Anselmi 31.03.2003 00:26:55 | |
---|
Mitä mieltä muut on tästä loistavasta lahjakkuudesta? Voittaako miehen elokuvasävellykset John Williamsin kipaleet? Mielipiteitä. "What you are and what you do is your religion." - J. Hendrix
--
"No more presidents and all the wars will end." - White Lion |
klobasa 04.04.2003 11:08:57 | |
---|
Mihin leffoihin Michael Kamen on tehnyt musiikkeja? Itse olen kova leffamusafani, mutta en muista törmänneeni k.o. kaverin tekeleisiin... |
Blue Moon 04.04.2003 11:15:28 | |
---|
Monessa ukkeli on näköjään mukana ollut, kun mielenkiinnosta taustoja hiukan tutkailin. Tehnyt esm. jousisovituksia monien kovien nimien levyille. Enpä ole aiemmin hoksannut. Mieshän on mukana mm. Eurythmicsin "Revenge":llä, joka on suosikki-poplevyjäni. |
Anselmi 04.04.2003 12:37:15 | |
---|
Mihin leffoihin Michael Kamen on tehnyt musiikkeja? Näitä on monia. X-Men, Last Action Hero, Tappava Ase leffat ja Die Hard 3ssakin taitaa olla äijän musiikkia. Mutta parhaat kipaleet on ehdottomasti Band Of Brothersissa. "What you are and what you do is your religion." - J. Hendrix
--
mklami 04.04.2003 14:28:11 | |
---|
Mitä mieltä muut on tästä loistavasta lahjakkuudesta? Voittaako miehen elokuvasävellykset John Williamsin kipaleet? Mielipiteitä. Mua ei Kamenin musiikki ole vielä onnistunut sytyttämään, vaikka olen sitä aika paljon kuullutkin. Mielipide tämäkin :) Trying to be succesful is failure. Trying to be you is success.
- Vangelis |
Anselmi 04.04.2003 19:20:10 | |
---|
Mua ei Kamenin musiikki ole vielä onnistunut sytyttämään, vaikka olen sitä aika paljon kuullutkin. Mielipide tämäkin :) Mielipide todellakin, kiitos siitä. Mutta oletko kuullut Band Of Brothers (Taistelutoverit) sarjan musiikkia? Uskomattoman tyylikkäitä sävelpyörittelyjä. "What you are and what you do is your religion." - J. Hendrix
--
mklami 05.04.2003 16:58:14 | |
---|
Mielipide todellakin, kiitos siitä. Mutta oletko kuullut Band Of Brothers (Taistelutoverit) sarjan musiikkia? Uskomattoman tyylikkäitä sävelpyörittelyjä. Se on niitä ainoita, joita en ole kuullut. Pitääkin yrittää tutustua, saako sitä jostain levyllä?
Trying to be succesful is failure. Trying to be you is success.
- Vangelis |
Anselmi 06.04.2003 11:27:13 | |
---|
Pitääkin yrittää tutustua, saako sitä jostain levyllä? No kyseisen sarjan soundtrack löytyy. "What you are and what you do is your religion." - J. Hendrix
--
T.S. S L A Y E R 10.04.2003 12:15:31 | |
---|
Michael Kamen sovitti Metallican S&M keikankin. Kova Keikka. Kovimpia leffasäveltäjiä on Hans Zimmer ja John Williams. Die Hard 2 leffassakin oli Kamenin musiikki. Lopputeksteissä tosin Jean Sibeliuksen "Finlandia". Mutta Kamenin sovituksin. |
Notefix 10.04.2003 14:10:27 | |
---|
Mitä mieltä muut on tästä loistavasta lahjakkuudesta? Voittaako miehen elokuvasävellykset John Williamsin kipaleet? Mielipiteitä. Muhun ei Kamen koskaan oikein ole kolahtanut, vaikka tuota leffaosastoa on tietyistä syistä tullut seurattua. Elossa olevista kovin on kyllä Williams. Siinä on nykyajan leffamusaksi uskomattoman paljon nyansseja ja aivan mieletöntä orkesterin hallintaa. Kakkonen on Goldenthal, joka on kyllä uudistanut nykyaikaisen leffamusan totaalisesti. Siltä on tarttunut myös aika paljon jänniä orkesteritekniikoita. Usein hiuksianostattavaa musaa. Kolmonen taitaa olla Goldsmith, joka tosin on nykyään vähän epätasainen. |
leka 12.04.2003 12:20:56 | |
---|
ei kamen säveltäjänä säväytä mut onhan se kuitenki ollut orkestroimassa juttuja mm. pink floydin walliin. kyllä williams kolahtaa tosi paljon enemmän |
Wänker 15.04.2003 19:08:30 | |
---|
Kheimenillä on joitain ihan hyviä juttuja kuten juuri mainittu Band of brothers. Mutta kyllä minun mielestäni Danny Elfman on se joka päihittää kaikki muut leffasäveltäjät... |
mklami 16.04.2003 01:40:34 (muokattu 16.04.2003 01:40:52) | |
---|
Mutta kyllä minun mielestäni Danny Elfman on se joka päihittää kaikki muut leffasäveltäjät... Ja mun ykkösvaihtoehtoni on Vangelis. Jo pelkästään Blade Runnerin soundtrack tekee hänestä ylittämättömän. Trying to be succesful is failure. Trying to be you is success.
