Aihe: SB Live + E-MU 1212m = ?
1
Synnyttäjä
14.05.2005 00:08:05

No niin. Täysi ummikko kyselemässä neuvoja, joten koittakaa kokeneemmat kestää..

Ajattelin tulevan kesän kunniaksi ostella vähän nauhoitusvehkeitä työhuoneeseen (tietokoneella siis nauhoitellaan) ja ensimmäisenä listalla uusi äänikortti. Tuo E-MU 1212m on mainittu useissakin keskusteluissa tällä Muusikoiden.netissä, ja vaikuttaapa peli ihan hyvin tarpeisiini sopivalta.

Kysyisinkin nyt, jotta voiko tuon emun asentaa vanhan SB Liven 'rinnalle' vapaaseen PCI -slottiin, vai meneekö kone sekaisin? Tietokoneeni äänentoisto toistaiseksi on rajoittunut lähinnä peleihin ja mp3sten kuunteluun. Hoituisiko nämä jutut myös tuolla emulla, vai onko koneelle mahdollista tehdä viritys, jossa voi valita käyttävänsä SBtä esim. peleissä ja emua nauhoituksissa?

Tälläistä tällä kertaa..
"Every day there is another/ Band that got big by playing a cover" -ST
Synnyttäjä
14.05.2005 10:57:51

Kyllä pitäisi toimia sekoamatta. Minulla on tällä hetkellä M-Audio Audiophile ja SB-Live koneessa, eikä ole tullut ongelmia. Suosittelen SB-Liven ajureiden päivitystä uusimpiin ennenkuin nakkaat E-MU:n koneeseen.

Tuo viritys onnistuu siten, että valitset ohjauspaneelista SB:n ensisijaiseksi kortiksi jolloin peliäänet toistuu sillä. Musiikkiohjelmasta sitten valitset vain E-MU:n inputit ja outputit käyttöön. Pitäisi onnistua kaikilla vakavasti otettavilla musaohjelmilla.

Hienoa. Ei muuta kuin t-markettiin. Kiitoksia!
kjh
14.05.2005 11:15:16 (muokattu 14.05.2005 11:24:50)
Mikä Windows? Minulla on 2000Pro ja en kyllä saanut noita toimimaan yhdessä, joskaan en ihmeemmin yrittänytkään. Hmm, vai olisiko ollut niin, että pääsin pienempiin latensseihin ilman SB Liveä, en oiken enää muista. Tuo SB Live saattaisi olla joillekin peleille parempi, mutta musiikinkuuntelu (myös mp3) kannattaa ehdottomasti hoitaa 1212m kortilla, esim foobar2000 plus asio plugin yhdistelmällä. En tiedä onko tilanne sama XPssä. Jompikumpi täytyi laittaa disabled tilaan device managerista, kaipa tuo voisi onnistua viimeistään dual boot systeemillä. Tuon SB Liven olen kyllä nyttemmin ottanut pois, kun ei sille ollut käyttöäkään. Pelejä en tosin pelaakaan.
lion
14.05.2005 11:54:45
noniin... nyt on pakko kysyä, että MIKSI IHMEESSÄ haluaisit asentaa SB-liven Emun rinnalle????! Siis e-mu toistaa kaikki äänet ihan normaalisti miten se sb-livekin eikä vaadi mitään ihme kikkailuja toimiakseen. Emuhan on vielä kaikenlisäksi creativen kortti, joten toimii ihan kaikkialla. E-mun olen saanut toimimaan jopa vanhan impulse trackerin kanssa ilman ongelmia ja kaikki pelit yms toimii myös.

Joten minun ehdotukseni on, että heitä se sb-live samantien helvettiin ja pistä emu koneeseen. Yksi vaihtoehto on myös olla ostamatta emua ja ladata vaan kxprojektin ajurit tai asio4all ajurit sille sb-livelle niin saat latenssit kuriin ilmaiseksi.

- Li'oN
pop pop pop - kornipop kuplii kattilassa
jhietala
14.05.2005 14:18:22
Joo eipä tuolle SB:lle ole ollut käyttöä Audiophilen asentamisen jälkeen, pelit ym. toimii hyvin tuollakin. Tietenkin jos haluaa EAX:n joihinkin sitä tukeviin peleihin käyttöön niin sitten.. Latenssiongelmiakaan ei ole ollut, menee mukisematta aina tuonne ~1,5ms asti, mikä riittää minulle. Win2000:n ja XP:n mukana tulevat SB-Live ajurit on niin bugiset, että kannattaa joka tapauksessa päivittää ne uusimpiin vaikka ei olisikaan kahta korttia koneessa.
Synnyttäjä
14.05.2005 17:30:27

noniin... nyt on pakko kysyä, että MIKSI IHMEESSÄ haluaisit asentaa SB-liven Emun rinnalle????!

Heh. Ei siihen ole mitään syytä. En vain yksinkertaisesti tiennyt, kuinka tuo emu pelittää noiden muiden sovellusten kanssa. Jos pelittää niinkuin sanoit, minun puolesta sillä SB:llä voi sitten mennä vaikka järvenrantaan heittelemään leipiä.
lion
15.05.2005 16:57:27
Heh. Ei siihen ole mitään syytä. En vain yksinkertaisesti tiennyt, kuinka tuo emu pelittää noiden muiden sovellusten kanssa. Jos pelittää niinkuin sanoit, minun puolesta sillä SB:llä voi sitten mennä vaikka järvenrantaan heittelemään leipiä.

Todellakin, varsinkin windows xp:n kanssa kaikki mahdolliset kortit toimii joka paikassa jos vaan on wdm ajurit kortilla. Eli ei paljon väliä oli sitten mikä tahansa pro kortti kyllä ne toimii jos wdm löytyy.

- Li'oN
pop pop pop - kornipop kuplii kattilassa
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)