haukka_ 10.05.2005 16:39:03 (muokattu 10.05.2005 21:44:18) | |
---|
Eli olen tässä jo aloittanu aikaseen pohtimisen. Joskus tuossa kesän lopussa kuhan on synttärit ja kaikki kesätyörahat pamahtaneet tilille niin ajattelin antautua basismin ihmeellisen maailmaan. Sitten näin pitkälti nolla kokemuksella iskee tämä ongelma, että mistäs sitä lähdettäisiin. Jotain 800-1000e budjetilla olisi tarkoitus ostaa basso ja jonkinlainen combokin vielä päälle. Alussa olin kovasti kiinnostunut noista Epiphonen Thunderbirdeistä, mutta luettuani boltti-versioiden soundin laadusta ja kaulapainoisuudesta hautasin homman aika pitkälti, toisaalta pitäisi päästä koeajamaan. Nyt olen alkanut kallistumaan pitkälti tuonne ESPin LTD -sarjan puoleen: B-50, B-254, Viper-104 tai erityisesti Viper-254 kiinnostaisi, 254 Viper alkaa häämöttää jo aika pahasti budjetin ylärajoilla. Toisaalta F-254 tekisi mieli koeajaa. Jotain Presariakaan en kyllä sulkisi pois laskuista. Comboja olen lähinnä sitten katellut tuolta äänentuottamispuolelta koska stäkkeihin ei kyllä ole varaa: esim. Hartken 10" Kickbacki ja Gallien-Krugerin Backline 112 ja myös Kustomin KBA100x kävi päässä. Lisäksi kaverini on aika halukkaasti kaupannut Warwickin Sweet 15 à la 300e, joten sekään ei kyllä olisi paskempi vaihtoehto. Nyt saatte te vanhemmat ja viisaammat luvan astua estradille ja jaella neuvoja ja vinkkejä ja muutenkin vain tyydyttää kaikissa asustavaa pätemisen tarvetta. edittiä: Joo ja sitten vielä kävi päässäni, että millainenkahan peli olisi tuo OLPin MM2 Musarikopio aloittelijalle? Musiikkityyli tulee todennäköisesti olemaan vähän tuonne raskaampaan suuntaan, rokkia, punkkia, metallia... Toisaalta mahdollisimman monipuolinenhan soittimen olisi hyvä olla. Katsotaan nyt kuka ehdottelee ekana Jazzia. ;) Koulun Tokai jazzilla olen soitellut ja ei siinä oikein mitään vikaakaan ollut, en ole vain niin montaa bassoa kokeillut, että osaisin sanoa juuta tai jaata soundeihin sun muuhun. Pitäisikin päästä marssimaan lähimpään soitinliikkeeseen koeajoille kun tässä kylässä ei sellaista ole. Joo, ehdotuksia otetaan vastaan. |
Teijo K. 10.05.2005 16:46:36 | |
---|
|
tupac 11.05.2005 13:31:33 | |
---|
Jos sulla ei niin hirvee kiire oo saada kamoja niin menet vaan musakauppaan ja alat kokeilla eri vaihtoehtoja tärkeintähän ainaki mun mielestä että keppi istuu kouraan ja on hyvä soittaa,ei sen tartte näyttää niin hyvältä kaulassa.Soundejahan saa muuteltua vaihtamalla esim.mikkejä.Se warvikki styrkkarina on ihan mukava treenivahvari kotona mutta vähän on turhan iso, ite kattosin kyllä sitä hartken 12" tuumasta tai 15" 120 W soundi on tarkempi, se ei tehoissa ja soundeissa ja hinnassa häviä mutta on paljon mukavampi roudata |
haukka_ 11.05.2005 15:06:40 | |
---|
Juu kiirettähän tässä ei ole juurikaan vielä, kun synttärit on vasta elokuussa ja elokuun puolella saanen viimeiset kesätyötilinikin. Hartke oikeastaan miullakin tuli ekana päähän kun alunperin rupesin pohtimaan, koulussa olen tuomosella 12" KB:lla soitellut ja en siinä kyllä mitään vikaa nähnyt. Kattoo nyt vielä tuon basson hinnan, että paljo tulee maksamaan niin tietää miettiä enemmän paljon laittaa styrkkariin. |
kattele aktiivisesti mnetin toria ja muita palstoja. jos sattuu ennen elokuuta hyvä käytetty kohdalle niin pikavippi porukoilta :) saat enemmän rahalles vastinetta. Bob - not war! |
Lume 14.05.2005 13:08:23 | |
---|
kattele aktiivisesti mnetin toria ja muita palstoja. jos sattuu ennen elokuuta hyvä käytetty kohdalle niin pikavippi porukoilta :) saat enemmän rahalles vastinetta. Samaa mieltä. Mitä vanhempi se on, sitä luotettavampi se on. Itse katselisin jotain hyvinpidettyä Yamahaa. 270 RBX esim. Newtonin omenajutut -juopon sopertelua! |
vanttera 14.05.2005 13:14:39 | |
---|
Samaa mieltä. Mitä vanhempi se on, sitä luotettavampi se on. Itse katselisin jotain hyvinpidettyä Yamahaa. 270 RBX esim. Sori off-topic, mutta mä en tajua miksi jengi vaahtoo noista Jamahoista? Onkse se et Jamaha ei pamaha, vai mikä? Hyviä perussoittimia tekevät suurinpiirtein kaikki valmistajat, yksilöitä kaikki ovat. Ja Yamaha on ihan törkeen ruma basso. Ainakin verrattuna perusmustaan presariin. Nih! *h4liih* |
hemmo 14.05.2005 13:28:00 | |
---|
Sori off-topic, mutta mä en tajua miksi jengi vaahtoo noista Jamahoista? No, ainakin vanhemmat BB-sarjan Jammut on takavuosina olleet hyvälaatuisia ja halpoja. "Joo, mutta kun en oo mikään sisäkkö, oon vittu rokkari." -Vili |
Wil-J 14.05.2005 15:55:35 | |
---|
No, ainakin vanhemmat BB-sarjan Jammut on takavuosina olleet hyvälaatuisia ja halpoja. Joo, munkin käsitys Jammuista on että ne on ihan kelpo soittimia, mutta uskomattoman rumiahan ne ovat! Paitsi TRB:t. "You can´t hold no groove if you ain´t got no pocket." |
Jannipaali 14.05.2005 16:08:10 | |
---|
*Kaikki vahvistimet toimivat savulla, kun savu tulee ulos ne ei enää toimi* |
L.Ruoska 14.05.2005 18:22:56 | |
---|
Toi Yamaha on paljon makeenpi =). Vaimon broidi osti sellasen, ja hyvä se on kyllä ollu. Se on ollu tyytyväinen ja ite tykkäilen kanssa. Eipä noissa kummassakaan mitään vikaa ole joten ota se josta on parempi hunch ;-) Raivostuttavaa hävitä aina. |