Zeni 09.05.2005 17:54:06 | |
---|
Sain nyt tarjoukset kitaroista eli Epiphonea olen ostamassa ja joko SG400 tai tuota Les Paul Customia. Thomann ei sitten osoittautunutkaan todella halvaksi vaan Les Paulin saisin Suomesta tasan 600eurolla (thomann 550) joten tilaus ei tule kysymykseen. SG400 näytti saavan Power Soundista 360euroon joten eipä tuotakaan kannata alkaa tilamaan (thomann 300euroa). Sitten itse asiaan. Kitarathan ovat sinänsä hyvin erilaiset, mutta pidän todella paljon kummastakin. Ainut mikä askarruttaa on se kannattaa tosiaan laittaa 600euroa LP:hen, onko se sitten niin paljon tuota SG:tä parempi ? 600euroa on kuitenkin melko paljon ja saisihan tuon SG:n melkein puolella hinnalla. Mielipiteitä ja faktaa kiitos. |
pehmo 09.05.2005 17:56:30 | |
---|
Eikös 600e saa jo ihan kohtuuhyvän Love Rock Tokain? Ryhdyin rokkia soittamaan |
Jucciz 09.05.2005 17:56:44 | |
---|
Joku voisi sanoa, ettei Suomesta oikein saa minkäänlaista LP:tä alle 2000 euron, mutta se en ole minä... :) Suosittelen että testaat molempia ja valitset sen, joka tuntuu, näyttää ja kuulostaa paremmalta. Halvempi ei välttämättä ole huonompi, joten rahaa voi jäädä muihin tarvikkeisiin, mikäli kalliimpi vaihtoehto jää kaupan seinälle. |
Zeni 09.05.2005 20:51:59 | |
---|
Ymmärtäisikin noista niin paljon. Mulle tuottaa jo vaikeuksia päättää Classic, Standard ja Customin kohdalla. Toi SG nyt sitten taasen on aika eri peli. |
larska 10.05.2005 13:50:08 | |
---|
niinno noissahan on kummassakin samat mikit tietääkseni. eli menee "tatsi" kysymyksiin.ja että haluutko lesbon vai sg:n? laitan sormet silmiin ja työnnä |
Mika K 10.05.2005 16:58:28 | |
---|
onko se sitten niin paljon tuota SG:tä parempi ? Nythän on ensinnäkin väärin puhua paremmuudesta, sillä SG ja LP ovat kokonaan eri kitaroita. Paremminkin voisi puhua kitaran sopivuudesta soittajalle. Tuo hintaero ei kerro mistään paremmuudesta. LP:n rakenne on erilainen ja "monimutkaisempi" kuin SG:ssä ja valmistusprosessi työläämpi. Siitä se hintaero tulee. |
Mrezzye 10.05.2005 17:27:06 | |
---|
Eläpä osta Epiphonea ollenkaan, niin ei mene rahat hukkaan. Käytetty Tokai Love Rock on tuohon hintaluokkaan paljon parempi ratkaisu. Jea, rait! Vhat evö... |
Hohhoijaa 10.05.2005 18:01:31 | |
---|
Tuo hintaero ei kerro mistään paremmuudesta. LP:n rakenne on erilainen ja "monimutkaisempi" kuin SG:ssä ja valmistusprosessi työläämpi. Siitä se hintaero tulee. Sanokaa mitä sanotte, nimi maksaa myös. BD |
Artist 10.05.2005 18:05:14 | |
---|
Eläpä osta Epiphonea ollenkaan, niin ei mene rahat hukkaan. Käytetty Tokai Love Rock on tuohon hintaluokkaan paljon parempi ratkaisu. Tokai maksaa enemmän kuin Epiphone, ja kyllä ne Epitkin on ihan hyviä. Päin vastoin, osta Epi, niin asianosaiset saavat rahaa kehitystyöstään. ;) Sitäpaitsi, tuota Epin SG400:sta olen kuullut ihan kehuttavankin, ja ainakin itse pidin sitä SG:ksi ihan hyvänäkin. Mutta joo, silmät ja korvat auki niitä keppejä testatessa. I'm a never ever gonna be a nothin' but a reggae rocker!
*Bella Italia #10* |
Ze Kink 10.05.2005 18:15:59 | |
---|
Eläpä osta Epiphonea ollenkaan, niin ei mene rahat hukkaan. Käytetty Tokai Love Rock on tuohon hintaluokkaan paljon parempi ratkaisu. Mielipidejuttuhan tämä on, mutta olen täysin samaa mieltä. Mikä ois coolimpaa ku se et paavi tulis prätkällä nahkakledjuissa messuun? Ei mitään pellejä verhoja vaateina vaan kunnon niiteistä väsätty risti rotsin selässä!
