Aihe: Fender Hot Rod Deluxe
1
Mr_Brightside
12.05.2005 19:16:37
Aluksi heti tiedoksi, olen käytännössä täysin ummikko mitä kitara kamoihin tulee, eli auttakaahan nyt viisaammat. Eli ongelma on seuraavanlainen: ostin hiljattain Fender Hot Rod Deluxe 40w vahvistimen, enkä ole aivan varma onko siinä jotain vikaa vai onko säädöissä jotain häikkää, koska vahvistin särkee jo hyvin matalilla voimakkuuksilla. Esim volyymitason olessa neljä, ääni puuroutuu selvästi, vähänkin kovempaa soittaessa. Tästä ylöspäin äänenlaatu muuttuu koko ajan epäselvemmäksi. Tiedän, että putkivahvistimesta kuuluukin lähteä ns. "luonnollinen särö" tietyillä voimakkuuksilla, mutta nyt siis puhutaan melko alhaisesta äänenvoimakkuudesta. Esim. bändisoitossa vahvistimen clean-soundi oli jo sellaista puuroa, ettei siitä saanut mitään selvää. Tällöin volyymitaso oli noin kuusi. Onko tämä normaalia, vai onko joku säätö väärin, tai jotain muuta tehtävissä? Mitä voin tehdä viemättä vahvistinta huoltoon/lähettämättä sitä takaisin? Kiitoksia jo valmiiksi.
Mr_Brightside
12.05.2005 20:15:50
Luin tosta vielä muita juttuja kyseisestä vahvarista, ja törmäsin sellaiseen seikkaan joka ei päde kyllä tuohon mun malliin. Eli siihen että siitä lähtisi liikaa ääntä. Tänään juuri soitin sillä täysillä volyymeilla, kun yritettiin keksiä että missä vika, eikä tehnyt edes pelkät earit korvissa tiukkaa... Olisikohan silläkin jotain tekemistä ongelman kanssa?
Volle
13.05.2005 09:33:18
Jos nyt tarkoitat kliinikanavaa, niin kyllähän se alkaa ainakin mun kokeilujen perusteella särkeä melkein vahvistimessa kuin vahvistimessa siinä puolen välin tienoilla, joissakin tietysti aiemmin, jossakin myöhemmin. Se tietysti tuntuu vähän oudolta, ettei volyymi bändin kanssa riittäisi. Toki tähän vaikuttaa laitteiden asettelu ja muun bändin soiton voimakkuus. Särkemiseen vaikuttaa myös kitarasi ja etenkin mikki. Jos se on joku tosi tuju, ei ole ihmekään, että murolle menee.

Earit päässä saa soittaa vähän helvetin kovaa, että alkaa korvissa tuntumaan. Oman pinon kanssa (60 wattinen nuppi & 4*12"-kaappi) olen vetänyt aivan täysillä, eikä se todellakaan ole niin kovaa, etteikö sitä tulpat päässä kuuntelisi. Lahkeet lepattaa kyllä kivasti, kun kaapin edessä seisoo.

Että ei siinä vahvistimessa välttämättä ole mitään vikaa.
Nam.
wiren
14.05.2005 13:01:40
kuulostaa omasta mielestäni normaalilta että Deluxen clean alkaa särkemään volumen noustessa yli nelkun. Riippuu pääteputkista.

kannattaa muuten kaikkien HotRodin omistajien käydä täällä:

http://studentweb.eku.edu/justin_holton/
mikasoi
14.05.2005 16:23:30
Soitatkohan sä jossakin Big-bändissä, jos sä vetelet reeneissä volat kutosella?? huH.

Sanoisin kirjoitustasi kuuntelemalla, että nyt kottikärryt esiin ja vahvistin sinne mistä ostitkin. Sitten sanot että hakekaas tänne se takuusetä, vai haenks mä hannu karpon.

Terveisiä kaikille Hotrodin omistajille ja hyvää kesää!

-keep a strings on moving! -
Go Billy Go and drink some jarruneste.
Heppe
13.11.2005 00:21:53
Käytetäänpä topiikin herätys voodoota.

Kävin tuossa muutama päivä sitten kokeilemassa tuommoista Fenderiä ja kokemus oli semmoinen ,että tässä voisi olla minulle uusi vahvistin. Kuitenkaan en hirveästi kerennyt laitetta koikeilla joten jäi hieman epäselväksi kuinka hyvin Hot rod vääntyy raskaaseen musiikkiin ja koviin säröihin? (esim. mokoma,killswitch engage,syl...) .
Ja säröttäjänä toimii boss me-50 multieffekti.

