Muusikoiden.net
28.03.2024
 

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Basson soitto kitaravahvistimella
1 2 3
skeba
12.05.2005 18:46:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mites onnistuu basson soitto kitaravahvistimella? Ei viitsisi ostaa bassolle omaa compoa ku tulee enimmäkseen soiteltua vain kitaralla..
 
Spawn
12.05.2005 19:00:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikäs siinä, mutta saattaa kitaravahvistin olla aika nopeasti entinen kitaravahvistin ja pelkkää romua sen jälkeen. Ei nuo kitaravahvistimet nimittäin oikein tykkää bassosta.
 
biibob
12.05.2005 19:08:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei kitaravahvistin kestä ainakaan isoilla voluumeilla. Kitaran vahvistin ei kestä niin matalan taajuuden toistamista.
 
Jos joku olisi nimettävä jumalan jälkeen niin se on Jimmy Page.
Nazareth
12.05.2005 20:47:54
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä toimii kunhan ei ahnehdi volumen kanssa. Ja bass-säädöt pienelle.
 
yks kalja ja yks lapin kultaIMIK #27
Teijo K.
12.05.2005 20:50:39 (muokattu 12.05.2005 20:52:19)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mites onnistuu basson soitto kitaravahvistimella? Ei viitsisi ostaa bassolle omaa compoa ku tulee enimmäkseen soiteltua vain kitaralla..
 
Riippuu 100% siitä mikä kitaravahvistin sinulla on.
 
No okei, käyttötarkoitus vaikuttaa myös. Mikä toimii kotona ei välttämättä toimi treeneissä bändin kanssa.
 
Niin että mikä vahvistin sinulla on? Minkä kaapin läpi sitä vahvistintasi luukutat?
 
Nälkä!
-Knut Hamsun.
Operaatio Live : Jyväskylä
poppamies
12.05.2005 22:46:24
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei kitaravahvistin kestä ainakaan isoilla voluumeilla. Kitaran vahvistin ei kestä niin matalan taajuuden toistamista.
 
No tuo on suhteellista. Soitin itse vähän aikaa Marshallin kitaraputkistäkillä. Ei mitään ongelmia.
 
Myytävänä 300W Fenderin nuppi! MYYTY!
JK
13.05.2005 07:50:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei kitaravahvistin kestä ainakaan isoilla voluumeilla. Kitaran vahvistin ei kestä niin matalan taajuuden toistamista.
 
Kyllä vahvistin kestää, kaappi/elementti ei välttämättä.
Mulla on bassonuppina VOX AC 50 ja sehän on alunperin kitaranuppi. Hyvin pelittää
 
"Älä kysele, pääset vähemmällä" -A.Anttila
Volle
13.05.2005 09:37:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos sitä vain kotona soittelee, kitarastyrkkaria voi ihan hyvin käyttää. Eikä mun kombo ole kaiutintaan vielä paskonut, vaikka toisinaan sitä on väärinkäytetty aika kovallakin. Saundi tuppaa olemaan hieman ohut verrattuna oikeisiin bassokamoihin, mutta ei kai se kotona niin haittaa.
 
Nam.
J.Hollström
13.05.2005 09:47:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Soitin itse vähän aikaa Marshallin kitaraputkistäkillä. Ei mitään ongelmia.
 
Juu, itsekkin olen joskus tyrkännyt Marsulla tulemaan jonkun session. Kyllähän se putkistyrkkari bassokoneenakin toimii, mutta taitaapi kysyjällä olla joku kitaracombo, ja jos on vielä transistori niin soundi ei varmaan ole mikään juhlava. Taitaapi nykyään olla noi kitarat jo viritetty alemmaksi mitä normibassot joten ei kai sitä mikään estä bassoa kitaravahvistimella soittamasta...
 
skeba
13.05.2005 11:06:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Combo on line 6 spider II 15 :). Ihan kotona sillä soittelisin, että näköjään sitte pystyy. Kunhan ei pidä nuppeja kaakossa.
 
NYdoll
13.05.2005 13:51:10
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Reenikämpän raiskattu marsun valvestate combo on toiminut monissa reeneissä hyvänä backupina, jos ei omaa vahvaria oo sattunu mukaan...
 
metalli sykkii...
willie
13.05.2005 17:15:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä basson soitto kitaracombolla onnistuu aivan mainiosti, kunhan pitää malttia volumen ja bassosäätimen kanssa.
 
