J.RA 13.05.2005 16:25:46 | |
---|
Hankin muutama aika sitten Laneyn GH50L putkinupin ja nyt tarveisin jonkin säröttimen millä hakea muhkeaa ja tuhtia soundia. Tähän asti olen käyttänyt Bossin Metal zonea, mutta jotenkin soundi ei vain miellytä. Uskoisin että on pienestä kiinni että Bossi ajaisi hommansa, mutta kaikki ne mitä olen irti saanut ovat jotenkin "siriseviä" tai liikaa sirkkelisoundia lähenteleviä. Etsin siis jotakin todella "muhkeaa" särötintä. Nyt kysynkin millä saisin ongelmani ratkaistua? Mitä pedaalia suosittelisitte? Bossin tuotantoon olen jonkin verran perehtynyt, mutta mitä muiden valmistajien pedaaleita kannattaisi harkita? -Sellasta se vaan on- |
Velli 13.05.2005 16:27:56 | |
---|
Jekyll & Hyde |
Swan 13.05.2005 16:28:21 | |
---|
Luulisi, että GH50L:stä lähtee tykkisäröt itsestäänkin, mutta tässä tapauksessa parhaaseen tulokseen pääset buusteripedaalilla, oli se sitten EQ tai overdrive. kalamies#26 >-)))> |
Luulisi, että GH50L:stä lähtee tykkisäröt itsestäänkin, mutta tässä tapauksessa parhaaseen tulokseen pääset buusteripedaalilla, oli se sitten EQ tai overdrive. entäs cleanit sitten...? edit: Haluisin löytää jonkun pedaalin joka ajaisi asian. Arveluttaa vähän toi volumehomma.. -Sellasta se vaan on- |
Swan 13.05.2005 16:30:08 | |
---|
entäs cleanit sitten...? Käännä kitaran volapotikkaa pienemmälle. Vaihtoehtoisesti volumepedaalilla voi tehdä saman. kalamies#26 >-)))> |
morgga 13.05.2005 17:24:50 | |
---|
osta dodin death metal särötykki ja käytä sen omaa säröä ni kyllä lähtee, itelläni on sellane ja tykkään paljon. yarr |
Wolffie 13.05.2005 17:29:24 | |
---|
Toimiskos jos säädät roson vahvarista, cleaneillä väännät volaa alemmaksi ja kun haluat kovempaa säröä, pistät boostia peliin, vaikka sd-1:llä.. ? Mitäköhän tästäkin taas tulee... |
gator 13.05.2005 17:57:11 (muokattu 13.05.2005 17:57:33) | |
---|
Oman Laneyn kanssa toi jekyll&hyde toimii mainiosti. Käytän yleensä tota overdrivepuolta ja styrkan särökanavaa yhtäaikaa. Eli snadisti säröä molemmista. Toi spedu on kyllä yks parhaista ostoksista mitä itte oon vähään aikaan tehny. Pieni miinus siinä on vaan ettei noi erilliset kanavat toimi yhdessä käytettynä ihan niinkuin ajattelin. Myynnissä elektroakustinen Landola JCE-20. Osta pois! |
...And Justice For All 13.05.2005 18:40:20 | |
---|
osta dodin death metal särötykki ja käytä sen omaa säröä ni kyllä lähtee, itelläni on sellane ja tykkään paljon. Älä ainakaan DOD:ia osta. Copyright ...And Justice For All.
