Aihe: c-kasettinauhurista "1-raituri"?
1
Pitkavirta
06.05.2005 14:21:57
Dodii.

Mietiskelin tässä tulevaa Jyväskylän reissua, tarkoitus olis vääntää biisejä uudessa ympäristössä. Olis kiva jos olis joku mikä tahansa tallennin mukana.
Rahaa ei liikaa ole, joten kelasin että voiskohan perus (äänitystoiminnolla varustetusta) c-kasettimankasta karsia jotain pois (radio ym.) ja koteloida uusiks, laittaa liittimet (6,3mm ja/tai XLR) kylkeen ja rokata? (Voishan tietty ottaa vaan sen mankan mukaan, mut olis hauskaa tehdä semmonen kompakti paketti jossa on liitäntämahdollisuus..)

Mites sähköhommien kanssa, en viittis pelleillä verkkovirtalaitteen kanssa, mut eiks sen voi ohittaa sillä että tökkää muuntajalle pattereille tarkoitettuihin napoihin liittimen?

Onko tässä mitään järkeä?
the 666 club #1
"Maailma on vapaa maa." -Galder
Käy haukkumassa Velven uusi biisi demostudiossa!
Tubeman
06.05.2005 15:45:03 (muokattu 06.05.2005 15:49:26)
Dodii.

Mietiskelin tässä tulevaa Jyväskylän reissua, tarkoitus olis vääntää biisejä uudessa ympäristössä. Olis kiva jos olis joku mikä tahansa tallennin mukana.
Rahaa ei liikaa ole, joten kelasin että voiskohan perus (äänitystoiminnolla varustetusta) c-kasettimankasta karsia jotain pois (radio ym.) ja koteloida uusiks, laittaa liittimet (6,3mm ja/tai XLR) kylkeen ja rokata? (Voishan tietty ottaa vaan sen mankan mukaan, mut olis hauskaa tehdä semmonen kompakti paketti jossa on liitäntämahdollisuus..)

Mites sähköhommien kanssa, en viittis pelleillä verkkovirtalaitteen kanssa, mut eiks sen voi ohittaa sillä että tökkää muuntajalle pattereille tarkoitettuihin napoihin liittimen?

Onko tässä mitään järkeä?

Totta puhuen:ei... :)

En ole koskaan nähnyt c-kasetti koneessa kokoraita mono äänitys/toistopäätä ,tosin normaali
mono vastaavasta nyt saisi ,vaan eipä tuo kannattane ,ennemmin sitten vanhasta kasettidekistä kuin radionauhurista jos kolvaushommia haluaa,näiden koteloissa on tilaa
lisäpalikoille ja koteloon saa lisättyä liittimiä jos haluaa.
Paljon olis kolvattavaa,vaan ei aikaa..
Coach
06.05.2005 18:18:08

Eikö semmoinen 70-luvun sanelukone olisi aikalailla tuommoinen? Itselläni on semmoinen National/Panasonic -mononauhuri missä ei ole mitään radioita tai muuta. Lisäksi siinä on kantohihna. Pattereilla toimii, kuten myös verkkovirralla.

Semmoisella olen joskus piruuttani kokeillut nauhoittaa kun tietokone ahdistaa. Joskus olen sen ottanut nuotiosoittelua taltioimaan ja ihan hyvin on semmoisessa toiminut. Ihan sillä vehkeen omalla mikillä. Äänenlaatu ei tietenkään ole mitään hifiä, mutta parempaa kuin odottaisi tuommoiselta.

Niin että jos semmoinen tulee kirpputorilla vastaan niin ehkä kannattaa kokeilun vuoksi ostaa. Tuskin on kovin kalliita, itse maksoin 10mk.

Mainittakoon vielä että viime kesänä ostin Lidlistä semmoisen pikkuisia kasetteja käyttävän sanelukoneen kun halvalla sai. Ajattelin että kätevä kuljettaa taskussa. Meinasin että kai semmoinen hätätilanteessa on tyhjää parempi. Mutta vehje oli paljon surkeampi kuin edellä mainittu laite. Ehkä olisi muuten mennyt mutta kun hiljaisina hetkinä automaattinen äänitystason säätö menee täysille ja nauhoittaa vehkeen oman moottorin hurinaa niin eipä sillä mitään tee.
http://www.sci.fi/~coach/
Arvostelkaa "Kuka muistaa" ja muita demostudioon laitettuja lauluja.
Pitkavirta
09.05.2005 12:33:53
Totta puhuen:ei... :)

En ole koskaan nähnyt c-kasetti koneessa kokoraita mono äänitys/toistopäätä ,tosin normaali
mono vastaavasta nyt saisi ,vaan eipä tuo kannattane ,ennemmin sitten vanhasta kasettidekistä kuin radionauhurista jos kolvaushommia haluaa,näiden koteloissa on tilaa
lisäpalikoille ja koteloon saa lisättyä liittimiä jos haluaa.

