Aihe: Kikkelikateus progemetallia ja fuusiota kohtaan?
1 2 3 4
jazzmies
08.05.2005 20:44:36
musiikkihistoria + "oikea musiikki" + sisäsiittoisuus + elitismi = vanha kieli meren äärellä.

Marika Krook + Åsa Karlin = Ihanat naiset rannalla;)
mr_b
08.05.2005 22:24:50

Ilmeisesti DT:n jätkät ovat sitten vielä liian nuoria, eli 40 vuotiaita ja kyhänneet 20 vuotta samaa tavaraa.

Niin. Jotkut eivät sitten koskaan kasva aikuisiksi...
We're gonna lose this place just like we lost Atlantis
pata
09.05.2005 09:35:35 (muokattu 09.05.2005 09:36:23)
Nyt mä oon kaiken kuullut!!! Että bozziossa ois muka enemmän munaa kuin esim. portnoyssa! Voi herranjumala!
tekniikahan sillä on kyllä kunnossa, mutta sehän taputtelee niitä rumpujaan kun mikäkin hinttari...

Eikä sillä, Donati, Minnemann ja kumppanit pesee sen kyllä 10-0 tekniikassakin.

Itse threadin kysymykseen:

Tuntuu siltä, että jengin pitää ikään kuin etsiä/tutkia vertaistensa mielepidettä ja saada idea/vahvistus omaan mielipiteeseen, vänkäämällä niistä kaiken mailman foorumeilla. Ite oon jo vanha ukon retale, mutta moinen ajattelutapa etoo edelleen. Jos king crimsonin hippijammailu tai dt:n ilotulitus ei uppoa, niin divarit kyllä ostaa levyjä.

No tämähän on ihan vain virkaheitto musiikinopiskelijan mielipide, mutta kyllä semmoinen ilmiö kuin mike Portnoy vois pysyä ihan vaan siellä musan sävellyshommissa, eikä rumpusetin takana. On meinaan niin mautonta soittoa....
hollmi-5
09.05.2005 09:39:40
Kyllä Terry Bozzio ihan komeasti kannutteli Zappan bändissä, Missing Personsissa ja monissa studiosessioissa ennen tuota nykyistä vaihettaan.
Mika Hollström
kampela
09.05.2005 12:24:56

Richard Christy on kiva kilisyttelijä jolla on kyllä tajua, juu-u
crashit on tehty komppaamiseen.
markkuliini
09.05.2005 12:45:20

Miksei kukaan ole huomannut sellaista asiaa, että esim. Genesis,Yes ja vaikka Billy Cobham(joihin jotkut viittasivat) tekivät nimenomaan hyviä biisejä, jotka he sitten toteuttivat proge-tyylillä. Suurin osa nykyisistä progemetalli-bändeistä tekee kappaleensa lähinnä soittotaidon esittelyä varten. Minä en ainakaan niitä biisejä sieltä alta kuule tai erota. Ehkä en sitten osaa kuunnella oikein. .Mutta tuntuu siltä että se itse pihvi, eli biisi unohtuu ja tilutus on pääasia.
Olen edelleenkin sitä mieltä, että suurin osa genressä kuin genressä on skeidaa, ja ei minulla ole mitään progemetalliakaan kohtaa ("peniskateutta"), mutta ei se DT todellakaan ole sitä genrensä kermaa. Ei sävellystaitoa voi korvata unisonojuoksutuksilla tai tahtilajeilla...
www.vasamayhtye.com
käreyndanni
09.05.2005 13:16:15
Miksei kukaan ole huomannut sellaista asiaa, että esim. Genesis,Yes ja vaikka Billy Cobham(joihin jotkut viittasivat) tekivät nimenomaan hyviä biisejä, jotka he sitten toteuttivat proge-tyylillä. Suurin osa nykyisistä progemetalli-bändeistä tekee kappaleensa lähinnä soittotaidon esittelyä varten. Minä en ainakaan niitä biisejä sieltä alta kuule tai erota. Ehkä en sitten osaa kuunnella oikein. .Mutta tuntuu siltä että se itse pihvi, eli biisi unohtuu ja tilutus on pääasia.
Olen edelleenkin sitä mieltä, että suurin osa genressä kuin genressä on skeidaa, ja ei minulla ole mitään progemetalliakaan kohtaa ("peniskateutta"), mutta ei se DT todellakaan ole sitä genrensä kermaa. Ei sävellystaitoa voi korvata unisonojuoksutuksilla tai tahtilajeilla...

Lainaanpa itseäni:"Arvasihan sen, että DT:t, LTE:t tulee heti ensimmäisenä esille. Jokainen järkevä ihminen voi päätellä aloituksestani kuuluvatko ne mielestäni TÄNÄ PÄIVÄNÄ noiden aitojen pioneereiden joukkoon.
jazzmies
09.05.2005 13:33:27
Suurin osa nykyisistä progemetalli-bändeistä tekee kappaleensa lähinnä soittotaidon esittelyä varten. Minä en ainakaan niitä biisejä sieltä alta kuule tai erota. Ehkä en sitten osaa kuunnella oikein. .Mutta tuntuu siltä että se itse pihvi, eli biisi unohtuu ja tilutus on pääasia.

