askomiko 12.05.2005 16:06:37 (muokattu 12.05.2005 16:47:17) | |
---|
Limitteri on jyrkkä kompura. Kai niissä Protoolseissa tuli joku manuaali mukana. Tuli tai ei, niin mars kirjastoon jotain perusteiden perusteet - kirjaa hakemaan. |
kannattaa ensin nauhottaa nauhalle ja sitten vasta siirtää koneelle. soundaa paremmalta ja voi vetää mittari punasella! |
milcoin 13.05.2005 09:59:00 | |
---|
kannattaa ensin nauhottaa nauhalle ja sitten vasta siirtää koneelle. soundaa paremmalta ja voi vetää mittari punasella! Helpommin sanottu kuin tehty. "Modulaatiot...mä inhoon niitä...kyllä sävellajista toiseen pääsee muullakin tavalla" |
Niskamies 13.05.2005 10:10:48 (muokattu 13.05.2005 10:12:09) | |
---|
kannattaa ensin nauhottaa nauhalle ja sitten vasta siirtää koneelle. soundaa paremmalta ja voi vetää mittari punasella! Mun äidin viulusoololevy nauhotettiin kahdella konkkamikillä Revoxin kelanauhurille. Hyvältä kuulostaa. EDIT: http://www.sirkkakuulaniskanen.com/Aaninaytteet.html Ylempi on mun äänittämä ja miksaama, alempi taas sitten jonkun muun. Meitsi on meshissä. |
Niskamies 15.05.2005 00:20:57 | |
---|
Tänään saatiin äänitykset valmiiksi, ja jo paria biisiä vähän miksailinkin: www.sirkkakuulaniskanen.com/withblindedeyes.mp3 Vieläkin voi pikkasen nostaa äänenvoimakkuutta, huomenna voisi tän miksata uudestaan. Ja miksausvinkkejä otetaan vastaan. Meitsi on meshissä. |
Cornflake 15.05.2005 00:39:08 | |
---|
Niskamies: Vieläkin voi pikkasen nostaa äänenvoimakkuutta, huomenna voisi tän miksata uudestaan. Ja miksausvinkkejä otetaan vastaan. Ihan näin IMO pohjalta: melkoisen tunkkainen on. Rumpuja ja bassoa saa oikein kuuntelemalla kuunnella että hiffaa ovatko ne edes mukana... Eihän tuo ole alkuunkaan lytyssä tämäntyyliseksi kamaksi. |
Niskamies 15.05.2005 01:37:51 | |
---|
Niskamies: Ihan näin IMO pohjalta: melkoisen tunkkainen on. Rumpuja ja bassoa saa oikein kuuntelemalla kuunnella että hiffaa ovatko ne edes mukana... Eihän tuo ole alkuunkaan lytyssä tämäntyyliseksi kamaksi. Ei lytyssä? Mäkin luulin pistäväni todella lyttyyn:) Sitä se teettää kun on tottunut miksaamaan klassista(lue:ei juurikaan kompuraa). Miten lähtisit tota tunkkaisuutta saamaan pois? Meitsi on meshissä. |
Cornflake 15.05.2005 15:38:23 | |
---|
Ei lytyssä? No ei. Miten lähtisit tota tunkkaisuutta saamaan pois? Emmätie. IMO (eli meissin ihan oman maun mukaan) tuossa ei kuulu muutakuin tunkkaiset kitarat ja samanmoinen laulu. Ehkä näiden pitää olla tällaiset ja mä en vaan dikkaa mutta tältä minun korvaani paskojen luurien läpi kuulostaa. Eli basaria ei kuulu ollenkaan, tomit hukkuvat lähes täysin, missä on basso jne. Ite tykkään antaa bassolle vähän enempi tilaa siellä alakerrassa ja antaa kitaroille eloa vähän ylempää, mutta tidä sitten. Lyttäsin ihan huvikseen: http://www.redbound.com/turo/withblindedeyeskoe.mp3 . Tuo nyt meni sekunnissa ja varmasti on jo liian lytyssä, mutta tuohon kysymykseesi 'eikö muka ole lytyssä'... |
Niskamies 15.05.2005 15:53:09 | |
---|
No ei.
Emmätie. IMO (eli meissin ihan oman maun mukaan) tuossa ei kuulu muutakuin tunkkaiset kitarat ja samanmoinen laulu. Ehkä näiden pitää olla tällaiset ja mä en vaan dikkaa mutta tältä minun korvaani paskojen luurien läpi kuulostaa. Eli basaria ei kuulu ollenkaan, tomit hukkuvat lähes täysin, missä on basso jne. Ite tykkään antaa bassolle vähän enempi tilaa siellä alakerrassa ja antaa kitaroille eloa vähän ylempää, mutta tidä sitten. Lyttäsin ihan huvikseen: http://www.redbound.com/turo/withblindedeyeskoe.mp3 . Tuo nyt meni sekunnissa ja varmasti on jo liian lytyssä, mutta tuohon kysymykseesi 'eikö muka ole lytyssä'... Ihanko vaan kompuroit tota raitaa, vai käytitkö kanssa limitteriä? Millasia ratioita ja thresholdeja käytit? Meitsi on meshissä. |
Aerodactev 15.05.2005 16:00:47 (muokattu 15.05.2005 17:04:05) | |
---|
EDIT: Ongelma ratkaistu. EDIT2: Ts. vika oli siinä, että tulkitsi dekin mittaria väärin.
Long = progressive = good
|
Antti1 15.05.2005 16:04:15 | |
---|
Eräällä kaverillani on mikkietuasteena vanhanajan kasettidekki, joka on kytketty tietokoneen linjasisääntuloon. Hän ei osaa kuitenkaan säätää dekin gainin ja windowsin mikserin linjanauhoitusgainin suhteita, joko tulee rätinää peliin tai sitten tuhnuttaa. Miten nuo kannattaisi asetella toisiinsa nähden? Dekissä on VU-mittarit (tai no semmoset kuiteskii). Tähdennän että kyseessä on kaveri. No kerro hälle, että pistää dekin mittarin vilahtelemaan punaisella aika-ajoin (riippuu kuinka puhtoista möykkää haetaan) ja sitten windowsin härpättimen silleen, ettei se missään vaiheessa klippaa, mutta on mahdollisimman lähellä nollaa kuitenkin. Kokeilemalla tuo selviää parhaiten. Turun ja Salon seudulta laulajaa metallibändiin? Ottakaa yhteyttä. |
Cornflake 15.05.2005 16:10:05 | |
---|
Niskamies: Ihanko vaan kompuroit tota raitaa, vai käytitkö kanssa limitteriä? Millasia ratioita ja thresholdeja käytit? Voe vidu, en muista. Jotain tyylii: - Alapäät veks ~35Hz alapuolelta - komressointi ratio 2:1 / threshold jotain kympin pintaan. Silleen että just nappas. - Monialuekompuraa hitusen - EQ: 250Hz isolla Q-arvolla -1, 800Hz isolla Q-arvolla -3, neljään ja puoleenkiloon pienemmällä Q-arvolla 4-5db lisää. - Limiitterillä lopuksi. |
Jormaz 15.05.2005 16:15:46 | |
---|
Tossa on jotain säröä lauluraidoilla, en saa sanoista selvää. In Goth We Trust! The 666 Club #4
Mactep - Love Metalia Neuvostoliitosta |