Keefster 13.05.2005 12:51:07 (muokattu 13.05.2005 14:02:19) | |
---|
Katsopa edelleenkin tuo linkki aiemmasta viestistäni. ;) Kitarahan siinä on ihan ok. Toki seinä on sininen (joissain muissa kuvissa punainen) ja helposti harmaaksi korjattavissa. Mutta eihän nämä voi mitään studiolaatuisia tuotekuvia olla kun nämä on meleko varmasti digipokkarilla otettu ja suoralla salamalla jos salamaa on käytetty. Omakuvassa oli (väliaikaisesti) lainattu kuva jossa seinä korjattu oikeamman? sävyiseksi. Kitaran sävyt eivät muuttuneet miksikään paisti mikrofonien kuorten ja tallan heijastukset. Tokihan se mitä taustaa varten kohde on kuvattu, on varsin suuri merkitys lopputuloksella mutta minusta tuo neutraalin harmaa kiviseinä on varsin hyvä tausta. Ja Kitarapajalle iso + aktiivisesta sivujen päivityksestä ja siitä että kohteesta on useampi kuva. No sehän sopii kuin satula lehmälle. |
kivi 13.05.2005 12:57:06 | |
---|
Kitarahan siinä on ihan ok. Toki seinä on sininen On kamera keinovaloasetuksella. 3200 Kelviniä versus 5000 Kelviniä. Tai oranssisuodin peliin. Kyllä silmä sen verran korjaa, että jos nuo portaat näkee noin sinisinä, tajuaa myös kitaran olevan lämmin punakeltainen bursti. |
Mä en kanssa ymmärrä, mikä ongelma siinä on jos portaat näkyvät sinertävinä? Siitä huolimatta tajuan kyllä kitaran värin varsin hyvin. |
Jucciz 13.05.2005 13:48:31 | |
---|
Mä en kanssa ymmärrä, mikä ongelma siinä on jos portaat näkyvät sinertävinä? Siitä huolimatta tajuan kyllä kitaran värin varsin hyvin. Luuletko, että tuo valkotasapainon vinksahdus värittää ainoastaan nuo portaat? Kuten kivi sanoi, ihmissilmän ja aivojen yhteistyö on kuitenkin merkillinen asia ja sen ansiosta kuvasta on mahdollista aika hyvin päätellä kitaran todellinen väri. Kyllä minä silti väitän saavani paremman kuvan todellisuudesta sellaisen valokuvan avulla, joka on otettu "oikein", jota ei ole pakattu liikaa ja joka ei myöskään ole liian pieni. Kitarapaja sinänsä hoitaa pääasiallisen hommansa - eli soitinbisneksen - hienosti. Yhden kitaran olen sieltä ostanut ja palvelu oli hyvää. |
poppamies 13.05.2005 13:59:49 | |
---|
Mä en kanssa ymmärrä, mikä ongelma siinä on jos portaat näkyvät sinertävinä? Siitä huolimatta tajuan kyllä kitaran värin varsin hyvin. Kyllä tuo kitarakin on väärän värinen tuossa kuvassa. Katselkaapa vaikka otelautaa, helmiäistä tai mikkikehyksiä. Ei ole puhtaan valkoista missään.Kyllä valkotasapaino on pielessä. Ilmeisesti hehkulamppu asetus on jäänyt vahingossa päälle. Kitara on todellisuudessa oranssisävyisempi. Myytävänä 300W Fenderin nuppi! MYYTY! |
Ben_D 13.05.2005 14:24:08 | |
---|
Kyllä tuo kitarakin on väärän värinen tuossa kuvassa. Katselkaapa vaikka otelautaa, helmiäistä tai mikkikehyksiä. Ei ole puhtaan valkoista missään.Kyllä valkotasapaino on pielessä. Ilmeisesti hehkulamppu asetus on jäänyt vahingossa päälle. Kitara on todellisuudessa oranssisävyisempi. No joo..Mä jotenkin olettaisin, että suurinosa kuitenkin tietää, minkä värisestä kitarasta on kysymys? |
JLM 13.05.2005 15:33:35 | |
---|
Kyllä tuo kitarakin on väärän värinen tuossa kuvassa. Katselkaapa vaikka otelautaa, helmiäistä tai mikkikehyksiä. Ei ole puhtaan valkoista missään.Kyllä valkotasapaino on pielessä. Ilmeisesti hehkulamppu asetus on jäänyt vahingossa päälle. Kitara on todellisuudessa oranssisävyisempi. Juuri näin... Toi kuva vaan ei ole kovin hyvä esimerkki siitä mistä tässä asiassa oli kyse. Katsokaa vaikka siitä listan alkupäästä niitä straton kuvia: Muutamissa valkoinen pleksi näytti siniseltä, eli sisävaloasetus oli taas jäänyt päälle. Mutta joo... Noi nyt on niin pieniä erheitä ettei niihin viitsi kauheasti kiinnittää huomiota. Tärkeintä on että joku soitinkauppa vaivautuu ottamaan kuvia myytävistä tuotteista. Kiviportaista en sano juuta enkä jaata, eli luotan kuvaajaan sanaan. Suurempia ja vähemmän pakattuja kuvia toivoisin kyllä itsekin. Sisäkuvat olisi myös mukava nähdä ilman salamaa otettuina (kamera jalustalle, salama pois). |
moottorisaha 13.05.2005 15:39:32 | |
---|
Onko se niin ylitsepääsemätöntä viedä vaikka joku standi niille portaille ja sitten räpsiä kitarasta kuvia? Kun minä näen kuvan paljaalla betonilla kiikkerästi tasapainoilevasta kitarasta niin ensimmäisenä tulee mieleen että "Tuosta en muuten tasan tarkkaan suostu täyttä hintaa pulittamaan." Neurooseihin on olemassa tehokkaita lääkehoitoja nykyään. "Roll with it, or get rolled over motherfucker!" - Dimebag Darrell 1966-2004 R.I.P. |
RG 13.05.2005 15:50:18 | |
---|
No on kyllä valittamisen aiheet joillakin. Mua ei ainakaan häiritse, että kitarapaja kuvaa skebansa portailla. yhyy ja kyynel. Vintage guitars Tukholmassa kuvaa skebansa maassa. voi kauhia. |
Teijo K. 17.05.2005 16:04:22 | |
---|
No on kyllä valittamisen aiheet joillakin. Mua ei ainakaan häiritse, että kitarapaja kuvaa skebansa portailla. yhyy ja kyynel. Vintage guitars Tukholmassa kuvaa skebansa maassa. voi kauhia. Mulle on musiikki fiilispohjainen juttu, samoin soittimet. Eihän sitä tekniikkahanut tietenkään tajua, mutta soittimen käsittely tietyllä kunnioituksella kuuluu minusta asiaan. Portailla / maassa makuuttaminen ei minusta sellaista ole. Menee fiilis. Toki jokainen saa omia soittimiaan kuvata vaikka vessanpöntössä tai lantakasaan tökättynä. Ne soittimet eivät välttämättä vain minua sitten enää kiinnosta. |