-Helvetinpartaterä |
Mrezzye 10.05.2005 18:22:58 | |
---|
Päin vastoin, osta Epi, niin asianosaiset saavat rahaa kehitystyöstään. Eiköhän nuo ole jo sen suhteen omansa pois saaneet. Jos kaikki ostaa mukisematta vaan alkuperäisen valmistajan tuotetta, niin nehän saavat suoltaa pihalle mitä vaan pssskaa, eikä varmaan sitä kehitystyötäkään ole juuri intoa enää tehdä. Alkuun on hyvä tukea jotain innovaatiota, mutta kyllä se jo 50 vuoden kuluttua pitäisi olla kaikkien käytössä. No design on aina designia. Jea, rait! Vhat evö... |
toteemi 10.05.2005 18:46:00 | |
---|
Kyllä on tuo SG400 aika sukka kitara. Sellainen, jonka ostaminen kaduttaa varmasti jossain vaiheessa. Mistään laatutyöstä ei voida puhua, sillä samanhintaiset Tokait ovat paljon tarkemmin viimeisteltyjä. Esimerkiksi satula on täysin käyttökelvoton, mutta sen tietysti korjaa helposti. Mutta että samaan hintaan saa paljon parempiakin kitaroita |
op87 10.05.2005 19:40:59 | |
---|
Nyt puhun SG400:sesta. Mulla on se ollu kohta 2 vuotta. Heti uutena käytin sitä soitinkorjajalla trimmauksessa (teen näin lähes kaikille soittimilleni). Kyllä tää SG on osottautunut luotettavaksi peliksi, on ollu monessa mukana, kaltoinkin kohdeltu, mutta pelaa, ei oo koskaan pettänyt, pitää vireen tosi hyvin. Virittimet on groverit, saa kyllä runnoa eikä vire muutu eksoottiseksi. Viimeistelyssä en oo huomannu yhtään virhettä. Mikit todella hyvät, vaihdoin turhaan tallaan SD JB:n ihan kokeilumielessä, yhtä hyvä oli se alkuperäinenkin. Olen huomannut että mun epissä on tehty eri ratkaisulla kaulat ja body, esim mitä oon kattonut muita epin SG400.Mulla on runko tehty vissiin yhestä palasta!!! Oon yrittäny siittä silmäillä saumoja mutta en oo löytäny. Kaula on 2 palasta ja liitos on aivan erissä kohen kuin uudemmissa vastaavissa ja virittimetkin niissä on vintege tyyppisiä ja mikeistä en sitten tiedä mitä ovat. Väri tai oikeastaan sävykin vaihtelee aika lailla eri vuosimallisa. Mun kitara on tehty kiinassa. Elikäs tosiaan kannattaa kokeilla niitä epejä vaikka samanlaisia malleja eri yksilöitä eri liikkeissä. Kalleimmissakin kitaroissa laatuvaihtelee jonkun verran ja halvemmissa tämä korostuu enempi. No minä kuiteski sain pilkkahinnalla laatupelin :-) Niin ja SG on kyllä milijuuna kertaa parempi soitettava ku lessu (tää on vaan mun mielipide). Kaulapainonen se on , mutta siihen tottuu. |
Zeni 10.05.2005 22:57:56 | |
---|
entäs Tokain SG:t ?? Olin kyllä jo ihan Epiphonen kannalla, eipä ole tullut tokaita kokeiltua. |
elbowski 10.05.2005 23:02:46 | |
---|
Bind my idle hands, they only claw at me
Drown in emptiness, my soul is left to bleed
IMIK #25 Ärlä #017
Se en ollut minä, se oli pastilli?
Bella Italia #2 |
Zeni 10.05.2005 23:27:12 | |
---|
|
-septimisti- 10.05.2005 23:47:15 | |
---|
Avainsanana on kai ostaa se, joka itsea eniten miellyttää. Jos se miellyttävin on kalliimpi kuin muut, niin sitten mietitään paljonko siitä paremmuudesta ollaan valmiita maksamaan. Laatupelejähän nuo epit ovat järjestäen. Itse olen omaan luuri studiooni tyytyväinen kaikilta muilta kuin virittimien osalta. Mikkivalitsimen muovinen nuppihan noista myös leviää, sillä sitähän pitää ruuvailla aina soiton tauottua edestakaisin. Ainakaan ne gibat joita olen soitellut eivät ole osoittautuneet yhtään tuon kummemmiksi soittimiksi. Paitsi se yksi iso-G, joka oli aivan kaamea. Sokkotestissä tuskin erottaisin, kunhan oma kitara olisi ensin pari viikkoa karanteenissa. Kyllähän sen oman soittimen erottaa. Tokait kannattaa kyllä myös kokeilla. |
op87 11.05.2005 12:07:23 | |
---|
Tokain sg60 on hyvä, se on tarkka kopio 61 reissuesta ja todella laadukaskeppi, minun makuuni siinä oli aika paksukaula, mutta kai siihenkin tottuu. |
Tokain sg60 on hyvä, se on tarkka kopio 61 reissuesta ja todella laadukaskeppi, minun makuuni siinä oli aika paksukaula, mutta kai siihenkin tottuu. Missäköhän pääsis koittamaan tuota SG60:sta ? 02-alueella. Tuo paksu kaula kuulostaa kyllä pahalta, olen useamman kitaran kironnut juuri sen takia. |
StJerky 12.05.2005 09:53:50 (muokattu 12.05.2005 09:54:27) | |
---|
Eläpä osta Epiphonea ollenkaan, niin ei mene rahat hukkaan. Käytetty Tokai Love Rock on tuohon hintaluokkaan paljon parempi ratkaisu. Osta hyvin soiva ja käteen sopiva kitara. Älä päätä merkkiä ja mallia etukäteen vaan kokeile. Itse ostin käytetyn Dean EVO60:en vaikka en ollut kitaran hankintaa edes suunnitellut. Se vain sopi käteen loistavasti ja soundi oli juuri mitä olin hakenut. Minulla on myös 1985 Tokai Love Rock joka on erinomainen. |