Aihe: Ronnie James Dio
1 2 3
heikkiha
12.05.2005 00:20:12 (muokattu 12.05.2005 00:20:56)

Mielestäni äijällä on aivan loistava ääni. Sopii monenlaiseen musaan. Puhdas laulu sujuu vallan mainiosti ja sitten se hieman säröytynyt soundi, aivan loistava. Tietääkö joku esim kyseisen herran "treenaus" menetelmistä ym.? Kun itse en ole laulaja niin en noista tekniikoista paskaakaan tiedä. osaisiko joku viisaampi analysoida Dion ääntä. Miten se tekee sen?
Aina ei voi voittaa
Kärpäsruoska
12.05.2005 00:48:18
Ainakaan setä ei tee äänenavausta.
Kääntänyt takkini? tällä hetkellä minulla ei ole takkia laisinkaan, sillä olen alasti ja hieroin koko uljaan vartaloni laardilla ja kompostijätteellä jotta raatokoirat luulisivat minua hirveksi.
Apricot
12.05.2005 11:39:29
Dio on vanha trumpetisti => hengityksen tukea ainakin löytyy.
No problemo!
insight
12.05.2005 15:13:32
Dio on vanha trumpetisti => hengityksen tukea ainakin löytyy.

Heh onkohan mulle hyötyä laulamiseen siitä, että olen vanha huilisti =)
d-iivil
12.05.2005 15:41:04
Joo ei kuulemma pahemmin availe ääntä. Dio on kyllä loistava laulaja. Se tekee sen helpon näköisesti.

Dio on joskus sanonut että hän säästää nuotteja :)
Äänentuottoon tarvittavat lihakset hän sen sijaan availee tekemällä erinäisiä "kakistus" refleksejä ennen laulua. Näin mies ainakin oli jossain haastattelussa sanonut.
- Official mr. Pekoni.
Rising from the flames and.... CRUSHING THE GATES!
1980's are going to be back: Tyres are screaming, FIRENOTE is burning!
Ärlä #022
Rumpali Rölli
12.05.2005 22:05:05
Hän on mies paikallaan ja täysin oikealla semmoisella :)
Sannoesinpa jopa niinkui' ystävämme Tuponttit "Muikene kuv vuarj "
biibob
13.05.2005 00:43:54
Joskus ihmettelee, kuinka niin pienestä miehestä lähtee niin massiivinen ääni. Hän kuuluu minun top3 parhaat rock-laulajat.
Jos joku olisi nimettävä jumalan jälkeen niin se on Jimmy Page.
make4999
23.05.2005 16:36:41
LOISTAVA laulaja!Olishan tuo voinnu pysyä Rainbowssa kauemminkin, mutta äijän nimikkobändi o myös iha hyvä.Eikös DIO oo kesällä tulosa Suomeen?!
"Up the Irons"
Jeltz
23.05.2005 22:15:00
LOISTAVA laulaja!Olishan tuo voinnu pysyä Rainbowssa kauemminkin, mutta äijän nimikkobändi o myös iha hyvä.Eikös DIO oo kesällä tulosa Suomeen?!

Sauna Open Airissa Dio on perjantain pääesiintyjänä, 10.6.
Anteeksi että olen myöhässä. Olin nähkääs paskalla.
aisa
28.05.2005 13:25:50
Sauna Open Airissa Dio on perjantain pääesiintyjänä, 10.6.

kannatta ilmanmuuta käydä kattomassa ukkoa! mun live-havainto ronniesta on tosin 80-luvulta hämeenlinnan giants of rock konsertista, mut se on ollu kyl ehdottomasti yks parhaita (musa)elämyksiä meikäläisen elämän varrella.
olen väsynyt, kiellä en.
wrshredder
28.05.2005 16:56:31
Joskus ihmettelee, kuinka niin pienestä miehestä lähtee niin massiivinen ääni. Hän kuuluu minun top3 parhaat rock-laulajat.

Sama täällä! Dio oli varmaan entisessä elämässään lohikäärme tahi sateenkaari, tai joku :)

Kuunnelkaa muuten Ian Gillanin Black Sabbathissa laulama Hot line- niminen kappale. siinä on potkua! Moni ei pysty siihen..
"I can play ANYTHING!" - Vladimir Horowitz
Nolte
28.05.2005 17:52:04 (muokattu 28.05.2005 17:54:59)
Kuunnelkaa muuten Ian Gillanin Black Sabbathissa laulama Hot line- niminen kappale. siinä on potkua! Moni ei pysty siihen..

Kun Gillaniin kerran eksyttiin Dio-topikissa, niin on pakko mainita äijän "Men Of War"-niminen biisi. Siinä ei ehkä kiljuta ihan niin korkealta, mutta muuten kyllä mieletön veto. Ja sitä asenteen määrää...huh huh!

Vaikuttava biisi muutenkin.

edit. Löytyy "Double Trouble"-levyltä.
En mie tuommosta komppia ossaa. Jos mie vejän tähänkin vaan sellasta peruskomppia...?
murjaani
29.05.2005 19:08:00

kannatta ilmanmuuta käydä kattomassa ukkoa! mun live-havainto ronniesta on tosin 80-luvulta hämeenlinnan giants of rock konsertista, mut se on ollu kyl ehdottomasti yks parhaita (musa)elämyksiä meikäläisen elämän varrella.