All Rights Reserved. |
morgga 14.05.2005 13:24:21 | |
---|
Älä ainakaan DOD:ia osta. ja mikähän vika siinä on? miusta tää on aika hyvä ja halpa. yarr |
J.RA 14.05.2005 16:03:21 | |
---|
joo-o. joku pedaali pitäis löytää. Toi volumen kanssa kikkailu tuntuu vähän liian hankalalta. Eli ehdotuksia vaan lisää jos niitä löytyy! -Sellasta se vaan on- |
mikasoi 14.05.2005 16:17:07 | |
---|
Katos miesoa.. Samantyylistä tuntemusta oli itsellä. Aika lähelle munakasta fiilistä pääsin jo vox valvetonella, mutta missäs oli alapää? Sittenm ostin erään Uralinpihlajan pieksämän SD-1 polkimen. Hitto. Se on siinä. Siinä on pedaali, mikset sä polje. Ihanaa tiluttajat, ihanaa. (no ei siis tiluttajat..) Itsekseen on kiva soittaa hieman alapäänkin kanssa. Kimppasysteemissä(bändin kanssa) kai on turha tanssia basistin tontilla, mutta itsekseen on mukava vähän lisätä botnea vesirajaan. (parin bissen kieliasu) Go Billy Go and drink some jarruneste. |
J.RA 14.05.2005 16:35:50 | |
---|
Mulla tuli Zonen kanssa viel silleen että eka säätöi, sit tuntui et ihan ok soundi löytyi. Sit on vähän aikaa soittanut niin tuntuu että se soundi on ihan paska.. Tämä toistui jopa useamman kerrankin! En tiedä sit et mistä johtui... -Sellasta se vaan on- |
Swan 14.05.2005 18:13:12 | |
---|
joo-o. joku pedaali pitäis löytää. Toi volumen kanssa kikkailu tuntuu vähän liian hankalalta. Eli ehdotuksia vaan lisää jos niitä löytyy! Kannattaa harkita tuota volumepedaalihommaa. Bossin volaspöykistä löytyy minimum level -kytkin, jolla pystyy säätämään minimivolumen sellaiseksi, että yhdellä polkaisulla saa vaihdettua särön ja puhtaan välillä. Pedaali täytyy kuitenkin muistaa kytkeä ennen vahvistinta tai mahdollisia buustereita. Ajatus siitä, että GH50L:n kanssa säröt ottaisi vain ja ainoastaan jostain irtopurnukasta on itselleni vähän hankalasti nieltävissä, sillä siinä vahvistimen oma viehätys karisee. Jos tuo omien säröjen käyttö menee niin hankalaksi, niin itse hankkisin ennemmin toisen vahvistimen puhtaille saundeille kuin irtosäröpedaalin. kalamies#26 >-)))> |
Strutsi 14.05.2005 19:19:41 | |
---|
Luulisi, että GH50L:stä lähtee tykkisäröt itsestäänkin, mutta tässä tapauksessa parhaaseen tulokseen pääset buusteripedaalilla, oli se sitten EQ tai overdrive. Olisikohan tubescreamer tähän oikea valinta? "I've gone where the hand of man has never set foot." |
Swan 14.05.2005 19:22:57 | |
---|
Olisikohan tubescreamer tähän oikea valinta? Varmasti toimii. kalamies#26 >-)))> |
J.RA 14.05.2005 22:15:21 | |
---|
Ajatus siitä, että GH50L:n kanssa säröt ottaisi vain ja ainoastaan jostain irtopurnukasta on itselleni vähän hankalasti nieltävissä, sillä siinä vahvistimen oma viehätys karisee. Jos tuo omien säröjen käyttö menee niin hankalaksi, niin itse hankkisin ennemmin toisen vahvistimen puhtaille saundeille kuin irtosäröpedaalin. Toi toinen vahvistin puhtaille vois olla hyvä vaihtoehto.. Enkö saa laitettua ne niin että pistän kaksi nuppia samaan kaappin ja valitsen jollain jalkakytkimellä että kummasta nupista ääni lähtee....? Mikä olis tähän hyvä kytkin jos se nyt yleensä on mahdollista...? Mistä nupista kannattaisi puhtaita alkaa hakemaan? Puhdas "kanava" ei nyt niin tärkeä siinä mielessä ole että tarvitsen sitä paljon vähemmän säröpuoleen verrattuna. Oisko jotain suhtkoht edullista vahvistinta etsisin.. (400-600€, noin.). Anteeksi kauhea kysely; olen vain pähkäillyt niin kauan jo yksin tän kanssa... :) -Sellasta se vaan on- |
Swan 14.05.2005 22:27:47 | |
---|
Toi toinen vahvistin puhtaille vois olla hyvä vaihtoehto.. Enkö saa laitettua ne niin että pistän kaksi nuppia samaan kaappin ja valitsen jollain jalkakytkimellä että kummasta nupista ääni lähtee....? Mikä olis tähän hyvä kytkin jos se nyt yleensä on mahdollista...? Mistä nupista kannattaisi puhtaita alkaa hakemaan? Puhdas "kanava" ei nyt niin tärkeä siinä mielessä ole että tarvitsen sitä paljon vähemmän säröpuoleen verrattuna. Oisko jotain suhtkoht edullista vahvistinta etsisin.. (400-600€, noin.). Anteeksi kauhea kysely; olen vain pähkäillyt niin kauan jo yksin tän kanssa... :) Nupinvaihtoon on kyllä ratkaisunsa olemassa. Huomasin yhdessä Guitarworldissa Radialin Tonebone-kontrolleripedaalien mainoksen, joista yksi oli tämä: http://www.samedaymusic.com/product--RADHBVT Siitä en sitten tiedä, tuodaanko noita tänne asti. Itse katselisin kuitenkin jotain käytettyä putkicomboa. Mnetin torilta löytyy aina toisinaan jotain kivaa vaikkapa Fenderiltä, Peaveyltä ja Laneyltä. Käy myös tuohon budjettiin. kalamies#26 >-)))> |
J.RA 14.05.2005 22:32:03 | |
---|
-Sellasta se vaan on- |
Swan 14.05.2005 22:47:01 | |
---|
kalamies#26 >-)))> |