Aihe: bändistä..
1 2
Sahtimies666
11.05.2005 15:09:42
Yks mahollisuus on tietenkin bändikoulu yms.
"Prima Nocta" - the right to sleep with any new bride on their wedding night.
Angus
11.05.2005 15:17:31

Yks mahollisuus on tietenkin bändikoulu yms.

Mikä? Raumalla vai? Hehe, tuskinpa.
"It has been a great day though, you know, a nice piece of crumpet in the admin and a great piece of cake in the hut." - Moxey
Cruzzi
11.05.2005 15:35:34

niin...

sekin on ehkä yks syy kun meitä kitaristeja on täällä suomessa varmaan valehtelematta puolet kaikista muusikoista/aluista. et just jos ois joku basisti niin varmaan paljon paremmin se bändikin löytyy en tiiä varmasti mutta uskon niin... ja onhan se ihan siitä tuuristaki kii et kerkee ekanan, koska luulen et alottelevat bändit ei ehkä sitä jotain etsi vaan että osaa soittaa saman verran/enemmän kuin he itse...EHKÄ:P
kivi
11.05.2005 15:50:21
>>Yks mahollisuus on tietenkin bändikoulu yms.

Mikä? Raumalla vai? Hehe, tuskinpa.

Turussahan on bändikoulu, ja Turku on vallan mainion matkan päässä Raumalta vaikka päivittäin käydä. Porista en tiedä, onko siellä?
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
Vic the rattlehead
11.05.2005 16:41:41
Turussahan on bändikoulu, ja Turku on vallan mainion matkan päässä Raumalta vaikka päivittäin käydä. Porista en tiedä, onko siellä?

Pois on ainakin satakunnan bändikeskus :)

Turku on hyvä paikka.
if you´re a new god, then show me a miracle!
Ragorn
11.05.2005 18:38:07
Heavy on ihan perseestä...

Hoho.
Hassu.

Kyllä se varmaan on niin että jos kaverit kuuntelevat samaa musiikkia(intohimoiesti) kuin sinä ja ostelette levyjä ja käytte ehkä keikoilla niin varmaan(luulisin!) aika monella tulee se bändivaihe. Näin kävi minulle ja kavereilleni ja nyt on juuri treenikämpää hakusessa paikallisella nuorisotalolla.
Vittu, lefa iski heti.
etnopoju
11.05.2005 18:43:10 (muokattu 11.05.2005 18:49:33)

Joo siis en mä pidä itteeni minään mahtavana kitaristina, tiiän kyl et mun taidot on aika vähissä, mut on toikin sentään jotain, Siks haluunkin alottelevaan bändiin mut se ei vaan tunnu onnistuvan, Tiiän muutaman tyypin ketä on bändis vaiks taidot on vähäsemmät ku mulla eikä oikeen kemiatkaan toimi, ja muusikkoja tuntuu löytyvän joka puolelta paitsi Raumalla..

ala vaan soittamaan jossain bändissä, jos teet vaikutuksen kavereihin, niin todennäköisesti pääset myös muihin bändeihin soittamaan. viidakkorumpu soi...kyllä joka puolelta suomea pitäisi jonkinlaisia bändikavereita löytyä.

toinen tapa: hengaa jonkun musaliikkeen nurkilla tai pistä ilmoitustaululle lappu

jos ei muu auta: muuta toiseen kaupunkiin.
etnopoju
11.05.2005 18:47:37

Ota kolme parasta kaveriasi, ja lyö näille soittimet käteen. Kymmenen vuoden päästä valloitatte maailman.

Jos bändin pohjana on kaveruus ja yhdessä kasvaminen, sillä on jotain mitä muilla ei ole. Tuon takia pikkupaikkakunnilta ponnistavat bändit ovat lopulta todella tiukkoja - ei ole vaihdettu soittajia fiiliksen mukaan, kun ei ole koko kylässä kuin se yksi basisti.

jeps. esim. metallica on jotain pikkukaupungin esikaupunki nuoria. samoin taitaa olla melvins jne.

luulen, et suurkaupungeissa homma toimii individualistisemmin. sun oma nimi on tärkeämpi, kuin bändi jossa soitat, koska bändi on väljempi...jos joku ei handlaa homma, niin aina löytyy joku tilalle.

tätä voisi verrata jazziin. sehän on nimenomaan alunperin suurkaupunkien musiikkityyli eikä "bändi" tarkoittanut mitään tiettyä kokoonpanoa, vaan "tietty joukko ihmisiä, jotka soittaa tietyllä tyylillä"...tämän takia jazz kokoonpanot vaihtuu vanhemmassa jazzissa tiuhaan tahtiin. esim. sonny rollinsin levyillä.

molemmat hyviä ja on makuasia kummasta pitää enemmän.
Wk
11.05.2005 21:11:39
Miksiköhän se on niin vaikeeta saada bändiä kasaan/päästä johonkin toiseen bändiin?

Ainakin jos asuu korvessa niin ei ainakaan omien kokemuksien mukaan löydy tarpeeks samasta genrestä kiinostuneita soittajia, that's for sure :)

Oon ainakin omasta mielestäni ihan ok kitaristi alottelevaan bändiin. Mulle menee soolot tyyliin Enter sandman, Unforgiven yms..

En osaa Enter Sandmanin sooloa enkä myöskään Unforgivenin, mutta monessa bändissä ja projektissa tullut osallistuttua sävellystyöhön huomattavan paljon. Ei se ole niinkään taidosta kiinni, pitää vaan löytää oikea porukka jolla on samansuuntaiset käsitykset bändistä ja siitä miltä musiikin tulee kuulostaa.

Joten mun pointti on et haluisin tietää kuinka taitavia te olitte kun pääsitte bändiin?

Opin soittamaan "Smoke On The Water":in pääriffin, ostin kitaran noin viikon päästä tuosta hetkestä, liityin bändiin sen jälkeen, eli oli aivan jumalaton kitaraguru ;)
-[ BoneGrinde ]-
Shagroth
12.05.2005 12:31:39

Miksiköhän se on niin vaikeeta saada bändiä kasaan/päästä johonkin toiseen bändiin?

Oon ainakin omasta mielestäni ihan ok kitaristi alottelevaan bändiin. Mulle menee soolot tyyliin Enter sandman, Unforgiven yms..

joten mun pointti on et haluisin tietää kuinka taitavia te olitte kun pääsitte bändiin?

No itse olen laulaja nykyisessä bändissäni. Tapasin kitaristin koulussa ja soittelimme pari kertaa yhdessä koulun bändin kanssa. Silloin siis en ollutkaan vielä aloittanut laulamista, enkä koskaan laulanutkaan. Sitten hän kertoi bändistänsä ja sanoi kuinka kauan siihen on mennyt, että on saanut juuri sellaiset jäsenet jota pitävät samasta musiikista ja osaavat vielä soittaa. Tosin laulaja vielä puuttui. Sitten hän kysyi, että olisinko halukas kokeilla laulaa. No tottakai olin kun kerran bändiä tarjottiin. Ekat treenit menivät todella hyvin vaikka en ikinä ennen ollutkaan örissyt. Siitä se sitten lähti ja bändillä menee nykyään hyvin.
Kusi on aina vettä keltaisempaa. -Shagroth-
Henko
12.05.2005 14:16:11

Kannattaa panostaa luovuuteen. Ei sitä Enter Sandmanin sooloa voi ihan jokaiseen omaan biisiin soittaa.
Aprillia vittu. Kaikki on aprillia.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)