Joo, minäkin olin siellä ja mahtavahan se ukkeli oli: sai yleisön -minut mukaanlukien -täysin pauloihinsa.
Kalmo
05.06.2005 12:07:49
Olen samaa mieltä siitä, että levyillä Dion ääni on mahtava, lavallakin hyvä, mutta nähtyäni taannoin porukan live-DVD:n, niin pisteet putosivat rutosti. Koko homma on niin dorkan totista ja tasapaksua makkaraa, Dion lavakarisma niin olematon, ja biisit niin keskinkertaisia että ei kuulu mies enää suosikkilistani kärkeen.
Black Star
17.06.2005 21:41:22

Kun Gillaniin kerran eksyttiin Dio-topikissa, niin on pakko mainita äijän "Men Of War"-niminen biisi. Siinä ei ehkä kiljuta ihan niin korkealta, mutta muuten kyllä mieletön veto. Ja sitä asenteen määrää...huh huh!

Vaikuttava biisi muutenkin.

edit. Löytyy "Double Trouble"-levyltä.

Ja kun Gillaniin ollaan uppouduttu, niin kylmiä väreitä sai aikaan myös Fireballin remasteroidusta versiosta löytyvä Freedom. Jumankauta, siinä mennään korkealta ja kovaa!! Ja vuosihan on -72.
"Viinaa juodaan, korttia lyödään, naisia riiataan ja rähjäillään"
wrshredder
17.06.2005 22:06:47
Sama täällä! Dio oli varmaan entisessä elämässään lohikäärme tahi sateenkaari, tai joku :)

Born again -levyllä tietääkseni...
"I SUREENDÖ I SUREENDÖ , IM GIVIN AP THE ROUL OF PRETEENDÖ , I SUREENDÖ I SUREENDÖ , KÄNT JU FIIL TÖ LAAV I ????... I SUREEENDÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖ!!! dauuudiuudaudidiidau..
Joni Koskimaa
21.06.2005 17:27:38 (muokattu 21.06.2005 17:30:46)

Mielestäni äijällä on aivan loistava ääni. Sopii monenlaiseen musaan. Puhdas laulu sujuu vallan mainiosti ja sitten se hieman säröytynyt soundi, aivan loistava. Tietääkö joku esim kyseisen herran "treenaus" menetelmistä ym.? Kun itse en ole laulaja niin en noista tekniikoista paskaakaan tiedä. osaisiko joku viisaampi analysoida Dion ääntä. Miten se tekee sen?

Itse laulan vähän samantyylisellä "tekniikalla" tarvittaessa, mm. tuolla -> Http://Www.Mikseri.Net/JJNE

Rohisevan äänen saan jännittämällä kurkun lihaksia, ikään kuin beltatessa kun tuntuu että laulu kohdistuu kitalakeen, ni kääntää sen kohdistumaan jonnekin kurkunpään kohdille. Sitte täytyy antaa ilmaa ulos todella paljon, mutta pitää kurkku jännitettynä ni särö lisääntyy mutta ilmat ei karkaa kaikki. Alkuu en pystyny laulaa ku muutaman sanan ku keuhkot oli jo tyhjät mut sit sitä oppii säästelemään ilmaa.

En tosin tiiä onko toi järin terveellistä äänihuulille:) En tosin myöskää välitä... Sittehän sen näkee kymmenen vuoden päästä pihiseekö ääni enää.

Kannattaa (tai ehkei todellakaan kannata=) myös kokeilla hengittää ulos kurkku niin suljettuna että saa aikaan korkeita ulisevia nuotteja pelkästään hengittämällä. Sitte niitä ujelluksia mukaan ikään kuin matalan raspin päälle ni tulee sellasia rohahtavia särähyksiä.
"Pelko, se on vain pessimistinen ennakkoluulo."
d-iivil
21.06.2005 22:50:50
Itse laulan vähän samantyylisellä "tekniikalla" tarvittaessa, mm. tuolla -> Http://Www.Mikseri.Net/JJNE

Tämä ei ole mitenkään pahalla sanottu, mutta kävin kuuntelemassa nuo pari biisiä tuolta ja täytyy sanoa ettei äänessäsi - tekniikasta puhumattakaan - ole mitään samaa Dio:n kanssa.

Äänenkäytöstäsi kuulee että tuotat tuon raspin aivan tautisella kiristämisellä -> ei hyvä. Oikeaoppinen raspi syntyy kun äänihuulet ovat ikäänkuin niin rentoina että "lepattavat" toisiaan vasten.

Jarkko Ahola hallitsee tämän uskomattoman hyvin myös korkeissa äänissä.
Lahjoita rahaa köyhälle muusikolle: 800021-15687625! Pienimmätkin summat otetaan avosylin vastaan.

Firenote - Kasariheavyrockia
Joni Koskimaa
23.06.2005 00:34:15

Tämä ei ole mitenkään pahalla sanottu, mutta kävin kuuntelemassa nuo pari biisiä tuolta ja täytyy sanoa ettei äänessäsi - tekniikasta puhumattakaan - ole mitään samaa Dio:n kanssa.

Äänenkäytöstäsi kuulee että tuotat tuon raspin aivan tautisella kiristämisellä -> ei hyvä. Oikeaoppinen raspi syntyy kun äänihuulet ovat ikäänkuin niin rentoina että "lepattavat" toisiaan vasten.

En ota pahalla. :D Niiku sanoin, todennäköisesti laulutyylini tappaa äänen aika nopeasti.
"Pelko, se on vain pessimistinen ennakkoluulo."
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)