- Vangelis |
klobasa 16.04.2003 19:56:29 | |
---|
Ja mun ykkösvaihtoehtoni on Vangelis. Jo pelkästään Blade Runnerin soundtrack tekee hänestä ylittämättömän. Lainasin just kirjastosta Blade Runnerin...Vangeliksesta tulee kyllä mieleen nuo syntikat ja ne ei oikein nappaa, mutta kohtahan se selviää kun kuuntelee. Itse tykkään tyylilajeista eniten juuri soundtrackeista - siis "kuunneltavista" levyistä - paljon on erinomaista elokuvamusaa, joka toimii elokuvassa, muttei pelkästään musiikkina. Tässä kuitenkin muutama ehdoton helmi (mainittakoon että suurimmasta osasta en ole itse elokuvaa nähnyt!). Rachel Portman: Chocolat -pieni suklaapuoti, Zbigniew Preisner: Väri -trilogian kaikki leffat, John Williams: Schindler´s list (mahtava!), Philip Glass: Naqoyqatsi & Kundun, Thomas Newman: Road to perdition (uusi, todella hyvä tuotos), Howard Shore: Ed Wood. Nyt tuli katkos...on noita paljon muitakin...mutta nyt ei tule mieleen. Kotona on noin 60 cd:tä soundtrackeja. (joo...Geronimo, Paris-Texas, Rakastunut shakespeare jne.)
|
T.S. S L A Y E R 17.04.2003 10:17:00 | |
---|
Hans Zimmerin joka levy on ihan sairaan hyviä: Hannibalit ja Gladiatorit....... Ridley Scottin vakiosäveltäjä vissii jokaisessa Scottin leffassa. John Williamskin tosi legenda. Pitää kumartua jos se ohi kävelee. Mutta pikkuvika, paris kolmes eri leffasoundtrackilla mihin Williams on säveltänyt jutut niin ne kaikki alkaa samalla tavalla kun kuuntelee tarkkaan. Ei niin omaperäistä. Ja oliks se James Horner joka teki braveheartiin musat? Sekin on tosi hyvä. En oo muistaakseen leffaa jaksanu kattoo mutta se musiikki on tosi siistii. |
Hans Zimmerin joka levy on ihan sairaan hyviä: Hannibalit ja Gladiatorit....... Thin red line on aivan huippu. Tosin ei aukea yhtään "pikakuuntelulla" vaan pitää kuunnella rauhassa levyä eteenpäin. John Williamskin tosi legenda. Pitää kumartua jos se ohi kävelee. Mutta pikkuvika, paris kolmes eri leffasoundtrackilla mihin Williams on säveltänyt jutut niin ne kaikki alkaa samalla tavalla kun kuuntelee tarkkaan. Ei niin omaperäistä. Williams kuuluu mun mielestä siihen joukkoon joka tekee elokuviin ihan fantastista matskua, mutta suurin osa ei oikein toimi ilman elokuvaa... Musiikki on niin kiinteästi kiinni itse leffassa, että ilman leffaa musiikista "puuttuu" jotain. Esim. Star Wars -leffoissa on monia ikivihreitä, legendaarisen loistavia pätkiä, mutta kokonaisuutena ne ei ole niin "kuunneltavia" kuin moni muu. Schindler´s list on kuunneltavista Williamsin soundtraceistä ehdotonta huippua. Lisäksi se on nauhoitettu analogilaitteilla ja siinä on paljon "miellyttävää häiriötä". Loistava musa ja loistava soundi! Ehdoton kumarrus Williamsille myös multa. Kertokaas vielä te ei-elokuva klassisen musiikin ystävät että mitkä ns. normaali klassisen musiikin teokset voisivat upota elokuva-klassisen ystävälle!? Suurin osa mitä on tullut kuunneltua on vähän ns."liian klassista". |
