MUKONI 12.05.2005 20:05:04 | |
---|
|
Sammakko 12.05.2005 20:07:24 | |
---|
Älä ammu oon jammu! |
Pluto 12.05.2005 20:10:30 | |
---|
Kokeile, kokeile ja kokeile itse. Sillä tavalla löytyy passeli soitin. En osaa sanoa teleistä paljoakaan, mutta jos juuri suorittamani stratovertailu mitään merkitsee, niin Tokain 50-sarja tuntuisi ainakin minun mielestäni huomattavasti asiallisemmalta kuin vähän kalliimmat "viralliset" soittimet. Dillon, you son of a bitch! |
32788 12.05.2005 20:11:56 | |
---|
Tuolla torilla näyttäisi olevan muutamia käytettyjä telejä tuossa sinun hintaluokassasi... Yksi Fenderin am. std. tele vm. -91 maksoi jotain vähän alle 800... Käypäs katsomassa! IHAN TÄYSII!!!11 |
...And Justice For All 12.05.2005 20:16:14 | |
---|
Ekalle annan ääneni, mutta testaa. Copyright ...And Justice For All.
All Rights Reserved. |
carlos 12.05.2005 20:16:33 (muokattu 12.05.2005 20:18:41) | |
---|
Entäpäs mitä eroa on saarni- tai leppärungoilla? Kai niiden saundeissa on jonkinnäköinen ero. Itse sun kannattaa se ero todeta :) Ja pitääkö huhu peränsä, että tokain telet tuossa hintaluokassa pesisivät halvimmat jenkki ja mehikotelet? Kitarat ovat edelleen mielestäni yksilöitä. Varmasti jotkin Tokain telet pesee jotkin Fenkun jenkkitelet, mutta mitään sääntöä ei siitä ole tehty. Olis varmaan aika jees, jos kävisit noita kitaroita soittelemassa ja toteamassa niiden erot. EDIT: kolmanneksi- ja toisiksiviimeisen ero oli vain mikit. Käyhän ite kokeilemassa, kuinka paljon se saundiin vaikuttaa. Ite kallistuisin johonkin noista Tokain teleistä, senverran hyviltä muutama Tokain tele on tuntunut. Rahat pitää tuhlata, ennen kuin ne loppuvat. |
MUKONI 12.05.2005 20:21:52 | |
---|
Jenkkiversiota en oo testannut kun sitä ei tässä lähellä ole saatavissa. Testailtu muita on ja soundeissa ja tuntumassa en pahemmin suuria eroja huomannut (amatööri) mutta kovin kiinnostaa kestävyys ja pitkäikäisyys. Että saapiko olla heti viemässä pajalle ja osia vaihtaa. Käyttö ei ole hirveän aggressiivista. |
carlos 12.05.2005 20:24:31 | |
---|
Testailtu muita on ja soundeissa ja tuntumassa en pahemmin suuria eroja huomannut (amatööri) mutta kovin kiinnostaa kestävyys ja pitkäikäisyys. Että saapiko olla heti viemässä pajalle ja osia vaihtaa. Jos soundit ja tuntuma on mielestäsi sama, niin valitse halvin :) Toisaalta, Fenkun jenkkimallien arvo säilyy paremmin verrattuna vaikka noihin Tokaihin. Miltä ne osat sinun mielestäsi tuntuivat? Kyllä se tuntuma jotain osviittaa antaa niiden kestävyydestä tj. Rahat pitää tuhlata, ennen kuin ne loppuvat. |
biibob 12.05.2005 20:24:40 | |
---|
Se riippuu vähän, mitä olet teleltä haluamassa. Jos haluat perinteistä soundia, niin tuo fender mexican 50 tele on varmaan paras soundejen puolesta (ei välttämättä). Jos haluat hieman modernimpaa ja hieman kuumempia mikkejä, niin highway-1 on sitten. Tosin highwayn mattalakkaus ei ole kaikkien mieleen, tosin se ei vaikuta soundiin. Muuten ovat kyllä todella hyvä soittimia. Jos joku olisi nimettävä jumalan jälkeen niin se on Jimmy Page. |
Pluto 12.05.2005 20:27:00 | |
---|
highwayn mattalakkaus ei ole kaikkien mieleen, tosin se ei vaikuta soundiin. Jotkut ovat tästä eri mieltä ja väittävät, että HW 1 hengittää eri tavalla kuin muut tuon vähäisen pintakäsittelyn vuoksi. Enpä tiedä sitten.. Niissä on hirveästi eroja yksilöiden välillä. Mutta tosiaan, Fender pitää hintansa paremmin kuin Tokai. Dillon, you son of a bitch! |
Kuha 12.05.2005 20:36:38 (muokattu 12.05.2005 20:38:28) | |
---|