Kyselen ,koska maanantaihin on vielä aikaa ja kiinnostaa kuulla myös muiden mielipiteitä.
Yarr! Shiver mi timber!
Jouni
13.11.2005 03:22:05
Hot Rod Deluxen särökanava ei mitenkään kummoista häräntapposäröä tuota sellaisenaan. Paras resepti hyvään säröön tällä vahvistimella on clean-kanavan päälle vetäisty distortion-särö, jonka olettaakseni löydät Bossistasi. Itse vaihdatin putket omaan Rodiini ja soundi muuttui huomattavasti miellyttävämmäksi. Blueskone on tietysti blueskone, mikä omassa tilanteessani on ihannetapaus, mutta hiivimenttaaliakin on saman kiukaan kautta tykitetty tärykalvojen suureksi riemuksi kovemmillakin volumeilla. JJ:n putket tiukensivat särökanavaa vielä reilusti, jolloin mukava OD-tyyppinen blues-vinkuna löysi tiensä ulos vahvistimen syövereistä.

Ensisijaisesti heavylaite tämä ei ole, mutta siihenkin taipuu sopivien purkkien suosioavustuksella. Monipuolinen peli varustettuna cleanilla, jonka veroista ei tässä budjettiluokassa ole saatavilla...
Elämä se on ihmisen parasta aikaa. Bella Italia #17 Romantikkoitkijät #6 AKKK #14
Olli S.
13.11.2005 10:02:51

Ensisijaisesti heavylaite tämä ei ole, mutta siihenkin taipuu sopivien purkkien suosioavustuksella. Monipuolinen peli varustettuna cleanilla, jonka veroista ei tässä budjettiluokassa ole saatavilla...

Samaa mieltä alusta, mutta jostain syystä tykkään Blues Juniorista enemmän. Hot Rodissa on ilkeän piikikäs soundi säröytyessään ja Junior tekee sen mielestäni pehmeämmin. Onhan siinä vähemmän tehoakin, mutta keikkakäytössä on riittänyt ainakin tähän asti. kun oln koulun vahvistinta käyttänyt. Huomattavasti edullisempikin tuo on. Kanaviahan tuossa on vain yksi, mutta Behkun Blues Overdrive on aika namu tuon kanssa.

http://80.222.241.229/~olli/aaninaytteet/Phase%20Dance.mp3
http://80.222.241.229/~olli/aaninaytteet/Friends%20And%20Strangers.mp3
"Tehdään nyt neljä ryhmää ja molemmissa pitää olla molempia sukupuolia" -Liikunnanopettajani.
0611
05.12.2005 19:54:07
mulla on samaa ongelmaan, tai huomiota hot rotin ääni on niin piikikäs ja puuro et naapurin koirakin loikkii sängynalle kun vääntää nappulasta. Me vielä asutaan omakotipirtissä. Pro junior pelaa paljon paremmin. Johtuuko se siitä kun mun molemissa stratoissa on humbukkeri takamikkinä?
Max
05.12.2005 20:15:58

Terveisiä kaikille Hotrodin omistajille ja hyvää kesää!

...Ja Joulua!
Kaiken takana on nainen...
0611
13.12.2005 16:05:26
Olen yrittänyt seurata tota keskustelua putkivahvistimien virityksestä noilla edellisillä sivuilla. Mutta silmiini ei ole osunu seuraavaa.
Onko kukaan kokeillu poistaa hot rotistaan putki, siis vähentää tehoja??
Jos on, niin minkälainen saundi tuli?
rytilahti
13.12.2005 16:19:06
kyllä sun fenkku on rikki, niinkuin on todettu. itsellä taas riittää että masterit tai kliinin volat n. kolmosen luokkaa bändin kaa kun veivaa, mutta täähä riippuu kuinka lujaa bändi soittaa ja minkälaisella kitaralla soittaa.
Fonisoul_
13.12.2005 16:26:19
Olen yrittänyt seurata tota keskustelua putkivahvistimien virityksestä noilla edellisillä sivuilla. Mutta silmiini ei ole osunu seuraavaa.
Onko kukaan kokeillu poistaa hot rotistaan putki, siis vähentää tehoja??
Jos on, niin minkälainen saundi tuli?

En oo koittanut, johtuen siitä että Hotrodilla tuo ei toimi. Tai niin ainakin väitetään tuolla, mistä tulikin jo linkki yllä: http://studentweb.eku.edu/justin_holton/tooloud.html#pullingtubes

"It's possible to pull a power tube out of your HRD, but I'll save you some time and tell you that it will sound terrible and won't lower the volume."
Soul with the capital "S"...
r2r2
13.12.2005 17:40:11
kesällä uutena ostettu Hot Rod Deluxe oireili näin:

kolmantena iltana vahvari alkoi särkeä tosi vähäisillä voluumeilla cleaninkin kautta...huomattiin myös ettei takana oleva toinen pääteputki hehkunu ollenkaan!

vahvari takas liikkeeseen ja takuuseen tilasivat uudet putket...sama peli jatkui vaikka putket vaihdettiin, nyt tosin välillä hehkuivat molemmat putket....tämän jälkeen vahvari lähti maahantuojan takuukorjaukseen: Huolto Kalleen Jyväskylään: siellä diagnoosi oli seuraava: "Juotoskatkoksia oli pääteputkilla, tuskin toistuu enää."

tinausten jälkeen vahvari on pelannut ok
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)