Aihe: Tietääkö kukaan?
1 2
Speedy
15.04.2003 22:02:54

Noo... Samantyylistä kritiikkiähän mä oon kuullu Premieristäkin =) Jos nyt sitten oikein ymmärsin, niin tohon settiin kannattais hommata aika ohuet kalvot, kenties diplomat/coated ambassador?? Vai toimisko emperor päällä paremmin?

Premieristä???? jaa.. Nii en tiiä, mä en noihin alakalvoihin oo kauheemmin koskaa kiinnittäny huomiota, yleensä oon soittanu niillä, mitkä siin on ollukkii tehtaalta tullessa.. Mut ainakin mäkun kokeilin, nii Emperoreilla sain parhaan saundin.. (niistä rummuista) PinStripellä meni tukkoon, ja ambassadorilla oli aika kova saundi.. Mutta päädyin kuitenki Premieriin settiä joku aika sitten vaihtaessani... Ehkä Tamburon vaahtera setti ois ollu lähempänä mun haluamaa saundia..

Mut jos tarkotat tota "uudempaa" Premieriä, nii se on musta ihan karmeen näkönen ainakin, telineistä ja muusta en tiedä, mutta muuten son karsee.. Ei varmaa muuten oo yhtään huonompi.. Enkä yleensäkkään oo mitää pahaa kuullu premieristä.. 8I
"All I think abaut is time and groove" J. Porcaro
Mikko A
15.04.2003 23:32:43
No siis Premierin hardwaresta lähinnä oon moitteita kuullu, tuossa kun mollasit tuota Tamburon tomiholderia... En oo muita Premierejä kokeillu ku Cabrioita ja ne kuulosti kyllä parhaalta ryhmästä Cabria, Stage Custom, Rockstar. Ne oli kaikki samassa huoneessa. Mutta tosiaan aika rumia on nuo uudet Premierit kyllä... Varmaan hyviä silti.
I rule...
Micho
16.04.2003 08:41:46

no siis joo, tossahan olikin jo aika kattavaa tietoo tamburoista.

mä laitoin tohon omaks kuvaks yhen (paskan) kuvan siitä mun setistä, että vilkaise siitä jos haluat.. ..voin kyllä lähettää vaikka sähköpostissa joskus enemmänkin kuvia, jos haluat vaikka jotain yksityiskohtia tietää tai jotain...

ja tohon tomholderiin oon ollu kyllä erityisen tyytyväinen. eli en kyllä siinä yhdy ihan täysin edellisiin kommentteihin.. mutta muuten ihan asiatekstiä näytti olevan.
Micho
16.04.2003 16:25:41

Nii no eihän siin sinällää mitää vikaa oo.. Mutta jos liikuttaa settiä pari kolme kertaa viikossa, nii noi viritysavaimella toimivat kiristimet ei oo mitkää parhaat ratkasu mallit.. Mutta jos setti pysyy paikallaan nii eihän siin sillo mitään..

kyllähän tota tulee roudattua parin viikon välein, enkä oo huomannu mitään ongelmaa.. kun siis roudatessa otan vaan tomit basarista yhessä nipussa irti ja semmosenaan kuskaan sitten.. ..kantopusseja/laukkuja kun en omista.. vaikka en mä kyllä tiedä et minkä takia niitä pitäis muutenkaan rueta ruuvailemaan irti..
Mikko A
16.04.2003 17:53:04
no siis joo, tossahan olikin jo aika kattavaa tietoo tamburoista.

mä laitoin tohon omaks kuvaks yhen (paskan) kuvan siitä mun setistä, että vilkaise siitä jos haluat.. ..voin kyllä lähettää vaikka sähköpostissa joskus enemmänkin kuvia, jos haluat vaikka jotain yksityiskohtia tietää tai jotain...

ja tohon tomholderiin oon ollu kyllä erityisen tyytyväinen. eli en kyllä siinä yhdy ihan täysin edellisiin kommentteihin.. mutta muuten ihan asiatekstiä näytti olevan.

Joo, lähetä vaan enemmänkin kuvia sitten ku voit, s-postiosote löytyy jäsenkuvauksesta. Kuinka vanha tuo setti muuten on, tuo Speedy kun ehti mainita niistä kelluvista ripustuksista... Ymmärsinköhän oikein...??
I rule...
Micho
17.04.2003 15:03:29

Joo, lähetä vaan enemmänkin kuvia sitten ku voit, s-postiosote löytyy jäsenkuvauksesta. Kuinka vanha tuo setti muuten on, tuo Speedy kun ehti mainita niistä kelluvista ripustuksista... Ymmärsinköhän oikein...??

toi setti on ollu mulla viime syksystä, ja sitä ennen se oli parin kuukauden testikäytössä jollain muulla.. kirjotti jotain arvostelua johonkin lehteen.. ..eli alle vuoden ikäinen setti on...
ja en nyt ihan kympillä tajunnu, et mitä tarkotit tolla tuo Speedy kun ehti mainita niistä kelluvista ripustuksista... Ymmärsinköhän oikein...?? -jutulla, mutta siis joo, kelluvat ripustukset on tomeissa.

voin niitä kuvia lähettää, jahka saan settini pääsiäisen jälkeen treenikämpältä kotiin.. ..ni saa näpsittyä sit kuvia.. ..kun ei oo valmiiks mitään..
Speedy
17.04.2003 15:51:39

mutta siis joo, kelluvat ripustukset on tomeissa.

