Aihe: Kitaraa ostamassa, oi rokkarit auttakaa!
1 2
pakasto
12.05.2005 18:31:53
Olisin ostamassa uutta kitaraa ja hintaa saisi olla noin 700€. Olen soittanut nelisen vuotta starton mallisella epiphonella. Tässä vähän kriteereitä uudelle kepille:

- Ohut ja hyvä kaula (sormeni ovat aikalailla normaalipituiset, joten leveällä kaulalla soittminen vaikeutuu)

- Kiinteä talla (eli se mekaaninen vibra on mulle turha)

- Kitaraa pitää voida soittaa myös istualteen (yksin soitellessa (eli "when I play with my self") ei aina jaksa rokata seisaalteen)

- Kielet lähellä otelautaa

- Soundi "hard rock", eli mikeissä pitää olla munaa, muttei kuitenkaan ihan mörkösoundia

- Vahvistimena käytän 25w Laneya ja sen sisäänrakennettu säröä (menee varmaan piakkoin vaihtoon) ja mallintimena tietokoneella nauhottaessa Behringerin V-AMP2:sta

- Merkillä ei mitään väliä, tuntemattomatkin kelpaa

- Straton malliin olen ollut tyytyväinen, mutten koskaan ole soittanut esim telellä tai les paulilla, joten en tiedä miten nämä minulle istuvat. no sehän selviää kokeilemalla.

Olen näin alustavasti katsellut ESP:n Viper 400:n perään. Onko siinä oikeaa ainesta?

Ei kun vaan ehdotuksia niin saatte nimen ekan kokoillan musiikkielokuvani lopputeksteihin! =)
Risk
12.05.2005 18:38:22
Ibanez SZ-sarja?
Aksu89
12.05.2005 18:41:47 (muokattu 12.05.2005 18:42:02)
Edit: Tai ei mitään
Onneks mie oon näin fiksu...
Juuleppi
12.05.2005 18:46:12
Mutta kumpi voittasi tappelussa? Macgyver vai Matlock?
...And Justice For All
12.05.2005 18:56:49
Copyright ...And Justice For All. All Rights Reserved.
pakasto
12.05.2005 19:00:54
Eli miksi ESP EC-400 parempi kuin Viper-400?
rheinone
12.05.2005 19:03:31
Olisin ostamassa uutta kitaraa ja hintaa saisi olla noin 700€.

Tätä konseptia mä kaikille tuputan, kun itse oon ollu tyytyväinen - Ja tää nimenomaan on rock:
Fenderin japsiTele (5sataa) ja siihen Seymour Duncanin HotRails tallamikki (2sataa).
All you gotta do is plug me into High Voltage Rock'n'Roll.
LaXu
12.05.2005 19:07:55
- Ohut ja hyvä kaula
Olenko oikeassa olettaessani, että tarkoitat KAPEAA kaulaa, ei siis varsinaisesti paksuudeltaan ohutta?

- Kielet lähellä otelautaa
Säätökysymys, onnistuu kyllä kaikissa hyvin tehdyissä kitaroissa.

- Soundi "hard rock", eli mikeissä pitää olla munaa, muttei kuitenkaan ihan mörkösoundia
Tuplahumpparit varmaankin siis hakusessa?

Jos aavistukseni menivät oikeaan, lähtisin noita Deanin kepukoita katselemaan. Valitettavasti niitä ei Suomeen tuoda, joten Saksasta joutuu tilaamaan. Joka tapauksessa kokeilemani Deanit ja omistamani kaksikaulainen EVO ovat oikein hyviä soittimia ja hinta kohdallaan. Hardtail Select voisi ehkä olla sopiva peli?
biibob
12.05.2005 19:09:54
Olenko oikeassa olettaessani, että tarkoitat KAPEAA kaulaa, ei siis varsinaisesti paksuudeltaan ohutta?

Säätökysymys, onnistuu kyllä kaikissa hyvin tehdyissä kitaroissa.

Tuplahumpparit varmaankin siis hakusessa?

Jos aavistukseni menivät oikeaan, lähtisin noita Deanin kepukoita katselemaan. Valitettavasti niitä ei Suomeen tuoda, joten Saksasta joutuu tilaamaan. Joka tapauksessa kokeilemani Deanit ja omistamani kaksikaulainen EVO ovat oikein hyviä soittimia ja hinta kohdallaan. Hardtail Select voisi ehkä olla sopiva peli?

