Muusikoiden.net
23.04.2024
 

Kitarat: soittaminen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Pääsykoe
1 2 3 4 57 8 9 10 11
Bomber
10.05.2005 19:22:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo näitäkin on täällä varmaan tuhat ja yksi mutta silti..
 
Mitä kannattas soittaa musiikkiopiston sähkökitaran pääsykokeessa? Jotain bluesista hard rockkiin. Joku sellanen biisi joka ei niinku katkeis esim soolon kohdassa? Vai pitäskö vaan improvisoida jotain riffejä sinne?
 
R.Ock & R.Oll
Kinnunen
10.05.2005 19:48:46
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mihin haet?
 
Örph!
ninos
10.05.2005 20:11:26 (muokattu 10.05.2005 20:12:02)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mäki oon hakemassa Lohjan musaopistolle tänä vuonna. Teeppä ite joku klassinen ja todella melodinen ja helpon kuulonen mutta silti vaikea biisi ja soita se siellä. Sitten soiton jälkeen voit huolettomasti tokaista:"eilen illalla sävelsin 45 asteen kuumeessa" :D
 
Tai sitten ei...
 
rokke roll
toteemi
10.05.2005 20:19:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse soitin hakiessani bossa novaa klassisella kitaralla. Ottivat, vaikka laitoksen (Ebeli) taso ei tainnut mitenkään järjettömän korkea olla. On oikeastaan aivan sama, mitä noissa kokeissa soittaa, kunhan sen soittaa kitaralla ja taitavasti.
 
tommiot
10.05.2005 20:21:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Soita jotain helppoa, ettet mokaa.
 
Pastilli?
Henkka Hevimies
10.05.2005 20:22:06 (muokattu 10.05.2005 20:22:48)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei välttämättä kannata mennä mitään Slayeria vääntämään,ei varmaan musaopiston maikat pidä suuressa arvossa. Esim. joku Täysikuun tyylinen herkkä biisi olisi varmaan hyvä valinta. Se varmasti uppoaa musiikkiopiston opettajiin,ja heti huomaavat että "Aha,tämä biisi on ainekin treenattu nuoteista".
 
se että vituttaa väsyttää ja se taas vituttaa kun väsyttää ja vituttaa.Pastilli?
Eemil
10.05.2005 20:27:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei ainakaan kannata soittaa mitään kovin pitkää kappaletta. Eikä itselleen liian vaikeata, kuten esim. Dream Theateria.
 
"Kuka muuten on se punapaitainen kalju ja parroitettu heppuli joka pilaa monta otosta heiluttamalla pahvista viinipänikkää yleisössä?" -Jaristoteles K100 #2 Ärlä #018
Diili
10.05.2005 20:53:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kannattaa soittaa jotain, joka kuvaa omaa tämän hetkistä parasta soittotaitoa. He katsovat sinun musikaalisuttasi ja kuinka soitat soittamasi kappaleen. Jos et saa säestystä, niin omasta mielestäni on turha vedellä jotain pitkää kitarasooloa ilman komppia.
 
saastara
10.05.2005 21:19:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olisi hyvä ottaa joku biisi mikä ei ole sieltä vaikeimmasta päästä itselle. Ota mielummin joku pikku-vaikea jonka tiedät pystyväsi vetämään hiton hyvin. Eivät katso varmaankaan siellä pelkästään sitä miten nopeasti sormet liikkuvat vaan myös sitä MITEN soitat.
 
Itse soitin Sibikseen pyrkiessäni sellaisen lyhyen barokkitunnelmoinnin kitaralla ja lisäksi pari pätkää omista biiseistä laulaen, kitaralla ja pianolla säestäen (en siis soittanut niitä yhtäaikaa!).
 
Kuin aikoinaan, pestään puna puhtahaksi. Kuin hanget maan, pestään musta valkoiseksi.
Kärpäsruoska
10.05.2005 21:43:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minäkin pyrin musiikkiopistoon nyt keväällä. Soitin Satrianin Tears In The Rainin. Saa nähdä pääsenkö.
 
Kääntänyt takkini? tällä hetkellä minulla ei ole takkia laisinkaan, sillä olen alasti ja hieroin koko uljaan vartaloni laardilla ja kompostijätteellä jotta raatokoirat luulisivat minua hirveksi.
wrshredder
11.05.2005 13:25:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä soitin Porin Palmgren konservatoriossa Tarregan -Lagriman lyhennetyn version ja Paganinin La Campanellan . Kummatkin meni kädet täristen. MUTTA ei se soittotaito siinä lopulta ratkaise ,vaan musikaalisuus. Oli näet kaikennäköistä koputus,laulu,rytmi testiä soiton lisäksi. Lauloin mm. Kotimaani ompi Suomi ekan säkeistön.
Kesäkuussa sitten tiedän pääsinkö..
Jos klassisella kitaralla hakee ja on "jännittäjä" kuten minä ,niin ei kannata soittaa mitään teknisesti vaikeaa. menee meinaan ihan söösiksi se on varma! Kokemusta on!
Sähkökitarasta en tiedä. Kannattaa soittaa varmaan joku blues improvisaatio. semmonen mikä menee ihan rennosti.
Tsemppiä kokeisiin!
 