Itse soitan joskus kämpällä bassoa Peaveyn 120W 1x10" pikkukombon kautta ihan sen napakan saundin vuoksi. Hyvin on kestänyt kun ei pidä bassopotikkaa kaakossa.
Basshunter
13.05.2005 21:28:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kokeilemalla selviää.. kuulostelee vaan, ettei kajari ala särkeä. Se on tuhon inferno..
 
Hevi turvottaa.. -Petosalmi-
isjssa86
16.05.2005 18:02:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mun kitaravahvistinta käytetään pääsääntösesti basson soittoon, mut kyllä sillä aika paljon toistetaan sähkökitaraa ja puoliakustistakin, ja ihan mahtavasti toimii. mut mulla se on aika vanha vahvistin, et kaikki vanhahn on paljon parempaa, jos ne on hyvässä kunnossa ;)
 
en ole puolesta enkä vastaan, vaan pikemminkin päinvastaan.
Ratloz
16.05.2005 18:30:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kyllä se saattaa toimiakkin hajoamatta, mutta itse olen huomannut ja varmaan moni muukin että ei se äänellisesti mitään kivaa kuultavaa ole kun se ei sitä erottele yhtään.
 
Öyvind
16.05.2005 20:07:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä meikä ainakii soittelee ihan kohtalaisilla volyymeillä tuolla flekstone kakkosella, vähän kumisee, mutta ihan hyvän kuulosta jopa. Suunnilleen samalla voimakkuudella kuin kitarallakin soitan.
 
...And Justice For All
16.05.2005 20:23:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Voihan sitä aina kokeilla mutta käyttösavut saattaa ilmaantua nopeesti ihmistenilmoille...
Katsopas: Kitara - kitaravahvistin ; Basso - bassovahvistin.
 
Copyright ...And Justice For All. All Rights Reserved.
Sir Attila
16.05.2005 20:47:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kitara- ja bassonupeilla ei ole mitään estettä käyttää niitä ristiin, kiraranupit tahtoo vaan olla usein turhan pienitehoisia bändin kanssa soitteluun. Toisaalta jos hakee vähän sellaista muhjua pörinäsoundia niin siihen kyllä joku 100W marhsallin kitaranuppi tai joku sen kytkennällisistä kopioista käy hienosti.
Ja myös päinvastoin, onhan esim. fenderin bassman-kombo alunperin bassovahvistin, mutta käytännössä blues-kitaristit maksaa niistä niin kosmisia summia että useimmat basistit ovat aikoja sitten pistäneet omansa lihoiksi ja ostaneet jotain stydimpää tilalle.
 
Kitarakaapeista marsun 4x12 kitarakaappi on ihan muikea bassollekin, ei välttämättä hirveen hifi mutta kyllä sieltä ääntä lähtee ja yllättävästi alapäätäkin kun se on umpikaappi. Takaa avoimella kaapilla (mitä 95% kitarakomboista on), kannattaa olla varovaisempi, käytännössä kaapista puuttuu elementtiä suojaava akustinen "jousivoima" jolloin elementin liikepoikkeamarajat tulee aika helposti vastaan. Lisäksi sitä elementtiä on turha pumpata reunasta toiseen kun ei pienellä&avoimella kaapilla kuitenkaan saa matalaa taajuutta aikaiseksi.
 
Itsellä on basson kotitreenilaitteena 50W trankkumikäliepaska kitarakombo 12" elementillä. Kombo oli ennen perinteisesti avomallia mutta mä nikkaroin siitä takalevyn umpeen (jäähdytystä kuitenkaan unohtamatta). Maltillisilla volumeilla soittaessa siitä alkoi tulla ihan alakertaakin ja kyllä se edelleen toimii kitarakäytössäkin sen verran kun mun kotirämpyttely vaatii.
 
Mutta niinkuin moni jo edellä totesi, kotioloihin kitarakombo riittää sellaisenaan kun pitää järjen kädessä.
 
Öyvind
17.05.2005 19:29:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Voihan sitä aina kokeilla mutta käyttösavut saattaa ilmaantua nopeesti ihmistenilmoille...
Katsopas: Kitara - kitaravahvistin ; Basso - bassovahvistin.

 
se nyt on ihan yks vitun hailee millä sitä bassoa skulaa himassa, hyvällä kitarastygellä saa kyllä ihan tarpeeks sitä ääntä ilman mitään savustuksia.
 
Basistin aivot
18.05.2005 00:37:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

bassovahvariin tottuneelle se on pienillä volyymeilla iha virkistävää ja jossain määrin hauskaakin touhua..
 
Makuasioista ei parane kinastella, sano mäyräkoira ku muniansa nuoli... Pastilli?
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «