Aihe: Kaipaisin mielipiteitä Laney RBW 200 ja Peavey Tnt 130 comboista
1
slavery
15.04.2003 00:25:59
Haluaisin ihmisiltä vähän mielipiteitä näistä vehkeistä, jos joku on molempia testannut tai jopa pitempään käyttänyt niin voisi vaikka vähän vertailla vehkeitä. En kaipaa kovinkaan paljoa kommenttia tyyliin: älä tollasta hommaa, osta kaappi ja nuppi, eihän noilla tee hevon ***tua. Voitte uskoa että minähän ostaisin vaikka mitä kun lompuukki vaan olisi vähän paremmin syöneen näköinen. Kysymys kuuluu myös, että mahtaako noissa olla riittävästi tehoa suht äänekkääseen rokki touhuun, ja tietääkö muuten kukaan onko tuossa peaveyssä samanlaista ulos menoa kun laneyssä jolla pöntön saa PA:han ja itse kombo toimii monitorina? Mutta kiitän jos jaksatte vastailla.
viisas kun olisin niin tähän jotain laittaisin, turhuutta...
Tolppa
15.04.2003 22:13:37

Jos lavavolume on alhainen, RBW:n kanssa tulee kyllä
toimeen monitorina, kuten jo itse totesit. Ongelma syntyykin
siinä vaiheessa kun rokkenrollia soitetaan kuten kuuluu,
eli: "rokki ei soi kunnolla, ellei paikat irtoo hampaista !!".
Silloin EI edes RBW 300 tahdo oikein kunnolla
riittää lavalla..(kokemusta on!!!) Peaveystä ei oo tietoo.

P.S. en pakota ostamaan rantasaunaa ;-)
- Rokkenroll pidentää murrosikää -
Cornflake
16.04.2003 09:00:41
Tolppa:
Silloin EI edes RBW 300 tahdo oikein kunnolla
riittää

Suosittelisin minäkin ostamaan mieluummin tuon 300:n. Peaveysta ei mitään tietoa, mutta RBW 300 on ihan ok peli tuon hintaluokan komboksi.
Vaadimme bassonkielten hinnanlaskua ja lounaaltapaluurahaa!
Tolppa
16.04.2003 13:11:16

mutta RBW 300 on ihan ok peli tuon hintaluokan komboksi.

Totta.
slavery
17.04.2003 00:00:58

Suosittelisin minäkin ostamaan mieluummin tuon 300:n. Peaveysta ei mitään tietoa, mutta RBW 300 on ihan ok peli tuon hintaluokan komboksi.

Joo kyllä tiedän että se on ihan hyvä vehje juuri tuossa hintaluokassa. Perhana kun tilanne vaan tahtoo olla se että ei ole lanttiakaan ylimääräistä ja olisi oikeastaan aika pakko saada piakkoin joku treenivehje. Saas nähdä, jos alkaisin vaikka harrastamaan uhkapelejä.
Basismi
17.04.2003 09:29:55
Sen verran mitä olen tuollaisella TNT:llä soittanut, niin oli kyllä aivan uskomattoman pönttö soundi. Niinkuin ääni olisi tullut puhelimen läpi. Viime kerrasta on kyllä reilut kymmenen vuotta, mutta tokkopa ovat disainia muuttaneet?
slavery
17.04.2003 23:54:43

Tai minihame päälle ja kadulle...

Noh onhan tuo ihan varteenotettava vaihtoehto, mutta taidanpa kuitenkin mieluummin koittaa tuota uhkapelaamista. Kun nyt kuitenkin satun olemaan miespuolinen, enkä edes sieltä ihan kauneimmasta päästä niin... Nyt kyllä vedän sellaisen johtopäätöksen, että naiset ansaitsevat paljon helpommin rahaa tiukanpaikan tullen, olkaamme miehet katkeria.
N_Bates
18.04.2003 10:36:59

Kokemusta löytyy rbw100 pöntöstä reilun vuoden ajalta. Ei oikein lämmittänyt sydäntäni. Jotenkin jäi sellanen olo niinku se ois joku keyboard-vahvistin. Tuntuu että soundi on aina kovin laiha. Eilen sitten testailin musiikkiliikkeessä olpin bassoa tommosen isomman, rbw200:n läpi, ja totesin kyllä että se on ihan samasta pakasta vedetty kun toi pienempikin. Ei sitten millään löydy minun korvaani miellyttävää soundia siitä. Itse vaihdoin taannoin tuon laneyn warwick sweet15 comboon, ja oon kyllä ollut erittäin tyytyväinen.
Cornflake
18.04.2003 10:52:11
N_Bates:
Eilen sitten testailin musiikkiliikkeessä olpin bassoa tommosen isomman, rbw200:n läpi, ja totesin kyllä että se on ihan samasta pakasta vedetty kun toi pienempikin. Ei sitten millään löydy minun korvaani miellyttävää soundia siitä. Itse vaihdoin taannoin tuon laneyn warwick sweet15 comboon, ja oon kyllä ollut erittäin tyytyväinen.

Ihan lonkalta ammuttuna sanoisin että tuo Sweet 15 ja RBW _300_ ovat *suurinpiirtein* saman luokan vehkeitä - eli niitä kannattaisi verrata keskenään. Vertailussa tuo RBW 200 jää salettiin toiseksi, eri luokan pelinä.