Nyt en ihan tajunnut.. Siis jos ottaa esimerkiksi vanhan Philipsin kasettimankan, painaa rec:in päälle ja ölisee siihen sisäiseen mikkiin, niin sehän - kas kummaa - äänittää sitä. :)
Samapa tuo, tuleeko se sisään monona vai stereona, kun tarkotuksena on vaan tallentaa ideoita. Vähän niinku luonnosvihkoon. Ainut vaan että noissa mankoissa ei oo yleensä mikkiliitäntää, eli lähinnä sen laittaisin.

Vai oonko mä nyt taas käsittäny jotain ihan väärin? :-)

Eikö semmoinen 70-luvun sanelukone olisi aikalailla tuommoinen? Itselläni on semmoinen National/Panasonic -mononauhuri missä ei ole mitään radioita tai muuta. Lisäksi siinä on kantohihna. Pattereilla toimii, kuten myös verkkovirralla.

Semmoisella olen joskus piruuttani kokeillut nauhoittaa kun tietokone ahdistaa. Joskus olen sen ottanut nuotiosoittelua taltioimaan ja ihan hyvin on semmoisessa toiminut. Ihan sillä vehkeen omalla mikillä. Äänenlaatu ei tietenkään ole mitään hifiä, mutta parempaa kuin odottaisi tuommoiselta.

Niin että jos semmoinen tulee kirpputorilla vastaan niin ehkä kannattaa kokeilun vuoksi ostaa. Tuskin on kovin kalliita, itse maksoin 10mk.

No just jonku tämmösen kun löytäisin niin olisin onnellinen mies! :) Taitaa mennä kirpputorireissuks
the 666 club #1
"Maailma on vapaa maa." -Galder
Käy haukkumassa Velven uusi biisi demostudiossa!
Coach
09.05.2005 17:24:12

Ainut vaan että noissa mankoissa ei oo yleensä mikkiliitäntää, eli lähinnä sen laittaisin.

No on ainakin siinä minun vehkeessä mikkiliitäntä. En huomannut asiasta erikseen mainita. Kyllä niissä varmaan yleensä sellainen on. Jopa "kaukosäätö"mahdollisuudella. Siis mikkiliitännän vieressä on toinen liitin, semmoista mikkiä varten jossa on "kaukosäätö", eli kytkin jolla saa nauhurin pyörimään. Tai pikemminkin pauselle, mutta kumminkin.

Tosin voihan noita olla ilman mikkiliitäntääkin, mutta olettaisin että se kuuluu aika oleellisena tuollaisen vehkeen toimintaan. Eli nauhuri on roikkunut hihnastaan olalla ja mikillä sohittu ääntä kohti.
http://www.sci.fi/~coach/
Arvostelkaa "Kuka muistaa" ja muita demostudioon laitettuja lauluja.
Tubeman
10.05.2005 00:02:51
Nyt en ihan tajunnut.. Siis jos ottaa esimerkiksi vanhan Philipsin kasettimankan, painaa rec:in päälle ja ölisee siihen sisäiseen mikkiin, niin sehän - kas kummaa - äänittää sitä. :)
Samapa tuo, tuleeko se sisään monona vai stereona, kun tarkotuksena on vaan tallentaa ideoita. Vähän niinku luonnosvihkoon. Ainut vaan että noissa mankoissa ei oo yleensä mikkiliitäntää, eli lähinnä sen laittaisin.

Vai oonko mä nyt taas käsittäny jotain ihan väärin? :-)

No just jonku tämmösen kun löytäisin niin olisin onnellinen mies! :) Taitaa mennä kirpputorireissuks

Uh ja äh,tuo otsikkosi jossa puhuttiin 1-raiturista,tarkoittaa
siis kokoraita eli koko nauhan leveyttä käyttävää yksiraitaista
äänitys-toisto sydeemiä jota käytettiin studiokoneissa joskus kauan sitten kun vinyylitkin oli mono-levyjä.Mutta jos kuten sitten tuli ilmi,äänityksen laaduksi riittää sanelukone tason ,luonnosvihkoksi ,niin juttu on aivan eri sitten...
Paljon olis kolvattavaa,vaan ei aikaa..
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)