Rakkikoira 13.05.2005 07:17:30 (muokattu 13.05.2005 07:29:34) | |
---|
Heti alkuun sanon että olen aika tyhmä näiden koneiden kanssa, käyttää osaan mutta tuo toinen ns. teoriapuoli on hakusessa. Eli jos laitan koneelle esimerkiksi mp3:sia, ohjelmia jne, ne vie tilaa ja samalla sitten kone alkaa toimimaan hitaammin. C aseman koko on yhteensä 19,4Gt, jos se nyt asiaan liittyy. Mitä mun pitää siis ostaa tähän koneeseen, että kaikki toimii hyvin, kiintolevy? Ja mitä pitää ottaa huomioon sitä X ostettaessa? Olen kuullut, kai jostain ulkoisistakin levyistä. Mielellään sellaisia selviä vastauksia. Netti on jo täynnä niitä vaikeampia. Jos tarvitsee jotain tietokoneesta niin kertokaa mitä ja mistä ihmeestä sen näkee. Tiedän vain ohjauspaneelista sen järjestelmä jutun. |
lion 13.05.2005 09:52:18 | |
---|
Heti alkuun sanon että olen aika tyhmä näiden koneiden kanssa, käyttää osaan mutta tuo toinen ns. teoriapuoli on hakusessa. Eli jos laitan koneelle esimerkiksi mp3:sia, ohjelmia jne, ne vie tilaa ja samalla sitten kone alkaa toimimaan hitaammin. C aseman koko on yhteensä 19,4Gt, jos se nyt asiaan liittyy. Mitä mun pitää siis ostaa tähän koneeseen, että kaikki toimii hyvin, kiintolevy? Ja mitä pitää ottaa huomioon sitä X ostettaessa? Olen kuullut, kai jostain ulkoisistakin levyistä. Mielellään sellaisia selviä vastauksia. Netti on jo täynnä niitä vaikeampia. Jos tarvitsee jotain tietokoneesta niin kertokaa mitä ja mistä ihmeestä sen näkee. Tiedän vain ohjauspaneelista sen järjestelmä jutun. Kerroppa ensin mikä prosessori tietsikassasi on, kuinka paljon ram-muistia ja mikä näytönohjain sinulla on. Jos et näitä pysty omin tiedoin selvittämään, älä edes harkitse itse päivittäväsi koneeseen uusia osia. Jätä se jollekin joka osaa, eli tietokoneliikkeen äijälle tai oikeasti jotain osaavalle kaverille. - Li'oN pop pop pop - kornipop kuplii kattilassa |
Kerroppa ensin mikä prosessori tietsikassasi on, kuinka paljon ram-muistia ja mikä näytönohjain sinulla on. Jos et näitä pysty omin tiedoin selvittämään, älä edes harkitse itse päivittäväsi koneeseen uusia osia. Jätä se jollekin joka osaa, eli tietokoneliikkeen äijälle tai oikeasti jotain osaavalle kaverille. - Ehkä sitten parempi tehdä niin. RAM muistia ainakin 192Mt. Kone on kuitenkin 2,5 vuotta vanha, että vähän pitäis saada parannettua. |
Jumina5/6 14.05.2005 14:26:28 (muokattu 14.05.2005 14:28:23) | |
---|
Periaatteessa jos C-asema alkaa olla täynnä, kone alkaa ruksuttaa/hidastua, koska Win käyttää levyvälimuistia joka saattaa (ainakin wanhoilla käyttiksillä) olla sekaisin pienissä paloissa pitkin levyä. Ja varsinkin jos muistia on vain 192, käyttis käyttää sitä aika huimaavalla tahdilla. Periaatteessa jos ostat uuden levyn, asenna se Masteriksi ja vanha levy Slaveksi (jumppereilla, ohjeita löytyy pitkin nettiä), ja asenna käyttis uudestaan tuolle suuremmalle levylle. Uusi levy on jokatapauksessa nopeampi kuin vanha. Toisaalta jos nostat muistin 512:ta, vähenee välimuistin tarve aika paljon. EDIT: Ja periaatteessa tuo uuden kiintolevyn laittaminen on yksinkertaista. Piuhaa ei yleensä saa väärinpäin, ja jos saakin niin se ei hajota levyä kuitenkaan. "Kaikkihan alkoi siitä, kun Tohtori YesBox ja Keskiyön Kemia saapuivat asunnolleni kello 14 päivällä, mukanaan kalsareihin kääritty mikseripöytä.." |
Puavali 14.05.2005 19:00:03 | |
---|
Kokeile sellaisia pieniä juttuja kuin "apuohjelmat - järjestelmätyökalut - järjestä uudelleen" ja vastaava alku - levyneheytys. Sitten olisi hyvä olla virustorjunta ajantasalla ja vaikka ad aware, joilla saa palio skeidaa pois koneelta. mbnet.fi ja sieltä hyötyohjelmia, virustorjuntaa ym, jos ei vielä ole. Tuttavien koneelle tein nuo ja asensin antivirin ja ad awaren, 327 trackeriä ym pois ja vielä 2 virusta. Toiminta parani huomattavasti. kalamies#19 >-)))>
Olen rento, rauhallinen ja ulospäin suuntautunut. Minulla on positiivinen mielikuva itsestäni. ESTR #2 |
Rakkikoira 20.05.2005 06:25:52 | |
---|
Pitääkö tuollaisten lisäyksien jälkeen asentaa windowsia (minun tapauksessa) uudestaan? Eikai, veikkaan. Mnetin Snickers Hockey Manager voittaja! Muut oli ihan kakkoja. |
Risk 20.05.2005 11:16:19 (muokattu 20.05.2005 11:36:09) | |
---|
Kiintolevyn asennus ei edellytä Windowsin uudelleenasennusta. EDIT: Eikä myöskään keskusmuistin lisäys. |