Aihe: Nirvana
1 2 3
FlatOutFucked
09.05.2005 22:05:25
En ole nööhvanaa kuunnellut käytännössä kertaakaan vuoteen, paitsi joku aika sitten kun pistin Incesticiden soimaan. Siinä levysessä on jotain joka suuresti viehättää minua. Big Long Now on melkeinpä parasta mitä bändiltä ilmestyi. Onhan levyllä tietenkin suht turhia covereita (kyllä minä mieluummin Vaselinesia kuin nirvanaa kuuntelen), mutta kuitenkin...

Taidanpa pistää soimaan uudelleen.

Osta suoraan Incesticide. sen jälkeen In Utero, sitten Bleach ja sitten Nevermind.
It´s making me sick, I want no part of it.
Stop waving that flag.
Tempura
10.05.2005 05:29:06
Eiköhän se Nevermind kuitenkin ole, Nirvanaa popeimmillaan. Helpoin sitä on lähestyä. Sitten muuta kamaa päälle jos sattuu tykkäämään.

Ja kuten eräs jo sanoi, Unplugged in New York on myös oikein hieno ja helppo levy, hienoine covereineen myös.

Nevermindilla itsekin aloittelin, suosikiksi napsahti kuitenkin In Utero todella vahvasti.

Jos tykkää livemeiningistä, en tiedä saako mistään virallisena tallenteena, mutta MTV:n Live 'n loud-keikka Nirvanalta on todella hienoa tavaraa. Tukka heiluu ja voimariffit tappaa!

Hieno aloitus muuten ketjulle, eliminoi paljon paskanjauhantaa kun sanoo selkeät kriteerit.
Hohhoijaa
10.05.2005 07:23:50 (muokattu 10.05.2005 07:24:10)
Nevermind mielestäni Nirvanan paras levy, mutta ensimmäiseksi kuunteluksi suosittelisin silti Bleachia. Rupisemmat saundit, ja groovia/meinikiä ihan perkeleesti!

Itse kun ensi kerran kuuntelin Bleachia, se kuulosti lähinnä joltain hälyääniltä ja oudolta meteliltä, täydeltä tuubalta. Vasta myöhemmin totuus valkeni minulle: Bleach pieksee kaiken. Nevermind kolisi todella alkuun paremmin. Ihan hyvä levy sekin.
BD
Tempura
10.05.2005 07:29:13
Hohhoijaalla on kyllä pointtia, Bleachissa on jotain.

Paper cuts on muuten mielestäni yksi maailman raskaimmista biiseistä. Norjalaiset ristuksenpolttajat eivät tajua siitäkään mitään.
Sunna
13.05.2005 16:23:06

Ehdottomasti ekalla -ja parhaalla- levyllä Bleach. Siinä on oikea Nirvana. nevermind on hyvä, mutta Bleach on loistava.
Pönäkkä is king
jannu
13.05.2005 16:34:54
Hohhoijaalla on kyllä pointtia, Bleachissa on jotain.

Paper cuts on muuten mielestäni yksi maailman raskaimmista biiseistä. Norjalaiset ristuksenpolttajat eivät tajua siitäkään mitään.

Se mikään raskas biisi ole. Puhdasta huumoria.
"Täydellisessä maailmassa ihmiset eivät tarvitse virastoja kertomaan milloin heitä kusetetaan taloudellisesti."
- jannu 7.5.2005
booster
13.05.2005 17:19:34
In Uteroa suosittelen, sillä alkaa noi Nevermindin biisit olla jo pikkuhiljaa jo puhkisoitettuja...

No jos henkilö on vasta tutustumassa ko. bändiin, niin tuskinpa mikään levy voi olla puhkisoitettu..? Minusta Nevermindilla ei ole yhtään huonoa biisiä; tosin ei muillakaan levyillä kovin montaa sellaista ole.
Stain
13.05.2005 19:06:04
Mitä helvettiä.. vai ei haulla löydy Nirvanasta keskustelua.
Would you believe in love at first sight, Yes I’m certain that it happens all the time.
konehes
13.05.2005 19:22:44
Osta suoraan Incesticide. sen jälkeen In Utero, sitten Bleach ja sitten Nevermind.

Tuo on ehkä huonoin järjestys, jota aloittelijalle voi suositella:) Käänteisessä järjestyksessä on jo järkeä.

