Aihe: Kertokaapa Big Muff Pi:stä
1
2N3904
16.04.2003 13:51:22
Käsittääkseni Big Muff Pi on jollain lailla "legendaarinen" laatikko. Niinpä rakentelin sellaisen Generalguitargadgetin ohjeiden mukaan (http://www.generalguitargadgets.com/v2/).

Vehkeestä lähti tolkuton ampiaissärö, josta minulle tuli etäisesti mieleen Gary Moore ja Nylon Beatin "Anna mulle" -kappaleen soundit. Rapeampia soundeja ei löytynyt lainkaan, särö oli melkeinpä yhtä läpitunkeva sustain-potikan laidasta laitaan. Jäinkin miettimään, että ketkä ja minkä tyylisessä musiikissa ovat tätä käyttäneet ja legendan synnyttäneet? Käyttääkö teistä joku Big Muffia? Mihin?

Tuossa alempana "Santana soundit??" -threadissa tituleerattiin Carlosta Big Muffin käyttäjäksi. Tietääkö kukaan millä Santanan levyllä (tai jonkun muun levyllä, kenen?) voi kuulla Big Muffia?
monotone
16.04.2003 15:47:59

Itse en mistään fuzzista ole koskaan sellaisenaan oikein käyttökelpoista soundia löytänyt, mutta juuri esmes overdriven edessä säästeliäästi käytettynä fuzzilla saa aikaan hyviä vivahteita. Ihan hienovaraisella fuzz-efektillä voi saada paksunnettua soundia oikein muikeasti, tai sustainia lisää tai murinaa tai mitä vaan... Kokeilemaan! :-)
If knowledge hangs around your neck like pearls instead of chains, you are a lucky man.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)