Fenkun 50's Classic:ssa kohtuu hyvä hinta/laatu. Huomaa, että Kitarapaja myy niitä uutena 200 e halvemmalla kuin esim. Fasu. Haluatko kapeat vintagenauhat kuten Classicissa vai jumbot, esim. Fenkun Muddy Waters -mallissa? Eri puulaaduilla on ominaissoundinsa, mutta mielestäni tärkeintä on, että kitara soi/resonoi kunnolla. Tästä tuli mieleen, kun kävin Ruokankaan pajalla ja kokeilin yhtä tosi kevyttä "Marimekko"-maalattua Mojoa. Kysyin ko. kitaran puista ja siinä oli alunperin Mojon prototyypiksi veistetty body, monesta palasta mäntyä kasattu tekele, jota ei oltu edes tarkoitettu myyntiin. Tästä huolimatta se soi todella hyvin – vaikka ei ollut perinteisistä soitinpuista tehtykään. edit: itse päädyin G&L:n korean teleen, potkii hyvin ja olt edullinenkin. Muistakaa venytellä. |
Fide 12.05.2005 22:03:09 | |
---|
Telet on mun mieleen, mutta josko yrittäisin vastata lyhyesti ees tän kerran ;-) Telen "tvängi" on Se Iso Juttu puritanisteille. Eli se hyvin kirkas tallamikistä otettu country -henkinen soundi. Nasaali, melkein kirkuva. Sen saavuttamiseen sitten vaikuttavat kaikki osatekijät. Jo esim ruusupuuotelautta pehmentää ja pyöristää ääntä sen verran, että puritanistit ei tykkää. Mexico Tele on tässä mielessä ehkä ensisijainen valinta. Mutta itse tykkään todella paljon medium jumbo tai jumbo nauhoista ja Telen pehmentäminen soundillisesti voi olla jopa toivottavaa, jos vehjestä pitää käyttää yleispätevänä työjuhtana. Itse tykästyin kovasti ideaan sijoittaa P90 -tyyppinen tai vastaava mikki kaulaan. Fenderi tekee sellaisia Mexico Speciaaleina. Se laajentaa tuntuvasti standardi telen käyttömahdollisuuksia. Mutta niin tai näin, tuossa hintaluokassa on todella kaikki yksilöitä. Kokeilemani Tokait on pääsääntöisesti soineet moitteetta, mutta noista spekseistä itse ottaisin varmaan Highwayn... tosin pitkällisten vertailujen jälkeen. Eli kauppaan ja yksilöitä rinnan soitettavaksi, jotta korvallasi kuulet mikä soi ja mikä ei... Mutta pidän kyllä parhaana vaihtoehtona hakea tuolla hinnalla käytetty tele... asettamissasi vaihtoehdoissa on mielestäni niin suuria yksilöeroja, että hyvän löytäminen voi olla aika moinen homma... Sak.4:6 "Ei volumella ja tonella, vaan minun Hengelläni, sanoo Herra Sebaot" ---- kalamies#7 >-)))> |
http://www.smi-music.com/ Soita tonne ja kysy, josko niiltä löytyy vielä Fernandesin TE-1N. Kitaran valmistus on käsittääkseni lopetettu taas. Jos kepakkoa löytyy, niin käy kokeilemassa. Tuskin katselet sen jälkeen Tokain tai Fenderin suuntaan. ECL82 pääteputkella varustetun putkiradion haluan mä. Tarjoa! |
Tmp 12.05.2005 23:19:13 | |
---|
Itse suosittelen Fenderin Lite Ash telecasteria. Saanut paljon kehua ja se on myös minun ykköspeli. Se on tehty koreassa mutta sitä ei kannata aristella. Hita liikkuu varmaan 500 ja 600€ välillä. Jos saat käsiisi niin kokeile! "Osaan soittaa koskettimia ja kitaraa niin hyvin että ne jotka ei tajua musiikista mitään luulee mua tosi hyväksi." - Sub Zero |
makerei 13.05.2005 09:28:43 | |
---|
|
rosberg 13.05.2005 20:28:16 | |
---|
tuo lite-ash oli ainakin koesoitossa aika huono sähköpuolelta (rahisi potikat). itse suosittelisin highway-sarjan fenkkua. siinä on aika jees kitara. myös james burton-malli on erittäin asiallinen. 7okait on ihan hyviä, mutta niissä on hirveän suuri ero yksilöissä. kannattaa soittaa läpi ainakin kaikki mitä löydät samasta kaupasta. kallein ei välttämättä ole paras!!! keep on truckin! |
Max 14.05.2005 15:59:18 | |
---|
Kaiken takana on nainen... |