Asiaa, olet +:si ansainnut!
hgr
09.05.2005 14:37:42
Onko tässä progemetalli-genressä sitten olemassa poikkeusta, joka vahvistaa säännön(kikkelinvenytys on itsetarkoitus)? Itse kun en tunne tätä skeneä kovinkaan hyvin. Tai onko ylipäätänsä mahdollista tehdä vaikeaa, teknistä ja monimutkaista biisiä joka olisi silti hyvä?
markkuliini
09.05.2005 14:42:42

Lainaanpa itseäni:"...

En viitannutkaan sinun teksteihin vaan yleiseen esim. DT:n esille tuomiseen.
www.vasamayhtye.com
Outkast
09.05.2005 19:47:55 (muokattu 09.05.2005 19:51:32)
Suurin osa nykyisistä progemetalli-bändeistä tekee kappaleensa lähinnä soittotaidon esittelyä varten. Minä en ainakaan niitä biisejä sieltä alta kuule tai erota.

Kannattaa lähteä ihan melodian kuuntelusta, sitten voit koittaa vaikka erottaa laulusta intervalleja...Kyllä se siitä lähtee. Ja rumpalille ovat ominaisia nämä rumpukompit, eri biiseissä on yleensä eri kompit. Kyllä se siitä !
Omakuvassani on kumut joissa on PINSTRIPET.
markkuliini
09.05.2005 21:12:47

Kannattaa lähteä ihan melodian kuuntelusta, sitten voit koittaa vaikka erottaa laulusta intervalleja...Kyllä se siitä lähtee. Ja rumpalille ovat ominaisia nämä rumpukompit, eri biiseissä on yleensä eri kompit. Kyllä se siitä !

Haist ite! :P
www.vasamayhtye.com
Outkast
09.05.2005 22:11:18
Haist ite! :P

:D
Omakuvassani on kumut joissa on PINSTRIPET.
moottorisaha
10.05.2005 01:49:14 (muokattu 10.05.2005 01:53:39)

Suurin osa nykyisistä progemetalli-bändeistä tekee kappaleensa lähinnä soittotaidon esittelyä varten.

On se helvetin hyvä että joku täällä tietää millä motiiveilla eri bändit tekevät biisinsä. Ihmetyttää tosin hieman, että jotkut DT:n heput ovat jaksaneet jo 20 vuotta esitellä taitojaan. Luulisi siinäkin puuhassa kyllästymisen iskevän jossain vaiheessa. Ja kannattaa muuten oikeasti kuunnella sitä musiikkia, sen sijaan että tulee kertomaan näitä legendaarisia ja klisheisiä Mnet-totuuksia, joilla ei kovin paljoa ole tekemistä oikeiden faktojen kanssa. Sieltä biiseistä nimittäin löytyy oikeasti helvetisti melodioita, tasokkaita riffejä ja rytmejä. Vähän monimutkaisemmalla ja perinteisestä poikkeavalla tavalla kasattuna vain.
"Blow me up. I'm pre-blown, dude. It's like pre-heat ya know? You know how you set it up to blow up? I'm already pre-blown, so I'm already hooked up. Does that make no sense? Of course it don't. Dimebonics." - Dimebag Darrell 1966-2004 R.I.P.
HeavyMachinery
10.05.2005 08:09:31 (muokattu 10.05.2005 10:08:31)

OTTELU PERUTTU
Minä tiedän - siis pelkään !
hollmi-5
10.05.2005 08:40:23
otetaan nyt esimerkiksi Rush joka on aika yksin kertaista perus rokkia Öö... Kokeileppa rummuilla soittaa vaikkapa Moving Picturesin biisit edes sinnepäin. Hatunnosto, jos menee. Siinä on trio, josta Sepulturan ukkelit hyvin sanoivat "Trio, jonka soitto kuulostaa siltä, kuin olisi kaksikymmentä ukkoa lavalla".

Rush oman tuotantonsa osalta on kyllä perusrokista melko kaukana, vaikka viimeisin julkaisu olikin versioita perusrokista. Ukkojen suosikkikappaleista mukana mm. Summertime Blues.
Mika Hollström
käreyndanni
10.05.2005 08:41:53
Pikkuhiljaa on vain tullut kallistettua ton vanhan progen puolelle kun ei oikein toisten soittotaidon esittely kiinnosta.

Oletko miettinyt sitä, että ehkäpä nämä ns. vanhan progen soittajat olivat itseasiassa enemmän kuin kiinnostuneita esittelemään omia "jumalallisia" kykyjään soittajina (esim. E.L.P, Yes). Nehän teki niin pirun yksinkertaista musiikkia, että oksat pois.
hollmi-5
10.05.2005 08:50:42
Nehän teki niin pirun yksinkertaista musiikkia, että oksat pois. Minäkin haluaisin kuunnella pirun yksinkertaisen Yesin biisin. Laita pari esimerkkiä.
Mika Hollström
Anonymous-jazz
10.05.2005 09:10:35

Mitäs mieltä jengi on esim. Chick Corea Elektrik Band ensimmäisestä levystä. Onko Got A Match kikkelijazz tilutusta ja tehty vain soittotekniikan esittelyyn :)

Minusta kun taas Chick Corean fuusiobiiseisssä on sitä jotain syvempää. Toisten mielestä ei... Ja osa onkin vain kuunnellut jotain Return To Foreveria ja leimaa siitä Corean täydeksi progeilu veikoksi.
"We must speak the truth about terror. Let us never tolerate outrageous conspiracy theories conserning the attacs of September 11:th, malicious lies that attempt to shift the blame away from the terrorists themselves, away from the guilty." George W.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)