Automerkkejäkin vertaillessa kannattaisi ottaa saman kokoluokan pelit vertailuun, eikä toiselta johtotähteä ja toiselta budjettipeliä. Vähän kärjistäen...
slavery
18.04.2003 14:30:05
Tulipahan muuten mieleeni että jos jollakin on ehdotuksia saman kokoluokan hyvistä ja kohtuullisen halvoista comboista niin voisi ehdotella.

Sitten kysymys Cornflakelle, kun olet henkeen ja vereen RBW 300 mies, niin kerroppa onko tietoa että onko tuollaista jossakin myynnissä käytettynä?
Tolppa
18.04.2003 18:52:08

Tulipahan muuten mieleeni että jos jollakin on ehdotuksia saman kokoluokan hyvistä ja kohtuullisen halvoista comboista niin voisi ehdotella.

Sitten kysymys Cornflakelle, kun olet henkeen ja vereen RBW 300 mies, niin kerroppa onko tietoa että onko tuollaista jossakin myynnissä käytettynä?

Ehdin eka...

Soitin-Huttunen, 490€
MS Musicshop, 395€
meldrew
18.04.2003 20:13:12 (muokattu 18.04.2003 20:15:48)

MS Musicshop, 395e

Mun entinen...

Kumma kun se ei mene kaupaksi, on lojunut siellä jo kai 7 kuukautta. Olen aikaisemminkin täällä suositellut RBW300:aa ja teen sen taas. Erinomaista vastinetta hinnalleen.

Ja yhtyisin edellämainittuun, eli kannattaa RBW200:n sijasta hommata kolmesatanen, hintaero on kuitenkin niin pieni, varsinkin käytettynä. Käsittääkseni Huttusen käytetty RBW300 on uudempaa vuosimallia kuin se minun vanha, sitä ehdin käyttää kolmisen vuotta. Hyvin pelaa vieläkin, ellei loputtomalla testaamisella ole MS:ssä kulutettu loppuun...
N_Bates
18.04.2003 22:04:50

Ihan lonkalta ammuttuna sanoisin että tuo Sweet 15 ja RBW _300_ ovat *suurinpiirtein* saman luokan vehkeitä - eli niitä kannattaisi verrata keskenään. Vertailussa tuo RBW 200 jää salettiin toiseksi, eri luokan pelinä.

Automerkkejäkin vertaillessa kannattaisi ottaa saman kokoluokan pelit vertailuun, eikä toiselta johtotähteä ja toiselta budjettipeliä. Vähän kärjistäen...

Liekkö tuo nyt kovin kummoista vertaamista keskenään kun ohimennen tokaisen vaihtaneeni laneyn tuohon warwickkiin... Mutta voihan tuo 300 toki olla parempi kuin pikkuveljensä. Ainakin tuon 15" elementin luulisi tukevoittavan soundia.
Cornflake
18.04.2003 22:18:29
slavery:

Heh, en ole henkeen ja vereen mikään mies, mulla oli vain tuo käytössäni ja koska kokemusta kerrankin löytyy niin mielelläni sitä jaan. Tuon hintaisena pelinä se oli minusta mainio hankinta.

Tarkoitus oli vain tarkentaa että se Sweet 15 on ehkä enemmän vertailukelpoinen 300:n kanssa kuin 200:n... Jos joku nyt jotain ostopäätöstä näiden höpinöiden pohjalta rrakentaa.

Muiden merkkien vastaavista ei ole henk. koht. kokemusta ja en yritä, enkä voi, sanoa että RBW 300 olisi edes luokassaan mitenkään erikoinen. Mistä minä tietäisin? Ihan hyvä peli hinta-laatusuhteltaan, mutta muihin en voi verrata, kun ei ole kokemusta.

Tolppa:
Soitin-Huttunen, 490€

Tuo on sitten minun vanha pelini=) Tosin, mulla on sellainen kutina että Huden sivut eivät ole ihan reaaliajassa. Viimeksi kun kävin, en ainakaan samalla paikalla tuota enää nähnyt. Saattaapi olla jo mennyt. Kannatta kysyä ja tyypata. Mun vanha oli ainakin todella hyvässä kunnossa.

N_Bates:
Liekkö tuo nyt kovin kummoista vertaamista keskenään kun ohimennen tokaisen vaihtaneeni laneyn tuohon warwickkiin...

No, kunhan yritin tarkentaa=) Ei sen ihmeellisempää.
gravedepth
20.04.2003 19:29:06
Itellä on laneyn isompi malli RBW300 Se on ainaki itellä toiminu ja ääntäki lähtee ihan tarpeeksi. Suosittelen sen ostamista mieluummin kuin ton kaks satasen.
bassline
23.04.2003 11:18:12
Mulla on yhtenä koneena Peavey 160 TNT ja se riittää kyllä mainiosti.. treenit ja pikkupubit hoituu kun ääntä tulee enemmän kun tarvii ja keikalla PA:han.. Ei tartte saunoa..:)
Soundi ihan ok näissä uusissa vermeissä jo.. Mulla kyllä on soittimessa jo se soundi.. Lisäksi käytän Pandora boxia. Siitä kompressointi ja iiiihan ina säröä; murahtaa niin että vot....
TNT on myös siitä mukava et siinä on itsessään toimiva chorus..
hullu....
Cornflake
23.04.2003 11:29:13
bassline:
TNT on myös siitä mukava et siinä on itsessään toimiva chorus..

Ööööh... Mitä iloa choruksesta on vaikka se toimisi kuinka hyvin?

;-D
bassline
29.04.2003 20:06:38
en oo vielä hoksannu mut mä kokeilen koko aika..älä hätistä :)
hullu....
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)