mklami 17.04.2003 11:29:41 | |
---|
Kertokaas vielä te ei-elokuva klassisen musiikin ystävät että mitkä ns. normaali klassisen musiikin teokset voisivat upota elokuva-klassisen ystävälle!? Suurin osa mitä on tullut kuunneltua on vähän ns."liian klassista". Pidän kyllä elokuvamusiikistakin, mutta suosittelisin mm. Henryk Goréckin 3. sinfoniaa (1976), Einojuhani Rautavaaran sinfonioita 1-3, 7 ja 8. Niin ikään Belá Bartókin konsertto orkesterille (Concerto for Orchestra) ja "Musiikkia jousille, lyömäsoittimille ja celestalle" (Music for Strings, Percussion and Celesta) uppoaisivat varmaan hyvin... Listaa voisi jatkaa loputtomiin... :) Trying to be succesful is failure. Trying to be you is success.
- Vangelis |
mklami 17.04.2003 11:31:15 | |
---|
Hans Zimmer --- Ridley Scottin vakiosäveltäjä vissii jokaisessa Scottin leffassa. Ei sentään jokaisessa, vaikka viime aikoina Scott on käyttänyt Zimmeriä tosi paljon. Mutta esim. Scottin parhaassa elokuvassa, Blade Runner (1982) on Vangeliksen soundtrack. Niin ikään 1492 - Conquest of Paradise (1992) on höystetty Vangeliksen soundtrackilla. Trying to be succesful is failure. Trying to be you is success.
- Vangelis |
klobasa 17.04.2003 12:19:02 | |
---|
Scottin parhaassa elokuvassa, Blade Runner (1982) on Vangeliksen soundtrack. Niin ikään 1492 - Conquest of Paradise (1992) on höystetty Vangeliksen soundtrackilla. Mainitsin tuossa aiemmin että Vangelis tökkii niiden syntikoiden vuoksi... Muistaakseni lainasin kirjastosta joskus tuon 1492 -paratiisi leffan soundtrackin ja musiikillisesti se oli loistava, mutta toteutus tökki juuri niiden syntikoiden vuoksi... Musiikki toimi kuitenkin erittäin hyvin! Onko tietoa löytyykö jostais musiikkia dokumentti tyyppisesta ohjelmasta "Kaupunkisinfonia" ? Se tuli tv:stä ja se on tehty 90-luvun alusta. Musiikit oli muistaakseni Tuomas Kantelisen.
|
mklami 17.04.2003 14:24:32 | |
---|
Mainitsin tuossa aiemmin että Vangelis tökkii niiden syntikoiden vuoksi... Muistaakseni lainasin kirjastosta joskus tuon 1492 -paratiisi leffan soundtrackin ja musiikillisesti se oli loistava, mutta toteutus tökki juuri niiden syntikoiden vuoksi... Musiikki toimi kuitenkin erittäin hyvin! Mun mielestä syntikoilla voi tehdä erittäin hyvää leffamusiikkia, aivan kuten orkesterillakin. Ikävän monet orkesterille leffamusiikkia säveltävät vaan käyttävät jo miljoona kertoja käytettyjä orkestrointeja, ja musiikki kuulostaa usein tasapaksulta. Blade Runneriin en voisi edes kuvitella minkään muunlaisen äänimaailman sopivan, kuin minkä Vangelis siihen pystyi tuottamaan.
Trying to be succesful is failure. Trying to be you is success.
- Vangelis |