Aihe: Elannon ansaitseminen rummuilla 1 2 | |
---|---|
![]() 13.05.2005 20:29:36 (muokattu 13.05.2005 20:30:45) | |
Suurin osa kuukausittaisesta rahasta tulee soittamalla/opettamalla. Opiskelu kyllä verottaa aikansa joten niin paljoa asioita ei voi tehdä kuin haluaisi. Monesti tulee itselle sellainen olo, että on aloittanut soittamisen liian myöhään. Itse aloitin ylipäänsä rumpujen soittamisen 18-vuotiaana, vuotta myöhemmin pääsin opiskelamaan pop/jazzille tänne pohjoiseen (en tosin tiedä millä ilveellä minut valittiin :). Tosin tätä edelsi 6-vuotta kitaran parissa mistä oli musiikin perustietoa tullut haalittua. Nyt 4-vuotta myöhemmin kovan työn jälkeen jotain on saatu aikaan: Soittamista paljon bändeissä, itsekseen olen tutkinut paljon tekniikkaa ja ergonomiaa (se on olennainen osa soittamista), muita soittajia, tyyliä etc. I-kurssia duunailen rummuista tällä hetkellä. Toivon mukaan pääsen soittokunnan jälkeen jonnekkin opiskelemaan ja jonakin päivänä sen koko elannon voisi saada musiikilla. Mutta se teettää töitä. Ja paljon. Mutta olen kyllä siihen valmis panostamaankin. Aikaa ja rahaakin on kohtuullisesti kulunut. On sitä takaisin päinkin tullut. "Mikä h******n groove?Se on ihan yliarvostettua" | |
![]() 13.05.2005 20:35:07 (muokattu 13.05.2005 20:37:39) | |
10 vuotta bänditouhuja takana ja niistä jotain 6 pääsääntöisesti rummuissa. Otin ekat rumputuntini 22 tai 21 vuotiaana eli vajaa pari vuotta sitten. Musiikkiteknologin koulutuksen ajattelin hankkia jossain vaiheessa. Itsekin sitä on tullu mietittyä vuosia että miten voisi elättää itsensä tekemällä jotain mukavaa. Sentään olen tajunnu tässä viimeisen parin vuoden sisään työn tekemisen merkityksen. Opiskelussa, työpaikalla tai missä vaan. Onnenkantamoista saa ja kannattaa tavoitella, mutta niin kauan kun sitä ei ole kohdalla, täytyy tehdä töitä. Oli se sitten treenaamista, soittamista, opiskelua, duunia jne. Itse en ole oppinut treenaamaan, mutta soittaminen luonnistuu. Eli bändissä soittaminen on kullan arvoista, ilman sitä ei pärjää, mutta myös treenaaminen ja tietotaito on tärkeää. Kauheaa ajatuksen virtaa.. Kyllä fakta on että yhtä soitinta soittamalla voi elättää itsensä tekemällä keikkoja ja/tai opettamalla. Tässä maassa. Studiosessioista ei elättäjäksi Suomen maassa ole. Eikä kai muissakaan lähimaissa. Vaikka olisi todella hyväkin. Jos keikat ja opettaminen maistuu puulta niin mukaan pitää ottaa muutakin. Muut soittimet, äänittäminen, tuottaminen, biisien tekeminen jne. Tai perustaa pienimuotoisen levy-yhtiön joka on taas aivan oma alueensa, varsinkin menestyksekäs sellainen. Olisihan se hienoa jos voisin istua kotona ja studiolla ja äänitellä loputtomiin, ja sitten julkaisisi levyjä ja ne myisivät takuuvarmasti sen verran että voisi jatkaa sen tekemistä hamaan tulevaisuuteen. Mutta totuus on että näitä tyyppejä on koko maailmassa aika vähän. Yritin ottaa tähän vain pienen silpaisun omista kokemuksistani musiikin piirissä itsensä elättämisestä.. Mun kanta on että mitä vaan voi saavuttaa jos sitä todella haluaa. Se on kurjempaa aina kun ei oikein tiedä mitä haluaa. ps. tästä aiheesta puhuttiin kyllä muistaakseni musiikkibisnes alueella. edit: siellähän se oli pysyvänä! http://muusikoiden.net/keskustelu/p … hp?c=2&t=52171&o=0&co=0 ja takaisin sorvin ääreen... Lähdön Aika mp3-sivu -- Verkkokauppasi on patentoitu! | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 2 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)