En nyt haluisi olla ilon pilaaja, mutta ei sulla semmosia ainakaan tossa kuvassa oo.. Uusiin rumpuihin tulee kaikkiin semmoset ufon näköset "rimssit".. Semmonen kolmion muotonen peltilätkä, joka on kiinni kahdesta vierekkäisestä viritys pesästä.. Siis siitä ruuvista, millä se viritys pesä on kiini rungossa.. Varsinki jossain 14" ja 16" tomarissa herää pienoinen epäilys, kuinka se kestää pikkasen raskaamman käden soitantaa, ja mieks ei tietty pienemmissäkin.. Se vaan jotenki näytti aika hepposelta... Mutta onhan Tamburolla ihan niitä "oikeitakin" RIMSsejä, ne tulee kalliimmissa seteissä, tai tuli....
Micho
17.04.2003 22:24:11

En nyt haluisi olla ilon pilaaja, mutta ei sulla semmosia ainakaan tossa kuvassa oo.. Uusiin rumpuihin tulee kaikkiin semmoset ufon näköset "rimssit".. Semmonen kolmion muotonen peltilätkä, joka on kiinni kahdesta vierekkäisestä viritys pesästä.. Siis siitä ruuvista, millä se viritys pesä on kiini rungossa.. Varsinki jossain 14" ja 16" tomarissa herää pienoinen epäilys, kuinka se kestää pikkasen raskaamman käden soitantaa, ja mieks ei tietty pienemmissäkin.. Se vaan jotenki näytti aika hepposelta... Mutta onhan Tamburolla ihan niitä "oikeitakin" RIMSsejä, ne tulee kalliimmissa seteissä, tai tuli....

nyt en kyllä enää tajua mistään mitään... siis kertokaapa mulle sitten, että mitä tämä "kelluvat ripustukset" -termi sitten oikein tarkottaa.. jos en kerran asiaa oo oikein ymmärtänyt...

..ai mut perskeles! nythä mä taisinkin saada yhtäkkisen ahaa -elämyksen!! siis tarkotat sitä tsydeemiä, mikä on siinä itse tomin seinässä? ..joo, ei mulla semmosta oo kylläkään... ... ..äh, niinpä tietenkin... ..pitikin mennä sekoittamaan asioita keskenään...
mutta siis kyllä oon tamburoissa semmosiakin nähny, ja hyvin on tuntunu nekin toimivan..

pahoittelen sekoiluani. ajatus ei oikein ole kulkenut viime päivinä...
Speedy
17.04.2003 23:10:54

siis tarkotat sitä tsydeemiä, mikä on siinä itse tomin seinässä?

Ööö.. siis tuota.. RIMS, en tiedä mistä sanoista tulee, mutta siis periaatteessa tarkottaa sitä, että tomi on "irtonainen" kiinnikkeestä, eli se "muhvi", tai mikä ikänä onkaa, mikä siis sun rummuissa on on semmonen mötikkä siin, siin on reikä, ja sää tunkaset sen tomiholderin siihen.. Se on siis siinä rungossa kiinni.. Noh.. Se mötikkä tulee kiinni siihen RIMSsiin, ja se RIMS tulee sitten kiinni yleensä neljästä viritysruuvista, semmonen puolikaarenmuotonen rauta, missä on reiät niille tapeille, ja se kiertää sen rungon ympäri.. Näin ollen se rumpu (runko) pääsee soimaan, kun siinä ei ole mitään kiinni, ja se voi vapaasti heilua siinä RIMSsissä.. Eli siis tämä tarkoittaa "suomennettuna" kelluvaa ripustusta..

Tälläisia on monella valmistajalla, jokaisella hiukan erilaiset. Tamalla on erilaiset ja ne käy vaan tamoihin.. On sitten muutama merkki, mihin käypi useemman merkkisen rummun muhvi.. Kuten esim. Tamburon malleihin käy useempi malli..

Mutta Tamburon uusissa rummuissa on aivan omanlainen "RIMS" systeemi. Eli kuten kerroin, se tulee kiinni niistä ruuveista, millä virityspesät on rungossa kiinni.. (kahdesta vierekkäisestä).. Näin ollen se ei kauheesti heilu vapaasti, vaan on luonnollisesti aika "tiukka". Näin ollen esim. 16" lattiatomarin kohdalla on kyseenalaista, kuinka hyvin se kestää niin kovan painon, varsinkin jos soittaa raskaammalla kädellä... Mutta idean juju on se, että se muhvi ei ole kiinni siinä rummussa, joten se ei vaikuta rungon sointiin..