Olen syntynyt samana vuodenpäivänä kuin Ynkkä ..ja 100 vuotta Liztin kuoleman jälkeen .. mussa on pakko olla jotai virtuoosiverta tai jotain..
Lord of the strings
11.05.2005 17:06:54 (muokattu 11.05.2005 17:07:12)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Argh, mulla on tämän kuun lopussa pääsykoe Espoon musiikkiopistoon ja en keksi mitään mitä soittaisin. Suositelkaa jotain kappaletta yhdelle kitaralle.
 
En tiedä mitään parempaa kuin uudet kielet... Paitsi ehkä Sacher-leivokset IHKK #14| Pastilli?
biibob
11.05.2005 20:41:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Argh, mulla on tämän kuun lopussa pääsykoe Espoon musiikkiopistoon ja en keksi mitään mitä soittaisin. Suositelkaa jotain kappaletta yhdelle kitaralle.
 
Tolosen django. Varmasti opettajat tykkäävät. Ja ainakin sormet toimivat. Toinen vaihtoehto olisi esim joku bossanova tai jazz kappale. Eli opet näkisivät että pyrkijällä on kiinnostusta muuhunkin kuin siihen heviin, ja sitten hän hallitsee jo muitakin sointuja kuin perus duurit ja mollit.
 
Jos joku olisi nimettävä jumalan jälkeen niin se on Jimmy Page.
Lord of the strings
11.05.2005 21:35:57 (muokattu 11.05.2005 21:46:12)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tolosen django. Varmasti opettajat tykkäävät. Ja ainakin sormet toimivat. Toinen vaihtoehto olisi esim joku bossanova tai jazz kappale. Eli opet näkisivät että pyrkijällä on kiinnostusta muuhunkin kuin siihen heviin, ja sitten hän hallitsee jo muitakin sointuja kuin perus duurit ja mollit.
 
Tarkoitus onkin soittaa jotakin muuta kuin heviä. Little Wing, Parisienne Walkways ja Tears in the Rain ovat käyneet mielessä. Django voisi olla mukava veto. Vielä kun siihen tabit löytyisi.
 
Edit. Guitar Pro:lle löysin Joe Pass - Django. Onkos sama biisi?
 
En tiedä mitään parempaa kuin uudet kielet... Paitsi ehkä Sacher-leivokset IHKK #14| Pastilli?
ilezia
11.05.2005 21:56:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei oo sama biisi. Tolosen kotisivuilta voit kuitenkin ladata sen oikean Djangon. http://www.jukkatolonen.com/music.html
 
blastoff
11.05.2005 22:20:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Wau, tehän olettekin kovia soittajia, kun jo musiikkiopiston pääsykokeissa vetelette noin vaikeita biisejä. Esim. tuo Django on jo vaikeustasoltaan kevyesti 3/3 - I-tutkintokamaa.
Dr Dominant
12.05.2005 09:01:07
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos tämä ketään lohduttaa, niin sillä ei ole käytännössä mitään väliä mikä se biisi on. Sillä on väliä miten sen soittaa, eli tekeekö siitä musaa vai ei.
 
Soittakaa jotain sellaista mistä itse pidätte. Todennäköisesti soitatte sitä paljon paremmin kuin sellaista mistä ette pidä. Teknisellä "suorituskyvyllä" ei ole juurikaan painoarvoa. Musiikilliset seikat ratkaisevat. Vielä hyvinkin alullaan olevalla tekniikalla pystyy tekemään mielekästä musiikkia vaikka vain kahdesta eri äänestä.
 
Niin, ja muistakaa ettei valintaraati odota että pyrkijä olisi valmis virtuoosi, koska eivät valmiit soittajat koulua enää tarvitse.
 
"Dr Dominant, I Presume?!"
Apricot
12.05.2005 11:57:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen samaa mieltä Dr. Dominantin kanssa.
 
Luulisin, että tärkeää on osoittaa raadille olevansa motivoitunut opiskelemaan. Se, mitä soittaa, on soitettava kunnolla. Ja musikaalisuus kyllä huokuu läpi, vaikka soittaisikin jotain mistä raadin jäsenillä ei välttämättä ole erikoisasiantuntemusta.
 
Ainakin itseäni hymyilyttää, kun ajattelen kotoisan Pop & jazz konservatorion koesoittotilannetta; tod. näk. joka vuosi siellä on kasapäin nuoria hakijoita, jotka soittavat erään suomalaisen thrash/black/powermetal -yhtyeen biisejä paremmalla tai huonommalla menestyksellä. Fakta on, että yksikään niistä opettajista ei sinällään ole niinkään perehtynyt kyseiseen genreen. Silti, kai sieltä aina joku tyyppi erottuu muiden joukosta, joka soittaa sitä musaa niin, että raati vakuuttuu kyseisen hakijan kehityskelpoisuudesta.
 
Treenaaminen kannattaa aina.
 
No problemo!
wrshredder
12.05.2005 12:55:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Palmrenissa oli ainakin musikaalisuustesti , armeijjassa oli soittokoe..
miten on muissa opistoissa.
 
Olen syntynyt samana vuodenpäivänä kuin Ynkkä ..ja 100 vuotta Liztin kuoleman jälkeen .. mussa on pakko olla jotai virtuoosiverta tai jotain..
Lord of the strings
12.05.2005 13:05:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Voi hevon vitun perse kun enhän mä mitään tollasta osaa soittaa. Vieläku on vaan vajaa kaksi viikkoa aikaa treenata.
 
En tiedä mitään parempaa kuin uudet kielet... Paitsi ehkä Sacher-leivokset IHKK #14| Pastilli?
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 57 8 9 10 11

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «