Aihe: Kevyet hevitikut
1 2
Kampuzzjeah!
13.05.2005 22:10:52 (muokattu 13.05.2005 22:12:03)
nämä taitaa täyttää kaikki vaatimukset:

esp/ltd kh-602 tai JH-600.

on aktiivimikit,24 nauhaa,neck-thru,JH:ssa eebenpuu otelauta,ja aito floikkka ja muuta mukavaa.

JH-600 http://www.espguitars.com/guitars_jeff.htm

KH-602 http://www.espguitars.com/guitars_kirk.htm

ovat vielä saman hintaisia.
Carpenter
13.05.2005 22:27:59

on aktiivimikit,24 nauhaa,neck-thru,JH:ssa eebenpuu otelauta,ja aito floikkka ja muuta mukavaa.

JH-600 http://www.espguitars.com/guitars_jeff.htm

KH-602 http://www.espguitars.com/guitars_kirk.htm

ovat vielä saman hintaisia.

Ovathan nuo huippukeppejä mutta turhan hintavia mielestäni. Ibanezilta saat hinta/laatusuhteeltaan paljon parempia kitaroita. Jos haluat uuden kitaran (ei Ibanez), jossa on kunnollinen floikka, hinta menee kyllä reilusti yli tuhannen euron.

Esimerkiksi RG- tai S-sarjalaiset kannattaa tarkastaa. Molemmat ovat kevyitä, hyviä soitettavia ja tallat (Edge Pro ja ZR) ovat Original Floyd Rosen tasoa. Mikit eivät aivan ole huipputasoa mutta kyllä ne hyvin pelittävät. Ja voihan ne vaihtaa, mutta en itse näe syytä siihen.
Sovittele puheesi kukkarosi mukaan.
moottorisaha
13.05.2005 23:43:27

Ovathan nuo huippukeppejä mutta turhan hintavia mielestäni. Ibanezilta saat hinta/laatusuhteeltaan paljon parempia kitaroita. Jos haluat uuden kitaran (ei Ibanez), jossa on kunnollinen floikka, hinta menee kyllä reilusti yli tuhannen euron.

Esimerkiksi RG- tai S-sarjalaiset kannattaa tarkastaa. Molemmat ovat kevyitä, hyviä soitettavia ja tallat (Edge Pro ja ZR) ovat Original Floyd Rosen tasoa. Mikit eivät aivan ole huipputasoa mutta kyllä ne hyvin pelittävät. Ja voihan ne vaihtaa, mutta en itse näe syytä siihen.

Itse en vain jostain syystä ainakaan Ibanezin RG-sarjasta pitänyt. Jotenkin "muovinen" tuntuma ESP/LTD:ihin verrattuna. Myös hieman liian ohut kaula minun makuuni. OFR:ssäkin on selkeästi erilainen (omasta mielestäni parempi) tuntuma verrattuna noihin Ibanezin kelluviin talloihin. EMG:n mikit ovat myös helvetisti paremmat kuin Ibanezin vakiosetit. Viimeisen silauksen antaa vielä se, että RG-sarjan ulkonäkö on huomattavasti heikomman näköinen kuin LTD:n "superstratojen", vaikka niissä ei periaatteessa mitään älyttömän radikaaleja eroja ole. En vain pidä siitä Ibanezin lavasta, ja bodyssa on ehkä hieman kolkompi ja "halpiksempi" muotoilu.
"Roll with it, or get rolled over motherfucker!" - Dimebag Darrell 1966-2004 R.I.P.
Lönnrot
14.05.2005 00:44:00

nämä taitaa täyttää kaikki vaatimukset:

Mitä nyt vaan painavat aika paljon, mielummin joku basswoodista tehty rg niin ei selkä taitu soittamalla.
Hello Kettle, my name is Pot.
Ben_D
14.05.2005 00:44:31

Mitä nyt vaan painavat aika paljon, mielummin joku basswoodista tehty rg niin ei selkä taitu soittamalla.

Kiviä taskuun jos ei jaksa kitaraa kannatella ;)
Hannu H.
14.05.2005 01:18:57

Ei kevyellä kitaralla voi soittaa raskasta musaa! Jos ei selkä kestä nii sitte soitetaan jazzia istuvilteen!

Ja asiaan. Onko ihan varma, että se selän kipeytyminen johtuu kitaran painosta? Mites seisonta asento soittaessa? Entäs ryhti? Ootko koittanu nostaa/laskea sitä kitaraa? (ihan varmasti selkä rasittuukin jos tossa rintalastanpäällä kitaraa pitää...)
Päiväduuni on vain harrastus jolla kustannetaan se oikea työ.
esyk
14.05.2005 10:42:34

Ei kevyellä kitaralla voi soittaa raskasta musaa! Jos ei selkä kestä nii sitte soitetaan jazzia istuvilteen!

Mielipide tämäkin. Kiitos tästä.

Ja asiaan. Onko ihan varma, että se selän kipeytyminen johtuu kitaran painosta? Mites seisonta asento soittaessa? Entäs ryhti? Ootko koittanu nostaa/laskea sitä kitaraa? (ihan varmasti selkä rasittuukin jos tossa rintalastanpäällä kitaraa pitää...)

