Aihe: Honey B & the T-Bonesin uusi levy
1
Blue Moon
07.05.2005 14:39:05

"Terrifying Stories from T-Bone Town" (Bluelight). Joko on kuultuna?

Muutaman kerran on soittimessa jo ehtinyt pyöriä, joten pari hätäistä kommenttia pystyy jo antamaan. Mukavan härskiä ja rasvaista tavaraa tuntuu olevan tarjolla. Funkya viidakkorytmiä, ilkeitä slidekitarariffejä ja likaisia sanoituksia. Omaperäinen soppa, jonka juurevuus ilmenee kenties enemmän esitystavan kun sävellysten kautta. Uskoisin albumin miellyttävän myös "perinteisen" bluesin ystäviä huomattavasti enemmän kuin yhtyeen pari edellistä levyä.
- She put a mad dog on my trail -
reijoteppo
07.05.2005 18:12:11
Jahas jahas. Pian on ostettava. Kuloniemihän on väsäämässä soololevyäänkin...
Mage
09.05.2005 12:44:02
Mulla on ollut hieman vaikeuksia orkesterin viimesten kymmenen vuoden aikana tulleiden levyjen kanssa. Esa soittaa hienosti ja näppärillä soundeilla, Honey B on poikkeuksellisen ilmeikäs laulaja ja levyt on (yli?) tuotettu asiantuntevasti.

Mutta...

Levyt eivät herätä yhtään mitään tuntemuksia, yksikään biisi sitten hämmentävän Shake Your Shimmyn jälkeen ei ole jäänyt mieleen ja jotain biisiä kuunnellessa huomaa miettivänsä että mitenköhän tuokin ääni on saatu aikaiseksi. Pitkälle on orkesteri etääntynyt siitä ajasta kun tällainenkin maalaistollo vielä jaksoi innostua jostain Ninety nine LPstä.
''Teach my children to love! They'll learn to hate on their own.'' -David Allan Coe
Mika Antero
09.05.2005 14:01:46 (muokattu 09.05.2005 14:16:45)
Pitkälle on orkesteri etääntynyt siitä ajasta kun tällainenkin maalaistollo vielä jaksoi innostua jostain Ninety nine LPstä.

Min'oon kanssa maalaistollo pahimmasta päästä, mutta jotenkin diggailen tuosta Now & eternity -meiningistä; se levyhän edustaa ainakin sitä melko kauas perinteisestä bluesista etääntynyttä kokeellisempaa puolta bändistä. Eihän sen tahdissa jalka vippase ihan samaan malliin kuin esim. V8-Fordin kohdalla, mutta mielenkiintoisen onnistunut levy se mielestäni on.

En ole kovin tarkkaan bändin levyihin kyllä perehtynyt, hyllystäni löytyy tuon jo mainitun Now & eternityn lisäksi ainoastaan se tuplakokoelma. Livenä olen nähnyt joskus 80-luvulla, ennen tätä (nyt jo lopetettua?) kokeellisempaa aikakautta.

E: Tarkennusta...
Guitar Hero
13.05.2005 09:43:23
oon tässä jo hetken aikaa ihan totaali t-bone noviisina kelaillu, et onko toi esa kuloniemi sama syntikka/mellotron/kosketin velho, joka jo wigwamin nucluear nighclubilla ym ym. soittaa?
Net, kun on kuornevia. Ovat välillisesti roipsautettuja keesoja.
Guitar Hero
16.05.2005 09:44:01
sekoitat nyt kotilaisen esaan

no oikeessa tosiaan oot..
reijoteppo
27.07.2005 15:37:54 (muokattu 27.07.2005 15:39:21)
Mainio levy! Jupe Litmanen on suomen ässin bluesrumpali. Suoraa jatkoa T-Bonesin Shake Your Shimmy-levylle, mutta mukaan on jäänyt vielä kokeilevan kauden värikylläisyys. Esu ei ole Aulis!
Guitar Hero
29.07.2005 11:25:07 (muokattu 29.07.2005 11:25:54)
Mainio levy! Jupe Litmanen on suomen ässin bluesrumpali. Suoraa jatkoa T-Bonesin Shake Your Shimmy-levylle, mutta mukaan on jäänyt vielä kokeilevan kauden värikylläisyys. Esu ei ole Aulis!

Tosiaan, levy on hyvinkin mainio. Litmanenko siinä levylläki soittaa?? Olin kattomassa Lappenrannassa keikkaa ja ilosesti kyllä yllätyin Litmasen noustessa rumpupallin taakse, mutten siltikään tienny sen levylläKIN soittavan.

Ainoa, mikä bändissä häiritsee on jonkunlainen yli-imelä pophittisopupelihakuisuus. Mä pidän riskien ottamisesta, raa-asta energiasta. Ja sitä bändiltä todellakin puuttui!

Ammattilaisiahan nuo ovat ja puurtisesta mulla ei ole MITÄÄN huonoa sanottavaa. Kylmät väreet meni selkää pitkin, kun sen laulua kuuntelin: uskomaton vokalisti!

Noh, kaikesta huolimatta T-bone town on yks mun tän vuoden parhaista ostoista.
All n all.
Summa summarum
Vainhaalee
01.08.2005 11:39:49
Mitenkäs tämä uppoaa ensikertalaiseen?
Katso mitä panet suuhun...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)