Eikös into-luthmann enää tuo deaneja maahan? Ainakin viime vuoden esitteessä deaneja mainostettiin. Tosin vuoden aikanahan voi tapahtua paljon.
Jos joku olisi nimettävä jumalan jälkeen niin se on Jimmy Page.
Mrezzye
12.05.2005 19:28:54

Eikös into-luthmann enää tuo deaneja maahan? Ainakin viime vuoden esitteessä deaneja mainostettiin. Tosin vuoden aikanahan voi tapahtua paljon.

Valitettavasti ei tuo kukaan enää Suomeen Deaneja. Itselle on tulossa Saksasta, Musik-Produktivilta DEAN ML ´79F. Sieltä kannattanee tilata, jos Deania haluaa. Ovat kyllä loistavia kitaroita.
Jea, rait! Vhat evö...
Juuleppi
12.05.2005 19:42:29

Ei välttämättä olekaan parempi. Noitaha kantsii käydä kokokeileen et kummasta tykkää enemmän. Itellä vaan on toi Eclipse ja tosi hyvin toiminu. Osat ja materiaalit näkyis olevan aika samat.
Mutta kumpi voittasi tappelussa? Macgyver vai Matlock?
32788
12.05.2005 20:04:48 (muokattu 12.05.2005 20:05:29)
Olen näin alustavasti katsellut ESP:n Viper 400:n perään. Onko siinä oikeaa ainesta?

Itse olen todella tyytyväinen kitaraan, katsopa arvostelu...

http://muusikoiden.net/artikkelit/artikkeli.php?id=464

EDIT: Linkki lisätty...
IHAN TÄYSII!!!11
Härski
12.05.2005 20:44:44
Aloittaja katsokoot pikaviestinsä.
morgga
12.05.2005 21:51:31
kyllä se viper 400 on kai ihan hyvä kitara, mopnet on kehunu ja yhellä tutulla on sellane.
yarr
Spike
12.05.2005 23:06:42
Viperien kaulat ei kyllä mitään ohuita ole, jos sellaista haetaan.
So you did but did nothing. Sama meni mänät.
Ze Kink
12.05.2005 23:43:39 (muokattu 12.05.2005 23:46:00)

Se on eri muotoinen, eipä noilla juuri muuta eroa ole. Kummasta vain pitää enemmän.
E: Yksilöeroja löytyy myös, tietysti.

Deaneja en ole testannut, mutta itte olen sitä v:tä ja ml:ää 79-malleista gasitellut tosi kovasti.

http://www.deanguitars.com/79MLSelect/79_ML_detail_01.jpg
mmh.
Mikä ois coolimpaa ku se et paavi tulis prätkällä nahkakledjuissa messuun? Ei mitään pellejä verhoja vaateina vaan kunnon niiteistä väsätty risti rotsin selässä!
-Helvetinpartaterä
losli
13.05.2005 08:17:36

Jos haet hyvää peruskeppiä niin toi ESP varmaan toimii. Mutta ei se mikään ROCK-kitara kyllä ole.

Nämä ovat makuasioita, mutta mielestäni kunnon rokkisoundi syntyy kunnolla resonoivasta/soivasta rungosta. Itse olen huomannut ESP vs. Gibson vs. Tokai vertailuissani että ESP:i on juuri kaikkein neutraalein soinniltaan. Ei sykähdyttävä sanoisin. Noissa EMG ESP:ssä on mielestäni sellainen vika että ne soi pelkillä mikeillään. Eli oli sama mikä keppi niin soundi on aina sama EMG.

Mutta tämä on makuasia ja yksilökysymyskin.
elbowski
13.05.2005 08:35:08
Aloittaja katsokoot pikaviestinsä.

Härski on bisnesmies.
Bind my idle hands, they only claw at me
Drown in emptiness, my soul is left to bleed
IMIK #25
Se en ollut minä, se oli pastilli?
Bella Italia #2
StJerky
13.05.2005 08:53:06

Äänestän myös Deania, jos uutta kitaraa olet ostamassa. Minullakin EVO. Kaula on varmaankin juuri mitä kaipaat.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)