Toi selän rasittuminen taitaisi olla merkki kiertyneestä ylävartalosta, mutta selkä ei siis rasitu vaan hartiat/niska. Soitan melko paljon istualtani ja aina hihnan kanssa. Kitara on kyllä ihan sopivalla korkeudella. Itse näen asian näin, että joka tapauksessa jotain 6-8 h päivässä soittamalla se pienikin ylimääräinen paino alkaa ajaa hartioita pidemmän päälle juntturiin, vaikka kropan pitäisi kuinka rentona. Siksi haluais ottaa kitaran keveydestä kaiken irti. Mulla on kans opiskelupaikkakunnalla kämpillä tommonen ESPn LTD M-300, joka on Charvelista huomattavasti kevyempi, mukava kannatella. Siltikin tietää kyllä pitkien sessioiden jälkeen, että jotain ekstraa on hartioilla ollut painona.
simosiili
14.05.2005 11:41:28
Mielipide tämäkin. Kiitos tästä.

Toi selän rasittuminen taitaisi olla merkki kiertyneestä ylävartalosta, mutta selkä ei siis rasitu vaan hartiat/niska. Soitan melko paljon istualtani ja aina hihnan kanssa. Kitara on kyllä ihan sopivalla korkeudella. Itse näen asian näin, että joka tapauksessa jotain 6-8 h päivässä soittamalla se pienikin ylimääräinen paino alkaa ajaa hartioita pidemmän päälle juntturiin, vaikka kropan pitäisi kuinka rentona. Siksi haluais ottaa kitaran keveydestä kaiken irti. Mulla on kans opiskelupaikkakunnalla kämpillä tommonen ESPn LTD M-300, joka on Charvelista huomattavasti kevyempi, mukava kannatella. Siltikin tietää kyllä pitkien sessioiden jälkeen, että jotain ekstraa on hartioilla ollut painona.

aika naurettavaa.. kyllä se asento.. se vaikuttaa niin paljon.. ja voit kuvitella et vaikka soitat kevyel kitaral noin kauan istualteen niin varmasti alkaa tuntumaan jos on viel hihna.. vähän maalaisjärkeä käyttöön..!
roknroll
esyk
14.05.2005 13:36:12 (muokattu 14.05.2005 13:36:59)

aika naurettavaa..

Sitten kannattaa nauraa.

vähän maalaisjärkeä käyttöön..!

Otan asiassa löysät pois sieltä, missä varaa vielä on. Oma lähtökohtani on se, etten haluaisi vähentää soittoaikaa. Hihnan olen huomannut tarpeelliseksi kitaran pitämiseksi järkevässä soittoasennossa. Eipä tuossa maalaisjärjelle jää paljon muita vaihtoehtoja kuin kallistua kevyempää soitinta kohti.

Jos sulla on vakavampia ja järkevämpiä vaihtoehtoja tiedossa minun tilanteeseeni, niin kuulisin ne mielelläni.

EDIT: mainitaan vielä, että pehmustettu leveä nahkahihna kuuluu jo setuppiin.
Vapour
14.05.2005 14:50:42

Otan asiassa löysät pois sieltä, missä varaa vielä on. Oma lähtökohtani on se, etten haluaisi vähentää soittoaikaa. Hihnan olen huomannut tarpeelliseksi kitaran pitämiseksi järkevässä soittoasennossa. Eipä tuossa maalaisjärjelle jää paljon muita vaihtoehtoja kuin kallistua kevyempää soitinta kohti.

Ootko muuten harkinnut teettämistä? Esmes Amfisoundilla (www.amfisound.fi)...

Saisit Just sellaisen kuin haluat.
Ihmisillä, jotka pelkäävät menettävänsä kasvonsa, ei ole kasvoja mitä menettää. -Allekirjoittanut
Velli
14.05.2005 16:06:35
Kyllä sitä hihnaa kannattaa istualteen soittaessakin pitää. Kitara on tällöin paljon paremmin tuettuna sylissä.

Mutta oma ehdotukseni kitaravalinnaksi on Ibanez S540 vaikka siinä ei 24 nauhaa olekaan. Mm. Alex Skolnic soitteli aikoinaan juuri kyseisellä kitaralla, ai niin ja tietenkin mä ;)...
Ville81
20.05.2005 11:21:35 (muokattu 20.05.2005 11:23:14)
Toi selän rasittuminen taitaisi olla merkki kiertyneestä ylävartalosta, mutta selkä ei siis rasitu vaan hartiat/niska.

Terve, T!

Mulla oli samaa ongelmaa klassisen kitaran soitossa ja johtui siitä, etten osannut rentouttaa hartijoita riittävästi. Jos esim teknisempiä juttuja treenaa taitojen äärirajoilla, alkaa aika herkästi jännittää ylävartaloa ja vaikka nostamaan olkapäitä. Itse en edes huomannut tekeväni niin, mutta opettaja mainitsi kerran siitä.

Toinen vinkki: Ainakin klasaripuolella on paljontreenaavilla säänöllinen relaksointiohjelma, johon kuuluu hierontaa ja esim uintia. Huolellinen venyttely auttaa myös asiaa. Mulla kun oli hartiat jumissa, tuntui hartiat väsyneiltä, oli kitara kädessä tai ei.
Itselläni alaselän väsyminen päättyi kuntosalilla selkälihaksien vahvistamisen myötä.
Mutta tottahan se sun skeba on painava, muistan kyllä.
*wink wink*
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)