.

Isojussi:
Yllättävän harva muuten todella osaa tanssia cha cha cha:ta

Juu, ja sitten kun on erikseen cha cha ja cha cha cha :-)

Eikun ihan totta, vaikken kyllä osaa luiskaotsastella että mikä se käytännön ero on. Toisessa lasketaan kai yks-kaks-tsatsatsaa ja toisessa yks-kaks-kol-tstatsa, jolloin se ykkönen tulee näissä versioissa eri kohtaan tahtia. Ja toinen on kilpatanssi ja toinen lavaveivarien harrastama.

Ope? Apuva? Selitä!
Rantsu
17.04.2003 11:06:12
Juu, ja sitten kun on erikseen cha cha ja cha cha cha :-)

Eikun ihan totta, vaikken kyllä osaa luiskaotsastella että mikä se käytännön ero on. Toisessa lasketaan kai yks-kaks-tsatsatsaa ja toisessa yks-kaks-kol-tstatsa, jolloin se ykkönen tulee näissä versioissa eri kohtaan tahtia.

Heh-hee, tämäntapaisen selityksen olen kerran kuullut eräältä tanssinopettajalta, kun ihmettelin, miksi hän laskee askeleet lähtemään ihan miltä neljäsosalta sattuu! Tosiasiassa hän ei vain kuullut eroa eri neljäsosien välillä...
Rock n
17.04.2003 11:11:36
Toisessa lasketaan kai yks-kaks-tsatsatsaa ja toisessa yks-kaks-kol-tstatsa, jolloin se ykkönen tulee näissä versioissa eri kohtaan tahtia. Ja toinen on kilpatanssi ja toinen lavaveivarien harrastama.

Näitä opetustapoja ja rytmin laskemistapoja näyttää olevan yhtä paljon kuin on Cha Cha-opettajiakin. Jos halutaan pitää ykkönen oikealla paikalla, ja halutaan laskuun mukaan se Cha Cha tai Cha Cha Chaa, niin tässä Cha Cha on sama kuin nel,& ja Cha Cha Chaa on sama kuin nel,&,yksi. Jos aloitus on Cha Cha, niin näillä tavoilla saadaan sitten seuraavat laskutavat: Cha,Cha,yksi,kaksi,kolme tai Cha,Cha,Chaaa,kaksi,kolme. Kun jätetään Cha Chaat pois niin silloin lasku on nel,&,yksi,kaksi,kolme. Tai aloitus ykkösestä yksi,kaksi,kolme,nel,&. Näitä kaikkia tapoja olen havainnut käytettävän Cha Cha -opetuksessa. Ja näissä pysyy ykkönen samalla askeleella.

Ja sitten se tapa jossa ykkönen siirtyykin kakkoselle vastaa laskemista Cha,Cha,Chaa,kaksi,kolme, mutta se lasketaankin Cha,Cha,Chaa,yksi,kaksi. Tai aloitus ykkösellä yksi,kaksi,Cha,Cha,Chaa.

Lavaveivarit harrastavat näitä kaikkia tapoja. Kilpaveivarit jättävät noi Cha Cha Chaat pois.
isojussi
17.04.2003 13:19:10
Auttaakos tämä, muusikot?

Täältä lintulaudan ja postilaatikon vierestä totean, että kuuntelen sitten edelleenkin, kuinka Kuubalaiset cha cha:nsa soittaa ja pyrin siihen ;-)
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)