Tämän asian korjaamiseksihän nämä kelluvat ripustukset on alunperin kehitetty... Siis että runko pääsee vapaasti resonoimaan.. Mutta Tamburon sivuilta varmaan löytyy kuvia noista uusista RIMSseistä...
afro
17.04.2003 23:34:31 (muokattu 17.04.2003 23:37:05)
Nii ja vielä lisää sekoittaakseni (lähes) jokaisella valmistajalla on oma nimityksensä tälle kelluvalle tomikiinnitykselle. Pearlilla I.S.S. , Tamalla Star-cast, Yamahalla Y.E.S.S jne... :) (en tiiä menikö oikein, korjatkaa jos oon väärässä).
Rumpusoolo on kuin kusi pakkasella. Lämmittää vähän aikaa mutta kaduttaa jälkeenpäin. -Antti Lehtinen
Speedy
18.04.2003 11:17:13

Nii ja vielä lisää sekoittaakseni (lähes) jokaisella valmistajalla on oma nimityksensä tälle kelluvalle tomikiinnitykselle. Pearlilla I.S.S. , Tamalla Star-cast, Yamahalla Y.E.S.S jne... :) (en tiiä menikö oikein, korjatkaa jos oon väärässä).

Joo joo, mut siis RIMShän on yleisnimitys noille kaikille.. eikö? Mistä sanoista se sitten tuleekaan... Tietääkö kukaan..?? Vai onks se toi RIMS sen Purecussion, vai mikä olikaan merkki..=I
afro
18.04.2003 11:46:05
Mut eikös joillakin valmistajilla ole ihan nimityksellä RIMS?
Mene ja tiedä, kaikki varmaan toimivat. Nimityksistä viis.
Rumpusoolo on kuin kusi pakkasella. Lämmittää vähän aikaa mutta kaduttaa jälkeenpäin. -Antti Lehtinen
Mikko A
18.04.2003 13:07:11

Ja Sonorilla T.A.R.

Mutta Tamburon uusissa rummuissa on aivan omanlainen "RIMS" systeemi. Eli kuten kerroin, se tulee kiinni niistä ruuveista, millä virityspesät on rungossa kiinni.. (kahdesta vierekkäisestä).. Näin ollen se ei kauheesti heilu vapaasti, vaan on luonnollisesti aika "tiukka". Näin ollen esim. 16" lattiatomarin kohdalla on kyseenalaista, kuinka hyvin se kestää niin kovan painon, varsinkin jos soittaa raskaammalla kädellä... Mutta idean juju on se, että se muhvi ei ole kiinni siinä rummussa, joten se ei vaikuta rungon sointiin..

Thomannilta mulle kerrottiin että Tamburon kalleimmat mallit (ainakin Formula-sarja) on laadultaan DW-luokkaa, että tuskinpa ne systeemit ihan käyttökelvottomia on...

Tämän asian korjaamiseksihän nämä kelluvat ripustukset on alunperin kehitetty... Siis että runko pääsee vapaasti resonoimaan.. Mutta Tamburon sivuilta varmaan löytyy kuvia noista uusista RIMSseistä...

Mikäs tuon Tamburon kotisivujen osoite on?? Kävisin ihan mielellään tsiigaamassa, mutta kun ei löydy ei niin mistään...
I rule...
vassago
18.04.2003 14:02:10
www.clearsonic.com ja sieltä tamburo drums pitäis jotain infoa olla.
Se joka vitsaa säästää, saa kaatumataudin(YUP)
Mikko A
18.04.2003 14:40:37
www.clearsonic.com ja sieltä tamburo drums pitäis jotain infoa olla.

Jep. Tuolla olinkin jo käynyt, mutta ei sielläkään kauheesti mitään teknistä tietoa ollut ja sekin vähä keskittyi vain opera-sarjaan... Onkos muuten niin (tuolta ainakin sain sen käsityksen) että Tamburo käyttää Gibraltarin hardwarea??
I rule...
Speedy
18.04.2003 15:00:08

Jep. Tuolla olinkin jo käynyt, mutta ei sielläkään kauheesti mitään teknistä tietoa ollut ja sekin vähä keskittyi vain opera-sarjaan... Onkos muuten niin (tuolta ainakin sain sen käsityksen) että Tamburo käyttää Gibraltarin hardwarea??

Ei käytä..! Ihan sil on oma.. tai ainakin omat tarralätkät niissä on..
Speedy
18.04.2003 15:06:27

Nii, ja tuolt löytyy lisää.. Sitä esitettäkin voi tutkailla..=I www.proelgroup.com ja sieltä klikkaset sitä Tamburo drums -kuvaa..

Nii, eikai ne mitenkää huonot ole, tuskin kukaan mitään huonoja tarkoituksella laittaa.. Mutta väitän että ei ne maaliman parhaat kuitenkaa oo.. Kyllähän kailla merkeillä, ja kaikissa tuotteissa aina jotain floppeja on.. Ja enmä itte rumpuja haukkunukkaa, hyvi rumpuja ne vaahtera setit (ooppera) on, mutta kritisoin sitä "ripustus" systeemiä..=I
Mikko A
19.04.2003 12:46:20
Kävipäs ilmi että ite Bernard Purdiekin endorsailee Tamburoa...
I rule...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)