Hyviä levyjä kyllä kaikki, etenkin Bleach ja In Utero. Niitä tulee eniten kuunneltua, mutta jos olisin yrittänyt aloittaa jollain muulla kun Nevermindilla, niin tuskinpa olisin päässyt alkua pitemmälle.
Musiikki on parhaimmillaankin paskaa.
Tempura
13.05.2005 20:20:45
Se mikään raskas biisi ole. Puhdasta huumoria.

En ymmärrä miten tuo vaikuttaa siihen, että biisi on mielestäni raskaimpia kuulemiani biisejä? Ei sitä tarvitse analysoida millään tapaa. Yleensä vaan kun biisin kuulee, siitä tulee tietty tunnelma ja se on tuon kohdalla aika raskas.

Ei biisin tarvitse olla epätoivoista neitsyenmurhaamista ollakseen raskas.

No, ei tästä enempää.
Freakz
13.05.2005 20:44:56
Ei tuo tietääkseni ainakaan mikään virallinen julkaisu ole. From the muddy banks of Whiskah taitaa olla ainoa virallinen livejulkaisu Mtv unpluggedin lisäksi. Korjatkaa toki jos olen ihan hakoteillä.

Eikös ole niiden lisäksi vielä se MTV:N Live And Loud keikka?
Ei jaksais...
konehes
13.05.2005 20:50:40

Ei ainakaan virallisena livelevynä.
Musiikki on parhaimmillaankin paskaa.
0301876
13.05.2005 21:24:41
Mulle tulee Nirvanasta mieleen sellaset rämäset ja hiljaiset pikkukaupungit. Nirvanan hemmot on just niitä tyyppejä, jotka notkuu iltasin keskustassa vanhoilla autoillaan. Ovat jääneet vangiksi sinne kaupunkiin ja soittavat rokkia ja vihaavat elämäänsä. tossa asiassa olet aivan oikeassa, mutta kyllä varakkaat älykötkin ovat tehneet hyvää musiikkia
pesin isäni jorman
jhoik
14.05.2005 00:11:27

Ei ole virallisena julkasuna. Live-levynä toimivat MTV unplugged ja From Muddy Banks Of Wishkah -livekokoelma.
Vapaata tilaa myytävänä.
nikomati
14.05.2005 16:50:30

Joo, päinvastanen järjestys olis parempi...
Mulla on varmaan joku asennevamma, ku vaikka kuinka oon yrittäny niin bleach ei oo koskaan uponnut...
Kalle 1200 Vuotiaat Leivät Osaa Yksin Näyttää Tissiä
Hohhoijaa
14.05.2005 18:34:33
Mulla on varmaan joku asennevamma, ku vaikka kuinka oon yrittäny niin bleach ei oo koskaan uponnut...

Ei se asennevamma ole, vaan makuasia. Aukenee joskus tai sitten ei.
laundry
31.05.2005 11:07:21
taitaa olla vanha ketju...mut pakko päästä kommentoimaa ku on nirvana kysees...eli nevermindil ehottamasti alkuu...ja sekää ei kaikiille (esim. minulle) ekalla kertaa uppoo,,,,mut kuuntelee levyn muutamaan kertaan läpi..siis muutkin biisit kuin smells liken....itekki olin lökäpöksynen dance kaveri mut nirvana veti pois sieltä puolen..suosittelen kaikille,,,,,nyt soittelen sähkist ( liitykö asiaa?->ni ei) ja kuuntelen muutenki rock musaa...but nirvana on numero yksi....

Ite myös innostuin livemateriaalist iha tajuna...mun mielest parhaita nirvana keikkoi on esim paradiso amsterdam 91 lopult..kantsii ihmees esim dc eellä imuttaa..videona siis...siin on semmost meininkii mitä ei enää nykyää nää...valitettavasti,,,
ozzyfani
31.05.2005 12:14:32
nii tai sitte se kokoelma levy mis on pändin nimi hopeisilla kirjaimilla... siinä on just nää smels laik tiin spirit ja kam as juu aar ja reip mii sun muuta.. (kai mainittii jo nevermaind missä on kyseiset piisit alussa kuten näin mut toski on yks) =)
Pitkavirta
31.05.2005 13:00:30
Olin muuten justiinsa sanomassa.

Nii minäki.
the 666 club #1
So maybe tomorrow I'll find my way home
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)