Aihe: Soitinakentajien kokoontuminen
1
Jykki
02.05.2005 18:24:17

Täällä kun on hirveästi soitinrakennusharrastajia ja kun noita kuvia olen katsellut, toinen toistaan upeampia soittimia ja tarvikkeita tehty, jotka eivät varmasti ammattirakentajien luomuksille häpeä.

Onko minkäänlaista kiinnostusta laittaa yhdessä pystyyn pienimuotoista näyttelyä jollekin viikonlopulle vaikkapa joskus syksyllä?

"Näyttely" voisi olla vain omalle porukalle, tai avoin kaikelle kansalle.

Esimerkiksi jokin lauantai-päivä. Tai lauantai ja sunnuntai.

Itse asustelen täällä pääkaupunkiseudun suunnalla ja jos innostusta riittää porukalla, olen valmis kantamaan oman korteni kekoon. Varmaankin jonkun yhteisön / koulun tiloista saisi edullisesti tilan vuokrattua tälläiselle tapahtumalla. Voisihan sitä yrittää jotain sponsoriakin mukaan, en tiedä miten esim. SP-elektroniikka tai Millbrook ovat kiinnostuneita tälläisestä kohdeyleisöstä.

Onko kommentteja?

Jykki
P2
02.05.2005 18:50:05
No miten olis muusikoiden.netin miitti tuossa syyskuun alussa? Sinne ainakin omia vehkeitä roudaan, jos vaan sattuu niitä vielä olemaan siinä vaiheessa valmiina.
Myykää mulle wahi!
tonicaster
03.05.2005 22:40:04
Ei tää musta ihan olisi kuolleena syntynyt ajatus? Vois tuollaista miittiä miettiä?
päänahka
04.05.2005 00:12:00
Muakin kiinnostaa jos saan jonkinmoisen kepin veistettyä kesän aikana. Mitenköhän tosiaan kitara- ym. osia kauppaavia yrityksiä kiinnostaisi tällainen pikkutapahtuma, sponsori olisi kyllä hyvä.
Soolot on perseestä.
Haku Robotti
04.05.2005 07:13:59

Jeah! Minäkin tulisin hengailemaan sinne, ottaisin molemmat setelini mukaan ja ostaisin kerrankin ilman postikuluja rakennustarvikkeita. Mitään kepakkoa ei kyllä ole tuoda näytille.
Sigut on lapsellisia.
KoskPaavo
04.05.2005 10:10:51
Vahvistimia ja efektejä vois myös olla näytillä.
Kuolemasta saa parhaat aplodit, ei kuitenkaan encoreen asti
efunkelist
04.05.2005 22:07:46

Luulin että se ois ihan selkeä homma että muusikoiden.net-miitissä myös muusikoiden.net-rakentelijat tuovat näytille tekeleitään. Jos/kun pääsen osallistumaan niin otan kyllä mukaan tekeleitäni ihmeteltäväksi ja koesoitettavaksi.

4x12" ja sen sellanen on tietysti iso roudattava mutta jos ny jotain speduja sais kesällä kuoriin niin niitä ainakin tuon mukanani.

Tällaisessa rakentelijoiden tapaamisessa ois kyllä ideaa esim. juuri noissa speduissa. Jos joku on netistä löytäny jonku skeman ja tehnyt siitä spedun niin sitähän ois hienoa päästä kollegan kokeilemaan ja todeta omin korvin kannattaako sitä lähteä itse rakentamaan - samalla muutenki vois vertailla tekeleitä, jakaa kokemuksia ja vinkkejä ym.

Samalla tietty vois käydä kauppaakin jostain komponenteista tai miksei tekeleistäkin. Esim. muusikoiden.net-miitissä ois varmaan jokunen kitaristi jolle kelpais esim. kotitekoinen särötin mutta ei osaa/jaksa/tms sitä itse tehdä - jos niitä nyt joku haluaa omiaan pois myydä.
Jykki
10.05.2005 16:21:27

Luulin että se ois ihan selkeä homma että muusikoiden.net-miitissä myös muusikoiden.net-rakentelijat tuovat näytille tekeleitään. Jos/kun pääsen osallistumaan niin otan kyllä mukaan tekeleitäni ihmeteltäväksi ja koesoitettavaksi.

4x12" ja sen sellanen on tietysti iso roudattava mutta jos ny jotain speduja sais kesällä kuoriin niin niitä ainakin tuon mukanani.

Tällaisessa rakentelijoiden tapaamisessa ois kyllä ideaa esim. juuri noissa speduissa. Jos joku on netistä löytäny jonku skeman ja tehnyt siitä spedun niin sitähän ois hienoa päästä kollegan kokeilemaan ja todeta omin korvin kannattaako sitä lähteä itse rakentamaan - samalla muutenki vois vertailla tekeleitä, jakaa kokemuksia ja vinkkejä ym.

Samalla tietty vois käydä kauppaakin jostain komponenteista tai miksei tekeleistäkin. Esim. muusikoiden.net-miitissä ois varmaan jokunen kitaristi jolle kelpais esim. kotitekoinen särötin mutta ei osaa/jaksa/tms sitä itse tehdä - jos niitä nyt joku haluaa omiaan pois myydä.

Tätä ajattelin itse myös, olisi kiva tutustua myös erilaisiin itserakennettuihin pedaaleihin ja vahvistimiin.

Mutta kiinnostusta ei taida hirveästi olla.

Jykki
Mike M. Hiirenloukku
10.05.2005 20:03:41
Kyllä minä ainakii oon oikein mielenkiinnotostunut. Eikä ollenkaan minusta kuolleena syntynyt idea.
Olitte hyvä yleisö - Minä olin loistava.
skeba
10.05.2005 21:41:44
Tottakai kiinnostaa :).
Jonku pitäis houkutella se sp-elektroniikka mukaan.
KoskPaavo
11.05.2005 08:26:13
Kokontuminen vaan pitäis olla jossain"maantieteellis-väestöllisesti" inhimillisessä paikassa, siis toivottavasti Etelä-Suomessa.
Kuolemasta saa parhaat aplodit, ei kuitenkaan encoreen asti
Erwin
11.05.2005 12:34:50
Goodbye saat**a...
efunkelist
18.06.2005 16:20:19

‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)